 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Wskaźnik paliwa pokazuje zero, pali się rezerwa a w baku 25l |
Autor |
Wiadomość |
endriu [Usunięty]
|
Wysłany: 04-12-2007, 17:14 Wskaźnik paliwa pokazuje zero, pali się rezerwa a w baku 25l
|
|
|
Fakty:
urwanie wydechu spowodowało wyrwanie przewodów łączących sondę (zniszczenie samej sondy) z wiązką wychodzącą spod podłogi w okolicy kata - kable zwisały luźno z otworu...
Domysły:
urwał się przewód kontroli wskazań poziomu paliwa, gdyż idzie od zbiornika w tym samym tunelu i łączy się z wiązką do sondy (wyciągnięcie tej wiązki spowodowało urwanie tego przewodu)...
CZY TO MOŻLIWE I CZY PRZEWÓD OD ZBIORNIKA TAMTĘDY WŁAŚNIE PRZEBIEGA ???
Po wymianie sondy w ASO check engine zgasła, niestety wskaźnik poziomu paliwa nadal martwy, a na dłuższą metę nie da się funkcjonować bez wskazań poziomu paliwa. |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 04-12-2007, 18:21
|
|
|
No to po nitce do kłębka - zaczynasz od czujnika przy baku i po przewodach idziesz aż do końca. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
endriu [Usunięty]
|
Wysłany: 04-12-2007, 18:57
|
|
|
...taaak, tylko że tak można zawsze rozebrać pół auta jak się szuka przyczyny a nie jest sie mechanikiem...
Raczej oczekiwałem podpowiedzi w stylu "tak, szukaj tam" ew. "niestety nie tędy droga"
Mam nadzieję, że ktoś się z podobnym problemem już spotkał. |
|
|
|
 |
Vlad [Usunięty]
|
Wysłany: 04-12-2007, 22:54
|
|
|
odepnij kostke przy zbiorniku te od skaźników(3 kabelki) nie od pompy(2 kabelki). Jeden z nich to masa, lącząc go z pozostalymi; 1 zapali sie rezerwa, 2 wskaźnik pokaze pelen zbiornik. Jak tak sie stanie wymontuj dekiel ze ziornika i sprawdzaj czujniki. Jak mimo odpiecia rezerwa sie nadal pali, a wskaźnik nie reaguje, to gdzies po drodze masz przeciety kabel od wskaźnika i zwarty do masy kabel od rezerwy. A na dłuższa mete patrz na wskazania licznika km, z dośwadczenia wiem ze da sie tak jeździc latami. |
|
|
|
 |
endriu [Usunięty]
|
Wysłany: 05-12-2007, 15:53
|
|
|
hm... właśnie dzisiaj zajrzałem pod tylną kanapę celem zlokalizowania tych kabelków ale oprócz jakiejś czarnej pokrywki (dekla) nie zauważyłem żadnych kabli ??? Czyżbym je przeoczył ?
Po obu stronach idą wiązki pewnie od tylnych świateł ale od tego dekla nic...
może w cari kable idą od spodu zbiornika - jeśli tak to na pewno urwałem razem z wydechem, który urywając się narobił mi troszeczkę szkód pod podłogą.
Niestety nie mam na razie możliwości najazdu na kanał - jednak jeśli Ktoś z Kolegów wie jak idzie ta wiązka w cari to proszę o podzielenie się tą wiadomością.
[ Dodano: 05-12-2007, 17:29 ]
próbowałem właśnie ściągnąć manuala do elektryki zamieszczonego przez kol. Wichurę, ale niestety komunikat o uszkodzonym pliku zip zniweczył moje przeszukiwanie
[ Dodano: 05-12-2007, 19:22 ]
...a w manualu "ogólnym" jest zbiornik ale bez okablowania, a i tak jakoś to inaczej wygląda - brak tej pokrywy - dekla ? |
|
|
|
 |
Vlad [Usunięty]
|
Wysłany: 05-12-2007, 23:12
|
|
|
dekiel musi byc i jest albo na tylnej scianie zbiornika, albo na górnej pomiedzy zbiornikiem a podlogą. W tym drugim przypadku szukaj jakiegos dojscia albo pod tylnym siedzeniem albo za kanapą. Tamtedy też powinna wchodzic wiązka z tymi kablami. |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 06-12-2007, 08:09
|
|
|
endriu napisał/a: | próbowałem właśnie ściągnąć manuala do elektryki zamieszczonego przez kol. Wichurę, ale niestety komunikat o uszkodzonym pliku zip zniweczył moje przeszukiwanie |
Znaczy miałeś błąd w ściąganiu pliku bo ja to wczoraj ściągnąłem i się elegancko rozpakował a tam są schematy elektryki - tego co idzie kablami do/z baku też. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
endriu [Usunięty]
|
Wysłany: 06-12-2007, 17:25
|
|
|
Więc tak:
odnośnie pliku, to kilka razy ściągałem elektrykę i zawsze wyskakiwało okienko z info o uszkodzonym pliku zip, natomiast, jak wczesniej pisałem manual (ten ponad 200 MB) otworzył się bez przeszkód... Zaraz jeszcze raz spróbuję go ściągnąć.
