Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
gdy jest zimna chodzi ok
Autor Wiadomość
astral
[Usunięty]

Wysłany: 05-11-2007, 15:28   gdy jest zimna chodzi ok

Kupilem swoja sigme w kwietniu br i ogolnie spisuje sie dosc dobrze jest jednak male ale, ktore mnie irytuje: Objaw ktory sprobuje opisac jest malo zauwazalny i kazdy mechanik ktory przejezdzal sie moja sigma mowil ze on problemu nie widzi ale mechanicy ci nie widzieli tez nigdy sigmy i jadac samochodem z silnikiem 3litrowym sa pod wrazeniem. Gdy auto jest zimne reaguje na gaz bardzo zwawo i czuje ze jade sportowa limuzyna. Przy okazji wspomne ze musze ujechac kilkaset metrow na 2 biegu zeby skrzynia wrzucila 3 (automat) moze to normalne nie wiem. Na zimny silniku gdy skrzynia przerzuca juz biegi (normalnie) w zaleznosci od wcisniecia gazu obroty utrzymuja sie na poziomie miedzy 2 a 3 tys. Czyli jadac np 90 mam ponad 2 tys i wyprzedzanie jest latwe, pedal gazu jak ja to okreslam "jest twardy". I teraz gdy juz silnik osiagnie wyzsza temperature powiedzmy taka przelotowa zaczyna sie to co mnie drazni. Obroty przy dodaniu gazu np jadac 80km/h zamiast rosnac spadaja np z 2300 do 2000 auto staje sie ospale i zeby uzyskac dynamike jak na zimnym silniku musze dac mu 3/4 gazu to wtedy lekko zwiekszy obroty. Poza tym gdy jade spokojnie ledwo trzymajac gaz silnik jakby niedopala jednym cylindrem. Objaw jest podobny jak przy niewywazonym kole takie delikatne potrzasanie samochodem ale naprawde lewdo wyczuwalne. Da sie to zauwazyc na rownej nawierzni. Reakcja przy tym na gaz jest dla mnie wyczuwalnie mniejsza niz na zimnym silniku. Pedal staje sie taki "gumowy".
Moze ktos mial cierpliwosc doczytac moj opis do konca i nakieruje mnie na jakis punkt zwrotny mojej przypadlosci.
dziekuje i wszystkich pozdrawiam
 
 
Chi-Man
[Usunięty]

Wysłany: 08-11-2007, 21:59   

Witam,

na odległość Twój przypadek jest trudny do jednoznacznego zdiagnozowania. Na poczatek zacznij od zczytania błędów ze sterownika silnika (ECU). Instrukcję w pdf -ie znajdziesz w temacie "Instrukcje i Serwisówki..." Jeśli nie wyświetli żadnych błędów, pomyślimy dalej co z tym zrobić... :)

Pozdrawiam.
 
 
astral
[Usunięty]

Wysłany: 13-12-2007, 18:05   

wreszcie mialem czas na zajecie sie chocby troche moim samochodem. Podjechalem na komputer w Krakowie na Balickiej (szybko i sprawnie) Blad byl na przeplywomierzu i na silniku krokowym oraz sondzie. Po wyczyszczeniu kontakt sprayem bledy zniknely ale zastanawiam sie na jak dlugo. Moze warto to wyczyscic wg podanych na tym forum wskazówek. Sonda stwierdzil ze pewnie od gazu. No i jakby jest lepiej silnik pracuje rowniej ale czy to juz taki stan jakiby mnie zadowalal czy tylko efekt placebo trudno jednoznacznie okreslic. Przy okazji wtrace watek spalania. Zauwazylem ze jezdzac 80-110 spala mi 13 gazu, jak jezdze 130-160 spalanie oscyluje w granicach 11,7 - 12. Mam KME Diego i w sumie powinienem sie cieszyc z tego faktu ale wolalbym zeby przy oszczednej jezdzie palila tez oszczednie. Moze ma ktos jakies sugestie co do takiego stanu rzeczy.
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 13-12-2007, 22:58   skaner

A czym gość skanuje i czy skanowałeś błędy ECU mitsu czy komputera od gazu? Bo potrzebuje kogos ze skanerem mitsu do skasowania błędów poduszki
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
astral
[Usunięty]

Wysłany: 17-12-2007, 12:39   

do gazu mam wtyczke i sam sie podpinam a gosc skanowal czyms uniwersalnym i mowil przy okazji ze poduszka ok
a znalazlem go TUTAJ
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 17-12-2007, 21:28   

a wpinał sie do skanowania pod to złącze przy skrzynce bezpieczników? chodzi mi o to czy facet ma skaner który osbłsuguje OBD I które było w starszych miskach i wymagało dedykowanego skanera
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
astral
[Usunięty]

Wysłany: 19-12-2007, 13:54   

tak, tam sie wpinal, najlepiej to zadzwon i zapytaj dokladnie z tego linku co podalem na allegro telefon z koncowka 2, bardzo przystepny mlody czlowiek
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 19-12-2007, 15:56   

Wlasnie u niego byłem, wszystko zrobine, poduszka sie nie swieci. Operacja trwała 5 minut. Chciałbym zarobić 50 zł w 5 minut :-)
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.