Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Hubeeert
23-12-2007, 09:35
[CB4 1.6] Ogromne spalanie i lampka od oleju się zapala
Autor Wiadomość
PanLan 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Lancer 94r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Gru 2007
Posty: 33
Skąd: Toporzysko
Wysłany: 22-12-2007, 20:09   [CB4 1.6] Ogromne spalanie i lampka od oleju się zapala

Witam.
Kupiłem Auto przejechałem nim 450km oleju było pełno.
Później kupiłem paliwo ponieważ świeciła sie rezerwa kupiłem za 50zł przejechałem może 55km i świeci sie rezerwa od paliwa...Wychodzi jakieś 21l/100 w mieście
W trasie 450km spalił mi 14l/100 nie wiem co jest grane...Dodaje że z trasy jak przyjechałem do domu to zespawać trzeba było tłumik bo był rozwalony jakby ktoś lufe w karabinie zatkał i wystrzelił :)
Wymieniłem kable od świec oraz świece na nowe
Dziś parę razy świeciła się kontrolka od oleju(Sprawdziłem olej jest lekko ponad max)...To auto ma nie ustawiony zapłon ponieważ stał rok na placu przed kupnem.
Sprawa jest taka że w trasie przerywał strasznie(nie dało się jechać, ledwo ciągnął pod górke tiry mnie wyprzedzały) ale kiedy wymieniłem te kable trochę to ustało i przerywa przeważnie poniżej 2tys. obr. i właśnie nie wiem co z nim trzeba jeszcze zrobić? nie jestem mechanikiem, chciałem skorzystać z rad na tym forum :twisted: z góry dziękuje za pomoc

Dodam że pali od szdycha :]

Mitsubishi Lancer 1994r. 1.6 16V
_________________
"Motoryzacja to pasja każdego mężczyzny"
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 23-12-2007, 09:37, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
akbi 
I Love SPEEDway


Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 12275
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 22-12-2007, 23:39   

1. sprawdz ustawienie zaplonu
2. sprawdz sonde lambda
_________________

Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V
 
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 23-12-2007, 09:27   

Luz zaworowy też wypadało by sprawdzić jak i poprawność ustawienia rozrządu.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
PanLan 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Lancer 94r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Gru 2007
Posty: 33
Skąd: Toporzysko
Wysłany: 23-12-2007, 10:02   

A czy jest możliwe że nie działa jeden cylinder? wybija się na 6tys obr. ale słabe przyśpieszenie ma i pali jak Hummer :p jak mógłbym to sprawdzić... dzięki użytkownikom wyżej za podane rady wiem że zapłon na pewno trzeba ustawić i chyba jutro się to uda zrobić ale pewnie i tak będzie tak dużo palić
_________________
"Motoryzacja to pasja każdego mężczyzny"
 
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-12-2007, 11:19   

PanLan napisał/a:
Później kupiłem paliwo ponieważ świeciła sie rezerwa kupiłem za 50zł przejechałem może 55km i świeci sie rezerwa od paliwa...Wychodzi jakieś 21l/100 w mieście
W trasie 450km spalił mi 14l/100 nie wiem co jest grane...

Zatankuj do pełna, przejedź 300km i znów zatankuj - wyjdzie Ci jakieś spalanie bardziej wiarygodne niż od zapalonej lampki rezerwy do zapalonej lampki rezerwy przy tankowaniu 12 litrów.

PanLan napisał/a:
Dodaje że z trasy jak przyjechałem do domu to zespawać trzeba było tłumik bo był rozwalony jakby ktoś lufe w karabinie zatkał i wystrzelił

Uszkodzony wydech też może powodować większe spalanie - zwłaszcza jeżeli masz jakieś dziury przed sonda lambda.
PanLan napisał/a:
Dziś parę razy świeciła się kontrolka od oleju(Sprawdziłem olej jest lekko ponad max)...
Sprawdź ciśnienie oleju. To może być tylko czujnik ale może to być również padnięta pompa lub gorzej...
PanLan napisał/a:
To auto ma nie ustawiony zapłon ponieważ stał rok na placu przed kupnem.
Nie ma związku. Ale zapłon ustawić zgodnie z service manualem do ściągnięcia z działu Downloads nie powinno być trudno.
PanLan napisał/a:
Sprawa jest taka że w trasie przerywał strasznie(nie dało się jechać, ledwo ciągnął pod górke tiry mnie wyprzedzały) ale kiedy wymieniłem te kable trochę to ustało i przerywa przeważnie poniżej 2tys. obr. i właśnie nie wiem co z nim trzeba jeszcze zrobić?
Przyjrzyj się zapłonowi - jeżeli przerywa to może ma jakies przebicia.

To co pisze saphire - zawory - też do sprawdzenia
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
PanLan 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Lancer 94r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Gru 2007
Posty: 33
Skąd: Toporzysko
Wysłany: 24-12-2007, 20:51   

Dziś brat przyjechał oraz starszy czyt. tata :P i oni mówią że będą to zawory...jest sadź w tłumiku i od tego wysadziło go... bo nazbierało sie zbyt dużo paliwa i gdzieś koło zaworów przecieka... trzeba podjechać i na kompie sprawdzić jak sie dowiem jaka była przyczyna opisuje to tutaj a teraz wesołych świąt i fajnego kroku do nowego roku :D
_________________
"Motoryzacja to pasja każdego mężczyzny"
 
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 03-01-2008, 08:21   Re: Ogromne spalanie i lampka od oleju się zapala

PanLan napisał/a:
Witam.
...(Sprawdziłem olej jest lekko ponad max)...


1. Olej nalewa się tak aby był w pomiędzy min-max na bagnecie, inaczej może być zbyt wysokie ciśnienie w skrzyni korbowej, zawór przewietrzający skrzynię korbową (PCV) może nie dać sobie z nim rady.
2. Jeżeli stał przez rok sprawdź filtr powiertrza i przepływomierz za nim, czy nie jest uszkodzony.
3. Może ci się to wyda śmieszne, ale posprawdzaj przewody od lambdy, aparatu zapłonowego, czy nie dorwały się do nich gryzonie. W Colcie Rocha_27 przewód od 2-giej lambdy był całkowicie odgryziony
4. błędy odczytasz diodą, instrukcję znajdziesz w dziale download.
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
PanLan 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Lancer 94r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Gru 2007
Posty: 33
Skąd: Toporzysko
Wysłany: 09-03-2008, 12:37   

Dla wyjaśnienia sprawy napisze że problemem były kable od świec ale podrubki nie pomagają... trzeba kupić oryginałki 230zł plus sonda lambda była uszkodzona, to tyle pozdrawiam :P
_________________
"Motoryzacja to pasja każdego mężczyzny"
 
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 17-03-2008, 07:41   

PanLan, dodam tylko zebys pamietal tez np. o wymianie rozrzadu, plynu ham itp.
Bo widze z tym sie nie czeka az padnie...a pewnie tego nie wymieniales...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.