Zawieszenie - łożysko koła |
Autor |
Wiadomość |
KamykGdynia [Usunięty]
|
Wysłany: 03-09-2007, 19:02
|
|
|
Mnie tez ten temat czeka - wymiana lozysk(a).
Gmerajac troche na necie znalazlem wymiary tego dwurzedowego lozyska kulkowego, ktore rzekomo jest zamontowane w tej piascie.
Wymiary podawane na stronach WWW sa lekko rozne ale wydaje mi sie ze po zdjeciu elementu z auta da sie to jakosc ustalic
40*124*43
40×124.5×43×4
W Gdyni na Hutniczej jest podobno koles, ktory zajmuje sie lozyskami wiec jak bede mial chwile czasu to podjade do niego i zobacze czy moze jakos da sie to wymienic. Jak nie - trudno pozostanie wymiana calosci.
Pozdrawiam
Kamyk |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 03-09-2007, 20:29
|
|
|
ja poleglem na lozyskach w EA - nie moglem wyjac polosi z piasty dalem sobie na luz
zreszta wlasciciel - AKBI - postanowil z tym jechac do ASO, niech oni sie mecza |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10721 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 03-09-2007, 21:19
|
|
|
Darku,
Czy to az tak mocno siedzi czy sie zapiekło? Napewno porzadny sciagacz hydrauliczny dał by rade....
Co do wymiany samego łozyska.... to jeśli jest to stożkowe łozysko to ciekawe czy zewnetrzna bieżnią jest wciskana czy szlifowana? bo jesli wciskana to da sie ja zregenerowac, trzeba tylko wybic bierznię... (jak przeciąc najlepiej) i wtedy dobrać odpowiednie łozysko o odpowiedniej nośności i wymiarach. A jeżeli bieżna zewnętrzna jest częascią piasty.... to .. kupa, zadne zabiegi nie pomoga.
Pozdarwiam |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 03-09-2007, 21:33
|
|
|
raczej sie zapieklo, ale i sama polos byla dorypana jak ch....
to byla pierwsza polos, ktorej nie udalo mi sie wyjac normalnie z piasty i nawet sciagacz (ale byle jaki) nie dal rady
masakra... |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10721 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 04-09-2007, 15:37
|
|
|
No to faktycznie nie wesoło skoro scigaczem nie poszło. Ja do tej pory moze i niewiele rozbierałem w Misku ale byłem dumny zawsze ze wszytko sie udawało rozkrecic, no ale widac ze można trafić na jakies trudności.
Pozdrawiam |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
mx4000 [Usunięty]
|
Wysłany: 22-09-2007, 11:22
|
|
|
mam pytanie czy można przełozyc piaste z prawej strony na lewą bo w moim galancie lewa ma luz i moge załatwić piaste z takiego samego modelu ale prawą |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 22-09-2007, 11:38
|
|
|
Można |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
czekoladka_1981
Mitsumaniak

Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy Dołączyła: 07 Maj 2007 Posty: 3375 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 22-09-2007, 11:39
|
|
|
mx4000 napisał/a: | mam pytanie czy można przełozyc piaste z prawej strony na lewą bo w moim galancie lewa ma luz i moge załatwić piaste z takiego samego modelu ale prawą |
nie ma przeciw wskazań |
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 |
|
|
|
 |
Ronin [Usunięty]
|
|
|
|
 |
kyniec
Forumowicz
Auto: galant 2.5 v6 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Lut 2007 Posty: 38 Skąd: Starachowice
|
Wysłany: 08-01-2008, 18:43
|
|
|
Witam Was i muszę powiedzieć, że mojemu misiowi też padło łożysko. Z różnych względów postanowiłem zamówić u znajomego nowe łożysko. Cena na przód do gala jak w opisie to 380 PLN a mechanik 40 złociszy. Nareszcie jest cicho! |
|
|
|
 |
ell
Forumowicz
Auto: Galant EA2W 2.0 1999r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lis 2009 Posty: 54 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 29-06-2010, 23:56 [E55A 2.0] Łożysko prawy przód
|
|
|
Parę dni temu kupiłem gala E55A, niestety mimo iż na początku byłem pełen euforii wynikającej z eleganckiej pracy silnika, to wychodzi na to, że w zawieszeniu jest sporo do zrobienia... Aktualnie wiem, że musze wymienić łożysko prawy przód i lewy tył, i tu mam pytanie czy na prawy przód będzie się nadawać łożysko od EA, konkretnie to http://allegro.pl/item109...ant_97_02r.html ? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21948 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 30-06-2010, 08:36
|
|
|
Tak. |
|
|
|
 |
Arturro-86
Mitsumaniak
Auto: Galant EA2A 97' + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Sie 2008 Posty: 473 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 30-06-2010, 11:51
|
|
|
Drodzy Mitsumaniacy!
Jako, że nie znam lepszych znawców Galantów niż Wy , proszę o poradę w wyborze łożyska/piasty:
Dzwoniłem do JAPANEZE z pytaniem o piastę/łożysko koła przedniego. Cena jaką podał mi Pan Malik to 280zł za łożysko bez piasty, z obudową (powiedział, że można przełożyć piastę z samochodu) firmy KOYO Cena wydaje się dość atrakcyjna, ale czy na pewno da się bez problemów przełożyć tę piastę do nowego łożyska?
Przeglądałem też trochę ofert na allegro:
http://moto.allegro.pl/it...shi_galant.html - tutaj wydaje mi się, że trochę drogo... ale SKF dobra firma.
http://moto.allegro.pl/it...o_prz_koyo.html - jeśli to to samo co u JAPANEZE, to trochę taniej - tylko czy da się bez większych problemów przełożyć tę piastę
http://moto.allegro.pl/it...i_galant_v.html - zastanawiam się nad tym, ponieważ opis marki "Japan Line" wydaje się dość ciekawy... tylko jak jest w rzeczywistości? Mógłby ktoś rozwiać moje wątpliwości
I ostatnie pytanie - czy w razie wymiany łożyska, należy robić zbieżność |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 30-06-2010, 12:04
|
|
|
Teoretycznie powinno się robić zbieznośc po każdej ingerencji w zawieszenie, a wkońcu piasta jest przykręcona do zwrotnicy, piaste da się przełożyć do nowego łożyska, jednakże potrezbna jest ku temu prasa, zadzwoń do sprzedawcy oferującego produkt w opakowaniu Japan Line i zapytaj co jest w pudełku, jakie łozysko, jezeli koyo, SNR, czy inne markowe można się zainteresować. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Arturro-86
Mitsumaniak
Auto: Galant EA2A 97' + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Sie 2008 Posty: 473 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 30-06-2010, 16:01
|
|
|
Mam jeszcze "namiar" na łożysko z piastą firmy OYODO (i to chyba też jest dystrybutor, podobnie jak np. Nipparts) za 260zł/sztuka - podobno dobre, opis firmy też niczego sobie. I również pytanie, czy ktoś ma jakieś doświadczenia z firmą?
Druga sprawa - łożyska tak jak hamulce, należy wymieniać oby dwie strony? Bo szczerze powiedziawszy - nie "uśmiecha" mi się wizja takich wydatków |
|
|
|
 |
|