Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Serwisuje MIŚKA - Uszczelka pokrywy zaworów
Autor Wiadomość
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 20-09-2007, 10:45   Serwisuje MIŚKA - Uszczelka pokrywy zaworów

Panowie, w koncu Sigma dostaje długo oczekiwany serwis - wymiana rozrządu i regulatorów luzu zaworowego - być może też i świeczek jeśli zajdzie taka potrzeba.
Rodzą sie takie pytania:
1) Być może będą potrzebne uszczelki pokrywy zaworów - jest sens ładować się w JC?
Czy są jakieś inne lepsze rozwiązania niz JC ? Co polecacie ?
Niestety o tym nie pomyślałem i nie zamówiłem razem z rozrządem dlatego będę musiał juz założć cos co jest dostępne w kraju?
2) Warto pomyśleć o wymianie świeczek i kabelków skoro dolot i tak będzie zdjęty? Co polecacie ?
Pozdrawiam i licze na odpowiedzi :-)
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 20-09-2007, 11:00   

1. Nie JC - Elring.....
2. Warto - NGK + NGK ;)
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24333
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 20-09-2007, 15:33   

1. oryginal - Elring zaczal puszczac po 7000 km - musialem dociagnac; oryginal trzyma stale od 3 lat i byl 15 zl drozszy (35 vs 20 zl)
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 20-09-2007, 15:48   

Przy głowicach DOHC Elring trzyma perfekcyjnie.....przy pokrywach przykręconych gęsto, małymi śrubami (jak w np 4g15) nie ma aż takich wymagań co do uszczelki
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24333
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 20-09-2007, 16:47   

wlasnie o 4G15 pisalem - tam jest 6 srub, Elring i popuszczal
w Galu mam oryginal przykrecony na 2 sruby - rewelacja
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 20-09-2007, 18:29   

witaj łukasz .dobrze się składa że będziesz wymieniał regulatory .u mnie na razie popukuje na zimnym silniku jeden reszta cicho.../mam olej 5W40 shell helix/ale na wiosnę skuszę sie chyba że rozstanę się z sigmą bo potrzebuje kasy... z tego co wiem to regulatory z wyższej półki kupisz za ok.300 zł-400 zł na 24 wentyle no i uszczelki po 70/80 zł pod pokrywy zaworów,myślałeś żeby wmontować jej sportowe wałki rozrządu ?koszt duży ...ale :?: może moment obrotowy lepszy byłby?nasuwa mi się teraz pytanie czy trzeba sciągać głowice ? myślę że tak da się wszystko zmienić bo tylko wałek podnosimy w góre .chciałbym wiedziec jakie poniosłes koszty albo poniesiesz bo kto wie kiedy u mnie młotecki zapukają w silniku :biggrin:
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 20-09-2007, 19:39   

Krzyzak napisał/a:
wlasnie o 4G15 pisalem - tam jest 6 srub, Elring i popuszczal


Może masz pogiętą pokrywkę, bo w 4g63 dohc i 6g72 DOHC trzyma idealnie
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 21-09-2007, 00:00   

zbyszek05 napisał/a:
witaj łukasz .dobrze się składa że będziesz wymieniał regulatory .u mnie na razie popukuje na zimnym silniku jeden reszta cicho.../mam olej 5W40 shell helix/ale na wiosnę skuszę sie chyba że rozstanę się z sigmą bo potrzebuje kasy... z tego co wiem to regulatory z wyższej półki kupisz za ok.300 zł-400 zł na 24 wentyle no i uszczelki po 70/80 zł pod pokrywy zaworów,myślałeś żeby wmontować jej sportowe wałki rozrządu ?koszt duży ...ale :?: może moment obrotowy lepszy byłby?nasuwa mi się teraz pytanie czy trzeba sciągać głowice ? myślę że tak da się wszystko zmienić bo tylko wałek podnosimy w góre .chciałbym wiedziec jakie poniosłes koszty albo poniesiesz bo kto wie kiedy u mnie młotecki zapukają w silniku :biggrin:


regulatory mam ze stanów, podawałem linka w innym wątku, kosztowały mnie 125$ z wysyłką czy sie okażą dobre to sie przekonam, jak będe po naprawie to dam znać choć to troche zajmie bo oddaje auto i jade na wakacje wiec odezwe sie pewnie w październiku
wałków nie będę wsadzał - seria mi wystarcza jakoś :-) choć na pewno nie pogardziłbym dodatkowym momentem ale przy automacie i tak nic nie poczujesz, jak wygram w totolotka to wsadze 6g72 z turbo od 3000gt :-)
do wymiany regulatorów nie trzeba sciągac głowicy ale chyba trzeba wyjąc wałki, wszystkiego sie dowiem po naprawie, doswiadczeniami sie na pewno podziele
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 21-09-2007, 17:12   

lukasz12 napisał/a:
trzeba wyjąc wałki,


Też nie....
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 21-09-2007, 20:12   

ok, true, na diamante forum czytałem że jakis magik wymieniał bez wyjmowania ale jest bardzo dużo roboty (czasowo) i trzeba mieć zręczne rączki, a i tak mam wymieniać rozrząd wiec nie robi to wielkiej różnicy chyba tzn. ze i tak zajmie czas i tak a wiecej "dłubania"
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
kotomi 
Forumowicz

Auto: Sigma 12V kb
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Gru 2006
Posty: 114
Skąd: Białystok
Wysłany: 24-09-2007, 15:17   

Witam. Niedawno wymieniałem rozrząd, więc niejako przy okazji wymieniłem też uszczelki pokrywek zaworów. Kupiłem najtańsze. Faktem jest, że tylko takie były od ręki, a miałem juz auto rozebrane i nie chciałem czekac z jego złożeniem. Po wymienie stwierdziłem, że uszczelka pod tylna pokrywą jeszcze trzymała, choc nie była w najlepszym stanie. W każdym razie wymienione sa obie. Jeśli coś sie będzie z nimi działo to dam znac. Póki co jest sucho. Pozdrawiam
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 24-09-2007, 15:26   

Ja 16 zaworów załatwiam w max godzinę - nie wymaga to magicznej zręczności, jedynie dobrego (sztywnego) szmergielka...........fakt, jak robi się porządek z paskiem, to można wykręcić wałki, ale wg. mnie to więcej roboty, poza tym, składając panewki wałków trzeba zachować chirurgiczną czystość.....
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.