[CA4A 1.6] za duze obroty?? |
Autor |
Wiadomość |
SlaVkoEg [Usunięty]
|
Wysłany: 15-02-2008, 17:27 [CA4A 1.6] za duze obroty??
|
|
|
Dzis pojezdzilem troche i zauwazylem ze mam za wysokie obroty. W czasie jazdy zaswiecil mi sie "check engine", po pewnym czasie zgasl(podejrzewam ze to wina odlaczonego wiatraka i jego czujnika bo wszystko dobrze chodzi), a jak dojechalem do domu postalem troche pod blokiem i zauwazylem ze obroty utrzymuja sie lekko powyzej 1000 (okolo 1100). Po wlaczeniu swiatel i nawiewu spada do 950-1000. Pol godziny pozniej pojezdzilem troche i znowu to samo z obrotami. Nie wiem czy japonce tak maja ale moim zdaniem to troche za duzo bo powinno chyba byc ponizej 1000 bez wlaczania czegokolwiek. Niedawno wymienialem akumulator i wczesniej z tego co kojarze bylo normalnie. Komputer ustawialem, czyli ponad 15 minut chodzil bez ruszania czegokolwiek. Nie wiem czy cos z tym robic czy poprostu jezdzic i sie tym nie przejmowac. Co o tym sadzicie? |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 15-02-2008, 20:15
|
|
|
Podepnij się diodom do kompa i odczytaj błąd. Obroty powinny być rzędu 800rpm. |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21955 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 15-02-2008, 21:42
|
|
|
SlaVkoEg napisał/a: | Nie wiem czy japonce tak maja ale moim zdaniem to troche za duzo bo powinno chyba byc ponizej 1000 bez wlaczania czegokolwiek | Ja mam 1000 obr. bez włączania czegokolwiek. Nawet czasami nieco wyżej. Jak włączę światła mijania mam ok. 900 I tak w kółko. |
|
|
|
 |
SlaVkoEg [Usunięty]
|
Wysłany: 15-02-2008, 22:24
|
|
|
Czyli masz podobnie jak u mnie. Narazie chyba nie bede sie tym przejmowal, moze jeszcze raz kompa resne i sie zobaczy
[ Dodano: 15-02-2008, 22:36 ]
W sumie to jutro diode kupie i zobacze jakie bledy mi wykaze |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21955 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 15-02-2008, 22:47
|
|
|
SlaVkoEg napisał/a: | W sumie to jutro diode kupie i zobacze jakie bledy mi wykaze | Właśnie, bo u Ciebie zapala się CE a u mnie nigdy się nie zapala (tylko po włączeniu zapłonu pali się kilka sekund). Poza tym regulacja wolnych obrotów krok po kroku, dokłądnie tak jak Krzyzak każe potrafi zdziałac cuda. I jeszcze jedno: zauważyłem ja (i nie tylko), że w Colcie 1.6 wskazówka obrotomierza na wolnych obrotach lubi się chociażby minimalnie, prawie niezauważalnie, wahać |
|
|
|
 |
pawela
Mitsumaniak

Auto: 330i & ix20
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 45 razy Dołączył: 01 Lut 2007 Posty: 3478 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 16-02-2008, 10:18
|
|
|
Hugo napisał/a: | SlaVkoEg napisał/a: | Nie wiem czy japonce tak maja ale moim zdaniem to troche za duzo bo powinno chyba byc ponizej 1000 bez wlaczania czegokolwiek | Ja mam 1000 obr. bez włączania czegokolwiek. Nawet czasami nieco wyżej. Jak włączę światła mijania mam ok. 900 I tak w kółko. |
U mnie jest dokladnie tak samo
[ Dodano: 16-02-2008, 10:21 ]
Hugo napisał/a: | SlaVkoEg napisał/a: | W sumie to jutro diode kupie i zobacze jakie bledy mi wykaze | Właśnie, bo u Ciebie zapala się CE a u mnie nigdy się nie zapala (tylko po włączeniu zapłonu pali się kilka sekund). I jeszcze jedno: zauważyłem ja (i nie tylko), że w Colcie 1.6 wskazówka obrotomierza na wolnych obrotach lubi się chociażby minimalnie, prawie niezauważalnie, wahać |
Dokladnie, mi tez nigdy sie nie zapalilo CE oprocz kilku sekund przed rozruchem, co to wskazowki obrotomierza rowniez potwierdzam, buja sie o 0,5, moze 1mm, ale nie nazywajmy tego falowaniem obrotow, raczej wynika to z minimalnej niedokladnosci obrotomierza. W kazdym razie nie slysze zadnych zmian w obrotach wzgledem bujania wskazowki. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21955 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 16-02-2008, 13:30
|
|
|
SlaVkoEg wymieniałeś kondensatory w ECU? |
|
|
|
 |
SlaVkoEg [Usunięty]
|
