Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
problemy ze skrzynia
Autor Wiadomość
bartek67a
[Usunięty]

Wysłany: 08-01-2008, 17:13   problemy ze skrzynia

witam. wczesniej pisalem temat problemy z PWR a dokladnie to niemam sporta. czy na eco czy na pwr skrzynia zachowuje sie tak samo. oczywiscie reszta dziala poprawnie i kontrolki dzialaja tez tak jak sie nalezy. niestety nikt nie wie co to moze byc. zczytanie bledow z TCU tez nic nie dalo. dzis trafilem na przelom. okazalo sie ze przy wlaczonym zaplonie i wrzuconym D "drive" cos brzeczy. to znaczy - wydaje mi sie ze to jakis elektrozawor lub przekaznik w skrzyni. tak jakby sie blokowal czy cos. brzeczek jest glosny i brzmi jak golarka elektryczna do wlosow. podejrzewam ze to jakis zawor nie zamyka ( zabrudzil sie ) i dlatego takie objawy. moze ktos wie jak to sprawdzic i co to moze byc. z gory dzieki-pozdrawiam.
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 08-01-2008, 17:17   

to nie jest na temat ale u mnie też jest taki objaw tzn. to brzeczenie na D przy zagaszonym silnku, pomimo tego skrzynia skrzynia działa normalnie
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Chi-Man
[Usunięty]

Wysłany: 08-01-2008, 18:15   

Witam,

to brzęczenie na "D" to standartowe zachowanie pozycjometru skrzyni biegów. Informuje Cię w ten sposób, że włączona jest pozycja drive więc nie próbuj uruchamiać silnika (bo i tak nie uruchomisz :p ).

Pozdrawiam.
 
 
bartek67a
[Usunięty]

Wysłany: 09-01-2008, 15:00   

witam zaowazylem pewna roznice. w tej starej sigmie ktora jest na czesci i co jezdzila ok jest skrzynia o symbolu f4a33-1-unn4 a w tej co z nia walcze teraz i mam zamiar jezdzic jest f4a33-1-unn5. czy to cos stanowi. czy jest to jakas drastyczna roznica. prosze o rady. podrawiam
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 09-01-2008, 15:49   

Wydaje mi się że nie jest to aż tak bardzo istotne, sam mam u siebie skrzynke hybrydową :-) tzn. mechanika jest z innej skrzynki z auta z '91 natomiast czujniki i płytka sterująca jest z mojej skrzynki tj '95. W zachowaniu skrzynki nie zauwazyłem żadnych różnic, wcześniej przez jakis czas miałem oryginalna płytke sterującą z tej skrzynki też chodziło OK. Wydaje mi sie że to jest jakaś marginalna różnica. Największa róznica mechaniczna między tymi skrzynkami (91 vs 95) to inne rozmiary półosiek - w 1991 są cieńsze
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
bartek67a
[Usunięty]

Wysłany: 09-01-2008, 15:49   

bartek67a napisał/a:
witam zaowazylem pewna roznice. w tej starej sigmie ktora jest na czesci i co jezdzila ok jest skrzynia o symbolu f4a33-1-unn4 a w tej co z nia walcze teraz i mam zamiar jezdzic jest f4a33-1-unn5. czy to cos stanowi. czy jest to jakas drastyczna roznica. prosze o rady. podrawiam
zauwazyłem róznice pomiedzy tymi skrzyniami, bowiem lewa pól oś ma inne osadzenie w skrzyni(wieloklin), zas prawe są identyczne.

[ Dodano: 09-01-2008, 16:15 ]
to czemu ta niechce jechac a tamta jechala. dziwne rzeczy.
 
 
Chi-Man
[Usunięty]

Wysłany: 10-01-2008, 05:24   

bartek67a napisał/a:
witam zaowazylem pewna roznice. w tej starej sigmie ktora jest na czesci i co jezdzila ok jest skrzynia o symbolu f4a33-1-unn4 a w tej co z nia walcze teraz i mam zamiar jezdzic jest f4a33-1-unn5. czy to cos stanowi. czy jest to jakas drastyczna roznica. prosze o rady. podrawiam


To nie są te same skrzynie unn4 to stary typ unn5 nowy i na pewno ma inny mechanizm planetarny (dokładniej tryby satelitarne) . Nie jestem natomiast w stanie powiedzieć co powstaje w przypadku małego misz-maszu tych dwóch skrzyń.... :)

Pozdrawiam.

ps: unn5 zdecydowanie łatwiej znaleźć w Diamante niż w Sigmie...ot taka prawidłowość. ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.