Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: zbyszekm2
10-03-2008, 22:36
did kopci
Autor Wiadomość
tompol34 
Forumowicz


Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 350
Skąd: kętrzyn
Wysłany: 03-12-2007, 20:56   did kopci

cześć mam pytanie, jak odpalę rano miśka ( 3,2 did) to normalnie kopci na biało, nie ubywa płynu chłodniczego ani oleju. Nie wiem czy to siada pompa czy turbina?

dziękuję za podpowiedzi
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 03-12-2007, 21:01   

tompol34 napisał/a:
to normalnie kopci na biało

jak pada turbina to czesto pojawiaja sie wielkie chmury czarnego dymu przy mocnym depnieciu.. bo idzie duzo paliwa a nie ma powietrza z czego powstaje sadza.. jak turbina dobrze pracuje to w okolicach 2000-2300obr powinienes slyszec lekkie psss.. i powinien dostac kopa..
Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 03-12-2007, 21:08   Re: did kopci

tompol34 napisał/a:
cześć mam pytanie, jak odpalę rano miśka ( 3,2 did) to normalnie kopci na biało, nie ubywa płynu chłodniczego ani oleju. Nie wiem czy to siada pompa czy turbina?

dziękuję za podpowiedzi

Podjedź do serwisu i podaj im nr vin, DiDy mają wadę polegającą na nieszczelnej chłodnicy EGR lubią cieknąć. są to nie wielkie przecieki ale właśnie tak się to objawia.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
arturro
[Usunięty]

Wysłany: 03-12-2007, 22:01   

tompol34 napisał/a:
cześć mam pytanie, jak odpalę rano miśka ( 3,2 did) to normalnie kopci na biało,


wszystko jest ok, kazdy diesel po odpaleniu na zimno przy niskich temp kopci przez jakis czas bialym dymem, pewnie do osiagnieca "jakiejs" temp, jesli zaczalby ci kopcic przy osiagnieciu normalnej temp to wtedy bylyby powody do zmartwien.

[ Dodano: 03-12-2007, 22:16 ]
zbyszekm2 napisał/a:
chłodnicy EGR


raczej zawor EGR
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 03-12-2007, 22:57   

arturro napisał/a:
raczej zawor EGR
:

otóż nad kolektorem wydechowym jest chłodnica EGR, spaliny z kolektora są chłodzone zanim spowrotem przez zawór EGR dostaną się do kolektora ssącego.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
kongi
[Usunięty]

Wysłany: 03-12-2007, 23:31   

zbyszekm2 napisał/a:
arturro napisał/a:
raczej zawor EGR
:

otóż nad kolektorem wydechowym jest chłodnica EGR, spaliny z kolektora są chłodzone zanim z powrotem przez zawór EGR dostaną się do kolektora ssącego.

No jest chłodnica (w sumie dziwne miejsce)
a to nie jest tak ze zawor->chłodnica->ssacy ? (bo z tego co napisałeś wynika że jest chłodnica->zawór->ssacy)
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 03-12-2007, 23:44   

kongi napisał/a:
zbyszekm2 napisał/a:
arturro napisał/a:
raczej zawor EGR
:

otóż nad kolektorem wydechowym jest chłodnica EGR, spaliny z kolektora są chłodzone zanim z powrotem przez zawór EGR dostaną się do kolektora ssącego.

No jest chłodnica (w sumie dziwne miejsce)
a to nie jest tak ze zawor->chłodnica->ssacy ? (bo z tego co napisałeś wynika że jest chłodnica->zawór->ssacy)

Nie. zresztą sam się przyjżyj jak będziesz mial maskę w górze.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
arturro
[Usunięty]

Wysłany: 03-12-2007, 23:47   

nie slyszalem o chlodnicy spalin ale skoro piszesz ze takie cos jest w did'ie tzn ze wiesz lepiej, zasugerowalem sie tym ze wspomniales o problemach z EGR i przyczyna kopcenia (choc w przypadku zle dzialajacego zaworu egr dodatkowo obiawia sie to tym ze brakuje mocy), a jak wiadomo bolaczka kazdego diesla jest zawor egr i czesto sie slyszy o problemach z nim zwiazanych.
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 04-12-2007, 07:02   

arturro napisał/a:
nie slyszalem o chlodnicy spalin ale skoro piszesz ze takie cos jest w did'ie tzn ze wiesz lepiej, zasugerowalem sie tym ze wspomniales o problemach z EGR i przyczyna kopcenia (choc w przypadku zle dzialajacego zaworu egr dodatkowo obiawia sie to tym ze brakuje mocy), a jak wiadomo bolaczka kazdego diesla jest zawor egr i czesto sie slyszy o problemach z nim zwiazanych.

