Przesunięty przez: e-gen 26-02-2008, 09:11 |
hyundai scoupe-falowanie obrotów! |
Autor |
Wiadomość |
Boomer [Usunięty]
|
Wysłany: 26-02-2008, 00:09 hyundai scoupe-falowanie obrotów!
|
|
|
Witam!
Znalazłem to forum z myślą, że ktoś bedzie potrafił mi pomóc.
Mam hyunadia scoupe 1.5LS 88KM z 93r. i mam problem z falowaniem obrotów na biegu jałowym przy rozgrzanym silniku, a także z szarpaniem podczas jazdy tak do 3tys. obrotów. Po przekroczeniu tego progu silnik pracuje normalnie. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21948 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 27-02-2008, 17:03
|
|
|
Boomer napisał/a: | z szarpaniem podczas jazdy tak do 3tys. obrotów | Na początek wymiana świec. Poza tym wyczyszczenie przepustnicy i po tym regulacja wolnych obrotów. |
|
|
|
 |
Boomer [Usunięty]
|
Wysłany: 27-02-2008, 18:29
|
|
|
Wymieniłem świece jesienia i nic nie pomogło! Przepustnicy nie czyściłem, ale wydaje mi sie ze może to być wina silniczka krokowego... Tylko zastanawiam się czemu występuje szarpanie na rozgrzanym silniku tak do 3tys. obrotów. Bo na zimnym silniku pracuje normalnie i nie ma zadnego szarpania. |
|
|
|
 |
krzypolo
Mitsumaniak

Auto: plymouth laser,Outlander Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Lip 2006 Posty: 958 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 01-03-2008, 18:24
|
|
|
poszukaj na forum szukajką falowanie obrotów .......... jest mnóstwo odpowiedzi ....... mozesz też kupic spray kontakt do styków i psiknąć we wttyczki krokowego , regulatora przepustnicy,wtrysków....mnie pomogło |
_________________
 |
|
|
|
 |
Boomer [Usunięty]
|
Wysłany: 02-03-2008, 09:32
|
|
|
Z tego co czytałem na forum to przyczyna szarpania może być zanieczyszczona przepustnica lub uszkodzony silniczek krokowy. najpierw zajme sie przepustnicą ! a jesli to nie pomoże to przejde do wymiany silniczka krokowego.
Dzieki za porade... Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Cendra [Usunięty]
|
Wysłany: 05-03-2008, 10:03
|
|
|
Sprawdź kopułke, ja wymieniłem swoją było chwile dobrze, ale później znowu to samo, zauważyłem, że dostaje się do niej olej trzeba wymienić oring, tylko nie wiem jaki, jeżeli ktoś może pomóc to bardzo bym prosił... Można to wymienic samemu Scoupe 1.5 LS 93r. 1.5 12v bez turbo |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21948 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 05-03-2008, 19:34
|
|
|
Cendra jak olej leci do kopułki a nie na zewnątrz silnika to musisz wymienić simmering w środku w aparacie a nie oring. Z tym może być problem, tzn. z dostaniem odpowiedniego simmeringu, jeśli wymiary będą "po przecinku". |
|
|
|
 |
Cendra [Usunięty]
|
Wysłany: 05-03-2008, 23:16
|
|
|
Musze się dokładniej przyjrzeć, ale na pewno jest olej na brzegach (nowej) kopułki Mam nadzieję, że to ni będzie ten simmering, jak go nie dostanę to pewnie będę musiał kupić cały aparat
Jeszcze sprawdzę kable... Troche cienko u mnie z kasą teraz i wolałbym nie wydawać kasy niepotrzebnie, a wiadomo jak jest z kablami WN, pełno bubli... Jak dobrze sprawdzić kable Podobno trzeba pryskać wodą słoną
edit: Czy powinno być tak, że taka okrągła blaszka pomiędzy aparatem a palcem rusza sie swobodnie jak zdejmę kopułkę Jak zakładam kopułkę to staram się ją przyciśnąć, ale cholera wie czy to dobrze siedzi spróbuje zrobić zdjęcia...
[ Dodano: 06-03-2008, 16:36 ]
Na forum HFP na Motonews.pl dostałem taka odpowiedź, może ktoś potwierdzić Tak jakoś chce się upewnić...
http://motonews.pl/forum/...207893&c=89&f=7
[ Dodano: 06-03-2008, 20:11 ]
fotki aparatu zapłonowego na www.cendra.fotosik.pl |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21948 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 08-03-2008, 19:43
|
|
|
Cendra napisał/a: | Jak dobrze sprawdzić kable Podobno trzeba pryskać wodą słoną | Tak, jak będzie ciemno. Jak zobaczysz niebieskie iskierki skaczące po kablach i dodatkowo spadną obroty to kable do wymiany. Kup kable NGK to prawdopodobnie nie trafisz bubla. Cendra napisał/a: | Czy powinno być tak, że taka okrągła blaszka pomiędzy aparatem a palcem rusza sie swobodnie jak zdejmę kopułkę | Tak. Ona chroni przed wilgocią i dodatkowo uszczelnia połączenie kopułka-korpus aparatu. Musisz ją ułożyć na swoje miejsce i docisnąć kopułką. Cendra napisał/a: | Na forum HFP na Motonews.pl dostałem taka odpowiedź, może ktoś potwierdzić | zuzia2004 dała bardzo dogłębną i szczegółową odpowiedź. Ja niestety nie znam wewnętrznej budowy aparatu zapłonowego. |
|
|
|
 |
Cendra [Usunięty]
|
Wysłany: 20-03-2008, 00:09
|
|
|
a do komputera zaglądałeś? wymiana kondensatorów to mały a może się bardzo opłacić.
[ Dodano: 21-03-2008, 16:29 ]
Nie, ale podobno w modelach po liftingu już nie ma problemu z kondensatorami... W elektronice jestem zielony, więc i tak nie ja musze zajrzeć do komputera...
Powiedzcie mi z jakimi silnikami Mitsubishi identyfikować moje Scoupe? Chodzi mi o oznaczenie symbolami np: 4G92 |
Ostatnio zmieniony przez e-gen 21-03-2008, 13:19, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
e-gen
moderator

