Serwisuje MIŚKA - Uszczelka pokrywy zaworów |
Autor |
Wiadomość |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 20-09-2007, 10:45 Serwisuje MIŚKA - Uszczelka pokrywy zaworów
|
|
|
Panowie, w koncu Sigma dostaje długo oczekiwany serwis - wymiana rozrządu i regulatorów luzu zaworowego - być może też i świeczek jeśli zajdzie taka potrzeba.
Rodzą sie takie pytania:
1) Być może będą potrzebne uszczelki pokrywy zaworów - jest sens ładować się w JC?
Czy są jakieś inne lepsze rozwiązania niz JC ? Co polecacie ?
Niestety o tym nie pomyślałem i nie zamówiłem razem z rozrządem dlatego będę musiał juz założć cos co jest dostępne w kraju?
2) Warto pomyśleć o wymianie świeczek i kabelków skoro dolot i tak będzie zdjęty? Co polecacie ?
Pozdrawiam i licze na odpowiedzi |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 20-09-2007, 11:00
|
|
|
1. Nie JC - Elring.....
2. Warto - NGK + NGK |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24333 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 20-09-2007, 15:33
|
|
|
1. oryginal - Elring zaczal puszczac po 7000 km - musialem dociagnac; oryginal trzyma stale od 3 lat i byl 15 zl drozszy (35 vs 20 zl) |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 20-09-2007, 15:48
|
|
|
Przy głowicach DOHC Elring trzyma perfekcyjnie.....przy pokrywach przykręconych gęsto, małymi śrubami (jak w np 4g15) nie ma aż takich wymagań co do uszczelki |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24333 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 20-09-2007, 16:47
|
|
|
wlasnie o 4G15 pisalem - tam jest 6 srub, Elring i popuszczal
w Galu mam oryginal przykrecony na 2 sruby - rewelacja |
|
|
|
 |
zbyszek05
Forumowicz balcer
Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 04 Cze 2007 Posty: 1236 Skąd: Zambrow
|
Wysłany: 20-09-2007, 18:29
|
|
|
witaj łukasz .dobrze się składa że będziesz wymieniał regulatory .u mnie na razie popukuje na zimnym silniku jeden reszta cicho.../mam olej 5W40 shell helix/ale na wiosnę skuszę sie chyba że rozstanę się z sigmą bo potrzebuje kasy... z tego co wiem to regulatory z wyższej półki kupisz za ok.300 zł-400 zł na 24 wentyle no i uszczelki po 70/80 zł pod pokrywy zaworów,myślałeś żeby wmontować jej sportowe wałki rozrządu ?koszt duży ...ale może moment obrotowy lepszy byłby?nasuwa mi się teraz pytanie czy trzeba sciągać głowice ? myślę że tak da się wszystko zmienić bo tylko wałek podnosimy w góre .chciałbym wiedziec jakie poniosłes koszty albo poniesiesz bo kto wie kiedy u mnie młotecki zapukają w silniku |
_________________ 6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM
 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 20-09-2007, 19:39
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | wlasnie o 4G15 pisalem - tam jest 6 srub, Elring i popuszczal |
Może masz pogiętą pokrywkę, bo w 4g63 dohc i 6g72 DOHC trzyma idealnie |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 21-09-2007, 00:00
|
|
|
zbyszek05 napisał/a: | witaj łukasz .dobrze się składa że będziesz wymieniał regulatory .u mnie na razie popukuje na zimnym silniku jeden reszta cicho.../mam olej 5W40 shell helix/ale na wiosnę skuszę sie chyba że rozstanę się z sigmą bo potrzebuje kasy... z tego co wiem to regulatory z wyższej półki kupisz za ok.300 zł-400 zł na 24 wentyle no i uszczelki po 70/80 zł pod pokrywy zaworów,myślałeś żeby wmontować jej sportowe wałki rozrządu ?koszt duży ...ale może moment obrotowy lepszy byłby?nasuwa mi się teraz pytanie czy trzeba sciągać głowice ? myślę że tak da się wszystko zmienić bo tylko wałek podnosimy w góre .chciałbym wiedziec jakie poniosłes koszty albo poniesiesz bo kto wie kiedy u mnie młotecki zapukają w silniku |
regulatory mam ze stanów, podawałem linka w innym wątku, kosztowały mnie 125$ z wysyłką czy sie okażą dobre to sie przekonam, jak będe po naprawie to dam znać choć to troche zajmie bo oddaje auto i jade na wakacje wiec odezwe sie pewnie w październiku
wałków nie będę wsadzał - seria mi wystarcza jakoś choć na pewno nie pogardziłbym dodatkowym momentem ale przy automacie i tak nic nie poczujesz, jak wygram w totolotka to wsadze 6g72 z turbo od 3000gt
do wymiany regulatorów nie trzeba sciągac głowicy ale chyba trzeba wyjąc wałki, wszystkiego sie dowiem po naprawie, doswiadczeniami sie na pewno podziele |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 21-09-2007, 17:12
|
|
|
lukasz12 napisał/a: | trzeba wyjąc wałki, |
Też nie.... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 21-09-2007, 20:12
|
|
|
ok, true, na diamante forum czytałem że jakis magik wymieniał bez wyjmowania ale jest bardzo dużo roboty (czasowo) i trzeba mieć zręczne rączki, a i tak mam wymieniać rozrząd wiec nie robi to wielkiej różnicy chyba tzn. ze i tak zajmie czas i tak a wiecej "dłubania" |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
kotomi
Forumowicz
Auto: Sigma 12V kb
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Gru 2006 Posty: 114 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 24-09-2007, 15:17
|
|
|
Witam. Niedawno wymieniałem rozrząd, więc niejako przy okazji wymieniłem też uszczelki pokrywek zaworów. Kupiłem najtańsze. Faktem jest, że tylko takie były od ręki, a miałem juz auto rozebrane i nie chciałem czekac z jego złożeniem. Po wymienie stwierdziłem, że uszczelka pod tylna pokrywą jeszcze trzymała, choc nie była w najlepszym stanie. W każdym razie wymienione sa obie. Jeśli coś sie będzie z nimi działo to dam znac. Póki co jest sucho. Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 24-09-2007, 15:26
|
|
|
Ja 16 zaworów załatwiam w max godzinę - nie wymaga to magicznej zręczności, jedynie dobrego (sztywnego) szmergielka...........fakt, jak robi się porządek z paskiem, to można wykręcić wałki, ale wg. mnie to więcej roboty, poza tym, składając panewki wałków trzeba zachować chirurgiczną czystość..... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
|