Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[różne] popychacze
Autor Wiadomość
xor 
Mitsumaniak
handlarz żywopłotem


Auto: Galant 2.5 '98 SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Paź 2006
Posty: 653
Skąd: Warszawa, Bielsko-Biała
Wysłany: 31-01-2008, 09:59   [różne] popychacze

Hejkum kejkum :) dotyczy bezpośrednio silnika 6a13

Pewni mechaniorzy (oprócz zrobienie mi dziury w dzwiach... :? ) zapewnili mi pewną atrakcję - kilka dni po wymianie oleju ciekło z uszczelki, to potem ją wymieniali... i olej zlali do brudnego wiadra, potem z niego wlali mi go z powrotem (bo takiego nie mieli) bezpośrednio z tegoż wiadra... ehm... ?

Nie znam się aż tak, ale na mój ścisły rozum grawitacja robi swoje i na dole miski zbierają się wszystkie zanieczyszczenia większe. Po wymianie oleju kilka dni jednak jakieś paproszki spłynęły, potem to wszystko wlane od góry wylądowało m.inn. w popychaczach :?
Olej akurat był świeżutki, po kilku dniach od zalania, valvoline 5w40 maxlife.
Filtr oleju miałem oczywiście wymieniany, knechta.

I się zaczęło... diesel. Popychacze klepią. Kilka, bo wyraźny klekot, nie orkiestra. Na starym oleju też po 8k zaczęły klepać, ale na świeżym od razu ucichły, klepanie zaczęło się po wspomnianej akcji. Być może to jednak wina oleju, bo rzadszy, no cóż... Zaryzykowałem i zalałem wyciszacz popychaczy Liqui Moly, po 60km niewielka poprawa, być może żadna...
Dla św. spokoju myślę o wymianie popychaczy. Jpaneze ma bodaj za ok. 40pln/.szt., i tak koszt niezły :( ALE, znalazłem coś takiego w InterCars :

Popychacz zaworu AJUSA 85004400
indeks InterCars: OP5001
Cena brutto: 23,75 zł
nazwa: POPYCHACZ ZAWORU =O95001
opis : POPYCHACZ ZAWORU =O95001 MITSUBISHI LANCER/GALANT/ECLIPSE (4G37/63) [SILNIKI] SOHC
producent:
W MAGAZYNIE: 0 - Sprawdź zamienniki!
Ograniczenia
Tryb pracy: hydrauliczny
Masa [g]: 14,3
Kod silnika: 6G73
Wymagana ilość: 24

Stosowany w cholerę różnych autkach, również do 2.5 litrowej jednostki 6a13
W zamiennikach znalazłem te :
24610-32824 HYUNDAI
420 0200 10 INA
80-42002 LUK
MD151382 MITSUBISHI
MD339767 MITSUBISHI
MD377560 MITSUBISHI
MD377561 MITSUBISHI
267301 RUVILLE
267303 RUVILLE

Pytanie :
jak widać cena wielce zacna, pytanie... gdzie dostać ? znacie jakieś specjalistyczne hurtownie ? moje poszukiwania bezowocne, może ktoś ma dostęp ?
Może ktoś coś wie o nich więcej - badziew ?
_________________
Rekin bulwarowy
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 31-01-2008, 14:15   

Sprawdziłem na kilku lokalnych (UK) stronach co importują graty do japończyków i wszędzie mają, że popychacze od 6A13 NIE są kompatybilne z popychaczami 4G63/6G72/6G73.
Zatem zalecałbym jeszcze raz sprawdzić gdzieś u źródła.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 31-01-2008, 14:59   

A ja polecam do sądu z tymi patałachami. Najpierw uciszyć ich a później popychacze. Masz chyba rachunek za usługę, co?
 
 
xor 
Mitsumaniak
handlarz żywopłotem


Auto: Galant 2.5 '98 SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Paź 2006
Posty: 653
Skąd: Warszawa, Bielsko-Biała
Wysłany: 05-02-2008, 16:56   

Nie ma tak łatwo... Mam rachunek, ale za wymianę oleju i filtra. Nie mam żadnego dokumentu, że mi po tym ciekło i byłem u nich ponownie, i wtedy jak mi wymieniali uszczelkę to zlewali olej do wiadra itd...
Na użeranie się z nimi straciłbym tyle czasu i nerwów, no nie mam siły. Pójdą w zaparte, to nic nie ruszę :( W innym wypadku bym pojechał, w akt. sytuacji życiowej nie mam siły na takie akcje.

Cóż, człowiek uczy się :
1) NIGDY nie korzystać z tych 'super-serwisów' sieciowych, na cokolwiek, choćby wymianę pompki spryskiwacza
2) przy odbiorze samochodu dokładnie obejrzeć z zewnątrz/wewnątrz. I pod maską, może zgubili silnik... :?

W sumie to w polskich realiach wypadałoby robić przed zdaniem samochodu do serwisu badanie techniczne z dokumentacją fotograficzną potwierdzone notarialnie. Analogicznie po odbiorze samochodu z serwisu :?

Nawiasem - to był Auto-Complex w Bielsku-Białej. Nie kupujcie tam nawet bezpiecznika. Bo jeszcze wybuchnie... :?

Na razie jeszcze wymienię za jakiś 1kkm olej i filtr, wtedy będę miał nalatane 3kkm. Może ucichnie... dodatkowe ~150PLN, ale lepsze niż 900.
_________________
Rekin bulwarowy
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 05-02-2008, 18:53   

xor napisał/a:
W sumie to w polskich realiach wypadałoby robić przed zdaniem samochodu do serwisu badanie techniczne z dokumentacją fotograficzną potwierdzone notarialnie. Analogicznie po odbiorze samochodu z serwisu
To jest wyjście.
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 05-02-2008, 21:10   

Moze pomysl o wyczyszczeniu popychaczy. A tak nawiasem mowiac czy mozna wyjac w silniku 6A13 popychacze bez demontowania walka rozrzadu czyli zrzucania paska ?

Co do Liqui to to nie pomoze jak sa zapchane otworki w popychaczach. Moze na poczatek zalej specyfik Liqui do czysczenia silnika i natychmast wymien olej wraz z filtem.
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
ziemek123
[Usunięty]

Wysłany: 05-02-2008, 22:05   

Na razie jeszcze wymienię za jakiś 1kkm olej i filtr.Olej wymień ze dwa razy zwykły nawet mineralny żeby wyczyścił popychacze,może obejdzie się bez rozbierania.Co do wymiany popychaczy to można.jest trochę zabawy ale do wykonania.Ja w swojej lantrze wymieniałem uszczelniacze zaworów bez demontowania głowicy i paska.
 
 
hayabusa
[Usunięty]

Wysłany: 08-02-2008, 19:14   

mi kiedyś mechanior przy wymianie sprzęgła zasnął uwalony w kanale i za cholere nie szło go dobudzić ,pies pie...
większość z Nas nie ma siłly (jak xor) się z nimi uzerać i na tym bazują :|
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.