Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: zbyszekm2
10-03-2008, 22:34
pajero 3,2 rozrząd
Autor Wiadomość
mariusz 1
[Usunięty]

Wysłany: 02-10-2007, 22:14   pajero 3,2 rozrząd

witam wszystkich ,mam wielki problem , w pajero 3,2 2002r pękł łańcóch rozrządu narobił bigosu w silniku ,uporałem się ze wszystkim mam problem z ustawieniem rozrządu
proszę o jakieś schematy i opisy jak to zrobić :?:
pozdrawiam
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-10-2007, 23:00   

Zaglądnij tu-> http://www.mitsubishi-gra...opic.php?t=3449
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
POLO
[Usunięty]

Wysłany: 10-12-2007, 13:39   

Jako że to mój pierwszy post na tym forum witam wszystkich serdecznie.
Od jakiegoś czasu mój silnik ma dziwny stukający i głośniejszy niż do tej pory dzwięk. Mam obawy ze to cos z rozrządem, ale w ASO powiedzieli że jak jest łańcuch to zmienia sie to przy 500tyś a nie przy 150tyś. Czytałem też o koniecznosci sprawdzenia napinacza, ale jak to sie niby robi ?? bo w tym samym ASO stwierdzili że jak bardzo chce to mogą to zrobić ale trzeba rozebtać pół silnika i koszty łatwo sie domyślić... Inny sprawdzony mechanik też stwierdził że jak jest łańcuch to nic sie przy rozrządzie nie robi. Po przeczytaniu postu kolegi widać że jednak łańcuszek mu padł i kłopot wielki. Co polecacie??
 
 
kongi
[Usunięty]

Wysłany: 10-12-2007, 19:20   

POLO napisał/a:
Jako że to mój pierwszy post na tym forum witam wszystkich serdecznie.
Od jakiegoś czasu mój silnik ma dziwny stukający i głośniejszy niż do tej pory dzwięk. Mam obawy ze to cos z rozrządem, ale w ASO powiedzieli że jak jest łańcuch to zmienia sie to przy 500tyś a nie przy 150tyś. Czytałem też o koniecznosci sprawdzenia napinacza, ale jak to sie niby robi ?? bo w tym samym ASO stwierdzili że jak bardzo chce to mogą to zrobić ale trzeba rozebtać pół silnika i koszty łatwo sie domyślić... Inny sprawdzony mechanik też stwierdził że jak jest łańcuch to nic sie przy rozrządzie nie robi. Po przeczytaniu postu kolegi widać że jednak łańcuszek mu padł i kłopot wielki. Co polecacie??

Powtarzam zasłyszane więc tak samo to traktuj
Samego łańcucha rzeczywiscie co 150kkm nie ma sensu wymieniac - ale czułym punktem sa w tym silniku napinacze tegoż łańcucha - dokładniej ślizgi
Jak sie któryś (zdaje sie 2 są) rozp.... to jest efekt taki jak opisał kolega powyżej.
W ASO co ileś mają kontrolować stan tego ustrojstwa i wymieniać jeśli zachodzi taka potrzeba
Jak nie wybierasz się do ASO - to sobie po prostu wymień dla świętego spokoju (nie własnoręcznie oczywiście).
Nie wiem czy trzeba pół silnika rozbierać - ale jak pytałem u moich znajomych mejcherów to za wymiane krzykneli 200 pln wiec w te 'pół silnika' troche nie wierze. Sprawdzić można tylko zdejmująć osłone, z zewnątrz samemu w garażu sie nie da (chyba że na słuch :)
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10-12-2007, 19:54   

Wrażliwym punktem w Pajero 3.2DID jest górny ślizg łańcucha. Został on zmieniony w 2006 roku. Drugą sprawą jest napinacz łańcucha.
Wymiana tych elementów nie jest specjalnie trudna. Do wymiany górnego ślizgu trzeba tylko zrzucić pokrywę zaworów. Napinacz jest po prawej stronie silnika i jego wymiana jest jeszcze prostsza.
_________________

 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 10-12-2007, 20:03   

Aby się dostać trzeba zdjąć: Pokrywę zaworów, odkręcić dwie śrubu "12", któr przechodzą w obudowę rozrządu.
Następnie
koło napędu pasków osprzętu, wisko, alternator, odkcić 4 śrubki od miski. 7 śrub i 3 nakrętni na kusz "12" z pokrywy rozrządu.
Teraz ściągamy pokrywę i naszym oczom ukazjue się rozrząd.
trzy płoxy na bloku i jedna na osłonie rozrządu.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
tompol34 
Forumowicz


Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 350
Skąd: kętrzyn
Wysłany: 11-12-2007, 10:13   

cześć,
mam pytanie, na jakie szczegóły należy zwrócić uwagę w widocznym rozrządzie to jest jakieś luzy czy coś podobnego?

pozdrawiam
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 11-12-2007, 11:04   

Na luz łańcucha oraz w jakim stanie są okładziny ślizgaczy i napinacz?
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
POLO
[Usunięty]

Wysłany: 14-12-2007, 12:31   

Dzieki za odpowiedzi jutro jade zmieniać napinacz i ślizg górny bo podobno ten zazwyczaj jest wyjechany. Chetnie wymieniłbym dla świetego spokoju również dolny ale to podobno sporo roboty i zazwyczaj niepotrzebnej. Jeśli ktoś ma inne zdanie i doświadczenia niz to co mnie powiedziano to prosze o opinie Pozdrawiam
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 14-12-2007, 21:21   

POLO napisał/a:
Dzieki za odpowiedzi jutro jade zmieniać napinacz i ślizg górny bo podobno ten zazwyczaj jest wyjechany. Chetnie wymieniłbym dla świetego spokoju również dolny ale to podobno sporo roboty i zazwyczaj niepotrzebnej. Jeśli ktoś ma inne zdanie i doświadczenia niz to co mnie powiedziano to prosze o opinie Pozdrawiam


Tia, pewnie wogule niepotrzebnie go zamontowali w fabryce :D
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.