Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
"Spocona" skrzynia czego dolać.
Autor Wiadomość
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10731
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 13-02-2008, 23:14   

Ja bym ATF nie lał do skrzyni ale zdarza sie ze i do 6cio biegowych w cieżarówkach dopuiszczono olej ATF... ale tylko do bardzo lekkich aplikacji i tam gdzie normalnie jest utrudniona zmiana biegów czyli np na zimnej połnocy.
Ja bym zalał coś w rodzaju 75w-80 bo sam taki mam i skrzynka chodzi jak malina a wczesniej było gorzej. Ale radze najpierw sprawdzić w instrukcji jaki jest zalecany, jak sie przedobrzy z klasa jakości leca niestety czasami synchronizatory kótre sa wykonane z materiału który koroduje w połaczeniu np z olejami klasy GL5.
POzdrawiam
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
pawlaczz
[Usunięty]

Wysłany: 14-02-2008, 08:15   re

Dominik77 napisał/a:
Kolego HouseM, po pierwsze proszę o usunięcie części Twojego postu dotyczącego mojej osoby, bo nie masz racji i mnie obrażasz.

Moja wiedza zawarta w tym temacie jest w pełni profesjonalna i potwierdzona. Jeżeli, ktoś ma jakieś zastrzeżenia proszę pisać na priv, a nie zaśmiecać forum swoimi nie uzasadnionymi uwagami.

Tu link do opisu charakterystyki Mobil ATF220 gdzie jest wzmianka o stosowaniu w skrzyniach manualnych.

http://www.upromex.com.pl...obil_ATF220.pdf

Znalazłem to dla przykładu, nie z tego wynika moja wiedza.

Nie wiem czemu muszę się tak tłumaczyć z chęci udzielenia dobrej rady.




Witam
Jeżeli czujesz się obrażony przez moją osobę,to Cię bardzo przepraszam!!!!
Przeczytałem ten link,pisze w nim wyrażnie,do nie których skrzyń manualnych.
Moja opinia pozostaje nie zmieniona,tz,zawsze leje do mojego misia to co mu się należy!!! Nie musisz sie obrażać,w nasze rodzinie (misiów)czasami padają ostre
sformułowania ,to wcale ie znaczy że ktoś Ci jest Wrogiem!!!!! Ja zamykam temat!!
Pozdrowienia Jurek
 
 
HouseM 
Mitsumaniak
Noob stalker :-X


Auto: DSM 1G GS + MSS 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 884
Skąd: Kraktown
Wysłany: 14-02-2008, 12:47   

Dominik. Wiedzę masz szczątkową. Więc zmieniać nic nie będę. ATF można dolać jako DODATEK do mniej więcej 1% wszystkich europejskich skrzyni biegów. Warunkuje to konkretna konstrukcja zębów.
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=8mqb-atsy_w
^ mój kliperek ^ Historia: L300 1G - L300 2G - Lancer - Eclipse - MSS
 
 
hamer62
[Usunięty]

Wysłany: 14-02-2008, 14:47   

Jeszcze raz dzięki za rady :) . Myślałem też o dolaniu np LIQUI MOLY ma 20 g jak wleje trzy to już niedużo zabraknie do odpowiedniego poziomu :) Czy takie coś naprawdę poprawi prace skrzyni :( ? Jak będzie chodzić z normalnym poziomem nowego oleju tak jak chodzi teraz to chyba remont tylko pomoże :( . Może sprecyzuje usterke :) Jak skrzynia jest zimna biegi wchodzą elegancko po przejechaniu 10km zdarza się, że nic nie moge wrzucić w czasie jazdy - po ponownej próbie (po 2s) bieg wchodzi ( jak nic nie mogę wrzucić to wejdzie bieg przy użyciu dużej siły bez ponownej próby). Przeważnie dzieje się tak przy zmianie z 2 na 3 bieg.(myslałem, że synchronizator ale ...). Jeden (podobno dobry) mechanik powiedział, że ten typ tak ma i że remontował już kiedyś taką skrzynie- koszt naprawy łącznie z nowymi synchronizatorami wyszedł koło 2000zł a skrzynia dalej tak chodziła :( .
 
