E85 - wóda z benzyną. Jeżdżą na tym w Skandynawii i UK |
Autor |
Wiadomość |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 04-09-2007, 01:32 E85 - wóda z benzyną. Jeżdżą na tym w Skandynawii i UK
|
|
|
E85 - wóda z benzyną. Jeżdżą na tym w Skandynawii i UK. Jest tańsze (trochę) ma jak LPG wyższą LO ale niższą kaloryczność. Kto wie coś o tym?
czytałem artykuł w Practical Performance Car na ten temat ale może ktoś z forumowiczów ma jakieś bardziej konkretne wiadomości? |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
allias [Usunięty]
|
Wysłany: 04-09-2007, 10:21
|
|
|
Obilo mi sie o uszy ze ci co maja wieksze moce w silnikach jakos to wykorzystuja. Sa w stanie osiagnac lepsze tuning z E85. (jesli jest zrobiony we wlasciwy sposob - ale to jak ze wszystkim)
Jeden z kolegow zrobil to na 4g64 z Eclipsy 3G i jesli pytamyo zyski w paliwie to ich nie bylo. Moze poszukam pozniej artykulu na ten temat - jak znajde to go tu wrzuce. |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 04-09-2007, 14:26
|
|
|
Co nieco ciekawych rzeczy np. kwestii zmiany wydajności wtryskiwaczy itp na wikipedii piszą http://en.wikipedia.org/wiki/E85 |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
Dresu [Usunięty]
|
Wysłany: 06-09-2007, 03:22
|
|
|
W Stanach tez sie na tym jezdi min. 10% spirytu w paliwie. W Buicku sprawuje sie dobrze.
(nie mam polskich znakow w kompie) |
|
|
|
 |
piorek [Usunięty]
|
Wysłany: 07-09-2007, 07:24
|
|
|
Biopaliwo, czy nie coś takiego proponuje PSL. Chciałem zapytać czy obecnie stosuje sie dodatki BIO do benzyny w Polsce, czy narazie tylko do dizla? Czy jestescie za takim paliwem? Bo mnie sie idea podoba, no ale przeciez pare lat temu byla histeria, ze silniki sie zniszczą |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 07-09-2007, 09:26
|
|
|
Bo nie przystosowane silniki to i owszem się zniszczą. Do takiego paliwa jak E85 trzeba mieć totalnie przystosowany silnik, pompę, układ paliwowy, ECU... itd. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
Dresu [Usunięty]
|
Wysłany: 07-09-2007, 17:47
|
|
|
Ford zrobil silnikprzystosowany do E85 nazywa sie Flex i sprzedaje go w Brazyli i Stanach. W Chicago autobusy szkolne jezdza na biodieslu a 2/3 miasta (ja tez) na E85 i nic nie zgrzyta. |
|
|
|
 |
Gucio [Usunięty]
|
Wysłany: 07-09-2007, 18:24
|
|
|
W Skandynawii najczęściej korzysta z tego Saab (albo tylko on). Całkiem niezły sposób na napęd auta, tymbardziej że te silniki mogą byś nawet mocniejsze niż benzynowe odpowieniki.
KLIK |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 07-09-2007, 18:49
|
|
|
saphire, jakby doczytałem.
Większe wtryski, inna mapa zapłonu i nic sie nie niszczy |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 08-09-2007, 17:59
|
|
|
Niektóre uszczelnienia ponoć są mało odporne na alkohol w tak wysokim stężeniu i lubią się rozpuścić
[ Dodano: 08-09-2007, 18:02 ]
O proszę - nawet w tym tekście o Saab'ie piszą o zmianach materiałów układu paliwowego:
Cytat: | Wydajny system zarządzania silnikiem Saaba, Trionic, wyczuwa obecność mieszanki paliwa E85 i benzyny w zbiorniku i odpowiednio reguluje silnik. Jedyną niezbędną modyfikacją było zastosowanie bardziej wytrzymałych zaworów i ich gniazd oraz zastosowanie właściwych dla bioetanol materiałów w układzie paliwowym, co objęło zbiornik, pompę, przewody i złącza. |
|
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
|