Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[4G63] moc
Autor Wiadomość
TommiCrazy 
Forumowicz
VR-4 LIFE

Auto: UKOCHANE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 07 Cze 2005
Posty: 902
Skąd: Alderley Edge UK
Wysłany: 27-12-2006, 22:04   

jak duzym kosztem bylo zeszperowanie ukladu napedowego GSXa?

podziwiam podejscie i wklad w to auto..oby trudy zostaly nagrodzone
_________________
Galant E38A GLSI 4x4
Starion Turbo widebody 2.0T
GTO MK3- 3.0V6 Twin Turbo
Outlander 2.0 PHEV 5HS
 
 
 
majer
[Usunięty]

Wysłany: 28-12-2006, 11:37   

Przód i tył to jakieś 12k (dokładnie już nie pamietam :D ) centralną odradzili mi amerykańcy którzy składali skrzynie (zamiast niej włożyli 4 spider diff).
Generalnie przeniesienie napędu to moim zdaniem największa i najtrudniejsza"sztuczka" w przypadku gsx po przekroczeniu jakiś 450 hp :lol: Do tego "sztuczka" kosztująca ok 35-40 k :mrgreen:
U mnie 2 skrzynie "zmieliły" sie w ciągu 1500 km tak naprawde to jeszcze w okresie docierania silnika :lol: Inną sprawą jest to w jakim były stanie ? Kto to może wiedzieć w używanym nie nowym już aucie ? :lol:
Dlatego gdybym np robił swapa to tylko po kompletnym remoncie-zakuciu silnka zeby nie robic tej samej roboty 2x :?
 
 
papa
[Usunięty]

Wysłany: 25-02-2007, 15:19   

Po przeczytaniu całego wątku mam coraz lepsze zdanie na temat podejścia do spraw interpersonalnych u Tomiego.

I małe sprostowanie: ECU w 1G się dobrze chip-ują o ile ma się wersję z EPROM-em. W GST częściej jest z EPROM-em niż bez. Na moje dwa auta oba są z EPROM-em, a GSX to ma nawet dwa :biggrin:

Moje FWD o mocy pewnie przynajmniej 250HP (nie mierzyłem ale 1,4 bara bez stuków i cofania zapłonu) nie ma problemów z wyrywaniem rączek ani z trakcją na suchej prostej, natomiast nie można tym przyspieszać na zakrętach ani na mokrym - nie chodzi o wyrywanie rączek ale o góbienie przyczepności.
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-02-2007, 15:50   

papa napisał/a:
ECU w 1G się dobrze chip-ują o ile ma się wersję z EPROM-em.

Zwykle bez turbo maja ECU bez EPROMU.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
aurii
[Usunięty]

Wysłany: 06-09-2007, 23:15   

A moze cos powiecie na temat układu wydechowego?!?!?!?!?

Przeciez nie kazdy od razu musi silnik uturbiac albo wstawiac kute tłoki itd.... Wydaje mi sie ze wiekszosc osob zgromadzonych na tym forum chcialo by sobie wstawic fajny wydeszek zaczynajac od kolektora a konczac na ostatnim tłumiku

Chcieli by np: zrobic wlasnymi silami układ dolotowy a nie kupywac od razu układy renomowanych firm ktore kosztuja krocie!!!!!!

Nikt tu o takich rzeczach nie pisze..... czemu????

czy eclipse to taki boski samochodzik co nie przyjmuje kibel rury za uklad dolotowy????

