Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Konkurs w Auto Motor i Sport z okazji 200 numeru
Autor Wiadomość
CichyTom
[Usunięty]

Wysłany: 13-03-2008, 12:23   Konkurs w Auto Motor i Sport z okazji 200 numeru

normalnie tak się cieszę, że .... no musiałem to tu napisać

W konkursie trzeba było dokonać opisu wybranego przez siebie autka :)
Wybrałem swoje czyli carismę i ...
właśnie odebrałem nagrywarkę DVD :lol: :biggrin: :biggrin: :biggrin: :lol:

Czy ktoś z Was też może brał udział w tym konkursie?
 
 
akbi 
I Love SPEEDway


Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 12275
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 13-03-2008, 13:06   

CichyTom napisał/a:
właśnie odebrałem nagrywarkę DVD :lol: :biggrin: :biggrin: :biggrin: :lol:

hehe ... gratulacje Tomek :D
_________________

Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V
 
 
 
Marcin-Krak 
Mitsumaniak
Senior Specialist ;)


Auto: Mazda 3 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 11527
Skąd: Kraków
Wysłany: 13-03-2008, 13:12   

CichyTom, a pochwalisz się nam co takiego napisałeś, że dostałeś nagrodę :?:
A może - to było w myśl powiedzenia o szczęściu :wink: :mrgreen:

I gratuluję :mrgreen:
_________________
"Niedobre są te chwile w życiu narodu, kiedy emocje wyprzedzają rozum"
 
 
 
Chooper 
Mitsumaniak


Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 4814
Skąd: Łódź
Wysłany: 13-03-2008, 13:35   

CichyTom napisał/a:
W konkursie trzeba było dokonać opisu wybranego przez siebie autka :)
Wybrałem swoje czyli carismę i ...
właśnie odebrałem nagrywarkę DVD :lol: :biggrin: :biggrin: :biggrin: :lol:


wiedziałem, że ktoś ze mnie ściągał :evil: :lol:

gratuluję Tomku :)
_________________
MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW
 
 
 
CichyTom
[Usunięty]

Wysłany: 13-03-2008, 14:23   

No jasne, że moge napisać co napisałem :lol:

W konkursie trzeba było w odpowiednich rubryczkach opisać jakieś auto, każda rubryczka typu: układ napędowy, wnętrze, ekonomiczność, ... itp.
W mojej wersji wyglądało to tak:
(opisywałem oczywiście swoje autko :) ) a pisałem co wiedziałem - m.in. dzięki Wam wszystkim :lol:



Układ napędowy
 Rewelacyjny silnik 1.6 16V – ponad 320 tys. km przebiegu na oleju syntetycznym Castrol RS 10W60, przy wymianach 3,5 litra wlewam i 3,5 litra spuszczam.
 Dobrze zestopniowana skrzynia biegów (choć z magazynów Renault), elastyczny III bieg - od 30 do 130 km/h,
 Jedyny mankament to plastikowa, szybko wyrabiająca się tulejka przy drążku zmiany biegów, najlepiej byłoby wymieniać co 10 tys. km albo co 10 pełnych tankowań, co chyba na jedno wychodzi :)
 Krótka żywotność pompy wodnej, jednak wymieniana razem z paskiem rozrządu co 90 tys. km zapobiega kłopotom (koszt pompy - ok. 70 zł)




Ekonomiczność
Spalanie średnie na poziomie 6,5 litra na 100 km. (miasto/trasa, lato/zima)
Najbardziej ekonomiczna prędkość jest w zakresie od 70 do 90 km. Przy takiej prędkości spalanie może nawet zmniejszyć się do 5 -5,5 litra na 100 km. (98 okt)
Jednak nawet utrzymywanie stałej prędkości 130 na autostradzie nie powoduje drastycznego wzrostu spalania, które w takich warunkach rośnie maksymalnie do 7 litrów.


Właściwości jezdne
Bardzo dobre właściwości jezdne, twarde, sprężyste zawieszenie.
Stosunkowo niski komfort resorowania poprawiony jednak w wersjach poliftingowych po 1999 roku w wyniku zastosowania tylnego zawieszenia wielowahaczowego.
Występująca lekka tendencja do podsterowności zmusza do używania dobrych opon.
Bardzo dobrze zestrojony ABS.
Minusem jest właściwie brak możliwości zastosowania większych niż 16 calowe obręcze kół z oponami o szerokości max do 200 z uwagi na ukształtowanie tylnych błotników, które są zagięte do środka nadwozia.
Standardowo wyposażona jest Carisma w dziwne odgłosy pochodzące z tylnego zawieszenia (zgrzytanie piachu w sprężynach amortyzatorów?) pojawiające się podczas każdego deszczu :)

Wnętrze
Pasażerowie tylnej kanapy mają gdzie trzymać nogi, bez uszczerbku dla brody.
Na tylnej kanapie trzy osoby na dłuższej trasie będą się kłóciły o miejsca przy drzwiach, najsłabszą lokując na miejscu środkowym.

