Przesunięty przez: Gene 06-03-2008, 09:22 |
PAJERO I/II BLOKADA |
Autor |
Wiadomość |
Hiszpan
Mitsumaniak

Auto: Outlander II Int+ Honda ST1100
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 12 Wrz 2007 Posty: 1564 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 21-01-2008, 17:19 PAJERO I/II BLOKADA
|
|
|
No dobrze, panowie
A możecie mi powiedzieć czy I wogóle nie miała blokady mostu i dopiero II go ma?
Są jakieś wyjątki (poza samoróbkami oczywiście)?
A, i jeszcze do kiedy robili I, a od kiedy II?
Pytam, bo się przymierzam do czegoś niedrogiego w lekki teren, ale blokada by się przydała |
_________________ Pewien motocyklista z Tarnowa do policjanta: Paaanie! Diabeł mnie opętał...
Staram się pisać poprawnie po polsku
Nigdy nie dyskutuj z idiotą, bo najpierw zniży Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem.
 |
Ostatnio zmieniony przez Gene 22-01-2008, 08:56, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-01-2008, 09:19
|
|
|
Pierwsza generacja Pajero/Montero/Shogun pojawiła się w 1982/83 r. Na tamte lata byl to hit motoryzacyjny. Silniki 2.3 i 2.5 turbodiesel oraz V6 w benzynie. Potem dodano Intercooler. Dużą popularnością cieszyli się również jego następcy - druga generacja to rok 1991/92 i trzecia 1999/2000. Obecnie na rynku dostępna jest już czwarta generacja Wagona, która swą premierę miała na targach w Paryżu w 2006 r. To juz zupelnie inna bajka.
Blokada tylnego mostu byla standardem od II generacji. Lecz jak sadze mozna trafic wersje bez. Czesto ludzie sprzedajcy auta nie maja pojecia co tak naprawde dany model ma. Pisza pelne blokady choc w rzeczywistosci jest zupelnie inaczej. Chodzi tu o system napedu SS i blokade centralnego dyferencjalu.
Niedrogie i w lekki teren... to blokada po co? Nawet jedynka 3D bedzie robic. |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
Hiszpan
Mitsumaniak

Auto: Outlander II Int+ Honda ST1100
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 12 Wrz 2007 Posty: 1564 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 22-01-2008, 10:44
|
|
|
Wielkie dzięki Gene
Podpytam na PW nowych właścicieli jakie pieniądze dali za swoje egzemplaże, żeby zobaczyć czy ceny różnią się od tych na allegro np. |
_________________ Pewien motocyklista z Tarnowa do policjanta: Paaanie! Diabeł mnie opętał...
Staram się pisać poprawnie po polsku
Nigdy nie dyskutuj z idiotą, bo najpierw zniży Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem.
 |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-01-2008, 10:53
|
|
|
Tylko uwazaj i nie kup jakiejs zgnilizny. |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
Hiszpan
Mitsumaniak

Auto: Outlander II Int+ Honda ST1100
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 12 Wrz 2007 Posty: 1564 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 22-01-2008, 11:14
|
|
|
Mam zamiar sprawić sobie takie autko pod pretekstem, że to małe, zgrabne autko do nauki jazdy dla żony.
Jak go poobija to za bardzo nie będę płakał pod warunkiem, że jak ja go poobijam w lesie to ona też nic nie powie
A tu kilka propozycji
Pajero I - 1
Pajero I - 2
Pajero I - 3
Jeszcze jedno. Lepiej kupić "dyzla" czy benzynę? Ewentualnie benz + gaz? |
_________________ Pewien motocyklista z Tarnowa do policjanta: Paaanie! Diabeł mnie opętał...
Staram się pisać poprawnie po polsku
Nigdy nie dyskutuj z idiotą, bo najpierw zniży Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem.
 |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-01-2008, 11:32
|
|
|
Gdzies juz bylo opisywane na co zwrocic uwage... poszukaj |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
acinski [Usunięty]
|
Wysłany: 22-01-2008, 12:46
|
|
|
Brałbym dyzla. Mniej problemowy obsługowo i jakiś taki bagaznikowo wolny od podatku
Żonie może się niepodobać traktorna kultura pracy, którą ja osobiście kocham. |
|
|
|
 |
ziemek123 [Usunięty]
|
Wysłany: 24-01-2008, 17:52
|
|
|
Hej Hiszpan Co do kupna to proponował bym tego z niemiec zawsze to mniej pseudo mechaników wsadzało do niego łapki.Ja niedawno kupiłem w kraju i szkoda gadać(co Polak potrafi) teraz właśnie walczę ze skrzynią biegów. |
|
|
|
 |
fotam [Usunięty]
|
Wysłany: 24-01-2008, 20:21 Re: PAJERO I/II BLOKADA
|
|
|
Hiszpan napisał/a: | No dobrze, panowie
A możecie mi powiedzieć czy I wogóle nie miała blokady mostu i dopiero II go ma?
|
Ja w mojej krótkiej jedynce 2,3 TD mam LSD więc takie chyba się zdażają... |
|
|
|
 |
Hiszpan
Mitsumaniak