Auto: Clio II ph2 1.4 16v (k4j c710)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 11 Gru 2005 Posty: 590 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 23-03-2008, 09:07
|
|
|
4G15 z dwunastoma zaworami |
_________________ Dysponuję skanerem OBDII oraz manomentrem do sprawdzania kompresji - zainteresowanych podpięciem proszę o kontakt na priva |
|
|
|
 |
Cendra [Usunięty]
|
Wysłany: 30-03-2008, 14:53
|
|
|
Czy do mojego silnika pasuje silnik krokowy z jakiegoś Mitsubishi Chodzi mi o to, żebym miał większe pole manewru przy kupnie... |
|
|
|
 |
RoveR
Mitsumaniak porządany VR4
Auto: GALANT 2.5 V6 EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Maj 2007 Posty: 219 Skąd: Łódź/Moskwa
|
Wysłany: 30-03-2008, 21:55
|
|
|
Mam s-coupe z 95 roku do rozbiórki silnik 1,5; jeżeli interesowały by cię jakieś części to daj znać. |
|
|
|
 |
Cendra [Usunięty]
|
Wysłany: 30-03-2008, 22:55
|
|
|
Gdzie kupić dobre kable NGK Chodzi mi o taki komplet 5 szt |
|
|
|
 |
e-gen
moderator

Auto: Clio II ph2 1.4 16v (k4j c710)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 11 Gru 2005 Posty: 590 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 31-03-2008, 23:09
|
|
|
- ASO Hyundaia (pewnie z 250 zł)
- hurtownie motoryzacyjne
- allegro
- Japanzez czyli: Malik Auto-Części
tel:(042) 215-44-02 , 0602-224-584 nick allegro: japaneze |
_________________ Dysponuję skanerem OBDII oraz manomentrem do sprawdzania kompresji - zainteresowanych podpięciem proszę o kontakt na priva |
|
|
|
 |
|