Wydajny układ przewietrzania wnętrza.

Bardzo czytelne i duże zegary prędkościomierza i obrotomierza.

Tapicerka wykonana z materiałów nie do zniszczenia, wymaga jednak co jakiś czas wyprania, gdyż pojawiają się jakieś nieestetyczne plamy :)

Uchwyt na korek od wlewu paliwa, podczas tankowania nie trzeba go trzymać w ręku, ani na dachu, ani na klapie bagażnika :)

Łatwy dostęp do żarówek tylnych lamp z wyjątkiem przeciwmgielnych, tzn. jednej przeciwmgielnej, bo druga to atrapa oświetlenia :)

Długie siedziska i bardzo dobre podparcie dla ud. Nawet długich :)

Możliwość wielopozycyjnego ustawienia fotela kierowcy

Możliwość jazdy z niedomkniętą tylną klapą bez duszenia się spalinami – w przypadku przewozu wielkogabarytowych przedmiotów :)

Pękające sprężyny pod fotelem kierowcy - choć zapewniam, że dużo nie ważę :)

Niepodświetlany, mały schowek przed pasażerem. A popielniczkę w podświetlenie wyposażyli :)

Zbyt wąskie kieszenie w drzwiach przednich, gdyby były całe wypełnione matą wygłuszającą, to chociaż byłoby ciszej w środku, a tak to pozostają bezużyteczne - za wąskie a przy tym zbyt głębokie.

Niefortunne umieszczenie przednich głośników w desce rozdzielczej - grają w dół i muzykę słyszą najlepiej Ci, którzy mają uszy przy kolanach.

Centralna lampa oświetlenia wnętrza - brak osobnego oświetlenia dla przednich foteli - w wersji przed liftingowej.

Utrudniony dostęp do lewego reflektora spowodowany bliską lokalizacją akumulatora, żarówki w prawym wymienia się po prostu rewelacyjnie prosto, nawet z tipsami :)

Brak teleskopów ułatwiających podnoszenie przedniej maski.

Brak wydzielonego miejsca przeznaczonego na klucz do zmiany kół. Bo lewarek takiego miejsca się doczekał :)

Archaiczne mocowanie koła zapasowego (niech ktoś spróbuje trafić tą długą śrubą w mały otwór gwintu zasłonięty całkowicie przez felgę :)
Do tego sposób umocowania podłogi bagażnika wykonanej z płyty wiórowej w pozycji umożliwiającej wyjęcie koła zapasowego - pozostanie dla mnie na zawsze zagadką (niestety trzeba trzymać ją cały czas jedną ręką).

Odbijająca słońce osłona zegarów kierowcy.

Niski komfort resorowania

Nierówne podświetlenie pokręteł nawiewu cała gama od jasno żółtego do zupełnej ciemności :)

Zła konstrukcja oparcia tylnych foteli - łatwo odkształcająca się na skutek przewożenia ładunku na złożonych tylnych oparciach. Na plus trzeba jednak dodać idealnie płaską podłogę bagażnika i rozłożonych tylnych siedzeń - prawie 2 metry długości płaskiej równej, choć niezbyt szerokiej przestrzeni.

Duże koło kierownicy o małej choć płynnej regulacji pionowej

Brak regulacji foteli przednich na wysokości lędźwi - prawdziwa makabra na dłuższych dystansach.

Niepodświetlane pokrętło regulacji wysokości świateł - używane przecież w nocy trzeba szukać "na wyczucie"

"Pukające" mocowanie rozkładanych tylnych oparć - trzeba owijać izolacją zaczepy i na jakiś czas jest cichutko :)

Niedomykające się przednie drzwi od kierowcy – chociaż jak nauczyłem się podczas wsiadania szybciej chować nogi to problem jakby ustał :)

Cienkie przednie oraz środkowe słupki powodują dobrą widoczność z pozycji kierowcy.
Gorzej z tylnymi. Widoczność w trakcie cofania to po prostu brak widoczności. Pomaga jedynie zamocowanie tylnego spojlera lub czujników cofania.

