Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przestroga po wymianie kół
Autor Wiadomość
drout
[Usunięty]

  Wysłany: 07-11-2007, 10:44   Przestroga po wymianie kół

Jak w temacie radzę sprawdzić dokręcenie kół po wymianie opon. Wracając w niedzielę z Krakowa omal lewe przednie koło nie odpadło. Trzymało się na ostatniej śrubie a trzy pozostałe można było palcami odkręcić. Zorientowałem się jak zaczęło już walić kołem. Zaraz stop i :shock: Pierwszy raz miałem żeby trzy a raczej 4 śryby nie były dociągnięte. Inne koła ok.

Sprawdzcie po wizycie u wulkanizatora
 
 
akbi 
I Love SPEEDway


Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 12275
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 07-11-2007, 10:53   

Kiedyś zatrzymałem Stara w Jankach, jak zauważyłem, że mu tylne koło lata na boki ... podjechałem z boku i patrzę ...a tu mu koło na jednej śrubie wisi ... dziwne, że nic nie czuł, no ale w takim ciężarowym może i tak nie czuć.

drout napisał/a:
Sprawdzcie po wizycie u wulkanizatora

Sprawdzę ...w sobotę zmieniałem kółka
_________________

Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V
 
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 07-11-2007, 10:55   

Jak zmienialem na zimowki to najpierw dokrecili mi tym hydraulicznym kluczem, a pozniej gosc jeszcze recznie kluczem z dynamometrem kazda srube dokrecal osobno :)
Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
czekoladka_1981 
Mitsumaniak


Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 07 Maj 2007
Posty: 3375
Skąd: wrocław
Wysłany: 07-11-2007, 10:58   

O kurcze dzisiaj zmieniam koła, będę miała baczną uwagę na dokręcanie kół.
DZIĘKI za ostrzeżenie drout
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 
 
drout
[Usunięty]

Wysłany: 07-11-2007, 11:04   

Ewidentnie tego koła nie dokręcił i to nie jednej śruby a wszystkich :evil:
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 07-11-2007, 11:17   

Masówka :D
Ale ja proponuję sprawdzać po każdej wizycie u mechanika (np. wymiana półosi), bo też tak miałem.
A jak ktoś ma atrakcyjne felgi lub opony, albo złośliwych sąsiadów to też radzę od czasu do czasu kontrolować. Kumpel miał po jednej śrubie na feldze (nie zdążyli odkręcić), a obok samochodu cegły i kamienie. Dwa dni wcześniej kupił nowe drogie opony :(
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
dm17
[Usunięty]

Wysłany: 07-11-2007, 11:48   

Ja ZAWSZE dokręcam po "specjalistach" nawet jak dokręcają udarową to zawsze ręką mocniej jestem w stanie dokręcić :!: :!: :!: :!:
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-11-2007, 12:17   

Ja mam taka zasade ze po 100-150 km zawsze sprawdzam dokrecenie i cisnienie. W warsztacie tez sprawdzam i nawet sam dokrecam kluczem dynamometrycznym. Mam po 6 srub wiec jest co sprawdzac.
Slyszalem, ze przy felgach aluminiowych sruby potrafia sie same odkrecac. Nie wiem jakim cudem ale podobno czasami tak bywa. Trzeba sprawdzac i tyle. A Ty Drout miales farta bo moglo sie to skonczyc tragicznie.
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
drout
[Usunięty]

Wysłany: 07-11-2007, 12:38   

Wiem, że mogło być nie za ciekawie. Dlatego założyłem taki temat, niech każdy sobie to sprawdzi po wymianie.
 
 
konrad1704 
Mitsumaniak


Auto: Colt`95 CA0 1.6 16 V benzyna
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 1002
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 07-11-2007, 12:52   

chyba kazde sruby troche sie luzuja po swiezej zmianie/zdjeciu kola, mi mechanik przy zmianie na stalowki powiedzial zeby po parunastu kilometrach sprawdzic kluczem czy sa dobrze dokrecone
_________________

 
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 07-11-2007, 13:05   

dm17 napisał/a:
Ja ZAWSZE dokręcam po "specjalistach" nawet jak dokręcają udarową to zawsze ręką mocniej jestem w stanie dokręcić
Aż ukręcisz szpilki i pękną Ci w czasie jazdy :( Koła dokręca się odpowiednim momentem (nie większym i nie mniejszym) :)

Gene napisał/a:
Slyszalem, ze przy felgach aluminiowych sruby potrafia sie same odkrecac.
Jak mają źle dobrany stożek nakrętki do stożka felgi to tak :)
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-11-2007, 13:06   

cns80, :thumbleft:
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
akbi 
I Love SPEEDway


Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 12275
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 07-11-2007, 14:18   

cns80 napisał/a:
dm17 napisał/a:
Ja ZAWSZE dokręcam po "specjalistach" nawet jak dokręcają udarową to zawsze ręką mocniej jestem w stanie dokręcić
Aż ukręcisz szpilki i pękną Ci w czasie jazdy :( Koła dokręca się odpowiednim momentem (nie większym i nie mniejszym) :)

dokładnie ... w Galantach, Lancerach jest to 98 .... czegoś tam
_________________

Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V
 
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 07-11-2007, 14:32   

akbi napisał/a:
98 .... czegoś tam
Nm :D Niutonometrów :?: A może Newtonometrów :wink:
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
xor 
Mitsumaniak
handlarz żywopłotem


Auto: Galant 2.5 '98 SE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Paź 2006
Posty: 653
Skąd: Warszawa, Bielsko-Biała
Wysłany: 07-11-2007, 16:26   

Przyłączam się do ostrzeżeń o niedokręceniu nakrętek kół.
Jeszcze sprawdzajcie - a najlepiej dopilnujcie aby sprawdzili przy was - ciśnienie.

Z 1 powodu - niedokręcenia - mogłem się zabić na którym zakręcie...
Dałem autko do konserwacji hebli - miał mi tłoczki przeczyścić, etc.
Potem jakoś dziwnie autko jeździło. Bicie jak cholera, sprawdziłem i... w jednym kole wszystkie nakrętki palcami mogłem odkręcić, w każdym innym kole miałem w ogóle nie dokręconą nakrętkę antykradzieżową. W jednym kole taką nakrętkę mi zgubili i dali zwykłą...
A czekała mnie 600km wycieczka, nie chcę wiedzieć, jak by się skończyła gdybym ruszył w nią ufając 'fachmanowi'.

Z 2 powodu miałem do prostowania 4 felgi i opony 17" do wyrzucenia :(
_________________
Rekin bulwarowy
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.