Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zawieszenie - łożysko koła
Autor Wiadomość
KamykGdynia
[Usunięty]

Wysłany: 03-09-2007, 19:02   

Mnie tez ten temat czeka - wymiana lozysk(a).
Gmerajac troche na necie znalazlem wymiary tego dwurzedowego lozyska kulkowego, ktore rzekomo jest zamontowane w tej piascie.
Wymiary podawane na stronach WWW sa lekko rozne ale wydaje mi sie ze po zdjeciu elementu z auta da sie to jakosc ustalic

40*124*43

40×124.5×43×4

W Gdyni na Hutniczej jest podobno koles, ktory zajmuje sie lozyskami wiec jak bede mial chwile czasu to podjade do niego i zobacze czy moze jakos da sie to wymienic. Jak nie - trudno pozostanie wymiana calosci.
Pozdrawiam
Kamyk
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 03-09-2007, 20:29   

ja poleglem na lozyskach w EA - nie moglem wyjac polosi z piasty dalem sobie na luz
zreszta wlasciciel - AKBI - postanowil z tym jechac do ASO, niech oni sie mecza
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10721
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 03-09-2007, 21:19   

Darku,
Czy to az tak mocno siedzi czy sie zapiekło? Napewno porzadny sciagacz hydrauliczny dał by rade....
Co do wymiany samego łozyska.... to jeśli jest to stożkowe łozysko to ciekawe czy zewnetrzna bieżnią jest wciskana czy szlifowana? bo jesli wciskana to da sie ja zregenerowac, trzeba tylko wybic bierznię... (jak przeciąc najlepiej) i wtedy dobrać odpowiednie łozysko o odpowiedniej nośności i wymiarach. A jeżeli bieżna zewnętrzna jest częascią piasty.... to .. kupa, zadne zabiegi nie pomoga.
Pozdarwiam
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 03-09-2007, 21:33   

raczej sie zapieklo, ale i sama polos byla dorypana jak ch....
to byla pierwsza polos, ktorej nie udalo mi sie wyjac normalnie z piasty i nawet sciagacz (ale byle jaki) nie dal rady

masakra...
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10721
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 04-09-2007, 15:37   

No to faktycznie nie wesoło skoro scigaczem nie poszło. Ja do tej pory moze i niewiele rozbierałem w Misku ale byłem dumny zawsze ze wszytko sie udawało rozkrecic, no ale widac ze można trafić na jakies trudności.
Pozdrawiam
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
mx4000
[Usunięty]

Wysłany: 22-09-2007, 11:22   

mam pytanie czy można przełozyc piaste z prawej strony na lewą bo w moim galancie lewa ma luz i moge załatwić piaste z takiego samego modelu ale prawą
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 22-09-2007, 11:38   

Można
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
czekoladka_1981 
Mitsumaniak


Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy
Dołączyła: 07 Maj 2007
Posty: 3375
Skąd: wrocław
Wysłany: 22-09-2007, 11:39   

mx4000 napisał/a:
mam pytanie czy można przełozyc piaste z prawej strony na lewą bo w moim galancie lewa ma luz i moge załatwić piaste z takiego samego modelu ale prawą

nie ma przeciw wskazań
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 
 
Ronin
[Usunięty]

Wysłany: 08-01-2008, 18:16   

Hejka!
http://moto.allegro.pl/it...lant_92_00.html
http://moto.allegro.pl/it...alant_nowa.html
http://moto.allegro.pl/it...alant_nowa.html
czy ktoś może coś napisać o tych aukcjach? Czy są to wiarygodni ludzie? P.S. zmieniając nieco temat oprócz lożyska potrzebuję kupić też poduszkę pod silnik do 2.0 TD E57A z 96r. leżącą na podłużnicy za chłodnicą.
Pozdrawiam
 
 
kyniec 
Forumowicz

Auto: galant 2.5 v6 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Lut 2007
Posty: 38
Skąd: Starachowice
Wysłany: 08-01-2008, 18:43   

