Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA4A 1.6] za duze obroty??
Autor Wiadomość
SlaVkoEg
[Usunięty]

Wysłany: 15-02-2008, 17:27   [CA4A 1.6] za duze obroty??

Dzis pojezdzilem troche i zauwazylem ze mam za wysokie obroty. W czasie jazdy zaswiecil mi sie "check engine", po pewnym czasie zgasl(podejrzewam ze to wina odlaczonego wiatraka i jego czujnika bo wszystko dobrze chodzi), a jak dojechalem do domu postalem troche pod blokiem i zauwazylem ze obroty utrzymuja sie lekko powyzej 1000 (okolo 1100). Po wlaczeniu swiatel i nawiewu spada do 950-1000. Pol godziny pozniej pojezdzilem troche i znowu to samo z obrotami. Nie wiem czy japonce tak maja ale moim zdaniem to troche za duzo bo powinno chyba byc ponizej 1000 bez wlaczania czegokolwiek. Niedawno wymienialem akumulator i wczesniej z tego co kojarze bylo normalnie. Komputer ustawialem, czyli ponad 15 minut chodzil bez ruszania czegokolwiek. Nie wiem czy cos z tym robic czy poprostu jezdzic i sie tym nie przejmowac. Co o tym sadzicie?
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 15-02-2008, 20:15   

Podepnij się diodom do kompa i odczytaj błąd. Obroty powinny być rzędu 800rpm.
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21955
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 15-02-2008, 21:42   

SlaVkoEg napisał/a:
Nie wiem czy japonce tak maja ale moim zdaniem to troche za duzo bo powinno chyba byc ponizej 1000 bez wlaczania czegokolwiek
Ja mam 1000 obr. bez włączania czegokolwiek. Nawet czasami nieco wyżej. Jak włączę światła mijania mam ok. 900 I tak w kółko.
 
 
SlaVkoEg
[Usunięty]

Wysłany: 15-02-2008, 22:24   

Czyli masz podobnie jak u mnie. Narazie chyba nie bede sie tym przejmowal, moze jeszcze raz kompa resne i sie zobaczy

[ Dodano: 15-02-2008, 22:36 ]
W sumie to jutro diode kupie i zobacze jakie bledy mi wykaze
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21955
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 15-02-2008, 22:47   

SlaVkoEg napisał/a:
W sumie to jutro diode kupie i zobacze jakie bledy mi wykaze
Właśnie, bo u Ciebie zapala się CE a u mnie nigdy się nie zapala (tylko po włączeniu zapłonu pali się kilka sekund). Poza tym regulacja wolnych obrotów krok po kroku, dokłądnie tak jak Krzyzak każe potrafi zdziałac cuda. I jeszcze jedno: zauważyłem ja (i nie tylko), że w Colcie 1.6 wskazówka obrotomierza na wolnych obrotach lubi się chociażby minimalnie, prawie niezauważalnie, wahać :?
 
 
pawela 
Mitsumaniak


Auto: 330i & ix20
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 45 razy
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 3478
Skąd: Lublin
Wysłany: 16-02-2008, 10:18   

Hugo napisał/a:
SlaVkoEg napisał/a:
Nie wiem czy japonce tak maja ale moim zdaniem to troche za duzo bo powinno chyba byc ponizej 1000 bez wlaczania czegokolwiek
Ja mam 1000 obr. bez włączania czegokolwiek. Nawet czasami nieco wyżej. Jak włączę światła mijania mam ok. 900 I tak w kółko.


U mnie jest dokladnie tak samo

[ Dodano: 16-02-2008, 10:21 ]
Hugo napisał/a:
SlaVkoEg napisał/a:
W sumie to jutro diode kupie i zobacze jakie bledy mi wykaze
Właśnie, bo u Ciebie zapala się CE a u mnie nigdy się nie zapala (tylko po włączeniu zapłonu pali się kilka sekund). I jeszcze jedno: zauważyłem ja (i nie tylko), że w Colcie 1.6 wskazówka obrotomierza na wolnych obrotach lubi się chociażby minimalnie, prawie niezauważalnie, wahać :?


Dokladnie, mi tez nigdy sie nie zapalilo CE oprocz kilku sekund przed rozruchem, co to wskazowki obrotomierza rowniez potwierdzam, buja sie o 0,5, moze 1mm, ale nie nazywajmy tego falowaniem obrotow, raczej wynika to z minimalnej niedokladnosci obrotomierza. W kazdym razie nie slysze zadnych zmian w obrotach wzgledem bujania wskazowki.
_________________
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21955
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 16-02-2008, 13:30   

SlaVkoEg wymieniałeś kondensatory w ECU?
 
 
SlaVkoEg
[Usunięty]

Wysłany: 16-02-2008, 14:26   

Hugo napisał/a:
SlaVkoEg wymieniałeś kondensatory w ECU?


