Wymieniac olej co 6tys czy nie? |
Autor |
Wiadomość |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 15-07-2005, 20:33
|
|
|
luk_szc napisał/a: | No a DID .... |
No a ten DID w Renault ma wymiane co 20 lub 30 tys. |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
luk_szc
Mitsumaniak mitsumaniak

Auto: Carisma GDI '99 EXE
Dołączył: 16 Maj 2005 Posty: 1056 Skąd: się biorą dzieci ???
|
Wysłany: 16-07-2005, 00:49
|
|
|
JCH napisał/a: | luk_szc napisał/a: | No a DID .... |
No a ten DID w Renault ma wymiane co 20 lub 30 tys. |
A dlaczego taka dowolność czy też jest to rozbieżność między serwisami Renault ? |
_________________ Luk Carisma Automat 1,8 GDI EXE
Mitsumaniaki QR-Code:

 |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 16-07-2005, 01:18
|
|
|
mialem na mysli doladowane benzyny i bralem pod uwage eclipse 2.0 turbo |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
luk_szc
Mitsumaniak mitsumaniak

Auto: Carisma GDI '99 EXE
Dołączył: 16 Maj 2005 Posty: 1056 Skąd: się biorą dzieci ???
|
Wysłany: 16-07-2005, 01:24
|
|
|
To i tak strata ( niepotrzebna ) pieniędzy . Nawet jak są pieniążki to i tak nadgorliwość jest gorsza od faszyzmu. Pasek rozrządu , amortyzatory , przeguby , świece itp. wcześniej o połowę wymieniać analogicznie do oleju ??? |
_________________ Luk Carisma Automat 1,8 GDI EXE
Mitsumaniaki QR-Code:

 |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18-07-2005, 11:02
|
|
|
Matejko napisał/a: | skoro producent przewidzial wymiane co 15tys.km, a serwisy nie wolaja nas wczesniej tylko wlasnie srednio co 15tys |
A czy ktos z serwisu zapytal Ciebie w jaki sposob i w jakich warunkach jezdzisz samochodem? |
_________________
 |
|
|
|
 |
arturro [Usunięty]
|
Wysłany: 18-07-2005, 11:11
|
|
|
tomekrvf napisał/a: | Matejko napisał/a: | skoro producent przewidzial wymiane co 15tys.km, a serwisy nie wolaja nas wczesniej tylko wlasnie srednio co 15tys |
A czy ktos z serwisu zapytal Ciebie w jaki sposob i w jakich warunkach jezdzisz samochodem? |
ale po co pytac skoro kazdy producent zdaje sobie doskonale sprawe ze ich auta bede w wiekszosci uzytkowane w miescie w "ciezkich" warunkach, choc jesli jakikolwiek producent aut stwierdzi ze dla jego produktu miasto jest ciezkim "terenem" to ja bym takiego producenta omijal z daleka. |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 18-07-2005, 13:01
|
|
|
tomekrvf napisał/a: | Matejko napisał/a: | skoro producent przewidzial wymiane co 15tys.km, a serwisy nie wolaja nas wczesniej tylko wlasnie srednio co 15tys |
A czy ktos z serwisu zapytal Ciebie w jaki sposob i w jakich warunkach jezdzisz samochodem? |
nigdy ale to chyba dlatego ze tam nie jezdze
ale jak jestem w innych warsztatach to sie dziwia ze wymieniam olej co 13tys.km. a filtr powietrza i swiece co 26tys.km na zmiane |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18-07-2005, 14:52
|
|
|
arturro, robiles kiedys cos przy samochodach poza wymiana zarowki? |
_________________
 |
|
|
|
 |
arturro [Usunięty]
|
Wysłany: 18-07-2005, 15:57
|
|
|
tomekrvf napisał/a: | arturro, robiles kiedys cos przy samochodach poza wymiana zarowki? |
nawet zarowki sam nie wymieniam (robi mi to zawsze aso), sam wlewam paliwo i plyn do spryskiwaczy ale czy to oznacza ze "sie nie znam"?? co chcesz mi udowodnic??
rozumiem ze ty jestes mechanikiem i rozebrales niejeden silnik i doradzasz wymiane co 6tys a ja powiem ok, fajnie ale ja bede zmienial co 15tys ale jak bede sprzedawal auto za okolo roku lub dwoch wspomne potencjalnemu kupcowi ze wymienialem olej co 15tys (niewazne ze o autko dbam jak malo kto i nie ma dla mnie kompromisow jesli cos sie popsuje, zreszta kto mnie zna to zna i moj samochod). |
|
|
|
 |
luk_szc
Mitsumaniak mitsumaniak