Teraz jeśli chodzi o mój problem z kablami... dziś zdjąłem ten dekiel (blaszany) i oczom moim ukazała się pompa paliwa, gdzie oprócz dwóch wężyków paliwowych jest TYLKO JEDNA WTYCZKA od której idą na pewno 4 kabelki (jeśli nie 5)
W/g wytycznych kolegi Vlad'a zdjąłem wtyczkę na pracującym silniku (rezerwa zapalona wskaźnik na 0) i zanim silnik zgasł z braku paliwa nic się nie zmieniło tzn. bida nadal świeci, a wskaźnik 0
Wynikało by z tego,że walnięty jest kabel...
Tylko, że ta wiązka wychodząc z pompy jdzie w osłonie (koszulce) pomiędzy zbiornikiem a ścianką karoserii i znika gdzieś dalej, ale... jeśli urwałby się sam kabel od rezerwy to dlaczego inne nie skoro to jedna i ta sama wiązka...?
No i jak ewentualnie w tej cztero(może nawet pięcio) pinowej wtyczce odszukać kable od pompy i kable od rezerwy? |
|
|
|
 |
Vlad [Usunięty]
|
Wysłany: 06-12-2007, 22:21
|
|
|
skoro po odpieciu sie nadal swieci to kabelek od rezerwy musi być zwarty do masy. Kable od pompy poznasz po grubości. Zazwyczaj zasilanie pompy to żółty kabelek a masa czarny. Ja proponuje znaleść manuala i posprawdzać wszystko jeszcze raz w kostce przy słupku przednim tam gdzie idzie cała wiązka na tył. Albo wybrać sie do elektryka. |
|
|
|
 |
endriu [Usunięty]
|
Wysłany: 14-12-2007, 19:06
|
|
|
Dziś znowu dłubałem przy tej wiązce...
Diagnoza w ASO - ok. 100 - 150 netto NIESTETY REZYGNACJA Z TEJ USŁUGI BO RĘCE OPADAJĄ...
Ale:
1. Jest jakaś nieścisłość, otóż pompa paliwa jest podpięta pod wtyk pięciopinowy, z czego wykorzystane są tylko cztery przewody, piąty jest jakby zaślepiony - chyba oryginalnie. Rozumiem, że dwa to zasilanie pompy, a kolejne dwa to czujnik rezerwy - CZY TAK?
2. Kable od pompy (cztery szt.) idą w wiązce pod wykładziną i przy lewym (za kierowcą) profilu drzwiowym łączą się z kostką, z której wychodzi co najmniej 6 przewodów i tylko 3 z nich kolorystyką i "na czujniku" wchodzą do wtyku pompy jeden niestety nie zlokalizowany??? Kolor czerwony, żółty i czarny są o.k. - jest jeszcze ten "niezlokalizowany - chyba brunatny...
Zaglądając głębiej pod dekiel w otwór montażowy pompy widać jakieś "rozgałęzienie" idące w kierunku prawego tylnego koła
3. Czy jest może na forum jakiś elektryk od mitsu?Zdajecie sobie sprawę, że w serwisie (jakim kolwiek) 99% że mnie naciągną na WIĘKSZĄ KASĘ
4. W "manualu - elektryku" dla cari 97 nie widać (lub ja nie widzę) ani kolorystyki ani ile kabli i gdzie idzie...
5. Czy w tym modelu czujnik i pompa są zintegrowane? |
|
|
|
 |
Vlad [Usunięty]
|
Wysłany: 14-12-2007, 22:58
|
|
|
1. skoro zadne inne kable nie wchodza do tego zbiornika to TAK.
2. sprawdzasz od zbiornika po kolei wszystkie kostki którymi przechodzą te dwa kable i ustalasz jaki kolor w jaki przechodzi.
3. elektryk pewnie i jest, ale żaden za ciebie nic nie zrobi:)
Skoro wiązka idzie wewnątrz samochodu raczej nie ma tam mozliwosci przetarcia przewodów. Wniosek taki: albo któryś z kabli ci sie palił w tej wiazce i narobił bigosu, albo nie przewodzi polaczenie na którejś z kostek, albo nie łączy kostka tuż przy zegarach. By rezerwa i wskaźnik działała misi być zasilona 12V ze stacyjki, mase bierze ze zbiornika. Sprawdzaj kolego te punkty po kolei albo od zbiornika albo od zegarów jeżeli nie chcesz placic fachowcą. |
|
|
|
 |
endriu [Usunięty]
|
Wysłany: 15-12-2007, 09:30
|
|
|
...a może ten obwód ma swój bezpiecznik i po prostu się przepalił, ą ja szukam nie wiadomo czego...? |
|
|
|
 |
|
|