To prawda co napisałeś. Aczkolwiek chłodnica EGR jest w tych autach wadliwa i serwis wymienia bezpłatnie te chlodnicę bo ciekną.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
arturro
[Usunięty]

Wysłany: 04-12-2007, 08:46   

no ale ok tutaj mowa o puszczaniu bialego dymu przy zimnym silniku i niskich temp., co jest normalne w dieslu wiec jazda do serwisu bedzie strata czasu.
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 04-12-2007, 09:11   

arturro napisał/a:
no ale ok tutaj mowa o puszczaniu bialego dymu przy zimnym silniku i niskich temp., co jest normalne w dieslu wiec jazda do serwisu bedzie strata czasu.

Nie prawda. chciałbyś nie mieć płynu w układzie chodzenia? A tak się stało w kilku przypodkach.
Czasem ten płyn dostaje się do kolektora przez tą chłodnice i zanim odparuje daje podobnuy efekt.
Oczywiści, że jest tak jak piszesz, że na początku każdy ropniak tak ma.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
tompol34 
Forumowicz


Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 350
Skąd: kętrzyn
Wysłany: 04-12-2007, 13:04   

dziękuję serdecznie za wszystkie podpowiedzi, jestem zobowiązany, zauważyłem iz po rozgraniu do temperatury pracy też delikatnie daje biały dymek, wcześniej śmigałem passatem tdi, dlatego jak zaczął pojawiać się bialy dym to podpiąłem do auta VAG i okazało się że kąt wtrysku jest lekko przestawiony. Po oględzinach okazało się, że napinacz rozrządu nie napina dostatecznie paska. Po wymianie i wyregulowaniu kąta mechanicznie i VAG-iem silniczek super klekocze !!!! Dlatego tym się zasugerowałem.

Dziękuję i do usłyszenia
 
 
arturro
[Usunięty]

Wysłany: 04-12-2007, 19:06   

zbyszekm2 napisał/a:
Nie prawda.


zbyszekm2 napisał/a:
Oczywiści, że jest tak jak piszesz, że na początku każdy ropniak tak ma.


to prawda czy nie? :)

zbyszekm2 ja cie rozumiem ale ja ciagle pisze o bialym dymie przy zimnym silniku i niskich temperaturach.

tompol34, i za to uwielbiam vag'i wystaczy podpiac kompa, sczytac log'i i wiadomo co silnikowi dolega, tu niestety trzeba szukac.
w sumie skoro ci nie ubywa plynu to ja narazie bym sobie tym glowy nie zawracal, kontroluj olej i plyn w chlodnicy i chyba tyle.
Ostatnio zmieniony przez arturro 04-12-2007, 21:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 04-12-2007, 19:52   

arturro napisał/a:
w sumie skoro ci nie ubywa plynu to ja narazie bym sobie tym glowy nie zawracal, kontroluj olej i plyn w chlodnicy i chyba tyle

A ja mimo wszystko pojechałbym do ASO i sprawdził czy chłodnica EGR jest własciwego typu-wymiana jest za darmo.
Chłodnice EGR są w nowych dieslach szeroko stosowane-Out DID i Lancer ma nawet chłodnicę EGR ze sterownym przepływem spalin tzn. na zimno spaliny idą przewodem bocznikowym a dopiero na ciepło przepływają przez rdzeń chłodnicy.
_________________

 
 
arturro
[Usunięty]

Wysłany: 04-12-2007, 21:09   

tomekrvf napisał/a:
A ja mimo wszystko pojechałbym do ASO i sprawdził czy chłodnica EGR jest własciwego typu-wymiana jest za darmo.


jak za darmo to trzeba :ctf2: do serwisu
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.