Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Eko-jazda
Autor Wiadomość
Lothar
[Usunięty]

Wysłany: 11-03-2008, 07:19   Eko-jazda

We wczorajszym motorze wyczytałem coś, co sprawiło że mi włosny na głowie dęba stanęły.
Otóż od pewnego czasu drukują oni zasady tzw. Eko-jazdy, autoryzowane przez szkołę jazdy Skody. Głoszą tam mniejsze lub większe herezje, ale tym razem napisali że należy włączać bieg taki, jaka jest "cyfra na liczniku", czyli dla 30km/h trójkę, dla 40km/h czwórkę, dla 50km/h piątkę. Ich zdaniem zmniejszy to spalanie i przyczyni się do poprawy płynności jazdy. Twierdzą samochody wyposażone w komputery sterujące silnikiem już od 15 lat są przeznaczone właśnie do takiej jazdy.

Pomijając już fakt, że silnik dostaje w :butthead: przy takiej jeździe, bo katujemy go na niskich obrotach, to przy przyspieszaniu w takiej sytuacji nawet od 0-50 będzie z baka wiaderkami chłeptał. Ponadto gdy zajdzie konieczność nagłego przyspieszenia - a tak czasem bywa - to w tej sytuacji możemy o tym zapomnieć, a nie każdy w sytuacji awaryjnej potrafi odruchowo zredukować.

Co o tym sądzicie?
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 11-03-2008, 08:23   

Piękne. Znaczy się ASO Skody promuje spalanie stukowe. A może wyprodukowali za dużo katalizatorów i chcą je komuś opylić. Pytanie ile osób uwierzy w takie bajki.
Hmm. Dziś chyba jeden pan z Lanosa to czytał, bo jak ruszał na lewym pasie, to go mało nie dogoniłem. jedynka - 2 metry - dwójka - 5 metrów - trójka - zgasł :evil:
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
Morfi 
Mitsumaniak
Street Hunter


Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 6530
Skąd: Chorzów
Wysłany: 11-03-2008, 09:30   

Totalne herezje. Nie wiem czy śmiac czy płakać :( .
I jedź później za takim masakra.
50km/h na 5 biegu to przeciez jakieś 1500 obr.
W benzynie to jest meczenia silnika, nie wiem jak w diselu :D
_________________
Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694

Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 11-03-2008, 11:08   

Niektore katalogi podaja predkosci na V biegu przy 1000obr/min. Moze sie naczytali i mysla, ze to zalecane....
 
 
dylson
[Usunięty]

Wysłany: 11-03-2008, 12:09   

Morfi napisał/a:
50km/h na 5 biegu to przeciez jakieś 1500 obr.
W benzynie to jest meczenia silnika, nie wiem jak w diselu

Nigdy nie jechalem z taka predkoscia na piatym biegu ale 1.500 obr to ja mam przy ok 65km/h. Carisma 1.9td.
 
 
akbi 
I Love SPEEDway


Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 12275
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 11-03-2008, 12:20   

Jeśli opisywali kwestię "jak jechać aby było najmniejsze spalanie" to ja się ze wszystkim zgadzam.

Przypuszczam, że w artykule nic nie pisali o tym jaki wpływ taka jazda ma na silnik.
Przyspieszanie też ominęli, bo przecież w mieście nie można jechać szybciej aniżeli 50 km/h :badgrin:

...ja tylko się zastanawiam jak jechać na trasie ... hm mój Galant nie ma 9-ciu biegów do przodu :cry:
_________________

Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V
 
 
 
Lothar
[Usunięty]

Wysłany: 11-03-2008, 12:31   

akbi napisał/a:
Przypuszczam, że w artykule nic nie pisali o tym jaki wpływ taka jazda ma na silnik.

Napisali - jak już wspomniałem - że silniki z elektronicznym sterowaniem są już od 15 lat przystosowane do takiej jazdy - czyli ich nie wpływa to na nie ujemnie.
Napisali też zdanie, że nie ma to wpływu na silniki samochodów które mają katalizatory, co samo w sobie jest ciekawe. Zapomniałem dodać to w pierwszym poście.
akbi napisał/a:
Przyspieszanie też ominęli, bo przecież w mieście nie można jechać szybciej aniżeli 50 km/h

Ale są sytuacje awaryjne, w których trzeba. Ponadto do tych 50-ciu też się trzeba rozpędzić w sposób nie wstrzymujący ruchu :)

O tych 9 biegach też myślałem :D To na autobanach trza by mieć 13 biegów itd. To już tira potrzeba :)
 
 
stanik 
Mitsumaniak


Auto: Volvo S60 2.4i
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lut 2006
Posty: 1248
Skąd: Legionowo k/Wawy
Wysłany: 11-03-2008, 12:32   

dokładnie tak jak Akbi pisze, te wkładki o "Eko jeździe" mówią o jak najmniejszym spalaniu a pomijany jest temat zużycia części. nikt tesz nie mówi tam aby na tym 5 biegu przyspieszać a jedynie utrzymywać na nim prędkość (nie wiem jak u Was ale u mnie silnik przy 1500 obr/min pracuje równiutko, jeśli tylko utrzymuje stałą prędkość). Do wyprzedzania wygodniejsze dla silnika jak i bezpieczniejsze, bo manewr trwa krócej, jest zredukowanie biegu najmarniej o jeden w dół.
po drugie, to są rady uniwersalne (tak mi sie wydaje). inaczej będzie się zachowywał silnik w Peugeocie 1.0 na 5 biegu a inaczej Mercedes 320 CDI na 5 biegu. Dzisiaj miałem okazje jechać do pracy jako pasażer Clio chyba 1.2 w benzynie i po przesiadce ze swojego 2.4, w clio przy 70 km na godzine trzeba juz wrzucac piatke bo silnik tak wyje...
Generalnie wszedzie nalezy zachowac umiar :) Ja tam predkosc zazwyczaj mam taka zeby nie hamowac ruchu, ale tez zeby co chwila nie hamowac i przyspieszac, bo spalanie wtedy jest sporo wieksze, a efek mizerny jesli chodzi o czas przejazdu. Zazwyczaj zrownuje sie predkoscia ze wspoltowarzyszami doli i niedoli na trasie (zazwyczaj okolice 110-120, na trasie gdanskiej 80 :) ), zarzucam tempomat i ciesze oczy widokami za oknem :)

[EDIT]
A i tak eko jazda guzik da jak np bedziemy mieli zbyt male cisnienie w kolach, otwarte okno niepotrzebnie lub zrobimy cos innego zle wplywajacego na zzuzycie paliwa :)
_________________
#0175/KMM
Carisma 1.8 SOHC 115KM GLX (Pb +LPG)
SPRZEDANA 30.08.2007
AB RH+
Canon 350D + KIT 18-55mm + Sigma 18-200 OS + Canon 50mm 1.8
 
 
 
Lothar
[Usunięty]

Wysłany: 11-03-2008, 12:55   

To mniejsze spalanie przy takim zachowaniu to też nie jest ogólna prawda. O ile to w ogóle jest prawda. Zarówno w polonezie z wtryskiem Boscha jak i w klipsie które mam okazję użytkować, najmniejsze spalanie jest przy zakresie obrotów pow. 2000. Na niższych wyraźnie jest im ciężko i wówczas ciagną z baka o wiele więcej, co wyraźnie odczuwa się na stacjach przy tankowaniu.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.