tarcze hamulcowe ? :( |
Autor |
Wiadomość |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 05-01-2008, 20:48 tarcze hamulcowe ? :(
|
|
|
witam, mam dość spory kłopot (choć po częsci jestem sam sobie winien - próba bica rekordu szybkosci na obwodnicy krakowa - jakis palant zamiast zjechac na prawo to zjechał NA LEWO wprost przedemnie) ale do rzeczy
byłem zmuszony do hamowania awaryjnego z mniej wiecej 180 kmh do 100 kmh, dodam że zablokowało mi koła ponieważ ABS sie wyłącza przy około 140 - czujnik prędkosci wariuje, po tym hamowaniu sa jakieś dziwne hałasy oraz bicie dochodzące z kół, nie jest to szarpanie kierownicą (tak jak przy niewyważonych kołach) ale taki dziwny stukot i wrażenia jakby auto toczyło sie na kwadratowych kołach. Nie jest to zależne od prędkosci - nawet przy 40-50 jest to dosc wyczuwalne Czy to moga być tarcze hamulcowe czy ewentualnie opony/felgi/poluzowane koła, prosze o pomoc bo autem nie da sie jeździć nawet 60 kmh (a na przyszłośc mam nauczke) |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
setko [Usunięty]
|
Wysłany: 05-01-2008, 22:13
|
|
|
No jeśli hamowałeś na zablokowanych kołach i to pewnie dłuższą chwile to na tyle wytarłeś gumy przednie w jednym miejscu że masz uczucie jak byś miał kwadratowe.
Przełóż przód na tył i sprawdz a myślę że te podskakiwanie przeniesie się na tył. |
|
|
|
 |
syski [Usunięty]
|
Wysłany: 06-01-2008, 11:22
|
|
|
Potwierdzam gdyż miałem podobny przypadek koło Bielska Białej i opony w Camry były do wymiany oczywiście z przodu. Łatwo możesz sprawdzić porównując wysokość bieżnika na obwodzie opony.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 06-01-2008, 11:26
|
|
|
Aha, czyli tylko opony? To troche lżej bo i tak miałem je ochote wymienić bo niby zimówki a na wodzie są gorsze niz letnie |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
allias [Usunięty]
|
Wysłany: 06-01-2008, 12:02
|
|
|
Jesli to robiles na zimowkach to tym bardziej stawialbym na opony. Maja mniejsza rezystancje na temperature i tak wysokie predkosci.
Jak mozesz rzuc okiem na konducje hamulcow. Moze tez sie dobrze odksztalcily co raczej nie mialoby wplywu na jazde. |
|
|
|
 |
artis [Usunięty]
|
Wysłany: 06-01-2008, 19:42
|
|
|
termostat w sigmie3l 6v '94 zawiesił sie temp. poszła do góry po jakimś czasie odwiesił się ,na warsztacie powiedzieli że wszystko jest ok co robić |
|
|
|
 |
setko [Usunięty]
|
Wysłany: 06-01-2008, 20:53
|
|
|
artis taki post robi się w nowym temacie tak więc się popraw |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 07-01-2008, 18:55
|
|
|
Dzieki za podpowiedzi, zdjąłem koła i oniemiałem...jedna opona w miejscu hamowania straciła chyba ze 3mm bieznika i jest prawie łysa...szykuje sie wymiana niestety (co ciekawe na drugim kole nie widac niczego takiego) Wypatrzyłem takie oponki (link nizej) Co o nich sądzicie? Z ocen wynika że bardzo dobre a cena tez niezła Mozna brac w ciemno?
http://www.oponeo.pl/prod...TERHAWK&f=lista |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
kotomi
Forumowicz
Auto: Sigma 12V kb
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Gru 2006 Posty: 114 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 07-01-2008, 19:16
|
|
|
witam lukasz12, ja bym pomyślał o tych : http://www.opony.interia....Nokian&model=WR .Sam używam letnich tej firmy i jestem pod wrażeniem a z tego co sie orientuję to zimowe sa równie dobre o ile nie lepsze. Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Nachbar [Usunięty]
|
Wysłany: 08-01-2008, 09:58
|
|
|
Witam,
też ostatnio - czyli 2 stycznia kupiłem Nokian w sklepie;
Nokian W 205/65 R15
i jeszcze nie zdążyłem założyć. Chyba mi się udało bo płaciłem za nie o 30 zł mniej na szt niż teraz są.
Jak założę to myślę że się miło rozczaruję... bo jak na razie wszyscy tą markę chwalą |
|
|
|
 |
adpiekar
Forumowicz
Auto: sigma 92r.12V, Pajero IV Dakar
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Wrz 2007 Posty: 130 Skąd: Mordy
|
Wysłany: 08-01-2008, 10:02
|
|
|
Cze! Dobre oponki dobre.Miałem je w Rekordzie Oplu,dobrze się starały wolałbym je od Firestone.Pozdrawiam |
_________________
Piszę poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
rkasia11 [Usunięty]
|
Wysłany: 13-01-2008, 01:10
|
|
|
lukasz12 napisał/a: | ABS sie wyłącza przy około 140 |
Czy to norma, że ABS się wyłącza?
U mnie przy 180 i przy zwolnieniu się nie załączył.
Wyłączenie zapłonu pomogło. |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 13-01-2008, 01:13
|
|
|
Nie powinien sie wylaczac jednak wylacza sie kiedy są źle ustawione czujniki predkosci - niestety w wielu Sigmach jest to norma bo trzeba ustawiac na wyczucie i jak widac czasem nie da sie tego odrazu sprawdzić bo nie wszedzie mozna rozwinąć na tyle duże predkosci zeby powstały błędy które powoduja wyłączenie
PS.
Sprawdziły sie przypuszczenia kolegów - po wymianie opon jest już cisza i spokój |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
syski [Usunięty]
|
Wysłany: 13-01-2008, 01:29
|
|
|
Hej !
Łukasz
"Taka sugestia, wyczyść "grzebienie" i czujniki. Te ostatnie ustaw wszystkie na odległość
przód: 0.3 - 0.9 mm, tył: 0.3 - 0.7 mm od "grzebieni". (Grubość karty kredytowej)
Skasuj błędy komputera (zdejmij na kilka minut ujemną klemę z aku) to powinno załatwić
Będę w ten poniedziałek w Krakowie jak zwykle na Kopernika mogę Ci ustawić nawet na ulicy tylko jak nie będzie padało . Możemy się umówić!?
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
|