 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Wymiana sprzęgła |
Autor |
Wiadomość |
m_i_k [Usunięty]
|
Wysłany: 29-08-2007, 17:13 Wymiana sprzęgła
|
|
|
Witam!
Wróciłem właśnie z wycieczki w góry do Trójmiasta. Autko niedługo dobiegnie 200 000 i chyba sie powoli zaczyna nieuniknione. Jak jest jeszcze zimny przy ruszaniu pod górkę (nawet lekką) zaczyna niestety nieco szarpać. Na pewno nie jest to sprawa elektryki bo wyraźnie czuć skąd to się bieże. Po staniu w korkach (grzaniu sprzęgła) objaw ustaje lub się zmniejsza. I tu pytanie ----- Czy już zacząć kompletować elementy sprzęgła? Czy jeszcze można z tym nieco poczekać? W sklepie ceny wahaja sie od 470zł wzwyż. Owszem mozna dostać nawet za 300zł i to japońskie ale nie wiem czy za dwa miesiące znowu problem by się nie pojawił. No i druga sprawa ile kosztuje robocizna?? Bo podejrzewam ze nie jest to sprawa do załatwienia "na miejscu". Plus dochodzą do tego obawy typu czy trzeba jeszcze wliczyc jakis olej i takie tam inne niespodzianki.
Jeżeli ktoś przechodził już przez tą ścieżkę to proszę o porady
Pozdrawiam
m_i_k |
|
|
|
 |
hayabusa [Usunięty]
|
Wysłany: 29-08-2007, 17:23
|
|
|
Jak brać się za sprzęgło to zmieniać docisk ,tarcze i łożysko ale to już wiesz,innych niespodziewanek nie ma ,warto obejrzeć wszystko co u dołu ,bo autko będzie na kanale lub podnośniku -więc choćby osłony przegubów,tylko czy to na pewno sprzęgło się kończy ?Szarpanie to i owszem mogą być te sprężynki na tarczy zużyte ,ale może coś z układem paliwowym ,no chyba że wyraźnie czujesz że w momencie puszczania coś się tam dzieje,Co do tego czekać czy jeździć ,jeśli masz tylko kaske to robić ,ja jeździłem kiedyś z głośnym łożyskiem i...ucieło łapki w docisku -cen nie znam -myślę że w granicach 150pl., |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 29-08-2007, 17:47
|
|
|
Ceny kpl sprzęgła to okolice 300-350zł (tarcza, docisk, łożysko). U japaneze - wpisz w wyszukiwarkę forumową to znajdziesz namiary.
Robocizna w warsztacie "Krzyżak & Josie" to 200zł. Ale dopiero pod koniec września, bo sesja idzie. |
|
|
|
 |
m_i_k [Usunięty]
|
Wysłany: 29-08-2007, 18:36
|
|
|
Dziekuję za błyskawiczny odzew!
no to faktycznie pewnie koncówka września będzie odpowiednia. Do tego czasu skompletuję niezbędne części. Szczerze mowiąc liczyłem po cichu na odezwę duetu "krzyżak&josie". Skontaktuję się już mailowo przez fourum. Teraz pozostaje mi szukanie tanich i dobrych. A swoją drogą poczytałem jeszcze ze można regenerować poszczególne elementy sprzęgła, ponieważ co "montażowe" to jednak solidne. Myślicie ze to się opłaca?
Pozdrawiam
m_i_k |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 29-08-2007, 20:37
|
|
|
m_i_k napisał/a: | poczytałem jeszcze ze można regenerować poszczególne elementy sprzęgła, ponieważ co "montażowe" to jednak solidne. Myślicie ze to się opłaca? |
Ja bym w życiu nie regenerował. Zresztą jedyne co mi się wydaje że można zregenerować to tarcza - dać nowe okładziny.
Ale z łożyskiem i dociskiem nic się raczej nie zrobi. Elementy sprzęgła męczą się mechanicznie - od naprężeń i temperatury - również sprężyny docisku i tłumiki drgań w tarczy.
Co do firm... Ja założyłem u siebie NKK (1 montaż w Nissanie), Krzyżak u siebie Aisin'a (chyba oryginalnie siedział w Colcie), u Czerwienia też zakładaliśmy Aisin'a z tego co pamiętam, a ostatnio w Sigmie Daikina (nie wiem czy oryginalnie taki tam siedział) |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 30-08-2007, 17:24
|
|
|
Jak dla mnie liczy sie tylko Daikin/Exeedy, ale do Colta wsadzilem Aisin, bo takie bylo oryginalnie. Chociaz generalnie te 2 marki szly na 1 montaz w Mitsu.
Wymienialbym komplet - szarpanie to z reguly duet docisk+tarcza a koszt lozyska to jakies 70 zl, wiec czy warto oszczedzac? Komplet sprzegla u Japaneze cos kolo 300 zl wlasnie. |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
|
|
|
 |
m_i_k [Usunięty]
|
Wysłany: 06-09-2007, 14:09
|
|
|
A czy myslicie, ze lekkie drgania przy przyspieszaniu na 2 i 3 biegu (takie posuwiste) tez moga byc powodem zuzycia sprzegla? Nie wiem czy cos takiego mozna laczyc ze soba.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21948 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 06-09-2007, 17:00
|
|
|
m_i_k napisał/a: | lekkie drgania przy przyspieszaniu na 2 i 3 biegu (takie posuwiste) tez moga byc powodem zuzycia sprzegla? | Może to być od sprzęgła. Konkretnie koło zamachowe może się nadawać do przetoczenia. |
|
|
|
 |
|
|