Nie wymienialem bo dotychczas nie bylo zadnych problemow i w sumie to nawet nie zagladalem w jakim sa one stanie. CE wlaczyl mi sie raz we wrzesniu jak dojechalem do domu po zakupie i zauwazylem tez ze zawsze po resecie kompa po zrobieniu kilkunastu km. Podejrzewam ze to przez odlaczony czujnik cieczy chlodzacej(ten od wiatraka) ale zawsze po czasie sie wylacza. Dzis skrece sobie diode i wiczorem wyczytam bledy :] pozniej moze jeszcze resne kompa bo pierwszy raz mam taki problem z obrotami w colcie i to wlsanie po resecie wiec kolejny moze w czyms pomoze.
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 16-02-2008, 15:48   

Ten post dał mi do myślenia. Dziś (-8°) rano jak odpaliłem Coltosława to obroty też były 1100 ale w między czasie jak odszroniłem szyby unormowały się na poziomie ok. 900, później mała wycieczka do roboty i jak przyjechałem to powyłączałem wszystkie odbiorniki i obroty spadły do 800 i tak się trzymały. Wskazówka ciut drżała ale zmian na słuch nie było. Także chyba wszystko ok z moim wozem :D
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
SlaVkoEg
[Usunięty]

Wysłany: 16-02-2008, 18:32   

ja jak odpalam na mrozie to mam 2000 obrotow dopiero jak sie rozgrzeje to zazwyczaj spadal ponizej 1000 a po ostatnim resecie utrzymuje sie powyzej 1000, w granicach 1100 :/ Dzis chyba nie wypali nic z sprawdzania bledow ECU bo sie troche popilo hehe ale jeszcze sie zobaczy... :evil:
 
 
Jogurt 
Mitsumaniak


Auto: CA4A & EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 21 Wrz 2006
Posty: 2554
Skąd: Tychy
Wysłany: 16-02-2008, 19:14   

ja chetnie przygarne 100 obr bo moj na ciepłym silniku ma ok 750 obr/min. nic mi nie świeci, nie mruga itp. a wskazówka obrotomierza też lekko pływa.
_________________
CA0
Galant II
 
 
gitarr
[Usunięty]

Wysłany: 17-02-2008, 00:26   

U mnie na obrotomierzu pokazuje 1200obr. ale jak podlacze komputer z interfejsem do gazu to pokazuje mi obroty 800. Takze trzeba sobie wziac margines na wskazania obrotomierza na liczniku.
 
 
SlaVkoEg
[Usunięty]

Wysłany: 17-02-2008, 00:46   

Podlaczylem dzis diode i wykazalo mi blad nr 11 czyli sonda lambda. Zdziwilem sie troszke no ale moze cos w tym jest. Faktycznie spalanie troszke zdaje sie duze i obroty troszke falowaly. W Escorcie tez mialem takie objawy jak mi sonda padla wiec chyba bede sie musial nia zainteresowac. Powiedzcie czy dobrze robilem test. Podlaczylem diode do tego gniazdka kolo bezpiecznikow i po przekreceniu stacyjki (silnik byl rozgrzany tak w 1/4 skali wskaznika) dioda raz mignela, nastapila dluzsza przerwa i po chwili dlugie migniecie, krotka przerwa i krotkie migniecie. Odczytalem to jako blad 11. Takie miganie caly czas sie powtarzalo(raz dlugie i raz krotkie). Zdziwil mnie tez fakt ze nie bylo zadnego bledu zwiazanego z czujnikiem cieczy chlodzacej (ten od wiatraka) ktory jest calkowicie odlaczony :? Co o tym sadzicie??
 
 
Dedis
[Usunięty]

Wysłany: 19-02-2008, 09:52   

jak odpalam na zimno to mam ciągle ok 2000 rpm po chwili jazdy jest jakieś 1500 rpm ale dziwi mnie że nawet jak jade na luzie to jest te powiedzmy 1500 i gdy sie zatrzymuje to dopiero spadają do tam 1100 (jakby obroty były zależne od tego czy auto jedzie czy stoi)
jak sie nagrzeje to obroty są w okolicach 1000rpm i lekko falują. dziwnie wysoko, ale widzę, że większość tu tak ma :) jeszcze dość dziwna jest niska kultura pracy silnika na jałowych obrotach... po prostu sie telepie :) też tak macie?
silnik 1.6 113 (4G92) CAO
 
 
Hakan_Sukur
[Usunięty]

Wysłany: 19-02-2008, 13:48   

U mnie też dziwna sprawa z obrotami.Po odpaleniu na mrozie podchodza pod 2000obr/min ,po nagrzaniu się silnika oscyluja w granicach 950 obr/min.Spalanie śrenio 8,5-8,9 czyli tyle ile podaje producent.Jazda miejska,bo do pracy mam 8 kilosów zaledwie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.