Jak jezdzilem hondami to tam przechodzil kazdy patent zrobilo sie doslownie byle co i to dawalo rade byly jakies zmiany raz na lepsze raz na gorsze..... a w eclips to jakas tandeta doslownie nic nie idzie omowic na formu z kwesti np . chce zrobic sobie wydech co wy na to.... po takim wstepie odrazu jest nie opłaca sie , nie rob tego marny przyrost, kup orginalny ...itd

Nie mowie oczywiscie o wsztkich bo jak narazie to DZIEKI WIELKIE ZA POMOC w ustawieniu auta i doprowadzaniu go do jakiegos stanu ;) )

ale z tego co czytam tematy jak zwieszyc moc to normalnie lipa JEST WIECEJ ZNIECHECANIA niz zachecania do dzialania ..... :doubt: :doubt: :doubt: :doubt:
 
 
GOLDI
[Usunięty]

Wysłany: 06-09-2007, 23:54   

chcesz zwiekszac moc? trzeba bylo kupic eclipsea turbo... wolnossaku sprzeglo konczy czy sie przy 160 konaich... bebechy przy okolo 190... tjuning tego silnika jest nie oplacalny.... chcesz przyrost mocy przez przebudowe ukladu wydechowego? zglos sie do mg motorsport lub do ulera lub do vtechu niech Ci wylicza co do grosza wydech... bo nie mozna sobie z kosmosu wsadzac strumiecy w miejsce kata... poczytaj na temat zjawiska falowego w wydechu... zrozum jego dzialania i zadaj sobie pytanie czy wciaz chcesz zmienaic seryjny wydech... a jesli zmienaisz wydech to rowniez trzeba by bylo dolot... a to tez kupa grosza... wolnossace eclipsy sa reformowalne... ale nie az tak jak turbo... max 20 koni mozesz wyciagnac... a potem wsyzstko Ci sie posypie :) :badgrin: :badgrin:
 
 
cy_cek
[Usunięty]

Wysłany: 07-09-2007, 08:43   

GOLDI napisał/a:
max 20 koni mozesz wyciagnac...


trochę więcej. Na 190 KM można lekko podkręcić za niewielkie pieniądze. Odcinkę w EPROMIE ustawiasz na 9000 obrotów, i przedłużasz krzywki na wałkach rozrządu. Tylko nie ma pewności ile wytrzymają. Mogą 500 km lub 50000 km. Zależy jak zostaną zahartowane.

Albo opcja 2 - silnik 4g63T (prawie 220 km w serii). Zwykłego 4g63 można także przerobić na turbo. Trzeba kupić tylko tłoki od turbo oryginalne, kolektor ssący i wydechowy, turbo, intercooler i przepływkę. I wyprowadzić kable z instlacji. I także już wtedy masz 4g63T, które spokojnie na 300 KM podkręcisz. Tylko jakie przeguby to wytrzymają. Bo te z JC to nawet na jeden start nie wystarczą :)
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 07-09-2007, 09:18   

Jak to mówią ciężko poprawiać fabrykę tym bardziej gdy dobrze odrobili zadanie domowe i auto jest dostrojone ciut poniżej jego wytrzymałości technicznej. Chcesz mieć więcej? Kup lepszą wersje auta - będzie taniej. :biggrin:
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Adaho_krak 
moderator


Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3214
Skąd: Kraków
Wysłany: 07-09-2007, 16:37   

cy_cek napisał/a:
Zwykłego 4g63 można także przerobić na turbo. Trzeba kupić tylko tłoki od turbo oryginalne, kolektor ssący i wydechowy, turbo, intercooler i przepływkę.
I korbowody, wał, blok (bo ma inne podpory), sprzęgło, półośki itd. itd.
Lepiej sprzedać GS i kupić GST, Dużo bardziej opłacalne. :)
_________________
Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!

Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku
. - Przynajmniej się staram :)

Adam 00302/KMM
 
 
cy_cek
[Usunięty]

Wysłany: 07-09-2007, 20:19   

Adaho_krak napisał/a:
I korbowody, wał, blok


Tego akurat nie, bo jest to samo.

Ja pisałem o silniku głównie. Ale sprzęgło także. Napisałem że da się przerobić, tylko koszt jest wysoki i dużo pracy. Lepiej kupić oryginalne 4g63T i zrobić kapitalkę, bo większość tych silników jest mocno zajechana. :)
 
 
Adaho_krak 
moderator


Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3214
Skąd: Kraków
Wysłany: 07-09-2007, 20:33   

cy_cek napisał/a:
Tego akurat nie, bo jest to samo.


