Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wskaźnik paliwa pokazuje zero, pali się rezerwa a w baku 25l
Autor Wiadomość
endriu
[Usunięty]

Wysłany: 04-12-2007, 17:14   Wskaźnik paliwa pokazuje zero, pali się rezerwa a w baku 25l

Fakty:
urwanie wydechu spowodowało wyrwanie przewodów łączących sondę (zniszczenie samej sondy) z wiązką wychodzącą spod podłogi w okolicy kata - kable zwisały luźno z otworu...

Domysły:
urwał się przewód kontroli wskazań poziomu paliwa, gdyż idzie od zbiornika w tym samym tunelu i łączy się z wiązką do sondy (wyciągnięcie tej wiązki spowodowało urwanie tego przewodu)...
CZY TO MOŻLIWE I CZY PRZEWÓD OD ZBIORNIKA TAMTĘDY WŁAŚNIE PRZEBIEGA ???

Po wymianie sondy w ASO check engine zgasła, niestety wskaźnik poziomu paliwa nadal martwy, a na dłuższą metę nie da się funkcjonować bez wskazań poziomu paliwa.
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 04-12-2007, 18:21   

No to po nitce do kłębka - zaczynasz od czujnika przy baku i po przewodach idziesz aż do końca.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
endriu
[Usunięty]

Wysłany: 04-12-2007, 18:57   

...taaak, tylko że tak można zawsze rozebrać pół auta jak się szuka przyczyny a nie jest sie mechanikiem...
Raczej oczekiwałem podpowiedzi w stylu "tak, szukaj tam" ew. "niestety nie tędy droga"
Mam nadzieję, że ktoś się z podobnym problemem już spotkał.
 
 
Vlad
[Usunięty]

Wysłany: 04-12-2007, 22:54   

odepnij kostke przy zbiorniku te od skaźników(3 kabelki) nie od pompy(2 kabelki). Jeden z nich to masa, lącząc go z pozostalymi; 1 zapali sie rezerwa, 2 wskaźnik pokaze pelen zbiornik. Jak tak sie stanie wymontuj dekiel ze ziornika i sprawdzaj czujniki. Jak mimo odpiecia rezerwa sie nadal pali, a wskaźnik nie reaguje, to gdzies po drodze masz przeciety kabel od wskaźnika i zwarty do masy kabel od rezerwy. A na dłuższa mete patrz na wskazania licznika km, z dośwadczenia wiem ze da sie tak jeździc latami.
 
 
endriu
[Usunięty]

Wysłany: 05-12-2007, 15:53   

hm... właśnie dzisiaj zajrzałem pod tylną kanapę celem zlokalizowania tych kabelków ale oprócz jakiejś czarnej pokrywki (dekla) nie zauważyłem żadnych kabli ??? Czyżbym je przeoczył ?
Po obu stronach idą wiązki pewnie od tylnych świateł ale od tego dekla nic...
może w cari kable idą od spodu zbiornika - jeśli tak to na pewno urwałem razem z wydechem, który urywając się narobił mi troszeczkę szkód pod podłogą.
Niestety nie mam na razie możliwości najazdu na kanał - jednak jeśli Ktoś z Kolegów wie jak idzie ta wiązka w cari to proszę o podzielenie się tą wiadomością.

[ Dodano: 05-12-2007, 17:29 ]
próbowałem właśnie ściągnąć manuala do elektryki zamieszczonego przez kol. Wichurę, ale niestety komunikat o uszkodzonym pliku zip zniweczył moje przeszukiwanie

[ Dodano: 05-12-2007, 19:22 ]
...a w manualu "ogólnym" jest zbiornik ale bez okablowania, a i tak jakoś to inaczej wygląda - brak tej pokrywy - dekla ?
 
 
Vlad
[Usunięty]

Wysłany: 05-12-2007, 23:12   

dekiel musi byc i jest albo na tylnej scianie zbiornika, albo na górnej pomiedzy zbiornikiem a podlogą. W tym drugim przypadku szukaj jakiegos dojscia albo pod tylnym siedzeniem albo za kanapą. Tamtedy też powinna wchodzic wiązka z tymi kablami.
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 06-12-2007, 08:09   

endriu napisał/a:
próbowałem właśnie ściągnąć manuala do elektryki zamieszczonego przez kol. Wichurę, ale niestety komunikat o uszkodzonym pliku zip zniweczył moje przeszukiwanie


Znaczy miałeś błąd w ściąganiu pliku bo ja to wczoraj ściągnąłem i się elegancko rozpakował a tam są schematy elektryki - tego co idzie kablami do/z baku też.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
endriu
[Usunięty]

Wysłany: 06-12-2007, 17:25   

Więc tak:
odnośnie pliku, to kilka razy ściągałem elektrykę i zawsze wyskakiwało okienko z info o uszkodzonym pliku zip, natomiast, jak wczesniej pisałem manual (ten ponad 200 MB) otworzył się bez przeszkód... Zaraz jeszcze raz spróbuję go ściągnąć.

