Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana sprzęgła
Autor Wiadomość
m_i_k
[Usunięty]

Wysłany: 29-08-2007, 17:13   Wymiana sprzęgła

Witam!
Wróciłem właśnie z wycieczki w góry do Trójmiasta. Autko niedługo dobiegnie 200 000 i chyba sie powoli zaczyna nieuniknione. Jak jest jeszcze zimny przy ruszaniu pod górkę (nawet lekką) zaczyna niestety nieco szarpać. Na pewno nie jest to sprawa elektryki bo wyraźnie czuć skąd to się bieże. Po staniu w korkach (grzaniu sprzęgła) objaw ustaje lub się zmniejsza. I tu pytanie ----- Czy już zacząć kompletować elementy sprzęgła? Czy jeszcze można z tym nieco poczekać? W sklepie ceny wahaja sie od 470zł wzwyż. Owszem mozna dostać nawet za 300zł i to japońskie ale nie wiem czy za dwa miesiące znowu problem by się nie pojawił. No i druga sprawa ile kosztuje robocizna?? Bo podejrzewam ze nie jest to sprawa do załatwienia "na miejscu". Plus dochodzą do tego obawy typu czy trzeba jeszcze wliczyc jakis olej i takie tam inne niespodzianki.
Jeżeli ktoś przechodził już przez tą ścieżkę to proszę o porady :)
Pozdrawiam
m_i_k
 
 
hayabusa
[Usunięty]

Wysłany: 29-08-2007, 17:23   

Jak brać się za sprzęgło to zmieniać docisk ,tarcze i łożysko ale to już wiesz,innych niespodziewanek nie ma ,warto obejrzeć wszystko co u dołu ,bo autko będzie na kanale lub podnośniku -więc choćby osłony przegubów,tylko czy to na pewno sprzęgło się kończy ?Szarpanie to i owszem mogą być te sprężynki na tarczy zużyte ,ale może coś z układem paliwowym ,no chyba że wyraźnie czujesz że w momencie puszczania coś się tam dzieje,Co do tego czekać czy jeździć ,jeśli masz tylko kaske to robić ,ja jeździłem kiedyś z głośnym łożyskiem i...ucieło łapki w docisku -cen nie znam -myślę że w granicach 150pl.,
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 29-08-2007, 17:47   

Ceny kpl sprzęgła to okolice 300-350zł (tarcza, docisk, łożysko). U japaneze - wpisz w wyszukiwarkę forumową to znajdziesz namiary.
Robocizna w warsztacie "Krzyżak & Josie" :wink: to 200zł. Ale dopiero pod koniec września, bo sesja idzie.
 
 
m_i_k
[Usunięty]

Wysłany: 29-08-2007, 18:36   

Dziekuję za błyskawiczny odzew!
no to faktycznie pewnie koncówka września będzie odpowiednia. Do tego czasu skompletuję niezbędne części. Szczerze mowiąc liczyłem po cichu na odezwę duetu "krzyżak&josie". Skontaktuję się już mailowo przez fourum. Teraz pozostaje mi szukanie tanich i dobrych. A swoją drogą poczytałem jeszcze ze można regenerować poszczególne elementy sprzęgła, ponieważ co "montażowe" to jednak solidne. Myślicie ze to się opłaca?

Pozdrawiam
m_i_k
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 29-08-2007, 20:37   

m_i_k napisał/a:
poczytałem jeszcze ze można regenerować poszczególne elementy sprzęgła, ponieważ co "montażowe" to jednak solidne. Myślicie ze to się opłaca?


Ja bym w życiu nie regenerował. Zresztą jedyne co mi się wydaje że można zregenerować to tarcza - dać nowe okładziny.
Ale z łożyskiem i dociskiem nic się raczej nie zrobi. Elementy sprzęgła męczą się mechanicznie - od naprężeń i temperatury - również sprężyny docisku i tłumiki drgań w tarczy.
Co do firm... Ja założyłem u siebie NKK (1 montaż w Nissanie), Krzyżak u siebie Aisin'a (chyba oryginalnie siedział w Colcie), u Czerwienia też zakładaliśmy Aisin'a z tego co pamiętam, a ostatnio w Sigmie Daikina (nie wiem czy oryginalnie taki tam siedział)
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 30-08-2007, 17:24   

Jak dla mnie liczy sie tylko Daikin/Exeedy, ale do Colta wsadzilem Aisin, bo takie bylo oryginalnie. Chociaz generalnie te 2 marki szly na 1 montaz w Mitsu.
Wymienialbym komplet - szarpanie to z reguly duet docisk+tarcza a koszt lozyska to jakies 70 zl, wiec czy warto oszczedzac? Komplet sprzegla u Japaneze cos kolo 300 zl wlasnie.
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 06-09-2007, 08:54   

Np: w moim Lancerze (CB1 4G13) fabrycznie docisk Daikin, sprzęgło Daikin, łożysko KOYO. Ten zestaw wytrzymał u mnie 265.000km.
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
m_i_k
[Usunięty]

Wysłany: 06-09-2007, 14:09   

A czy myslicie, ze lekkie drgania przy przyspieszaniu na 2 i 3 biegu (takie posuwiste) tez moga byc powodem zuzycia sprzegla? Nie wiem czy cos takiego mozna laczyc ze soba.
Pozdrawiam
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21948
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 06-09-2007, 17:00   

m_i_k napisał/a:
lekkie drgania przy przyspieszaniu na 2 i 3 biegu (takie posuwiste) tez moga byc powodem zuzycia sprzegla?
Może to być od sprzęgła. Konkretnie koło zamachowe może się nadawać do przetoczenia.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.