 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: kochajj 06-04-2006, 22:40 |
USZCZELNIENIA ROZRZADU |
Autor |
Wiadomość |
leinad26 [Usunięty]
|
Wysłany: 05-01-2006, 23:30 USZCZELNIENIA ROZRZADU
|
|
|
CZEŚĆ
jak zwykle co miesiąc coś ale tym razem to grubsza sprawa
a mianowicie muszę wymienić uszczelnienia na rozrządzie
oczywiście, że zapoznałem się z opisem Bartka w dziale FAQ&HOW TO
tylko, że ja mam silnik 4D65 i chciałbym się dowiedzieć jak odkręcić kola czy macie na to jakiś patent czy po prostu blokować je przez wsadzenie jakiegoś dorodnego wkrętaka czy coś podobnego
no i co z kołem na wale bo słyszałem, że wkręcone jest na" klej" da rade je odkręcić czy trzeba jakieś specjalne narzędzia
no a jak się już uporam z kołami to jak wyciągacie te symeringi normalnie przez wbicie cieńkiego wkrętaka i cheja na zewnętrzną czy inaczej
no i wiadomo montaż - smarujemy olejkiem ranciki i co delikatnie młoteczkiem nabijamy tak???
no i jaką mam gwarancję że nie będą ciekły może lepiej poskładać wszystko bez osłon i zapalić i czekać czy nie ciekną.
Może lepiej dać do mechanika tylko u mnie krucho z dobrymi a do partacza szkoda auta lepiej samemu walczyć.
Podpowiedzcie mi jak to zrobić dobrze i szybko
dzięki |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 06-01-2006, 07:54
|
|
|
Przy odkręcaniu i dokręcaniu ja robiłem tak, że zapiąłem 1 bieg, pchnąłem auto ile się dało i w samochodzie na maxa hamulec. W tym czasie kolega odkręcał nakrętkę na wale itd. Jednak w środku w bloku są specjalne otwory na śruby - wkręcając je blokujesz np. kółko rozrzadu. Zależnie od silnika są tzw. special tool, które to dają możliwość wkręcenia jednego kawałka w blok (a raczej tą płytę boczną) i drugiego w koło zębate - nie mam ich i stąd pomysł na blokowanie wału przez skrzynię. Wydaje mi się, że klucz pneumatyczny powinien sobie poradzić nawet bez blokowania. Nie wiem jak wygląda sprawa special tool w dieslu.
Wyjęcie - jak piszesz - cienki wkrętak, podważasz i wyciągasz.
Zakładanie uszczelniaczy - smarujesz olejem wargi i najpierw 'wkręcasz' je w silnik - końcówkę możesz delikatnie dobić - najlepiej użyć dużej nasadki - żeby wbijać równomiernie na całym obwodzie.
Cieknięcie - jak założysz oryginały (poprawnie) to nie będzie ciekło. |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 06-01-2006, 08:05
|
|
|
Mozesz zablokowac kolo zamahowe po stronie skrzyni "dorodnym wkretakiem" i przed zdjeciem paska poluzujesz wszystkie sruby (oczywiscie przy wymianie uszczelnien wymieniasz tez pasek - prawda???)
Kolo na wale najprzyjemniej odkreca sie kluczem udarowym - pojedz do gumiarza, zeby odkrecil i potem lekko dokrecil
Demontaz starych uszczelnien - ja nawiercam male dziurki po przeciwnych stronach uszczelniacza i wyciagam z te dziurki - wbicie wkretaka pomiedzy warge uszczelniaca a gladz moze spowodowac zarysowania co w dalszej eksploatacji spowoduje szybsze zuzycie uszczelniacza
Montaz uszczelniaczy - oczywiscie wykapane w swierzutkim olejku, potem nabijam zelikatnie przez duza nasadke - taka opierajaca sie na metalowej czesci uszczelniacza - mam wtedy pewnosc, ze nie przekosze ktorejs ze stron
Gwarancje daje uzycie dobrych uszczelniaczy i ich prawidlowy montaz - czekac nawet przy kiepskich uszczelniaczach mozna dlugo - kup uszczelniacze u Japaneze - ma prawie oryginalne tzn. kosztujace 2xtyle co tanie podrobki, a trzymajace przez 90 kkm jak ori. |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
leinad26 [Usunięty]
|
Wysłany: 06-01-2006, 11:22
|
|
|
Dzięki wielkie
czeka mnie duzo pracy
a z tym paskiem to nie wiem czy wymieniać bo ten ma dopiero 10 tyś. km.
najgorsze to jest to, że nie mam za bardzo gdzie tego robić no i zimno jak diabli
boje się że do wiosny nie dojeżdże
najśmieszniejsze to jest to że miesiąc temu wymieniałem olej i od tamtej pory stan się nie zmienia a pod górną osłoną jak ściągłem jest taka maź oleista i teraz nie wiem czy naprawde aż tak dużo tego oleju spiernicza czy dam rade żeby się troszeczke ociepliło
a może to z pod miski leci i zaciąga do środka i rozbryzguje pod kołami
czy to też wchodzi w grę, jest taka możliwość??? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 06-01-2006, 11:32
|
|
|
Co prawda pasek jest dosyć dobrze w Misiu izolowany, ale niestety prawda jest taka, że guma + olej = padaczka gumy. Także - przynajmniej pasek (bez napinacza - jeśli też ma tylko 50 tkm) to bym dla świętego spokoju (który nie ma ceny) wymienił.
A - i jeszcze gniazda od uszczelniaczy bym bardzo delikatnie, najdrobniejszym papierem przejechał. No i jak pisze Bartek - jeśli wyciągasz wkrętakiem (ja tak robiłem) to delikatnie, żeby tego gniazda nie uszkodzić. |
|
|
|
 |
leinad26 [Usunięty]
|
Wysłany: 06-01-2006, 11:36
|
|
|
pasek ma dopiero 10tkm tak więc chyba go sobie odpuszcze przynajmniej narazie
bo widomo po świętach i sylwestrowych szaleństwach krucho z kasą
dlatego też między innymi zastanawiam sięczy nie przevzekać do wiosny ale strach jak holerra tak śmigać
[ Dodano: Pią Sty 13, 2006 9:59 am ]
DZIĘKI WSZYSTKIM
oczywiscie uzylem funkcji POMOGL
ale mam jeszcze jedno pytanie
czy nie będzie przeszkadzać niska temperatura tym nowym uszczelnienia nie wiem moze beda twarde i nie powinno się tego robic np przy -1 czy delikatnie powyzej 0
[ Dodano: Pią Sty 13, 2006 4:07 pm ]
DZIĘKI WSZYSTKIM
oczywiscie uzylem funkcji POMOGL
ale mam jeszcze jedno pytanie
czy nie będzie przeszkadzać niska temperatura tym nowym uszczelnienia nie wiem moze beda twarde i nie powinno się tego robic np przy -1 czy delikatnie powyzej 0 |
|
|
|
 |
|
|