Teraz jeśli chodzi o mój problem z kablami... dziś zdjąłem ten dekiel (blaszany) i oczom moim ukazała się pompa paliwa, gdzie oprócz dwóch wężyków paliwowych jest TYLKO JEDNA WTYCZKA od której idą na pewno 4 kabelki (jeśli nie 5)
W/g wytycznych kolegi Vlad'a zdjąłem wtyczkę na pracującym silniku (rezerwa zapalona wskaźnik na 0) i zanim silnik zgasł z braku paliwa nic się nie zmieniło tzn. bida nadal świeci, a wskaźnik 0
Wynikało by z tego,że walnięty jest kabel...
Tylko, że ta wiązka wychodząc z pompy jdzie w osłonie (koszulce) pomiędzy zbiornikiem a ścianką karoserii i znika gdzieś dalej, ale... jeśli urwałby się sam kabel od rezerwy to dlaczego inne nie skoro to jedna i ta sama wiązka...?
No i jak ewentualnie w tej cztero(może nawet pięcio) pinowej wtyczce odszukać kable od pompy i kable od rezerwy?
 
 
Vlad
[Usunięty]

Wysłany: 06-12-2007, 22:21   

skoro po odpieciu sie nadal swieci to kabelek od rezerwy musi być zwarty do masy. Kable od pompy poznasz po grubości. Zazwyczaj zasilanie pompy to żółty kabelek a masa czarny. Ja proponuje znaleść manuala i posprawdzać wszystko jeszcze raz w kostce przy słupku przednim tam gdzie idzie cała wiązka na tył. Albo wybrać sie do elektryka.
 
 
endriu
[Usunięty]

Wysłany: 14-12-2007, 19:06   

Dziś znowu dłubałem przy tej wiązce...
Diagnoza w ASO - ok. 100 - 150 netto NIESTETY REZYGNACJA Z TEJ USŁUGI BO RĘCE OPADAJĄ...
Ale:
1. Jest jakaś nieścisłość, otóż pompa paliwa jest podpięta pod wtyk pięciopinowy, z czego wykorzystane są tylko cztery przewody, piąty jest jakby zaślepiony - chyba oryginalnie. Rozumiem, że dwa to zasilanie pompy, a kolejne dwa to czujnik rezerwy - CZY TAK?
2. Kable od pompy (cztery szt.) idą w wiązce pod wykładziną i przy lewym (za kierowcą) profilu drzwiowym łączą się z kostką, z której wychodzi co najmniej 6 przewodów i tylko 3 z nich kolorystyką i "na czujniku" wchodzą do wtyku pompy jeden niestety nie zlokalizowany??? Kolor czerwony, żółty i czarny są o.k. - jest jeszcze ten "niezlokalizowany - chyba brunatny...
Zaglądając głębiej pod dekiel w otwór montażowy pompy widać jakieś "rozgałęzienie" idące w kierunku prawego tylnego koła
3. Czy jest może na forum jakiś elektryk od mitsu?Zdajecie sobie sprawę, że w serwisie (jakim kolwiek) 99% że mnie naciągną na WIĘKSZĄ KASĘ
4. W "manualu - elektryku" dla cari 97 nie widać (lub ja nie widzę) ani kolorystyki ani ile kabli i gdzie idzie...
5. Czy w tym modelu czujnik i pompa są zintegrowane?
 
 
Vlad
[Usunięty]

Wysłany: 14-12-2007, 22:58   

1. skoro zadne inne kable nie wchodza do tego zbiornika to TAK.
2. sprawdzasz od zbiornika po kolei wszystkie kostki którymi przechodzą te dwa kable i ustalasz jaki kolor w jaki przechodzi.
3. elektryk pewnie i jest, ale żaden za ciebie nic nie zrobi:)
Skoro wiązka idzie wewnątrz samochodu raczej nie ma tam mozliwosci przetarcia przewodów. Wniosek taki: albo któryś z kabli ci sie palił w tej wiazce i narobił bigosu, albo nie przewodzi polaczenie na którejś z kostek, albo nie łączy kostka tuż przy zegarach. By rezerwa i wskaźnik działała misi być zasilona 12V ze stacyjki, mase bierze ze zbiornika. Sprawdzaj kolego te punkty po kolei albo od zbiornika albo od zegarów jeżeli nie chcesz placic fachowcą.
 
 
endriu
[Usunięty]

Wysłany: 15-12-2007, 09:30   

...a może ten obwód ma swój bezpiecznik i po prostu się przepalił, ą ja szukam nie wiadomo czego...?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.