[Cari 1.8 GDI] problem z klimą |
Autor |
Wiadomość |
wiga [Usunięty]
|
Wysłany: 24-08-2007, 22:40 [Cari 1.8 GDI] problem z klimą
|
|
|
Mam problem .Jestem od niedawna właścicielką carismy 1,8 gdi wszystko na początku było ok. Niestety obecnie w czasie włączenia klimy silnik dostaje jakiś drgań co odczuwam na kierownicy. W momencie wyłączenia jej wszystko wraca do normy i silnik chodzi idealnie. Jest to klima elektroniczna.Nie wiem o co chodzi proszę o jakąś radę.[/list] |
Ostatnio zmieniony przez wiga 25-08-2007, 21:26, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 24-08-2007, 23:27
|
|
|
Pewnie mu obroty spadają na luzie na klimie zbyt nisko. Ja bym odłączył klemę ,,-'' na 15 minut, potem podłączył, powłączał wszelkie odbiorniki na których zwykle jeżdżę w typie: światła, dmuchawa, radio, klima itp. odpalił silnik na 15 minut by se popyrkał na luzie. Zgasił, wyjął kluczyk, odpalił ponownie, zgasił i już. Potem sprawdził czy nauczenie go obrotów na luzie ale z tym obciążeniem załatwiło sprawę. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
wiga [Usunięty]
|
Wysłany: 24-08-2007, 23:44
|
|
|
Nawet jak jadę w trasie i silnik jest na wysokich obrotach w momencie włączenia klimy to zaczyna mi bardzo mocno drgać kierownica. Dzieje mi się to od paru dni i nie za każdym razem. |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 24-08-2007, 23:57
|
|
|
A klima była serwisowana? Nabijana? Sprawdzana? Sprzęgiełko klimy OK? Pasek napięty jak trzeba? |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
wiga [Usunięty]
|
Wysłany: 25-08-2007, 00:12
|
|
|
właściwie to nie ale miałam nadzieję że dostanę bardziej szczegółową informację na ten temat żeby w warsztacie nie wymienili mi wszystkich elementów klimy, bo się w ogóle na tym nie znam. Ale z góry dziękuję za dobre chęci i pomoc. |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 25-08-2007, 12:39
|
|
|
To na razie niech ci ją nabiją, sprawdzą szczelność i wtedy się przejedź. Może jej brakuje czynnika w obiegu i szaleje. Przecież nic nie musisz z gratów wymieniać by to zrobić i posprawdzać jak będzie. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
wiga [Usunięty]
|
Wysłany: 25-08-2007, 21:25
|
|
|
a jeszcze jedno pytanko jaki jest koszt tej usługi tak mniej więcej dla orientacji? |
|
|
|
 |
czekoladka_1981
Mitsumaniak

Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy Dołączyła: 07 Maj 2007 Posty: 3375 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 25-08-2007, 22:15
|
|
|
wiga napisał/a: | a jeszcze jedno pytanko jaki jest koszt tej usługi tak mniej więcej dla orientacji? |
najlepiej będzie jak skontaktujesz się z wykonawcą usługi, gdyż trudno powiedzieć. Co miasto lub województwo to inne ceny. |
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 |
|
|
|
 |
kelt_69 [Usunięty]
|
Wysłany: 28-08-2007, 07:27
|
|
|
Kolego!
Daj sobie na razie z nabijaniem klimy, zacznij od wymiany filtra paliwa! Ja miałem takie same objawy jak ty i stwierdziłem, że chyba czas wymienić filtr paliwa. Jak się okazało filtr był bardzo zabity. Po wymianie skończyło się falowanie obrotów. Jak odłączysz klemy np. po wymianie filtra to podłączeniu akumulatora włącz wszystkie urządzenia poboru prądu (światła, ogrzewanie tylnej szyby, radio, nawiewy na max, klimę na max) i niech tak pochodzi przez jakieś 20 minut.
To powinno pomóc. Bynajmniej u mnie to był trafiony pomysł.
Polecam........... |
|
|
|
 |
wazu
Mitsumaniak
Auto: carisma GDI 1.8 LS 98`
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 309 Skąd: z Polski
|
Wysłany: 28-08-2007, 15:01
|
|
|
wiga napisał/a: | a jeszcze jedno pytanko jaki jest koszt tej usługi tak mniej więcej dla orientacji? |
W kuj.-pomorskim różnie bywa z tym serwisowaniem. Ja zapłaciłem za nabicie czynnikiem, uzupełnienie olejem i UV 140 zł. Przy okazji sprawdzili szczelność instalacji (zresztą to jest standard po podłączeniu do urządzenia serwisującego). Tak sobie pomyślałem, że to świetny interes, gość przyjeżdża, podłączają dwa węże, ustawiają na komputerze jaki pojazd i wio, automat sam wszystko robi, a kaska leci Tylko podobno ten automat serwisujący to drogi jest |
_________________ CIEKAWOSTKA
 |
|
|
|
 |
wiga [Usunięty]
|
Wysłany: 03-09-2007, 21:08
|
|
|
Byłam w zakładzie od klimy i diagnoza była bardzo prosta .Powodem tych wibracji było ułamane jedno ze skrzydełek na wentylatorze na klimatyzacji więc teraz poszukuję całego wiatraka. |
|
|
|
 |
arturro [Usunięty]
|
Wysłany: 03-09-2007, 21:28
|
|
|
wiga napisał/a: | ....więc teraz poszukuję całego wiatraka |
podjedz do macka na gajowej, sklep z czesciami po lewej stronie zaraz za swiatlami,
maja tam dosc tanie czesci i jak czegos nie ma na miejscu przywioza z poznania czyli najpozniej w piatek.
a do sklepu masz blisko wiec mozesz na spacer sie przejsc |
|
|
|
 |
wiga [Usunięty]
|
Wysłany: 08-09-2007, 21:46
|
|
|
Dzięki arturro skorzystam chętnie z twojej rady i mam nadzieję że wreszcie zrobię porządek z tą klimą. |
|
|
|
 |
|