 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[Cari 1.8 GDI] Dziś kupiłem, garść pytań mam |
Autor |
Wiadomość |
jaded [Usunięty]
|
Wysłany: 26-02-2008, 19:21 [Cari 1.8 GDI] Dziś kupiłem, garść pytań mam
|
|
|
Już od dwóch miesięcy polowałem na Carismę/Galanta i w końcu dziś nabyłem, Mitsubishi Carisma GDI 1,8 rocznik 2000.
Gość od którego go kupiłem sprowadził samochód z Niemiec gdzie trafił z Danii.
Po samochodzie widać, że poprzedni właściciele niego nie dbali , więc parę rzeczy trzeba będzie zrobić.
Zacznę moze od dwóch rzeczy , które mnie martwią:
- tragiczna praca dźwigni zmiany biegów - jak już zrobiłem te 200km to się w miarę nauczyłem, ale nie mam wątpliwości że coś jest nie tak, skrzynia pracuje ok, ale żeby przesunąć drążek "w poprzek" (między pionami 1-2 3-4 5-R) trzeba się skupić
- silnik muli na niskich przełożeniach - próbowałem trzykrotnie zrobić fabryczne przyspieszenie, ale najlepiej udało mi się 12,5; gość twierdził , ze to może kontrola trakcji (ale czy w tym modelu jest kontrola trakcji?)
Samochód na pewno miał w przeszłości lekką stłuczkę w tył (prawdobodobnie lewy tylny błotnik), ale prowadzi sie nieźle, minimalnie zciąga na lewo, ale przy tych oponach to trudno roztrzygać (nadają się tylko do wyrzucenia)
Wiele sie naczytałem o stukaniu silnika gdi i nie mam niestety porównania, ale mam wrażenie, ze ten egzemplarz jest wyjątkowo cichy (w środku silnik słychać tak od 4500 obrotów, a i tak szum wiatru dużo bardziej) Na odcinku 200km spalił 16,5 litra ale prawie połowę przejechałem krajową jedynką więc jest to rozsądna wartość (troche zaskoczyła mnie lampka GDI eco przy 160 - to chyba ściema?). Nie wiedziałem jak obsłużyć komputer, cośtam przy radiu ponaciskałem i stale pokazuje mi 44km/h i 11,6km/l , natomiast wartość kilometrów do końca baku spada.
Zatankowałem benzynę 98, to chyba dobrze? (260zł pełny bak )
To może tyle tak na świeżo, mam nadzieję, że nie napisałem posta w niewłaściwym dziale?
Może jeszcze jedna rzecz: co powinienem jak najszybciej wymienić i gdzie to kupić w najlepszej cenie? (ale najbardziej "dolegają mie dwie rzeczy wymienione na początku) |
|
|
|
 |
Chooper
Mitsumaniak

Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 4814 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 26-02-2008, 19:32
|
|
|
jaded napisał/a: | - tragiczna praca dźwigni zmiany biegów - jak już zrobiłem te 200km to się w miarę nauczyłem, ale nie mam wątpliwości że coś jest nie tak, skrzynia pracuje ok, ale żeby przesunąć drążek "w poprzek" (między pionami 1-2 3-4 5-R) trzeba się skupić |
cięgła wybieraka, trudne do wyregulowania, ale da sie (ktoś kto ma o tym pojęcie); koszt nowych - lepiej sprzedać auto
jaded napisał/a: | - silnik muli na niskich przełożeniach - próbowałem trzykrotnie zrobić fabryczne przyspieszenie, ale najlepiej udało mi się 12,5; gość twierdził , ze to może kontrola trakcji (ale czy w tym modelu jest kontrola trakcji?) |
zawalona przepustnica lub filtr paliwa najpewniej 9poczytaj na forum) co do kontroli to jeżeli jest to powinieneś mieć włącznik z opisem TCL gdzieś nieopodal dźwigni hamulca wstecznego
jaded napisał/a: | zie to kupić w najlepszej cenie? |
u japaneze (namiary na forum) |
_________________ MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW |
|
|
|
 |
jaded [Usunięty]
|
Wysłany: 26-02-2008, 23:42
|
|
|
Z tymi cięgnami to mnie nawet nie strasz - na forum znalazłem tylko, ze kosztują 1700 zł
Na hasło japaneze wyskakuje mi ponad 700 wyników.
O filtrze i przepustnicy poczytałem.
Włącznika nie ma, a gość twierdził, że jest to automatyczne i niewyłączalne. Jednak juz na początku rozmowy wspomniał, ze słabo się zna.
Jest gdzieś instrukcja do Carismy po liftingu? Może być po angielsku, bo duński nigdy nie był moją mocną stroną |
|
|
|
 |
Chooper
Mitsumaniak

Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 4814 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 26-02-2008, 23:52
|
|
|
tez warto poszukać, i znaleźć kogoś kto podreguluje, bo koszt jest jak sam widzisz znaczny
namiarów na japaneza szukaj w dziale "kupie sprzedam" i to jest ostatnia podpowiedź
włącznika nie ma bo nie ma TCL'a, a gość sie wcale nie zna
jakaś instrukcja jest w dziale download, ale przed liftem najpewniej, generalnie wszystko jest to samo, rózni sie tylko wyglądem, więc możesz korzystać |
_________________ MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW |
|
|
|
 |
jaded [Usunięty]
|
Wysłany: 27-02-2008, 08:47
|
|
|
Domo arigato gozaimasu |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 27-02-2008, 13:27
|
|
|
jaded napisał/a: | cośtam przy radiu ponaciskałem i stale pokazuje mi 44km/h i 11,6km/l , natomiast wartość kilometrów do końca baku spada. |
taki bialy przycisk DISP obsluguje komputerek pokladowy
jaded napisał/a: | silnik muli na niskich przełożeniach - próbowałem trzykrotnie zrobić fabryczne przyspieszenie, ale najlepiej udało mi się 12,5; gość twierdził , ze to może kontrola trakcji (ale czy w tym modelu jest kontrola trakcji?) |
W ASO czyszczenie = ok 150-200zl.
Te 12,5 to troszke slabo...sprobuj z ta przepustnica
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
|
|