Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Coś cieknie :(
Autor Wiadomość
Hornet 
Forumowicz


Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 889
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 05-02-2008, 18:33   Coś cieknie :(

Witam ponownie

Ostatnio zobaczyłem pod miśkiem plamę. Zajrzałem pod spód - coś kapie. Sprawdzenie płynów ustrojowych - ubyło płynu do chłodnicy. Ale podstawiłem kubek żeby się upewnić i zonk: zamiast zielonego płynu w kubeczku było coś na kształt brudnej wody. Pomacałem, oleju nie wyczułem. Co więcej zauważyłem, że cieknie jak chodzi silnik. Po dniu przerwy raz kapało a raz nie...

Jak na razie nie mam możliwości wjazdu na kanał. Więc pytanek kilka:
- czy płyn może zmienić kolor ?
- czy od dołu jest jakiś wąż z którego może kapać ?
- czy płyn do chłodnic może coś uszkodzić ( jak się jedzie to pewnie na coś tam leci ) ?
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 05-02-2008, 18:50   

Hornet napisał/a:
Co więcej zauważyłem, że cieknie jak chodzi silnik
W którym miejscu ścieka to coś? Jeśli z prawej strony miski olejowej to pompa wody do wymiany.
Hornet napisał/a:
czy od dołu jest jakiś wąż z którego może kapać ?
Od chłodnicy do silnika. Sprawdź.
Hornet napisał/a:
czy płyn do chłodnic może coś uszkodzić ( jak się jedzie to pewnie na coś tam leci ) ?
Jeśli leci z pompy wody to nie leci na coś tylko na pasek rozrządu. Pasek nie może być mokry, jak się zerwie to chyba nie muszę pisać co się stanie z silnikiem :? . Zdejmij górną, plastikową pokrywkę paska rozrządu i sprawdź czy pasek nie jest zawilgocony.
 
 
lipa40 
Forumowicz


Auto: Space Runner 1.8 16v `94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 14 Lis 2007
Posty: 561
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 05-02-2008, 20:16   

Hornet napisał/a:
czy płyn może zmienić kolor ?
Tak może . :| Po zakupie swojego Colta , a było to jesienią , profilaktycznie wymieniłem płyn w układzie na Petrygo . W ubiegłym roku też jesienią zamiast petryga , z chłodnicy zaciągnąłem jakiś zielonkawo/brunatny płyn :? ( szok :!: )pomiar gęstości ok. prawie tak jak nowe petrygo :D . Moje przypuszczenia są takie że silnik wcześniej był zalewany wodą i pojawiła się rdza w bloku , przez co płyn zmienił kolor. :)
 
 
Hornet 
Forumowicz


Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 889
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 07-02-2008, 11:13   

Dzięki za wsze rady

Tak, to brązowe "płyn", upuściłem trochę z chłodnicy.

Byłem na kanale (najazd) i nie mogłem wypatrzyć skąd cieknie bo akurat przestało. Kropelki były tak na środku miski olejowej. Jednak pod domem ciekło już z prawej strony. Wychodzi więc że to pompa :( Pasek jest suchy, więc zastanawiam się czy nie użyć jakiegoś uszczelniacza. Chwilowo nie mam kasy na wymianę. Ciekawe tylko czy to coś da ?

Co do wymiany. Jak jest koszt samej wymiany ?? I czy wymiana samej pompy jest dużo tańsza od wymiany całego rozrządu (chodzi tylko o robociznę)
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 07-02-2008, 13:32   

Hornet napisał/a:
Jednak pod domem ciekło już z prawej strony. Wychodzi więc że to pompa
Jaki przebieg auta? Na 99% pompa wody do wymiany.
Hornet napisał/a:
zastanawiam się czy nie użyć jakiegoś uszczelniacza
Nie rób tego. Prawdopodobnie nic nie da, a poza tym zasyfisz sobie układ.
Hornet napisał/a:
Jak jest koszt samej wymiany ??
Wymieniałem niedawno u siebie. Pompa wody GMB Japan 134 zł. Potrzebna jeszcze najmniejsza tubka silikonu i może z litr płynu do chłodnic jeśli coś Ci ucieknie na ziemię. Robocizna 0 zł, bo robię sam z kumplem. W warsztacie nie dałbym więcej jak 100 zł za robotę.
Hornet napisał/a:
I czy wymiana samej pompy jest dużo tańsza od wymiany całego rozrządu (chodzi tylko o robociznę)
Hmm... I tak trzeba zdjąć cały rozrząd do wymiany pompy, więc robocizna powinna kosztować tyle samo.
 
 
Hornet 
Forumowicz


Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 889
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 07-02-2008, 22:19   

Dokładnego przebiegu nie znam. Na liczniku ma ponad 150 000. Nie wiem czy był kręcony.

Aby wymienić rozrząd potrzebuje:
- pasek (Mitsuboshi japan)
- napinacz ( KOYO japan)
- Pompa wody (GMB japan)
- jakiś uszczelniacz (silkon czy jest jakiś specjalny)
- fachowca :P

Czy potrzeba coś jeszcze i czy to zestawienie ( wyczytane z forum ) będzie dobre ? Może jakieś inne propozycje ?
Wiem że nie ma co oszczędzać na rozrządzie bo skutki pęknięcia paska są makabryczne...
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 08-02-2008, 09:20   

Hornet napisał/a:
Czy potrzeba coś jeszcze i czy to zestawienie ( wyczytane z forum ) będzie dobre ?
Będzie ekstra. Silikon wysokotemperaturowy do uszczelek.
Hornet napisał/a:
jakiś uszczelniacz
Dwa uszczelniacze (simmeringi) wału i wałka rozrządu. I to wsio.
 
 
Hornet 
Forumowicz


Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 889
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 12-02-2008, 18:08   

U mecha jeszcze nie byłem. Ale dzisiaj odpaliłem Lancerka, co by sprawdzić czy akumulatora nie trzeba doładować i dałem mu pochodzić na wolnych. Spojrzałem pod spód i co... kapało nie z prawej ,a jakby pośrodku, a dokładnie pomiędzy belką pod silnikiem a chyba katalizatorem (2 rurki schodzą się w jedną, zaraz jest takie coś oplecione czymś ala warkoczyk). Samochód stoi lekko przechylony, tak że prawa strona jest wyżej.

Czy usterka pompy może się tak charakteryzować (może cieknie po czymś i tam dopiero leci na dół) ?? A może to co innego (tańszego :P )??
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 12-02-2008, 19:11   

Zdejmij górną pokrywkę paska rozrządu, weź latarkę i zaświeć na pompę. Jak zobaczysz, że coś lśni (jakiś płyn, wilgoć) w jej okolicach to pompa do wymiany.
A w ogóle po co zgadujesz i chcesz żebyśmy my zgadywali? Wejdź pod auto i sprawdź dokładnie skąd leci.
 
 
Hornet 
Forumowicz


Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 889
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 16-02-2008, 17:42   

Jak już pisałem wcześniej byłem pod samochodem, ale sam nic nie stwierdziłem. Podjechałem do mechanika - 99% pompa wody. Już się umówiłem na naprawę. A to że ciekło na środku to "wina" budowy silnika. Płyn ciekł na rant miski olejowej, i dopiero na środku znajdował ujście, stąd kapanie po środku.

[ Dodano: 21-02-2008, 17:52 ]
I po sprawie :D

Winna - pompa wody. Przy okazji został wymieniony rozrząd :D

PS. Jak się okazało pompa ma taką specjalną dziurkę z której jak coś nawala to cieknie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.