Przesunięty przez: zbyszekm2 10-03-2008, 22:36 |
did kopci |
Autor |
Wiadomość |
tompol34
Forumowicz

Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Gru 2007 Posty: 350 Skąd: kętrzyn
|
Wysłany: 03-12-2007, 20:56 did kopci
|
|
|
cześć mam pytanie, jak odpalę rano miśka ( 3,2 did) to normalnie kopci na biało, nie ubywa płynu chłodniczego ani oleju. Nie wiem czy to siada pompa czy turbina?
dziękuję za podpowiedzi |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 03-12-2007, 21:01
|
|
|
tompol34 napisał/a: | to normalnie kopci na biało |
jak pada turbina to czesto pojawiaja sie wielkie chmury czarnego dymu przy mocnym depnieciu.. bo idzie duzo paliwa a nie ma powietrza z czego powstaje sadza.. jak turbina dobrze pracuje to w okolicach 2000-2300obr powinienes slyszec lekkie psss.. i powinien dostac kopa..
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 03-12-2007, 21:08 Re: did kopci
|
|
|
tompol34 napisał/a: | cześć mam pytanie, jak odpalę rano miśka ( 3,2 did) to normalnie kopci na biało, nie ubywa płynu chłodniczego ani oleju. Nie wiem czy to siada pompa czy turbina?
dziękuję za podpowiedzi |
Podjedź do serwisu i podaj im nr vin, DiDy mają wadę polegającą na nieszczelnej chłodnicy EGR lubią cieknąć. są to nie wielkie przecieki ale właśnie tak się to objawia. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
arturro [Usunięty]
|
Wysłany: 03-12-2007, 22:01
|
|
|
tompol34 napisał/a: | cześć mam pytanie, jak odpalę rano miśka ( 3,2 did) to normalnie kopci na biało, |
wszystko jest ok, kazdy diesel po odpaleniu na zimno przy niskich temp kopci przez jakis czas bialym dymem, pewnie do osiagnieca "jakiejs" temp, jesli zaczalby ci kopcic przy osiagnieciu normalnej temp to wtedy bylyby powody do zmartwien.
[ Dodano: 03-12-2007, 22:16 ]
zbyszekm2 napisał/a: | chłodnicy EGR |
raczej zawor EGR |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 03-12-2007, 22:57
|
|
|
arturro napisał/a: | raczej zawor EGR | :
otóż nad kolektorem wydechowym jest chłodnica EGR, spaliny z kolektora są chłodzone zanim spowrotem przez zawór EGR dostaną się do kolektora ssącego. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
kongi [Usunięty]
|
Wysłany: 03-12-2007, 23:31
|
|
|
zbyszekm2 napisał/a: | arturro napisał/a: | raczej zawor EGR | :
otóż nad kolektorem wydechowym jest chłodnica EGR, spaliny z kolektora są chłodzone zanim z powrotem przez zawór EGR dostaną się do kolektora ssącego. |
No jest chłodnica (w sumie dziwne miejsce)
a to nie jest tak ze zawor->chłodnica->ssacy ? (bo z tego co napisałeś wynika że jest chłodnica->zawór->ssacy) |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 03-12-2007, 23:44
|
|
|
kongi napisał/a: | zbyszekm2 napisał/a: | arturro napisał/a: | raczej zawor EGR | :
otóż nad kolektorem wydechowym jest chłodnica EGR, spaliny z kolektora są chłodzone zanim z powrotem przez zawór EGR dostaną się do kolektora ssącego. |
No jest chłodnica (w sumie dziwne miejsce)
a to nie jest tak ze zawor->chłodnica->ssacy ? (bo z tego co napisałeś wynika że jest chłodnica->zawór->ssacy) |
Nie. zresztą sam się przyjżyj jak będziesz mial maskę w górze. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
arturro [Usunięty]
|
Wysłany: 03-12-2007, 23:47
|
|
|
nie slyszalem o chlodnicy spalin ale skoro piszesz ze takie cos jest w did'ie tzn ze wiesz lepiej, zasugerowalem sie tym ze wspomniales o problemach z EGR i przyczyna kopcenia (choc w przypadku zle dzialajacego zaworu egr dodatkowo obiawia sie to tym ze brakuje mocy), a jak wiadomo bolaczka kazdego diesla jest zawor egr i czesto sie slyszy o problemach z nim zwiazanych. |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 04-12-2007, 07:02
