Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Fotoradarki jak stacje namierzania...
Autor Wiadomość
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24341
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 11-10-2007, 17:36   

akbi napisał/a:
idąc tym tropem, to proponuję zmniejszyć prędkość na terenie zabudowanym do 10 km/h i 30 km/h na trasie ..gwarantuję, że będzie jeszcze mniej wypadków :badgrin:

i wiesz co? - masz racje :P
na koniec powiem Ci, ze z fizyki na poziomie szkoly podstawowej wiem, ze energia rosnie do kwadratu predkosci
ta energia musi gdzies miec ujscie - jak nie w hamulcach, to w gieciu blach itd., wiec roznica przy zderzeniu przy predkosci 50 a 100 km/h nie jest dwukrotna, lecz czterokrotna
o ile policje, radary, pasazerow itd. mozna oszukac, to juz praw fizyki nie zmienisz - ew. zderzenie przy wypadkowej predkosci 100 km/h jeszcze mozna przezyc, przy 150 km/h nie ma zadnych szans...
 
 
akbi 
I Love SPEEDway


Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 12275
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 11-10-2007, 17:54   

Wszystko pięknie Darku, ale wypadek nie bierze się z tego, że jedziesz 50, 100 czy 150 km/h, a z tego że nie opanujesz auta, że nie zauważysz innego auta, że ... dużo innych powodów.
Sama prędkość w sobie nie wpływa na spowodowanie wypadku a ew na jego skutki.

Gdybyś wsadził Sebastiana Loeb'a do auta i mu kazał jechać po drodze o długości 200km w czasie 90 minut, to najpewniej by to zrobił bez większych problemów.
Jakbyś to samo kazał zrobić komuś, kto ma miesiąc prawo jazdy i 100 godzin jazdy za kółkiem to najpewniej skończyłby na jakimś drzewie.

Oczywiście podałem tutaj pewne skrajności ... ale chyba tylko tak mogę Wam wyjaśnić, że to nie prędkość sama w sobie jest problemem wypadków a wyszkolenie .... i dostosowanie własnych umiejętności do prędkości.
Poza tym, często to nie prędkość jest wynikiem poważnych wypadków a np nieuwaga ... (niezauważenie nadjeżdżającego pojazdu z drogi z pierwszeństwem przejazdu)

Jeszcze raz polecam program Jazda Polska na TVNTurbo ... tam ostatnio pokazywali nawet to, jaki wpływ ma pozycja kierowcy na szybkość i prawidłowość reakcji na drodze.
_________________

Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24341
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 11-10-2007, 18:10   

Sa jeszcze wypadki, ktorych nie jestes inicjatorem i na ktore nie masz wplywu. Czasami zadne umiejetnosci nie pomoga - wtedy tylko mniejsza predkosc moze uratowac.
 
 
akbi 
I Love SPEEDway


Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 12275
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 11-10-2007, 18:22   

Krzyzak napisał/a:
Sa jeszcze wypadki, ktorych nie jestes inicjatorem i na ktore nie masz wplywu. Czasami zadne umiejetnosci nie pomoga - wtedy tylko mniejsza predkosc moze uratowac.

Masz rację ... to już jest ryzyko samej jazdy samochodem ...tak samo jak spadająca cegła z dachu rozsypującego się budynku gdy idziesz chodnikiem.
_________________

Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V
 
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 11-10-2007, 19:09   

Zapewne wiecie dlaczego w Niemczech nie ma ograniczeń na autostradach :badgrin: - otóż ich konstytucja tak stanowi, że nie można produkować samochodu którym można by łamać przepis maksymalnej prędkości na autostradzie a ponieważ takie auta produkują to nie może być ograniczenia :) Jeśli by takie było to wszystkie samochody u nich produkowane musiały by mieć ograniczone max prędkości do tegoż limitu :badgrin: :p :biggrin: :mrgreen: :lol: 8)

