 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
problem z silnikiem 4GCS 4G63 4G64 przerobka na DOHC |
Autor |
Wiadomość |
master_tychy [Usunięty]
|
Wysłany: 03-11-2007, 13:09 problem z silnikiem 4GCS 4G63 4G64 przerobka na DOHC
|
|
|
Witam. Od razu przepraszam ze w dziale Galanta a nie w Hyundaiu, ale troche poszperalem w google i wyszlo ze tu spokojnie temat pasuje . Juz wyjasniam daleczego.
Wstepem powiem ze posiadam Hyunadai H1/Starex/Satelite (w sumie dobre pytanie ktory to jest:P) z 99 roku. Jest tam silnik 2.4i (oczywiscie benzynka) jak powszechnie wiadomo jets to silnik na licencji Mitsubishi... prawdopodobnie siedzi tam G4CS (4GCS??) SOHC 112KM (albo 111KM).
Jako ze silnik niestety sypie sie (pierw uszczelka pod glowica + glowica, a teraz ponownie to samo), wiec wpadlem na pomysl zeby pozbyc sie juz tej glowicy i wsadzic tam cos hmm... wiekszego chcialbym zrobic z tego 2.4i DOHC.
W zwiazku z tym mam wieeele pytan:
1.Czy to w ogole jest wykonalne z tym blokiem silnika
2. Jaka i z czego konkretnie glowica byla by odpowiednia
3. co to znaczy 6 bolt 7 bolt (wszedzie sie to przewija a ja jestem z tego glupi)
4. czy to by mialo szanse dzialac bezawaryjnie
5. co jet ew. potrzebne do takiej przerobki procz samej glowicy
Przy okazji chcialbym dowiedziec sie czegos o silnikach o tych oznaczeniach bo jest to dla mnie tak zagmatwane wszedzie pisze cos innego nawet w autodacie inne dane niz w internecie.
co to konkretnie sa silniki 4G63 4G64 4GCS(G4CS) jakie maja pojemnosci.
Prosil bym o porady jak dla przedszkolaka (nie czarujmy sie nie siedze w Mitsu ani Hyundaiach, do tej pory zajmowalem sie tylko BMW a uwierzcie ze tam bylo wszysko prostrze i jakos lepiej poukladane), po prostu bez takich rzeczy typu 1g 2g 7g 6 bolt 7 bolt bo ja nic z tego nie wiem ( jak by mi ktos to wszystko wytlumaczyl to bylbym widzieczny.
Jesli bardzo nie wstrzelilem sie z tym tematem w dobre miejsce prosze o przeniesienie a nie zamykanie i nagany, naprawde jestem tu poczatkujacy.
Pozdrawiam.
Mateusz.
P.S.
W gre wchodzi rowniez przekladka calego silnika byle bylo to 2.4i i nie mialo tych 112KM tylko nieco wiecej. |
|
|
|
 |
Derpin [Usunięty]
|
Wysłany: 04-11-2007, 13:38
|
|
|
master_tychy napisał/a: | 1.Czy to w ogole jest wykonalne z tym blokiem silnika |
blok ogólnie jest chyba taki sam, silnik raczej różni się głowicą i reszta osprzętu.
master_tychy napisał/a: |
3. co to znaczy 6 bolt 7 bolt (wszedzie sie to przewija a ja jestem z tego glupi) |
też sie kiedyś zastanawiałem ocb (o co biega) i wywnioskowałem że chodzi o liczbę śrub które trzymają silnik ze skrzynią w kupie bolt - z angielskiego śruba.
Cytat: | 4. czy to by mialo szanse dzialac bezawaryjnie |
jeżeli wykonanie wszystkiego będzie staranne i masz kupe czasu żeby szukać wszystkich potrzebnych części
Cytat: | 5. co jet ew. potrzebne do takiej przerobki procz samej glowicy |
jw. czyli pewnie cały bądź przynajmniej połowa osprzętu silnika, do tego wiązki przewodów oraz ECU - (Electronic Control Unit czyli komputer) z auta z silnikiem DOHC
tak sobie myśle że chyba łatwiej było by Ci dostać silnik DOHC z jakiegoś rozbitka i w sumie nawet taniej oraz szybciej przełożyć to wszystko.
pozdrawiam
ps. jeżeli gdzieś sie pomyliłem to sorka i prosze o poprawkę |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 04-11-2007, 13:47
|
|
|
Derpin napisał/a: | chodzi o liczbę śrub które | mocują koło zamachowe do wału. Derpin napisał/a: | blok ogólnie jest chyba taki sam, | z tego co wiem to raczej podobny. Bartek może wyjaśnić najlepiej.
Najlepiej by było nie rzeźbić tylko kupić silnik i wsadzić.
Tyle, że 4G64 DOHC to taki bialy kruk. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
allias [Usunięty]
|
Wysłany: 04-11-2007, 15:15
|
|
|
Hubeeert napisał/a: |
Najlepiej by było nie rzeźbić tylko kupić silnik i wsadzić.
Tyle, że 4G64 DOHC to taki bialy kruk. |
Zacznijmy tylko od tego ktory 4G64. Bo jest czesc Mitsubishi tak jak np Eclipse 2G (2G = 2 generacja 95-99) miala montowany silnik 4G64 w Spyder`ach ale ze skrzynia po stronie pasazera. Natomiast 3G Eclipsy dokladnie z tym samym silnikiem 4G64 ale SOHC jest montowany inaczej bo skrzynia biegow jest po stronie kierowcy.
Dlaczego ma to znaczenie? Otoz ma... bo jesli wezmiesz glowice z owego Spydera i sprobujesz uzyc w 3G to bedziesz mial inny uklad walka rozrzadu i inny uklad portow wydechowych i dolotowych. Wiec nawet gdy silnik jest "taki sam" to nie bedzie pasowac.
Jesli masz skrzynie po stronie pasazera to moge Ci w tym pomoc. Aha jeszcze jedno 4G64 i inne takie podobne to jest oznaczenie kodu silnika.
Jeden z kolegow powiedzial ze jesli wymieniasz glowice to potrzebna wiazka, ECU i inne. Nie koniecznie. Wiele modeli w przypadku SOHC i DOHC roznie sie tylko tuningiem i wielkoscia glowicy, a podlaczenia sa takie same. Wiec nie spalaj pomyslu tylko dlatego ze jest DOHC. Nie wiem jak jest z tym Hyundai`em ale jest mozliwosc ze beda czesci pasowac. Np do mojego silnika pasuje glowica z KIA Optima 2.4L - jest tej samej wielkosci i tej samej orientacji. Tez dziala...
Poszukaj dokladnie. Powodzenia. |
|
|
|
 |
|
|