Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Gaz w V6 ale II generacji?
Autor Wiadomość
JaGrab3 
Mitsumaniak
Piotrek - ORACLE fan


Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 930
Skąd: Crackoof
Wysłany: 18-12-2007, 14:19   

Tomas79, dowaliłeś troche hehe. LPG to sposób na oszczędnośći, a jeżeli byś sobie poczytał to bys wiedział ze instalacje "gaźnikowe" czy tez mieszalnikowe, z zastosowaniem blosa latają tak jak sekwencja. Plusem jest to ze ingerencja w silnik minimalna (trzeba rozciąć rurę dolotu) a parametry pracy (skład spalin) przy prawidłowo ustawionym blosie bedziesz miał jak przy sekwencji. Oczywiscie nie twierdze ze to jest lepsze, ale jak porównasz cena instalacji z blosem ~ 1000zł do 3600 za najtańszą polską sekwencje (do v6) to fakt po co przepłacać. Tym bardziej , że blosa sobie wyjmiesz przed sprzedażą i przełożysz do nowego autka, a sekwencja to juz raczej zostanie...
Dodam ze pewnie jakby blosa wprowadzili o pare lat wczesniej (zamiast mixera) to pewnie teraz 80% samochodow by mialo blosa a reszta, ta ktora nie moze miec oszukiwanych czujnikow - sekwencje...
_________________
--------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 
 
 
Tomas79
[Usunięty]

Wysłany: 18-12-2007, 15:22   

nigdy blos nie bedzie pracował jak sekwencja, bo podaje dawkę na cały kolektor, a sekwencja podaje dawkę osobno liczoną na każdy cylinder.
Jedyny problem to kalibracja instalacji, to o czym tu co niektórzy piszą wynika tylko i wyłącznie z sposobu montażu i kalibracji sekwencji, jeżeli jest prawidłowo założona to nie ma z ną najmniejszych problemów - dodam ze w Lancerze ma sekw. zrobione 100tys. km i tylko raz wymieniany filtr gazu - reszta bezawaryjna.

A przekładki, własne instalowanie BLOSa w myśl rozporządzenia MI dotyczącego Homologacji Sposobu montażu dodatkowych układów LPG do pojazdów jest przestępstwem - tylko jeszcze Was nie nakryli.

Pozdro!
Ostatnio zmieniony przez Tomas79 18-12-2007, 22:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 18-12-2007, 18:08   

Tomas79 napisał/a:
sekwencja podaje dawkę osobno liczoną na każdy kolektor.


Nie przesadzaj - tak by było gdybyś miał na każdym kolektorze wydechowym z każdego cylindra osobną lambdę i każda z nich była by podpięta do kompa. Skoro jest jedna lambda to wyniki są uśrednione dla wszystkich cylindrów. :finga:
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
JaGrab3 
Mitsumaniak
Piotrek - ORACLE fan


Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 930
Skąd: Crackoof
Wysłany: 18-12-2007, 18:10   

masz racje nie bedzie pracował jak sekwencja, ale bardzo podobnie. Co do teorii mozemy sie sprzeczac ale fakt bo blos to nic innego jak gaźnik. To przestepstwo polega na tym ze teraz nie mozna stosowac do silnikow sterowanych przez komputer instalacji podciśnieniowych 1 generacji. A blos moze wspolpracowac z instalacja 2 generacji (juz z komputerem) a sam blos jest jako mixer. Wiec nie wiem dlaczego tak atakujesz blosa. Ja blosa nie mam ale wiem ze jest to niezła rzecz. I co najważniejsze TAŃSZA OD SEKWENCJI, a jak nie widac różnicy to po co przepłacać.
Co do ustawy, to w momencie kiedy powstawała to rzadna mądra głowa od ustaw nie słyszała o czyms takim jak blos, który w całym zakresie pracy ma lepsze parametry niz najbardziej wypasiona 2 generacja. Tak jak pisalem, jezeli przejechalbys sie samochodem z blosem, a bys o tym nie wiedzial, to bys myslal ze to sekwencja... taka prawda
_________________
--------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 
 
 
savoy12
[Usunięty]

