 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Hamulce i kierownica |
Autor |
Wiadomość |
zwierny [Usunięty]
|
Wysłany: 09-12-2007, 19:12 Hamulce i kierownica
|
|
|
Witam wszystkich od paru miesiecy jezdze sigma i jestem ogolnie zadowolony. Niestety od paru miesiecy 3 mniej wiecej nie moge sobie poradzic z drgajaca kierwonica podczas hamowania szczegolnie przy predkosci 90km\h i w zwysz. Problem pojawia sie dopiero pe przejechaniu jakis 10 km jednak juz poznie drzy caly samochod i oczywiscie jakie kolwiek hamowanie staje sie koszmarem i podczas np dojerzdzania do krzyzowki pojawia sie jakies pulsacyjne hamowanie skad nie mam pojecia . Zmienilem tarcze i klocki z przodu potem i tyl. Nastepnie kola opony na szrpakach tez bylem. No i co dalej ??
[ Dodano: 09-12-2007, 19:14 ]
|
|
|
|
 |
zbyszek05
Forumowicz balcer
Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 04 Cze 2007 Posty: 1236 Skąd: Zambrow
|
Wysłany: 09-12-2007, 20:35
|
|
|
więc tak ...z doświadczenia - końcówki drązków kierowniczych,sworznie wahaczy,tuleje wachaczy ,gumy stabilizatora ,wszelkie łaczniki gumowe od ukł.kierowniczego ....i amortyzatorki kończac na maglownicy to wszystko powoduje drgania ,zobacz jeszcze tarcze hamulcowe byc może nowe masz ale się przegrzały bo były lipne to tez wpływa na drgania kierownicy .niestety 3.0 i 205 KM oraz cieżka noga na pedale gazu powoduje częste zrywanie się gumowych elelmentów nadwozia .zweryfikuj teraz co sie zużyło wymień i po sprawie a przyrządy na stacjach diagnostycznych maja rozbieżne pomiary tak że sprawdź co najmniej to na dwóch róznych stacjach i urządzeniach pomiarowych.pozdrowionka i przyjemności w użytkowaniu |
_________________ 6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM
 |
|
|
|
 |
rkasia11 [Usunięty]
|
Wysłany: 09-12-2007, 21:15
|
|
|
Tak jak kolega pisał wszystkie elementy masz do sprawdzenia. Szarpaki na stacjach diagnostycznych pokażą tylko stan agonalny poszczególnych elementów. Dobry fachowiec z brechą z kanału sprawdzi wszystko dokładnie. Tylko takiego fachowca znaleźć!! |
|
|
|
 |
kosma [Usunięty]
|
Wysłany: 10-12-2007, 08:32 Re: Hamulce i kierownica
|
|
|
zwierny napisał/a: | Witam wszystkich od paru miesiecy jezdze sigma i jestem ogolnie zadowolony. Niestety od paru miesiecy 3 mniej wiecej nie moge sobie poradzic z drgajaca kierwonica podczas hamowania szczegolnie przy predkosci 90km\h i w zwysz. Problem pojawia sie dopiero pe przejechaniu jakis 10 km jednak juz poznie drzy caly samochod i oczywiscie jakie kolwiek hamowanie staje sie koszmarem i podczas np dojerzdzania do krzyzowki pojawia sie jakies pulsacyjne hamowanie skad nie mam pojecia . Zmienilem tarcze i klocki z przodu potem i tyl. Nastepnie kola opony na szrpakach tez bylem. No i co dalej ??
[ Dodano: 09-12-2007, 19:14 ]
|
ze swojego skromnego doswiadczenia musze powiedziec ze na 100% masz do wymiany klocki hamulcowe i tarcze. nalezy tylko sprawdzic czy przednie czy tylne. przegrzane i zwichrowane z przodu i z tylu daja podobny efekt. przy hamowaniu autem trzesie nie do zniesienia. Przerabialem to u siebie.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Nachbar [Usunięty]
|
Wysłany: 10-12-2007, 11:46
|
|
|
każdy z nas ma inne doświadczenia... . U mnie jak był taki objaw to wystarczyło wymienić (ba wystarczyło) tuleje gumowo-metalowe wahaczy przednich oraz łącznik stabilizatora ... i jak ręką odjął. Chyba że wymieniałeś tarcze i klocki na JC to wszystko możliwe...
powodzenia |
|
|
|
 |
zwierny [Usunięty]
|
Wysłany: 10-12-2007, 18:33
|
|
|
Witam wszystkich . Wiec pierwsza rzecza jaka zrobilem w mojej sigmie byla wymiana tarcz i klockow na nowe po wymianie oczywiscie przez kilkanascie pierwszych kilometrow na nowych hamulcach jezdzilem naprawde spokojnie poczym oczywiscie test , Czyli rozped do ok 120km\h i telepie nastepnie wymienilem tyl i ta sama procedura. Wykluczylem jednak drazki kierownicy , laczniki stabilizatora oraz sworznie poniewaz wymienilem je na nowe kilka tygodni wczesniej. Więc zmienilem kola no i to samo nastepnie pojechalem na sciezke diagnostyczna i diagnosta stwierdzil minimalne zuzycie przedniej gumy wahacza przedniego ale wedlug niego nie ma ona wplywu na takie zachowanie auta podczas hamowania. Wiec postaram sie jeszcze pojechac do innego diagnosty jak radza koledzy moze akurat jakis magik cos wynajdzie.
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
|
|