Platynki do 2.4 GDI czy to prawda?? |
Autor |
Wiadomość |
Qoolarz [Usunięty]
|
Wysłany: 14-12-2007, 09:03 Platynki do 2.4 GDI czy to prawda??
|
|
|
Siedze sobie w serwisie, czekam na diagnoze silnika i wymiane swiec (nie mam czasu na poszukiwanie klucza ). Przychodzi szanowny Pan Kierownik i stwierdza ze swiece ktore kupilem (NGK) nie sa platynowe ( takie jak powinny byc do GDI) Czy to prawda?? (koszt platynek jest 10 razy wiekszy niz NGK
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 14-12-2007, 09:27
|
|
|
Nie wiem jaki model do Gala ale do Carismy GDI dokładnie wstawiamy platynowo - irydowe, wiem bo właśnie kupiłem u Japaneeze (znowu zaskoczył mnie ceną ), jeszcze nie wstawiłem do swojej Cari ale codziennie patrzę na nie i mi sie morda śmieje 4szt. x 50zł. |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
czekoladka_1981
Mitsumaniak

Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy Dołączyła: 07 Maj 2007 Posty: 3375 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 14-12-2007, 10:46
|
|
|
Nie jestem pewna na100% jak do GDI , ale do V6 zakładałam NGK lasser platinum, jest jeszcze DENSO |
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 |
|
|
|
 |
akbi
I Love SPEEDway

Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy Dołączył: 03 Mar 2006 Posty: 12275 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 14-12-2007, 10:52
|
|
|
czekoladka_1981 napisał/a: | Nie jestem pewna na100% jak do GDI , ale do V6 zakładałam NGK lasser platinum |
zgadza się ...do naszych silników są platynowe świece zalecane ...ale nie wymagane.
Tutaj jednak chodzi o GDI ... na 99% wydaje mi się, że w tym przypadku są one jednak wymagane. |
_________________
   
Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V |
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 14-12-2007, 11:02
|
|
|
Ale panowie nie ma problemu przecież nasze świece GDI wychodzą taniej niż zwykłe bo wymieniamy je co 90tyś/km. ponadto nie opłaca się eksperymentować zakładamy orginalne NGI Platinium-Irydium i do przodu. |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
akbi
I Love SPEEDway

Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy Dołączył: 03 Mar 2006 Posty: 12275 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 14-12-2007, 11:08
|
|
|
Student napisał/a: | Ale panowie |
czekoladka_1981, to Pani
Student napisał/a: | ponadto nie opłaca się eksperymentować zakładamy orginalne NGI Platinium-Irydium i do przodu |
oczywiście też jestem takiego zdania i jak będę u siebie w końcu wymieniał, to też na pewno tylko takie założę |
_________________
   
Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V |
|
|
|
 |
czekoladka_1981
Mitsumaniak

Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy Dołączyła: 07 Maj 2007 Posty: 3375 Skąd: wrocław
|
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 14-12-2007, 12:43
|
|
|
To teraz może jako użytkownik 2.4 GDI dodam swe trzy grosze.
Do tego silnika tylko jedne świece wchodzą - NGK IZFR5B. To są świece irydowo-platynowe i nie mają odpowiedników. Jak robisz w serwisie to płacisz majątek za takie świeczki, bo MMC liczy sobie ok. 100% narzutu. Nawiasem mówiąc to one są bardziej irydowe niż platynowe.
Same świece mają teoretyczną wymianę co 90k km. Ale w zależności od jakości paliwa szybko obrastają w czarny nalot/nagar (praca w trybie GDI powoduje osadzanie się nalotu), którego nie wolno czyścić, bo razem z nim schodzi powłoka irydowa, przez co parametry świec się zmieniają, w efekcie wymiana. W praktyce taki okres między wymianami wychodzi raczej 40k km.
Dzięki za uwagę... |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 14-12-2007, 12:52
|
|
|
Ja u siebie nie wymieniałem od 60tyś. bo tyle zrobiłem jako właściciel, nie ma żadnego przerywania, problemu z paleniem czy falowaniem. Co 40tyś. to przesada, zaczynamy wchodzić w jakieś skrajności
Ach przepraszam koleżankę |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
steve69
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant EA3A `01
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 70 Skąd: Szczecin/Piła
|
Wysłany: 14-12-2007, 13:25 Świece do GDI
|
|
|
Mogę tylko potwierdzić słowa Swinksa, NGK IZFR5B - to jedyne świece do tego silnika, moje przejechały ponad 70tkm i ładnie palą (paliwo Shell V-Power). Cena to ok 300PLN za komplet, chyba taniej się już nie znajdzie.
Pozdrawiam |
_________________
 |
|
|
|
 |
czekoladka_1981
Mitsumaniak

Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy Dołączyła: 07 Maj 2007 Posty: 3375 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 14-12-2007, 13:29
|
|
|
swinks wydaje mi się że co 40kkm to trochę krótki okres na te świeczki. |
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 14-12-2007, 13:39
|
|
|
student: objaw źle działającej świecy w GDI to nie tylko przerywanie itp. co powszechnie znamy. Jak silnik pracuje w trybie GDI, to zasyfione świece mają wpływ na spalanie mieszanki i skład spalin, dalej na dawkowanie 1-szej lambdy i potem korektę 2-giej. Cały ciąg wydarzeń, których nie zauważysz ani odczujesz w pracy silnika, poza zwiększonym zużyciem paliwa w trybie GDI.
Może 40k km to raczej okres kiedy trzeba koniecznie sprawdzić świece na okoliczność nagaru, sam osad (czrno-brązowy) jest nieszkodliwy i taki ma być, bo jest oznaką pracy w trybie GDI. Nagar powstaje gdy lejemy syfione paliwo albo 1-sza lambda już jest blisko śmierci. I wtedy wymiana. Dodam, że w angielskim serwisie MMC wymiany są co 40k mil, więc już miałbyś zaleconą/zrobioną wymianę.
Pozostaje lać naprawdę dobre paliwo i dbać o czyste świeczki, filtry, lambdy (zalecany okres wymiany tych ostatnich wg. MMC w Anglii to co 70k mil), wtedy naprawdę jest OK. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 14-12-2007, 14:24
|
|
|
Wszystko jasne.
Co do ceny to napisałem ok.50zł/szt więc taniej można niz 300zł/4szt. |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
akbi
I Love SPEEDway

Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy Dołączył: 03 Mar 2006 Posty: 12275 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
 |
Qoolarz [Usunięty]
|
Wysłany: 16-12-2007, 07:50
|
|
|
Zalozylem narazie zwykle swiece po 12 zeta za sztuke zamowilem platynki z netta i czekam. Ma ktos jeszcze linka skad mozna kupic klucz do odkrecenia swiec??
PS. Serwis wyczyscil mi przy okazji przepustnice .. zupelnie inne auto:P |
|
|
|
 |
|