[EA2A 2.0] Przejście z półsyntetyku na syntetyk |
Autor |
Wiadomość |
mandro33
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16V EA2A
Dołączył: 26 Mar 2007 Posty: 68 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 02-03-2008, 08:38 [EA2A 2.0] Przejście z półsyntetyku na syntetyk
|
|
|
Zamierzam wymienić olej i problem polega na tym czy z półsyntetyku MOBIL 10W40 można przejść na syntetyk MOBIL 5W50.Z tego co pamiętam sa jakieś zasady dotyczące zmiany lepkości oleju. |
_________________ DARIO |
|
|
|
 |
czekoladka_1981
Mitsumaniak

Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy Dołączyła: 07 Maj 2007 Posty: 3375 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 02-03-2008, 08:50
|
|
|
mandro33 napisał/a: | czy z półsyntetyku MOBIL 10W40 można przejść na syntetyk MOBIL 5W50 |
Raczej nie cofamy się, czyli nie zalewamy syntetyka po półsyntetyku, czy też po mineralnym. |
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 |
|
|
|
 |
mandro33
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16V EA2A
Dołączył: 26 Mar 2007 Posty: 68 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 02-03-2008, 12:21
|
|
|
Zprostuje-dzięki czekoladka 1981 za odpowiedz ale czy masz racje twierdząc że sie cofamy czy nadkładamy syntetyku z pół na pełny? |
_________________ DARIO |
|
|
|
 |
Artoos [Usunięty]
|
Wysłany: 02-03-2008, 12:37
|
|
|
Przejść można, tylko po co? Syntetyk ma lepsze właściwości opłukające, wiec wypłucze Ci z silnika trochę syfu, a ten może zablokować jakiś kanalik i nieszczęście gotowe, to na tyle jeśli chodzi o zagrożenia, a jeśli się uparłeś, to zrób płukanie silnika olejem syntetycznym i potem możesz taki lać. |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 02-03-2008, 12:52
|
|
|
Moim zdaniem przejście na lepszy olej jest zawsze możliwe. Byle by robić to stopniowo jeśli się jeździło *set tysięcy na gorszym oleju.
Tak więc najpierw przejście z minerala na półsyntetyk i jazda na tym jeden sezon a gdy wszystko OK z silnikiem i nie pije oleju to w następnym sezonie na pełny syntetyk.
Jeśli już jesteś na półsyntetyku to ja bym lał pełny syntetyk bez krępacji
Generalnie w obecnych czasach używanie olejów innych niż w pełni syntetyczne to po prostu bezsensowne prowokowanie silnika do większego zużywania się niż by to miało miejsce na w pełni syntetycznych markowych dobrych olejach.
Czasy z problemami przy zalaniu silnika syntetykiem po mineralce i wypłukaniem nagarów i rozszczelnieniem silnika to zamierzchła i zatęchła przeszłość z okresu silników w typie FSO1500 czy malucha więc przestańcie wreszcie tak desperować.
HOWGH! |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
Artoos [Usunięty]
|
Wysłany: 02-03-2008, 18:34
|
|
|
W takim razie w moim Galu siedzi silnik z FSO... |
|
|
|
 |
czekoladka_1981
Mitsumaniak

Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy Dołączyła: 07 Maj 2007 Posty: 3375 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 02-03-2008, 19:18
|
|
|
mandro33 napisał/a: | ale czy masz racje twierdząc że sie cofamy czy nadkładamy syntetyku z pół na pełny? |
1- syntetyk zalany od nowości
2- półsyntetyk
3- mineralny
teraz wróć z poz.3 do poz.1
tyle już była mowa na ten temat.
http://www.mitsubishi-gra...light=jaki+olej |
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 03-03-2008, 08:02
|
|
|
mandro33 napisał/a: | Zamierzam wymienić olej i problem polega na tym czy z półsyntetyku MOBIL 10W40 można przejść na syntetyk MOBIL 5W50 |
Tez mam takie zdanie jak saphire, ze zmiana oleju z pol na pelny synetyk nie zaszkodzi a pomoze. Dzisiejsze silniki to nie sa te same jednostki co "wykute w skale" parenascie lat temu przelom 80/90r.
Mam tez przyklad znajomego, ktory mial dokladnie ten sam problem co Ty z tymi samymi olejami...
W swojej Hondzie Accord z 99r chcial zmienic olej z Castrola Magnateca 10W40 na Mobila 5W50 ...i zmienil Smiga na nim juz ponad rok czasu i kompletnie nic sie nie dzieje
Podsumowujac jeszcze, na pewno oleje syntetyczne mają większą odporność termiczną zachowując silnik w idealnej czystości, dodatkowo umożliwiają większą oszczędność paliwa i zapewniają większe zabezpieczenie silnika przed zużyciem.
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
|