Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Hubeeert
26-09-2007, 23:29
LANCER EVO IX kontra SUBARU IMPREZA
Autor Wiadomość
doli73
[Usunięty]

  Wysłany: 26-09-2007, 17:39   LANCER EVO IX kontra SUBARU IMPREZA




Cytat:
Parę rzeczy Japonia dała światu: samurajów, sushi, karate i filmy karate, dzieła Kurosawy, seryjny zegarek kwarcowy, teorię mezonów Yukawy, Godzillę, detektor neutrin Super-Kamiokande, animacje Miyazakiego, znakomite aparaty fotograficzne, mistrzów driftu. Oraz Subaru Imprezę WRX STI i Mitsubishi Lancera Evolution.Te dwa samochody stanowią osobną klasę. Wychowane w rajdach, są jedyne w swoim rodzaju. Przez dziwny wybryk ewolucji zamknięte w niepozornych nadwoziach sedanów, są bez przerwy udoskonalane i nawzajem wymuszają swój rozwój w zawrotnym tempie. Jeden jest dla drugiego punktem odniesienia, jeden bez drugiego byłby inny.Co potrafią? Zapytajmy raczej - czego nie umieją? Evo i STI nie umieją niczego udawać, a najlepiej potrafią pokonywać drogę z prędkością bliską prędkości światła. W jeździe na czas po zakrętach mogą się z nimi równać tylko najpoważniejsze (i znacznie droższe) supersamochody, cała reszta to z punktu widzenia kierowcy Mitsubishi i Subaru mało znaczący drogowy plankton. /.../


Wersja SPRT (Subaru Poland Rally Team) to ekstremalna, limitowana wersja Imprezy WRX STI z kompletnym tuningiem zawieszenia /.../. Za podniesioną do 320 KM moc silnika odpowiada fabryczny zestaw Prodrive (zwany PPP /.../. Turbosprężarka otrzymała zawór upustowy, natomiast chłodnica powietrza doładowującego - automatyczny spryskiwacz (z 14,5-litrowym zbiornikiem płynu zamontowanym w bagażniku). I wreszcie, SPRT ma dwutarczowe, metalowe sprzęgło, z którym w zasadzie można wybrać się prosto na start odcinka specjalnego.Z kolei Mitsubishi inspirację do stworzenia specjalnej wersji Lancera Evo zaczerpnęło z królestwa pozmienianych Lancerów - Wielkiej Brytanii. /.../ W polskiej wersji GT 360 (są jeszcze GT 340 i GT 400 Extreme) modyfikacje dotyczą głównie silnika. W oparciu o podzespoły firmy HKS zmieniono układy dolotowy, zasilania i wydechowy. Ciśnienie doładowania jest podniesione oraz, co oczywiste, przeprogramowany został sterownik. Poza tym, pod skórą GT 360 pozostaje takie samo jak standardowe Evo. /.../

Za każdym razem kiedy wciskasz gaz do podłogi, mówisz sobie, że to, co ten samochód wyczynia nie może być normalne. Aktywny centralny mechanizm różnicowy robi swoje, właściwościami trakcyjnymi można by obdzielić kilka aut, opony wgryzają się w asfalt i Evo IX GT 360 na tamtą stronę 100 km/h przenosi w zaledwie 4,3 s! Jest to już liga absolutnych supersamochodowych egzotyków, a przy cenie wynoszącej 186 tysięcy złotych przyspieszenie Mitsubishi jest jak z wyprzedaży.Subaru nie pozostaje daleko w tyle, bez problemu mieszcząc się w czasie poniżej pięciu sekund (z silnika Imprezy można również wycisnąć wyższą moc, a co za tym idzie przyspieszenie w czasie podobnym do osiągów GT 360). Skok pedału sprzęgła jest bardzo krótki, a samo stalowe sprzęgło łapie natychmiast, praktycznie bez ślizgania. Jazda odbywa się przy charakterystycznej ścieżce dźwiękowej czterocylindrowego boksera - niskim warkocie o gardłowym brzmieniu, wzmocnionym przez zmodyfikowany układ wydechowy. /.../



Cytat:
Przy właściwych im osiągach, największe wrażenie robią układy jezdne Mitsubishi i Subaru. Kluczowym i nadrzędnym okazuje się kontakt kół z nawierzchnią, który jest, mówiąc łagodnie, zwyczajnie fenomenalny. Na nierównym, na odciążeniach i przy dobiciu, na skręconych kołach i na prostych, podczas ostrego przyspieszania i mocnego hamowania, przy dużych siłach bocznych i w chwilach gwałtownych manewrów - niezależnie od warunków, masz wrażenie, że między oponami a asfaltem znajdują się jakieś silne magnesy. /.../ To auta bardzo łatwe do szybkiej jazdy i bardzo trudne do bardzo szybkiej.Wybór między Subaru i Mitsubishi jest bardzo subiektywny, wydaje się jednak, że z miejsca więcej zwolenników pozyska Subaru. Impreza ma bardziej oczywisty klimat - charakterystyczny odgłos pracy boksera, słynny z oesów całego świata niebieski kolor plus złote obręcze kół, rzadziej spotykana marka. Jednak jeśli chodzi o prędkość i wrażenia z jazdy, decyzja nie jest już taka oczywista. Najlepsza byłaby pewnie jakaś kombinacja jednego i drugiego, obowiązkowo z ultraszybkim układem kierowniczym Lancera. /.../


 
 
gulgulq 
moderator
Służbowo. Na statek.


Auto: i30
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 6448
Skąd: Rzeszów/Ropczyce
Wysłany: 27-09-2007, 08:01   

o matko... :D
_________________
wspieramrozwoj.pl
sprawdzpodatki.pl
naszhandel.pl

kupujepolskieprodukty.pl
 
 
 
Bastek
[Usunięty]

Wysłany: 27-09-2007, 23:56   

Normalnie to jest to! :twisted:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.