Wysłany: 16-02-2008, 14:26
|
|
|
Hugo napisał/a: | SlaVkoEg wymieniałeś kondensatory w ECU? |
Nie wymienialem bo dotychczas nie bylo zadnych problemow i w sumie to nawet nie zagladalem w jakim sa one stanie. CE wlaczyl mi sie raz we wrzesniu jak dojechalem do domu po zakupie i zauwazylem tez ze zawsze po resecie kompa po zrobieniu kilkunastu km. Podejrzewam ze to przez odlaczony czujnik cieczy chlodzacej(ten od wiatraka) ale zawsze po czasie sie wylacza. Dzis skrece sobie diode i wiczorem wyczytam bledy :] pozniej moze jeszcze resne kompa bo pierwszy raz mam taki problem z obrotami w colcie i to wlsanie po resecie wiec kolejny moze w czyms pomoze. |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 16-02-2008, 15:48
|
|
|
Ten post dał mi do myślenia. Dziś (-8°) rano jak odpaliłem Coltosława to obroty też były 1100 ale w między czasie jak odszroniłem szyby unormowały się na poziomie ok. 900, później mała wycieczka do roboty i jak przyjechałem to powyłączałem wszystkie odbiorniki i obroty spadły do 800 i tak się trzymały. Wskazówka ciut drżała ale zmian na słuch nie było. Także chyba wszystko ok z moim wozem |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
SlaVkoEg [Usunięty]
|
Wysłany: 16-02-2008, 18:32
|
|
|
ja jak odpalam na mrozie to mam 2000 obrotow dopiero jak sie rozgrzeje to zazwyczaj spadal ponizej 1000 a po ostatnim resecie utrzymuje sie powyzej 1000, w granicach 1100 :/ Dzis chyba nie wypali nic z sprawdzania bledow ECU bo sie troche popilo hehe ale jeszcze sie zobaczy... |
|
|
|
 |
Jogurt
Mitsumaniak

Auto: CA4A & EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 21 Wrz 2006 Posty: 2554 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 16-02-2008, 19:14
|
|
|
ja chetnie przygarne 100 obr bo moj na ciepłym silniku ma ok 750 obr/min. nic mi nie świeci, nie mruga itp. a wskazówka obrotomierza też lekko pływa. |
_________________ CA0
Galant II |
|
|
|
 |
gitarr [Usunięty]
|
Wysłany: 17-02-2008, 00:26
|
|
|
U mnie na obrotomierzu pokazuje 1200obr. ale jak podlacze komputer z interfejsem do gazu to pokazuje mi obroty 800. Takze trzeba sobie wziac margines na wskazania obrotomierza na liczniku. |
|
|
|
 |
SlaVkoEg [Usunięty]
|
Wysłany: 17-02-2008, 00:46
|
|
|
Podlaczylem dzis diode i wykazalo mi blad nr 11 czyli sonda lambda. Zdziwilem sie troszke no ale moze cos w tym jest. Faktycznie spalanie troszke zdaje sie duze i obroty troszke falowaly. W Escorcie tez mialem takie objawy jak mi sonda padla wiec chyba bede sie musial nia zainteresowac. Powiedzcie czy dobrze robilem test. Podlaczylem diode do tego gniazdka kolo bezpiecznikow i po przekreceniu stacyjki (silnik byl rozgrzany tak w 1/4 skali wskaznika) dioda raz mignela, nastapila dluzsza przerwa i po chwili dlugie migniecie, krotka przerwa i krotkie migniecie. Odczytalem to jako blad 11. Takie miganie caly czas sie powtarzalo(raz dlugie i raz krotkie). Zdziwil mnie tez fakt ze nie bylo zadnego bledu zwiazanego z czujnikiem cieczy chlodzacej (ten od wiatraka) ktory jest calkowicie odlaczony Co o tym sadzicie?? |
|
|
|
 |
Dedis [Usunięty]
|
Wysłany: 19-02-2008, 09:52
|
|
|
jak odpalam na zimno to mam ciągle ok 2000 rpm po chwili jazdy jest jakieś 1500 rpm ale dziwi mnie że nawet jak jade na luzie to jest te powiedzmy 1500 i gdy sie zatrzymuje to dopiero spadają do tam 1100 (jakby obroty były zależne od tego czy auto jedzie czy stoi)
jak sie nagrzeje to obroty są w okolicach 1000rpm i lekko falują. dziwnie wysoko, ale widzę, że większość tu tak ma jeszcze dość dziwna jest niska kultura pracy silnika na jałowych obrotach... po prostu sie telepie też tak macie?
silnik 1.6 113 (4G92) CAO |
|
|
|
 |
Hakan_Sukur [Usunięty]
|
Wysłany: 19-02-2008, 13:48
|
|
|
U mnie też dziwna sprawa z obrotami.Po odpaleniu na mrozie podchodza pod 2000obr/min ,po nagrzaniu się silnika oscyluja w granicach 950 obr/min.Spalanie śrenio 8,5-8,9 czyli tyle ile podaje producent.Jazda miejska,bo do pracy mam 8 kilosów zaledwie. |
|
|
|
 |
|