Auto: Carisma GDI '99 EXE
Dołączył: 16 Maj 2005 Posty: 1056 Skąd: się biorą dzieci ???
|
Wysłany: 19-07-2005, 00:54
|
|
|
Wiecie , bardziej mi chodziło o sam fakt , że w GDI jest dużo większy syf niż w każdym innym ( poza konstrukcjami podobnymi do GDI i tymi spełniającymi nowsze normy EURO ) . Lecz chyba konstruktorzy przewidzieli ten fakt - taki syf może być i kropa - wymiana co 15 tysi wystarczy . Ja nie chce być mondrzejszy od tych inżynierów ( choś sam też mam w tym kierunku wykształcenie i zainteresowania ) .
Skoro ktoś się uparł akurat na 6 tysięcy to dlaczego nie co 5 tysi czy też na 7 ( sześć to jakaś magiczna liczba jest czy jak ? ) . Ja przystałem na 10 bo i tak uważam , że to aż nadto a i tak się spotkałem z krytyką co do dbałości o misia i jego motorek.
Zalecenia co do wymiany nie są powodowane jakimś widzimisie producenta auta czy też oleju , a także servisu . Nie wiem czy taki olej jak jest nówka z opakowania też ma najlepsze własności smarne ( prawdopodobnie ma ) ale większoś swego "życia " będzie miał w stanie pośrednim między nowością a zużyciem.
Ciekawe jeszcze czy po spuszczeniu oleju ktoś stosuje płukanie przed zalaniem nowego ( nie licząc tego użytego do płukania koszt X 2 ) a tak powinno się przecież robić bez dwóch zdań .
I wydaje mi się, że jestem raczej zwykłym użytkownikiem autka a nie piłującym silnik zarzynaczem bo wtedy to nie wiem co ile bym muział wymieniać - miasto + piłowanie to wymiana co 3 no może co 4 tysiące |
_________________ Luk Carisma Automat 1,8 GDI EXE
Mitsumaniaki QR-Code:

 |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10724 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 03-02-2006, 13:36
|
|
|
Hmmm mowicie o olejach. a co z filtrem? Czy sa filtry lepsze i gorsze? Ja słyszałem ze sa tylko dwie firmy produujące papier do filtrów. Jakich filtrów uzywacie do oleju?
Pozdrawiam |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Karwoś
Mitsumaniak
Auto: Ford C-Max Hybrid 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1446 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 03-02-2006, 20:40
|
|
|
A nie wiecie czy w Polsce są dostępne filtry oleju podwójne albo potrójne - bo wiem że w USA jest tego pełno - są odpowiednio droższe. No i czy takie filtry to naprawdę coś dobrego czy nie?? |
_________________ Lancer 2,0 '04 Automat. - już u nowego właściciela
Czas może na Space Stara dla żony? |
|
|
|
 |
CichyTom [Usunięty]
|
Wysłany: 13-02-2006, 15:44
|
|
|
1. Ja zapis w książeczce obsługi rozumiem tak:
Wymiana oleju co 7,5 tys, natomiast przy spokojnej jeździe można wydłużyć przebieg między wymianami do 15 tys.
i wymieniam średnio co 10 tys. jak szef mechanik przykazał
2. Co do zaleceń producentów
czy ktoś widział producenta, który powiedziałby, że mu nie zależy na jak najdłuższych przebiegach jego samochodów? chyba nikt. ale tak naprawdę to w czym ma producent intereses? poza tym żeby w okresie gwarancyjnym nic się nie psiuło?
producent jest od produkowania, klient ma kupować co ileś lat a nie co ileś tysięcy km przebiegu auta. Ma kupić nowe auto co trzy lata a nie po zrobieniu np. 200 tys. km.
Cykl życia produktu jakim jest samochód jest coraz krótszy. Więc komu ma niby zależy żeby produkować auta, które miałyby wytrzymywać po 500 tys. przebiegu? Bo na pewno nie producentom. Jedynymi, którym zależy, żeby auto jeździło jak najdłużej jesteśmy MY - m.in. mitsumaniaki. To czy warto słuchać producenta, który zastrzega, że w trudnych warunkach eksploatacyjnych okres wymiany ulega skróceniu? wg mnie jak najbardziej.
I wymieniam olej 4 razy w roku - bo co 10 tys.
I wcale nie uważam, że pakuję w ten sposób 800 zł w błoto |
|
|
|
 |
sla
Forumowicz

Auto: Inne
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Mar 2005 Posty: 2882 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13-02-2006, 19:40
|
|
|
CichyTom napisał/a: | 1. Ja zapis w książeczce obsługi rozumiem tak:
Wymiana oleju co 7,5 tys, natomiast przy spokojnej jeździe można wydłużyć przebieg między wymianami do 15 tys.
I wymieniam olej 4 razy w roku | Przy normalnej jeżdzie ,a nie spokojnej wymieniamy co 15000.Można wymieniać olej i co tydzień tylko po co?
Można też samochodem nie jeżdzić wtedy oszczędza się opony , zawieszenie i siedzenia się nie wgniatają.Nie dajmy producentom zarabiać.Nowe hasło,samochód do oglądania.Tylko po co go kupować, możemy oglądać w salonie, jaki wybór, jakie marki i ciągle nowe modele. |
|
|
|
 |
shovel [Usunięty]
|
Wysłany: 13-02-2006, 19:52
|
|
|
ja wczoraj byłem na wymianie oleju w służbówcę - m300 - po 35 tysiącach od poprzedniej wymiany... w tym czasie spalił ok 0,5 litra 5w50... ale olej wylał się gęsty i czarny jak smoła. w Gti wymieniałem co ok 8 tysięcy i było ok. wydatek dla kieszeni nieduży (130 zł z filtrem) a silnik pewno mniej cierpi.. |
|
|
|
 |
|