Witam Was i muszę powiedzieć, że mojemu misiowi też padło łożysko. Z różnych względów postanowiłem zamówić u znajomego nowe łożysko. Cena na przód do gala jak w opisie to 380 PLN a mechanik 40 złociszy. Nareszcie jest cicho!
 
 
ell 
Forumowicz

Auto: Galant EA2W 2.0 1999r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lis 2009
Posty: 54
Skąd: Szczecin
Wysłany: 29-06-2010, 23:56   [E55A 2.0] Łożysko prawy przód

Parę dni temu kupiłem gala E55A, niestety mimo iż na początku byłem pełen euforii wynikającej z eleganckiej pracy silnika, to wychodzi na to, że w zawieszeniu jest sporo do zrobienia... Aktualnie wiem, że musze wymienić łożysko prawy przód i lewy tył, i tu mam pytanie czy na prawy przód będzie się nadawać łożysko od EA, konkretnie to http://allegro.pl/item109...ant_97_02r.html ?
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21948
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 30-06-2010, 08:36   

ell napisał/a:
mam pytanie czy na prawy przód będzie się nadawać łożysko od EA, konkretnie to http://allegro.pl/item109...ant_97_02r.html ?
Tak.
 
 
Arturro-86 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2A 97' + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 473
Skąd: Tychy
Wysłany: 30-06-2010, 11:51   

Drodzy Mitsumaniacy!
Jako, że nie znam lepszych znawców Galantów niż Wy 8) , proszę o poradę w wyborze łożyska/piasty:
Dzwoniłem do JAPANEZE z pytaniem o piastę/łożysko koła przedniego. Cena jaką podał mi Pan Malik to 280zł za łożysko bez piasty, z obudową (powiedział, że można przełożyć piastę z samochodu) firmy KOYO :P Cena wydaje się dość atrakcyjna, ale czy na pewno da się bez problemów przełożyć tę piastę do nowego łożyska?

Przeglądałem też trochę ofert na allegro:
http://moto.allegro.pl/it...shi_galant.html - tutaj wydaje mi się, że trochę drogo... ale SKF dobra firma. :P
http://moto.allegro.pl/it...o_prz_koyo.html - jeśli to to samo co u JAPANEZE, to trochę taniej - tylko czy da się bez większych problemów przełożyć tę piastę :?: :roll:
http://moto.allegro.pl/it...i_galant_v.html - zastanawiam się nad tym, ponieważ opis marki "Japan Line" wydaje się dość ciekawy... tylko jak jest w rzeczywistości? Mógłby ktoś rozwiać moje wątpliwości :?: :|

I ostatnie pytanie - czy w razie wymiany łożyska, należy robić zbieżność :?: :?
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 30-06-2010, 12:04   

Teoretycznie powinno się robić zbieznośc po każdej ingerencji w zawieszenie, a wkońcu piasta jest przykręcona do zwrotnicy, piaste da się przełożyć do nowego łożyska, jednakże potrezbna jest ku temu prasa, zadzwoń do sprzedawcy oferującego produkt w opakowaniu Japan Line i zapytaj co jest w pudełku, jakie łozysko, jezeli koyo, SNR, czy inne markowe można się zainteresować.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Arturro-86 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2A 97' + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 473
Skąd: Tychy
Wysłany: 30-06-2010, 16:01   

Mam jeszcze "namiar" na łożysko z piastą firmy OYODO (i to chyba też jest dystrybutor, podobnie jak np. Nipparts) za 260zł/sztuka - podobno dobre, opis firmy też niczego sobie. I również pytanie, czy ktoś ma jakieś doświadczenia z firmą? :P

Druga sprawa - łożyska tak jak hamulce, należy wymieniać oby dwie strony? :| Bo szczerze powiedziawszy - nie "uśmiecha" mi się wizja takich wydatków :(
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.