Wysłany: 18-12-2007, 18:43   

JaGrab3 ma absolutna racje.A Tomas79 to jeden z tych chyba co ma za duzo kasy.Jesli tak to chetnie podam nr konta.Ja raczej umiem liczyc i jestem nastawiony racjonalnie.Co do propozycji zakupu Poloneza to tak mi sie cos zdaje ,ze jak na kogos kto nie oszczedza na instalacji sporo zaoszczedziles na paliwie.Tylko powiedz mi po co skoro miales silnik fabrycznie przystosowany do benzyny.Poza tym jest jeszcze jedna sprawa,jesli az tak daleko wybiegasz w to jak dziala silnik to w zasadzie kazda instalacja gazowa odpada.Tak to juz jest ze gaz nie jest najlepszym paliwem.Ma swoje wady.Ale rzeczywistosc jest taka ,ze wszyscy liczymy kase,bo gdyby nie to wszyscy jezdzili bysmy V4.Zamiast serwowac glodne kawalki ,wez przyklad od Jagrabb3 i posluz sie logika.Myslenie nie boli.A fakt ,ze ty akurat jestes zadowolony ze swojej instalaji jeszcze niczego nie przesadza.Bo ja np.mam sekwencje za 4000 pln i same z nia klopoty.A jeszcze nie przejechalem 20000 km.Szanuje twoje zdanie,ale nie usiluj na sile przekonac wszystkich do swoich racji tylko dlatego ,zeby sam siebie utwierdzic w przekonaniu ,ze wiesz najlepiej.A tak na marginesie to montowanie blosa nie jest przestepstwem tylko wykroczeniem a to spora roznica.I jeszcze jedno,"przerobilem" juz chyba z 5 albo 6 aut z gaze i nie zdarzylo mi sie zeby podczas przegladu szczegolnie ktos sie interesowal jaka instalacje gazowa mam zalozona.Wiec z tym tez nie ma problemu.Jeszcze raz powtorze jesli nie widac roznicy to po co przepalaca???

[ Dodano: 18-12-2007, 18:50 ]
Aha i jeszcze jedno do Tomasa74.W odpowiedzi na stwierdzenie ,ze paliwo przy wtryskiwaczaczach jest podawane ospobno na kazdy cylinder.Zapomniales przy tym o fakcie ,ze to A) inny rodzaj paliwa .ktorego wlasciwoscie sa jednak nieco inne niz benzyny,a B) jesli nie masz wtrysku bezposredniego ,to wcale nie jest tak precyzyjnie "dopoasowany" ten sklad mieszanki jak sadzisz.Za duzo reklam sie naczytales.Polecam lekture na temat tego jak dzialaja uklady wtrysku paliwa plynnego.
 
 
Tomas79
[Usunięty]

Wysłany: 18-12-2007, 22:57   

savoj12 widzisz reklamy oglądam i nie mam problemów.

Tematu nie bede rozwijał bo i tak każdy ma swoją rację.

Odpowiem tylko spl:
Auto z instalacją II gen powinno jeżdzić, ale lepszym rozwiązaniem jest sekwencja. Na twoim miejscu zachowałbym rozsadek i poczekał na inny egzemplarz, ponieważ:
- instalacja II gen (napisze obrazowo) zmienia auto V6 sekwencje benzyny na V6 gażnik (rozwiązaniem stosowane w latach 70-80tych dla benzyny),
- skoro w aucie jest II gen to właściciel albo ma instalacje dawno założoną, jak nie bylo jeszcze sekwencyjnych na rynku i to bylo najlepszym rozwiazaniem - czyli na gazie przejechał juz sporo km, albo właściciel dusi każdy grosz i wnioskując nie dbał o auto.
- jeżeli w aucie jest BLOS, a trafisz na przeglądzie służbowego diagnostę możesz mieć kłopoty z przedłużeniem badań techniczych pojazdu.

Aha dla saphire: wystarczy 1 sonda, która w czasie rzeczywistym podaje sygnał do ECU z dodatkowymi informacjami z TPS, czujnika Halla, cewki zapłonowej, przepływomierza i na bieżąco obliczana jest dawka paliwa jaka ma być podana na dany cylinder. Więc nic tu się nie uśrednia.

Pozdro!
 
 
JaGrab3 
Mitsumaniak
Piotrek - ORACLE fan


Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 930
Skąd: Crackoof
Wysłany: 19-12-2007, 00:43   

Tomas79, co do podsumowania to sie zgadza, jest tak jak powiedziales, natomiast wytłumaczenie dla Saphire nie do konca jest takie piękne, otóż, sonda lambda nie ma takiej rozdzielczości zeby zmierzyc ci dokladnie skład spalin z wybuchu w danym cylindrze, dlatego wyniki są uśrednione. Co do innych czujników masz rację, sama sonda to nie alfa i omega, ale jednak fakt ze odczyt składu mieszanki jest całościowy powoduje uśrednienie dla poszczególnego cylindra.
_________________
--------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 19-12-2007, 13:50   

Tomas79 napisał/a:
Aha dla saphire: wystarczy 1 sonda, która w czasie rzeczywistym podaje sygnał do ECU z dodatkowymi informacjami z TPS, czujnika Halla, cewki zapłonowej, przepływomierza i na bieżąco obliczana jest dawka paliwa jaka ma być podana na dany cylinder. Więc nic tu się nie uśrednia.