 
Bastek77
[Usunięty]

Wysłany: 14-02-2008, 18:38   

W twoim przypadku jak nie poprawi to na pewno nie zaszkodzi, lej waść!
 
 
Dominik77
[Usunięty]

Wysłany: 14-02-2008, 20:08   

HouseM napisał/a:
Dominik. Wiedzę masz szczątkową.


Powiem Ci tak, że nie wiem na jakiej podstawie tak twierdzisz. Nie znasz mnie, a oceniasz w jednostkowym przypadku, gdzie tak naprawdę to Ty jesteś w błędzie. Zastanawia mnie też jedna sprawa, że nikt nie pyta skąd moje sugestie o zastosowaniu tego produktu. Każdy tylko neguje lub robi ze mnie laika.
Pisałem już że pracowałem ASO Suzuki, to też nikogo nie zastanowiło, a właśnie stąd wiem że w przypadkach problemów z cięższą zmianą begów i gorszą pracą synchronizatorów zaleca się wymianę oleju na ATF, co było potwierdzone notą techniczną na piśmie, oczywiście nie do publicznej wiedzy, a na potrzeby serwisu. Zresztą Suzuki zapożyczyło tą metodę z Nissana, gdzie też to praktykowano.
Pisałem też że sam użytkuje Swifta i też nie jestem za tym by coś lać nie zgodnie ze specyfikacją producenta, więc zaraz po kupnie auta wymieniłem wszystkie oleje i płyny. Do skrzyni nalałem Castrola TAF-X wedle zaleceń. Jednak nie byłem do końca zadowolony i po jakimś czasie wymieniłem znowu tym razem na ATF. Przejechałem do tej pory, nie dużo około 26 tyś. km i wszystko działa jak powinno i ja jestem zadowolony.
Myślę że człowiek całe życie się uczy i oczywiście wszystkiego o mechanice nie wiew, ale moja wiedza na pewno jest większa niż szczątkowa.

[ Dodano: 15-02-2008, 09:14 ]
hamer62 napisał/a:
Przeważnie dzieje się tak przy zmianie z 2 na 3 bieg.(myslałem, że synchronizator ale ...). Jeden (podobno dobry) mechanik powiedział, że ten typ tak ma i że remontował już kiedyś taką skrzynie- koszt naprawy łącznie z nowymi synchronizatorami wyszedł koło 2000zł a skrzynia dalej tak chodziła :( .


To prawda, przełączanie z dwójki na trójkę, bywa utrudnione. Wynika to z konstrukcji skrzyni, trójkę wrzuca się lekko pod kątem ( nie do końca prostopadle ). Tak ma każdy Swift i do tego trzeba się po prostu przyzwyczaić.
 
 
hamer62
[Usunięty]

Wysłany: 16-02-2008, 15:44   

Kupiłem Liqui Moly :) , ale zanim wleje wymienie jednak olej myśle że najtańszy zgodny z wymaganymi normami (GL - 4 75W/85) będzie lepszy od tego niewiadomego i po 10k km. Wtedy wleje Ligui i podziele się wrażeniami. Dzięki za pomoc

[ Dodano: 25-02-2008, 21:48 ]
Witam jeszcze jedno pytanko czy naprawde jest duża różnica pomiędzy pełnym syntetykiem i pół syntetykiem? Jakoś sprzedawca za bardzo chiał mi sprzedać ten półsyntetyk :( . Czy ktoś ma jakieś doświadczenie z olejami Midland i Valvoline?
Pozdrawiam .

[ Dodano: 15-03-2008, 23:32 ]
Kupiłem niby dobry olej :( 55zł za litr (55zł - 75W-90 pełny syntetyk) dolałem LIQUI MOLY i jest teraz tragicznie biegi chodzą jak chodziły czyli kiepsko :( a do tego doszedł jeszcze większy hałas ze skrzyni :( Bez remontu się nie obędzie. Jeszcze raz dzięki za porady.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.