Z tego samego powodu nie produkuje się u nich piecyków gazowych do ogrzewania wody na rynek wewnętrzny (przeciw pożarowy zakaz używania gazu do tzw. junkersów - mogą grzać wodę w łazienkach tylko elektrycznie) i obowiązuje zakaz sprzedaży i instalowania tychże w Niemczech :D stąd takie idą wyłącznie na eksport :lol:

Jest jeszcze więcej podobnych kwiatków ale to już inna bajka ;)
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
CichyTom
[Usunięty]

Wysłany: 15-10-2007, 10:45   

akbi napisał/a:
Gdybyś wsadził Sebastiana Loeb'a do auta i mu kazał jechać po drodze o długości 200km w czasie 90 minut, to najpewniej by to zrobił bez większych problemów.
Jakbyś to samo kazał zrobić komuś, kto ma miesiąc prawo jazdy i 100 godzin jazdy za kółkiem to najpewniej skończyłby na jakimś drzewie.

Myślę że obaj skończyliby na drzewie, gdyż jazda ze stałą prędkością usypia :lol:

a wracając do fotoradarów - to automatyczne wysyłanie mandatów do właściciela auta wreszcie stanowić będzie znaczący krok do ukrócenia niepłacenia mandatów przez wszelkiego rodzaju aktorzyny i ludzi tv znanych głównie z tego że są znani :lol:
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24341
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 15-10-2007, 17:28   

CichyTom napisał/a:
gdyż jazda ze stałą prędkością usypia :lol:

mnie nie
 
 
akbi 
I Love SPEEDway


Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 12275
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 15-10-2007, 22:04   

O czym Wy piszecie??? Nie ma czegos takiego jak jazda z ta sama predkoscia ... chyba, ze liczymy jakis krotki odcinek drogi, lub predosc do 100km/h na autostradzie albo inne specyficzne warunki.
_________________

Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V
 
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 15-10-2007, 22:11   

A mnie owszem, szczególnie o 1 rano po całym dniu jazdy :)
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
matho78
[Usunięty]

Wysłany: 17-10-2007, 10:22   

Za 10 dni jade do polski i tak sie zastanawiam co mi grozi jak mi pstryknie auto na angielskich blachach i prawojazdy tez mam angielskie to punktów mi nie dadzą ale czy będą mnie tu szukać ? ? czy mogę ich pozdrowić przy zdjęciu :finga:
 
 
e-gen 
moderator


Auto: Clio II ph2 1.4 16v (k4j c710)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Gru 2005
Posty: 590
Skąd: Toruń
Wysłany: 17-10-2007, 12:47   

Fotoradary powinny stanąć przy każdym wjeździe na teren obszaru zabudowanego jak i na wyjeździe z niego + przy każdym statystycznie niebezpiecznym miejscu.

Ideałem byłoby gdyby ruch na trasie odbywał się płynnie ze stałą prędkością ~100 km/h; a że tak można dowodzą choćby skandynawowie.

Jeżeli prędkość nie zabija, to co zabija? brak wyobraźni? A JAK WYEGZEKWOWAć "POSIADANIE WYOBRAźNI" ??!! dodatkowe szkolenia kierowców? testy psychologiczne? NIESTETY ale nie ma metody; jedynym rozwiązaniem są sankcje; BO PRAWO NIE JEST PO TO ABY JE łAMAć ANI PO TO ABY NAM UPRZYKRZAć żYCIE, ALE PO ABY SPOłECZEńSTWO BYłO MOżLIWE - W TYM I WSPóLNE, BEZPIECZNE PORUSZANIE SIę PO NASZYCH DROGACH.

I nie jest prawdą, że wypadki wynikają przede wszystkim ze stanu dróg - wypadki przede wszystkim powstają z winy kierowców, którzy nie przestrzegają Kodeksu Drogowego a w tym i nie zachowują "szczególnej ostrożności"!
_________________
Dysponuję skanerem OBDII oraz manomentrem do sprawdzania kompresji - zainteresowanych podpięciem proszę o kontakt na priva
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.