A jednak, wał ma inne podpory i kanały olejowe, drobne różnice są, to inna lekko konstrukcja i nie da się w wielu przypadkach pogodzić tych silników. Temat przerabiał kolega z forum o nicku Seba_Dominika i się przekonał że róznice występują. A co do korb to również bym zmienił na ori od TURBO. A pozatym:
Adaho_krak napisał/a:
Lepiej sprzedać GS i kupić GST, Dużo bardziej opłacalne.
_________________
Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!

Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku
. - Przynajmniej się staram :)

Adam 00302/KMM
 
 
SAMAEL
[Usunięty]

Wysłany: 07-09-2007, 22:58   

trzeba zmienić korby i wał, bez tego nie masz natrysku oleju na denka tłoków :wink:
a bez tego przy turbo jak więcej dmuchniesz to nie pociągniesz... wyjątkiem są 6bolty 1g gdzie wkłada się kute tłoki które nie potrzebują natrysku i się śmiga, ogólnie jak miał bym uturbiać GS'a to tylko z 6boltem, mniejsze koszta.
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 07-09-2007, 23:06   

6-bolt NA też ma natrysk oleju na tloki (nie każdy, ale zdecydowana większość - wszystkie euro mają).

[ Dodano: 07-09-2007, 23:09 ]
SAMAEL, mylisz pojęcia: natrysk na denka to dysze olejowe skierowane na tłoki z listwy w bloku, a to co mylisz z natryskiem, to zwykłe dysze olejowe do smarowania gładzi i swożnia tloka które są nawet w 126p
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
TommiCrazy 
Forumowicz
VR-4 LIFE

Auto: UKOCHANE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 07 Cze 2005
Posty: 902
Skąd: Alderley Edge UK
Wysłany: 08-09-2007, 00:56   

bedac studentem z ograniczonym budgetem... pare lat liczylem sie ze cos sie bedzie tanio dalo zrobic i po lebkach zeby choc chwile poczuc sie jak Makinen czy Burns..... maglowalem tematy, zadawalem miliony pytan..... i nic z tego niewyszlo..... bez konkretnego pieniazka w konkretne produkty ...nic sie mlotkiem i imadlem nie wyczaruje w takich samochodach
_________________
Galant E38A GLSI 4x4
Starion Turbo widebody 2.0T
GTO MK3- 3.0V6 Twin Turbo
Outlander 2.0 PHEV 5HS
 
 
 
mcrec
[Usunięty]

Wysłany: 08-09-2007, 19:50   

Tak czytam i czytam...Wasze posty....
Od ponad 2 lat jeżdżę Eclipse'm 2.0 GS /1994/ i mogę potwierdzić ,że auto faktycznie ''szybko'' wygląda...Co do jeżdżenia...Jedno mogę powiedzieć na pewno - komfortowo!!!
Pomysły aby zwiększyć moc ...może i słuszne.
Pytanie tylko jakim kosztem i..po co?Poprawianie fabryki ''domowymi'' sposobami to chyba nie ma racji bytu.Zakładanie sprężarki do zwykłego GSa ...??? Czy tylko po to aby być ''miszczem prostej''?/jak fanatycy wyścigow 1/4 mili...czy podobnych dystansow../
Wiadomo ,że poprawa osiągow silnika MUSI pociągać przerobki innych podzespołow.
Może lepiej zamiast dumać nad przyrostem liczby KM ,poprawić zawieszenie , hamulce...bo seryjne to jak już ktoś napisał - to tylko zwalniacze...
Nawet z seryjną mocą można mieć frajdę z jazdy...Wystarczy szybciej ''chodzić'' po zakrętach i opozniać hamowanie.A do tego własnie potrzebne zmiana charakterystyki zawieszenia i efektywności hamulcow.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.