|
|
|
arturro napisał/a: | nie slyszalem o chlodnicy spalin ale skoro piszesz ze takie cos jest w did'ie tzn ze wiesz lepiej, zasugerowalem sie tym ze wspomniales o problemach z EGR i przyczyna kopcenia (choc w przypadku zle dzialajacego zaworu egr dodatkowo obiawia sie to tym ze brakuje mocy), a jak wiadomo bolaczka kazdego diesla jest zawor egr i czesto sie slyszy o problemach z nim zwiazanych. |
To prawda co napisałeś. Aczkolwiek chłodnica EGR jest w tych autach wadliwa i serwis wymienia bezpłatnie te chlodnicę bo ciekną. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
arturro [Usunięty]
|
Wysłany: 04-12-2007, 08:46
|
|
|
no ale ok tutaj mowa o puszczaniu bialego dymu przy zimnym silniku i niskich temp., co jest normalne w dieslu wiec jazda do serwisu bedzie strata czasu. |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 04-12-2007, 09:11
|
|
|
arturro napisał/a: | no ale ok tutaj mowa o puszczaniu bialego dymu przy zimnym silniku i niskich temp., co jest normalne w dieslu wiec jazda do serwisu bedzie strata czasu. |
Nie prawda. chciałbyś nie mieć płynu w układzie chodzenia? A tak się stało w kilku przypodkach.
Czasem ten płyn dostaje się do kolektora przez tą chłodnice i zanim odparuje daje podobnuy efekt.
Oczywiści, że jest tak jak piszesz, że na początku każdy ropniak tak ma. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
tompol34
Forumowicz

Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Gru 2007 Posty: 350 Skąd: kętrzyn
|
Wysłany: 04-12-2007, 13:04
|
|
|
dziękuję serdecznie za wszystkie podpowiedzi, jestem zobowiązany, zauważyłem iz po rozgraniu do temperatury pracy też delikatnie daje biały dymek, wcześniej śmigałem passatem tdi, dlatego jak zaczął pojawiać się bialy dym to podpiąłem do auta VAG i okazało się że kąt wtrysku jest lekko przestawiony. Po oględzinach okazało się, że napinacz rozrządu nie napina dostatecznie paska. Po wymianie i wyregulowaniu kąta mechanicznie i VAG-iem silniczek super klekocze !!!! Dlatego tym się zasugerowałem.
Dziękuję i do usłyszenia |
|
|
|
 |
arturro [Usunięty]
|
Wysłany: 04-12-2007, 19:06
|
|
|
zbyszekm2 napisał/a: | Nie prawda. |
zbyszekm2 napisał/a: | Oczywiści, że jest tak jak piszesz, że na początku każdy ropniak tak ma. |
to prawda czy nie?
zbyszekm2 ja cie rozumiem ale ja ciagle pisze o bialym dymie przy zimnym silniku i niskich temperaturach.
tompol34, i za to uwielbiam vag'i wystaczy podpiac kompa, sczytac log'i i wiadomo co silnikowi dolega, tu niestety trzeba szukac.
w sumie skoro ci nie ubywa plynu to ja narazie bym sobie tym glowy nie zawracal, kontroluj olej i plyn w chlodnicy i chyba tyle. |
Ostatnio zmieniony przez arturro 04-12-2007, 21:04, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 04-12-2007, 19:52
|
|
|
arturro napisał/a: | w sumie skoro ci nie ubywa plynu to ja narazie bym sobie tym glowy nie zawracal, kontroluj olej i plyn w chlodnicy i chyba tyle |
A ja mimo wszystko pojechałbym do ASO i sprawdził czy chłodnica EGR jest własciwego typu-wymiana jest za darmo.
Chłodnice EGR są w nowych dieslach szeroko stosowane-Out DID i Lancer ma nawet chłodnicę EGR ze sterownym przepływem spalin tzn. na zimno spaliny idą przewodem bocznikowym a dopiero na ciepło przepływają przez rdzeń chłodnicy. |
_________________
 |
|
|
|
 |
arturro [Usunięty]
|
Wysłany: 04-12-2007, 21:09
|
|
|
tomekrvf napisał/a: | A ja mimo wszystko pojechałbym do ASO i sprawdził czy chłodnica EGR jest własciwego typu-wymiana jest za darmo. |
jak za darmo to trzeba do serwisu |
|
|
|
 |
|