Auto: Outlander II Int+ Honda ST1100
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 12 Wrz 2007 Posty: 1564 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 24-01-2008, 20:49 Re: PAJERO I/II BLOKADA
|
|
|
fotam napisał/a: | Ja w mojej krótkiej jedynce 2,3 TD mam LSD więc takie chyba się zdażają... |
Sorki, ale ja jestem laikiem jeśli chodzi o Pojarkę i jego mechanizmy
LSD - co to takiego? Blokada mostu? |
_________________ Pewien motocyklista z Tarnowa do policjanta: Paaanie! Diabeł mnie opętał...
Staram się pisać poprawnie po polsku
Nigdy nie dyskutuj z idiotą, bo najpierw zniży Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem.
 |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25-01-2008, 09:07
|
|
|
fotam napisał/a: | Ja w mojej krótkiej jedynce 2,3 TD mam LSD więc takie chyba się zdażają... |
o czym Waść wspominasz...
Hiszpan napisał/a: | LSD - co to takiego? Blokada mostu? |
bylo ale skoro juz rozmawiamy... Mechanizm o zwiekszonym tarciu Limited Slip Differential to nie jest BLOKADA a MECHNIZM O OGRANICZONYM POSLIZGU. Dzialajacy poprawnie mechanizm LSD bedzie sie sprawdzal w lekkim blotku, na sniegu, na lodzie, na asfalcie posypanym piaskiem lub na cienkiej warstewce wody, tam gdzie jest troche gorsza przyczepnosc. W samochodach terenowych i w tych z duzym momentem (wyscigowki) zapobiega paleniu gumy jak jedno kolo znajdzie sie na podlozu o mniejszej przyczepnosci. Generalnie w Pajero i L200 do 2006 zapobiega uslizgowi tylnej osi w przypadku kiedy auto jedzie na 2H.
http://www.mitsubishi-gra...3&highlight=lsd
http://auto.howstuffworks.com/differential7.htm
http://www.thegooddrugsguide.com/lsd/basics.htm uuups to nie to |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
Hiszpan
Mitsumaniak

Auto: Outlander II Int+ Honda ST1100
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 12 Wrz 2007 Posty: 1564 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 25-01-2008, 15:36
|
|
|
Gene napisał/a: | ...bylo ale skoro juz rozmawiamy... |
było, fakt
po prostu czytając post, odruchowo spytałem, nie myśląc o tym by poszukać wśród starych postów
sorry i dzięki za fatygę
P.S. pewno nie pierwszy i nie ostatni raz, ktoś pyta wcześniej nie szukając. Tym bardziej thx |
_________________ Pewien motocyklista z Tarnowa do policjanta: Paaanie! Diabeł mnie opętał...
Staram się pisać poprawnie po polsku
Nigdy nie dyskutuj z idiotą, bo najpierw zniży Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem.
 |
|
|
|
 |
fotam [Usunięty]
|
Wysłany: 25-01-2008, 21:50
|
|
|
Gene napisał/a: | fotam napisał/a: | Ja w mojej krótkiej jedynce 2,3 TD mam LSD więc takie chyba się zdażają... |
o czym Waść wspominasz...
|
Spoko , nie ciśnieniuj tak
Wiem o czym wspominam, wiem też co to LSD.
I jak widzę
Hiszpan napisał/a: | Sorki, ale ja jestem laikiem jeśli chodzi o Pojarkę i jego mechanizmy
LSD - co to takiego? Blokada mostu? |
Miałem słuszne podejrzenie że kolega Hiszpan nie jest do końca oblatany w kwestiach blokowania mechanizmów różnicowych to wspomniałem o półśrodkach także, co by miał dokładniejszy obraz sytuacji.
No |
|
|
|
 |
|