Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Kontrola recznego nie chce gasnac ?
Autor Wiadomość
HamanN 
Mitsumaniak
Jacek

Auto: Lancer 1.6 GLXi KOMBI 94'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 173
Skąd: Szczecin
Wysłany: 21-11-2007, 15:44   Kontrola recznego nie chce gasnac ?

Witam.
Mam mala zagadke - parkuje miska przed domem i rano, obojetne czy zostawie na recznym czy nie, pali sie kontrolka recznego. Przejade ok 15 km (do centrum) zaparkuje przed szkola i jak wracam z zajec (po ok 1.5h) juz sie nie swieci? Koniec hamulcow ? A moze ma to zwiazek z niskimi temperaturami (jakis czujnik) ?
Pzdr.
 
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 21-11-2007, 15:58   

HamanN, sprawdz poziom plynu ham. w zbiorniczku.
Mozliwe tez ze czujnik gdzies nie laczy przy recznym.
Mialem to samo 2 lata temu i takze zima :)
 
 
pawela 
Mitsumaniak


Auto: 330i & ix20
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 45 razy
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 3478
Skąd: Lublin
Wysłany: 21-11-2007, 15:59   

Przechodzilem to niedawno. W zbiorniczku plynu hamulcowego jest malo plynu. Albo koncza sie klocki i poziom opadl, albo masz wyciek. U mnie bylo to pierwsze, klocki zuzyly sie niemal do blachy. Po wymianie naturalnie poziom sie podniosl a do MAX dolalem DOT4. Kontrolka oczywiscie zgasla.
_________________
 
 
 
HamanN 
Mitsumaniak
Jacek

Auto: Lancer 1.6 GLXi KOMBI 94'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 173
Skąd: Szczecin
Wysłany: 21-11-2007, 16:25   

Hamulce (klocki) raczej nie bo sa jak brzytwa, ale poziom plynu sprawdze :)
Dzieki :)
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 21-11-2007, 18:18   

HamanN napisał/a:
Hamulce (klocki) raczej nie bo sa jak brzytwa
Co nie znaczy, że nie mogą się kończyć.
 
 
pawela 
Mitsumaniak


Auto: 330i & ix20
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 45 razy
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 3478
Skąd: Lublin
Wysłany: 21-11-2007, 21:18   

Hugo napisał/a:
HamanN napisał/a:
Hamulce (klocki) raczej nie bo sa jak brzytwa
Co nie znaczy, że nie mogą się kończyć.


Wlasnie, moj do ostatniej chwili hamowal super. Gdyby nie kontrolka, napewno bym nie sprawdzil klockow.
_________________
 
 
 
BUBU 
Mitsumaniak
Partyzant


Auto: Endeavor
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Sie 2006
Posty: 1548
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 21-11-2007, 21:54   

Czasem też potrafi zawiesić się czujnik płynu w zbiorniczku , efekt jak wyżej .

Pozdrav
 
 
PiotrekSL4 
Mitsumaniak


Auto: Cari 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 347
Skąd: Tomaszów Maz.
Wysłany: 23-11-2007, 21:38   

Ha ale numer. Ja mielem na początku tego roku identycznie. Najpierw palila sie kontrolka. Przez dluzszy czas nie wiedzialem co robic. Poźniej dolalem płynu i spokój. Przez dwa dni. Padly klocki. Dopiero teraz dowiaduje sie ze mogło miec to związek.
Człowiek uczy sie przez cale zycie. Posłuchaj kolegów i dolej płynu. Oni rzadko sie mylą :-)
_________________
Wspomnienie...
 
 
 
HamanN 
Mitsumaniak
Jacek

Auto: Lancer 1.6 GLXi KOMBI 94'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 173
Skąd: Szczecin
Wysłany: 24-11-2007, 02:07   

"usterka namierzona" malo plynu... dolalem i spokoj :D
Pozdrawiam :)
 
 
 
majki
[Usunięty]

Wysłany: 24-11-2007, 09:27   

A tak z ciekawosci - dolej plynu, dolej plynu... na pewno dot4? Bo z tego co mi sie wydaje pomieszac dot3 z dot4 to nieciekawa opcja...
 
 
pawela 
Mitsumaniak


Auto: 330i & ix20
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 45 razy
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 3478
Skąd: Lublin
Wysłany: 24-11-2007, 12:25   

majki napisał/a:
A tak z ciekawosci - dolej plynu, dolej plynu... na pewno dot4? Bo z tego co mi sie wydaje pomieszac dot3 z dot4 to nieciekawa opcja...


DOT3, DOT4 i DOT5.1 jak najbardziej są, ze sobą mieszalne. Przeczytasz to przede wszystkim na opakowaniu któregoś z nich ;)

[ Dodano: 24-11-2007, 12:29 ]
HamanN napisał/a:
"usterka namierzona" malo plynu... dolalem i spokoj :D
Pozdrawiam :)


Dolales plynu, plywak sie podniosl, lampka zgasla, ok. Ale sprawdz klocki!! Ja tez tak zrobilem ale mnie tknelo i sprawdzilem u siebie. Okladziny mialy ok 2mm. Lampka zapala sie jak jest malo plynu, a jego poziom obniza sie razem ze zuzyciem elementow ciernych. Dolanie plynu nie jest zadnym rozwiazaniem...
_________________
 
 
 
rydzu25 
Forumowicz


Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Sty 2007
Posty: 106
Skąd: Nowy Dwór Mazowiecki/Płock
Wysłany: 24-11-2007, 19:31   

u mnie była podobna sprawa i w moim przypadku były to klocki ale jest juz ok bo wymieniłem klocki 8)
_________________

 
 
wsza-lancer
[Usunięty]

Wysłany: 25-11-2007, 21:45   

to ja wam powiem tak plynu mam git klocki sa git i kontrolka tez mis ie pali i wlansi eostatnio to mi sie zdazylo przy pierwszym malym mroziku
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 30-11-2007, 15:03   

pawela napisał/a:
DOT3, DOT4 i DOT5.1 jak najbardziej są, ze sobą mieszalne.

I tak i nie tzn jak masz zalana instalacje dot3 to mozesz dolac dot4 i wyzsze ale nie w druga strone
sprawdzone doswiadczalnie :badgrin: :badgrin:
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 04-12-2007, 08:52   

Dlatego tak jest ponieważ płyny o niższym numerze, mają niższą temperaturę wrzenia. Dodatkowo po uwodnieniu płynu wodą skraplającą się z powietrza temperatura wrzenia płynu dodatkowo spada. Temperatura wrzenia płynu zawodnionego: Płyn DOT3 - 140°C, Płyn DOT4 - 155°C, Płyn DOT5- 180°C. Zagotowany płyn = brak hamulców, dlatego trzeba okresowo raz na 2-3 lata wymieniać płyn. 1 % wody w płynie obniża temperaturę wrzenia płynu hamulcowego o około 15 %.
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.