Raczej nie wystarczy bo lambda ma dość duży lag i jej zmiana napięcia w porównaniu do zapłonów w cylindrach jest o kilkanaście rzędów wolniejsza niż zapłony w cylindrach. Kiedyś to sobie analizowałem na oscyloskopie - napięcie na lambdzie się zmienia max kilkadziesiąt razy na sekundę a w tym czasie masz np. 4tys obr zatem lambda conajmniej 10x-100x wolniej zmienia swój stan niż robi to silnik. Dlatego też są silniki gdzie lambda jest dla każdego cylindra osobno montowana na jego kolektorze wylotowym.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
savoy12
[Usunięty]

Wysłany: 19-12-2007, 21:15   

Tak sobie czytam to wszystko i cos mi sie tak zdaje ,ze wszyscy poza Tomasem79 pisza ,ze jednak mozna jezdzic na instalacji II generacji i to bez wielszych porblemow,ale Tomas pisze uparcie,ze nie.Bo na sekwencji jezdzi sie lepiej.Tyle ,ze najwidoczniej nie wie o czym mowi bo nie mial okazji po porostu przekonac jak jest z tym blosem w praktyce.A wlasnie o to chodzi ,ze teoria to jedno a praktyka drugie.Po raz kolejny zauwazam ,ze sekwencja wcale nie musi byc taka bezproblemowa jak to Tomas mial szczescie doswiadczyc.Mam sporo problemow z sekwencja w V6 najprowdopodobniej sterownik ma jakas wade albo nie radzi sobie z tym silnikiem w kazdym razie nie chodzi tak jak by sie chcialo.Prawde mowiac zaczynam nawet myslec ,zeby zalozyc jednak zamiast sekwencji blosa.Jesli to zrobie(decyzje podejme na poczatku styczni) to jeszcze bede mial okazje podzielic sie swoimi doswiadczeniami z ekploatacji blosa.Tym nie mniej rzucilo mi sie jeszcze jedno w oczy.Mianowicie podczas roznych "akcji" z moja sekwencja okazalo sie ,ze moze i mam sonde lambda ale niestety sterowniki wtryskow gazu same nie potrafia regulowac skladu mieszanki gazu na podstawie odczytow z tej sondy .Dotyczy to o ile wiem prawie wszystkich rodzajow instalacji z wyjatkiem tych najdrozszych z Holandii.Tam o ile wiem jako jedyni robia instalacje ,ktorych komputer w pelni wspolpracuje z komputerami fabrycznie sterujacymi praca silnika.Zreszta od niedawna robia tez zupelna nowosc.Mianowicie wtrysk gazu plynnego prosto do cylinra.Tzw.V generacja.W tej instalacji nie ma parownika i zadnych strat mocy.Mozliwy jest nawet jej wzrost dzieki temu ,ze odparowywany w komorze silnika gaz chlodzi cylinder wtryski i zawory,co umozliwia lepsze napelnienie cylindra mieszanka.Ale tyle zalet,bo jesli chodzi o cene to tu juz bajka sie konczy i zaczyna niestety smutna rzeczywistosc.Jest drogo nawet bardzo.Co prawda jest to jedyny rodzaj instalacji gazowejj ,ktory mozna zastosowac w silnikach benzynowych z wtryskiem bezposrednim.Tyle teorii.Praktyka jednak kaze wybierac to co sie najbardziej oplaca.A mnie jak bym nie liczyl sekwencja sie nie oplacila.I nie sadze abym byl wyjatkiem.Wielu zachwyca sie tymi sekwencjami nie dostrzegajac ich wad.Na zakonczenie jeszcze jedno.Prawdziwym argumentem dla mnie byly mozliwosci uszkodzenia silnika albo naprawde duzo gorsze osiagi ale jak wspomnialem w przypadku blosa roznica jest niezauwazalna.Moze widac by bylo roznice gdyby auto testowac na jakies hamowni podwoziowej.Ale jesli nawet by one cos wykazaly,to podejrzewam ,ze roznice bylyby niewielkie.Za to roznice w cenie ogromne.
 
 
JaGrab3 
Mitsumaniak
Piotrek - ORACLE fan


Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 930
Skąd: Crackoof
Wysłany: 20-12-2007, 00:40   

O instalacjach przez pana Godulę

Tu cos dla chcących montować stożek - czyli zmiany dolotu i ich wpływ

Wpływ instalcji gazowej (podciśnieniowej) na osiągi
_________________
--------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.