 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: zbyszekm2 10-03-2008, 22:34 |
pajero 3,2 rozrząd |
Autor |
Wiadomość |
mariusz 1 [Usunięty]
|
Wysłany: 02-10-2007, 22:14 pajero 3,2 rozrząd
|
|
|
witam wszystkich ,mam wielki problem , w pajero 3,2 2002r pękł łańcóch rozrządu narobił bigosu w silniku ,uporałem się ze wszystkim mam problem z ustawieniem rozrządu
proszę o jakieś schematy i opisy jak to zrobić
pozdrawiam |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 02-10-2007, 23:00
|
|
|
Zaglądnij tu-> http://www.mitsubishi-gra...opic.php?t=3449 |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
POLO [Usunięty]
|
Wysłany: 10-12-2007, 13:39
|
|
|
Jako że to mój pierwszy post na tym forum witam wszystkich serdecznie.
Od jakiegoś czasu mój silnik ma dziwny stukający i głośniejszy niż do tej pory dzwięk. Mam obawy ze to cos z rozrządem, ale w ASO powiedzieli że jak jest łańcuch to zmienia sie to przy 500tyś a nie przy 150tyś. Czytałem też o koniecznosci sprawdzenia napinacza, ale jak to sie niby robi ?? bo w tym samym ASO stwierdzili że jak bardzo chce to mogą to zrobić ale trzeba rozebtać pół silnika i koszty łatwo sie domyślić... Inny sprawdzony mechanik też stwierdził że jak jest łańcuch to nic sie przy rozrządzie nie robi. Po przeczytaniu postu kolegi widać że jednak łańcuszek mu padł i kłopot wielki. Co polecacie?? |
|
|
|
 |
kongi [Usunięty]
|
Wysłany: 10-12-2007, 19:20
|
|
|
POLO napisał/a: | Jako że to mój pierwszy post na tym forum witam wszystkich serdecznie.
Od jakiegoś czasu mój silnik ma dziwny stukający i głośniejszy niż do tej pory dzwięk. Mam obawy ze to cos z rozrządem, ale w ASO powiedzieli że jak jest łańcuch to zmienia sie to przy 500tyś a nie przy 150tyś. Czytałem też o koniecznosci sprawdzenia napinacza, ale jak to sie niby robi ?? bo w tym samym ASO stwierdzili że jak bardzo chce to mogą to zrobić ale trzeba rozebtać pół silnika i koszty łatwo sie domyślić... Inny sprawdzony mechanik też stwierdził że jak jest łańcuch to nic sie przy rozrządzie nie robi. Po przeczytaniu postu kolegi widać że jednak łańcuszek mu padł i kłopot wielki. Co polecacie?? |
Powtarzam zasłyszane więc tak samo to traktuj
Samego łańcucha rzeczywiscie co 150kkm nie ma sensu wymieniac - ale czułym punktem sa w tym silniku napinacze tegoż łańcucha - dokładniej ślizgi
Jak sie któryś (zdaje sie 2 są) rozp.... to jest efekt taki jak opisał kolega powyżej.
W ASO co ileś mają kontrolować stan tego ustrojstwa i wymieniać jeśli zachodzi taka potrzeba
Jak nie wybierasz się do ASO - to sobie po prostu wymień dla świętego spokoju (nie własnoręcznie oczywiście).
Nie wiem czy trzeba pół silnika rozbierać - ale jak pytałem u moich znajomych mejcherów to za wymiane krzykneli 200 pln wiec w te 'pół silnika' troche nie wierze. Sprawdzić można tylko zdejmująć osłone, z zewnątrz samemu w garażu sie nie da (chyba że na słuch |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 10-12-2007, 19:54
|
|
|
Wrażliwym punktem w Pajero 3.2DID jest górny ślizg łańcucha. Został on zmieniony w 2006 roku. Drugą sprawą jest napinacz łańcucha.
Wymiana tych elementów nie jest specjalnie trudna. Do wymiany górnego ślizgu trzeba tylko zrzucić pokrywę zaworów. Napinacz jest po prawej stronie silnika i jego wymiana jest jeszcze prostsza. |
_________________
 |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 10-12-2007, 20:03
|
|
|
Aby się dostać trzeba zdjąć: Pokrywę zaworów, odkręcić dwie śrubu "12", któr przechodzą w obudowę rozrządu.
Następnie
koło napędu pasków osprzętu, wisko, alternator, odkcić 4 śrubki od miski. 7 śrub i 3 nakrętni na kusz "12" z pokrywy rozrządu.
Teraz ściągamy pokrywę i naszym oczom ukazjue się rozrząd.
trzy płoxy na bloku i jedna na osłonie rozrządu. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
tompol34
Forumowicz

Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Gru 2007 Posty: 350 Skąd: kętrzyn
|
Wysłany: 11-12-2007, 10:13
|
|
|
cześć,
mam pytanie, na jakie szczegóły należy zwrócić uwagę w widocznym rozrządzie to jest jakieś luzy czy coś podobnego?
pozdrawiam |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 11-12-2007, 11:04
|
|
|
Na luz łańcucha oraz w jakim stanie są okładziny ślizgaczy i napinacz? |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
POLO [Usunięty]
|
Wysłany: 14-12-2007, 12:31
|
|
|
Dzieki za odpowiedzi jutro jade zmieniać napinacz i ślizg górny bo podobno ten zazwyczaj jest wyjechany. Chetnie wymieniłbym dla świetego spokoju również dolny ale to podobno sporo roboty i zazwyczaj niepotrzebnej. Jeśli ktoś ma inne zdanie i doświadczenia niz to co mnie powiedziano to prosze o opinie Pozdrawiam |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 14-12-2007, 21:21
|
|
|
POLO napisał/a: | Dzieki za odpowiedzi jutro jade zmieniać napinacz i ślizg górny bo podobno ten zazwyczaj jest wyjechany. Chetnie wymieniłbym dla świetego spokoju również dolny ale to podobno sporo roboty i zazwyczaj niepotrzebnej. Jeśli ktoś ma inne zdanie i doświadczenia niz to co mnie powiedziano to prosze o opinie Pozdrawiam |
Tia, pewnie wogule niepotrzebnie go zamontowali w fabryce |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
|
|