Centralna lampa oświetlenia wnętrza - brak osobnego oświetlenia dla przednich foteli

Widoczność jest bardzo dobra, czasami tylko widzimy nachalne słoneczko na osłonie zegarów :)

Boczne lusterka wyprofilowane "na sportowo" o dużej powierzchni, właściwie widać prawie tyle co przez przednią szybę. Rewelacja. Ma to swoje minusy. Szeroki rozstaw lusterek daleko poza granice nadwozia powodują częste niezamierzone pozbycie się przez kierowcę czasem prawego a czasem lewego lusterka :) Uwaga: lusterka zewnętrzne z importowanych "anglików" nie pasują do wersji europejskiej :)

Mało trwały silniczek spryskiwacza tylnej szyby i trudny do niego dostęp, choć tak naprawdę to wycieraczka w hatchbacku jest zupełnie niepotrzebna, szyba nawet w czasie deszczu jest prawie sucha.

Wrażliwe na duże prędkości auta wycieraczki przedniej szyby, przy dużych prędkościach podskakują na szybie i właściwie nic nie wycierają :) co oczywiście szybko prowadzi do zmniejszenia prędkości jazdy i odzyskania przez wycieraczki "normalnych" warunków do pracy :)

Światła mijania świecą dobrze ale tylko z żarówkami „co najmniej +50% mocy” :)

Szybko wyrabiające się mechanizmy wycieraczek - wycieraczki uderzają w przednie słupki – przy drobnej zmianie konstrukcji bocznych lusterek, wycieraczki spokojnie mogłyby je również wycierać :)

Silnik bardzo szybko się nagrzewa, co skutkuje szybkim pojawieniem się ciepłego powietrza z kratek nawiewowych.

Klimatyzacja co prawda zwiększa zużycie paliwa i powoduje odczuwalny spadek mocy silnika, to pozwala na komfortową jazdę w każdym upale czy też mrozie :)

Bardzo wydajny układ przewietrzania wnętrza, spokojnie można wychodzić z domu z mokrą głową i suszyć ją w aucie.

Hałasy docierające do pasażerów:
 "pukające" mocowanie tylnych oparć - trzeba owijać izolacją,
 pukające o lewy słupek wycieraczka,
 stukające sprężyny z tylnych amortyzatorów podczas deszczu,
 jęki zazdrości innych użytkowników znających wady swoich aut i zalety Carismy :)
Przy zastosowaniu dobrych opon, właściwie nie wiemy czy jedziemy czy stoimy, gdyby nie wskazania prędkościomierza.


Podsumowanie
Niezawodność. Niezawodność. Niezawodność. Ponad 300 tys. km. i nic. Normalnie jak w ... reklamie.

Tanie, ekonomiczne, wygodne auto rodzinne.
Godne liczących już ponad 5 tys. członków - użytkowników marki Mitsubishi zrzeszonych w oficjalnym klubie Mitsubishi Motor Polska - Mitsumaniaki.
Bo motoryzacja zbliża do siebie ludzi :)

Pozdrawiam redakcję AMS.
Wierny czytelnik od 1 numeru AI.
Mitsumaniak nr 077.
CichyTom



I tak to właśnie w moim wydaniu wyglądało :lol: bo sobie na szczęście kopię w wordzie zrobiłem :)
 
 
Chooper 
Mitsumaniak


Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 4814
Skąd: Łódź
Wysłany: 13-03-2008, 15:30   

CichyTom napisał/a:
Centralna lampa oświetlenia wnętrza - brak osobnego oświetlenia dla przednich foteli

jak nie ma jak jest z przodu

CichyTom napisał/a:
Łatwy dostęp do żarówek tylnych lamp z wyjątkiem przeciwmgielnych, tzn. jednej przeciwmgielnej, bo druga to atrapa oświetlenia


ja mam dwie :mrgreen: mina tego co stoi za mną jak mu mrugnę "STOPEM" i przeciwmgłowymi na raz...bezcenne, wielu oducza to mrugania mi długimi w lusterka :twisted:

CichyTom napisał/a:
Do tego sposób umocowania podłogi bagażnika wykonanej z płyty wiórowej w pozycji umożliwiającej wyjęcie koła zapasowego - pozostanie dla mnie na zawsze zagadką (niestety trzeba trzymać ją cały czas jedną ręką).


w sedanie jest sznureczek z pętelka ,którą to zawiesza sie na ramieniu zawiasu klapy tylnej (jest grzybek0 i dykta trzyma sie sama (+ dla sedana :mrgreen: )
_________________
MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW
 
 
 
CichyTom
[Usunięty]

Wysłany: 13-03-2008, 15:36   

Chooper napisał/a:
jak nie ma jak jest z przodu

u mnie nie ma :) tzn. oświetlenia nie ma :lol:
Chooper napisał/a:
w sedanie jest sznureczek z pętelka ,którą to zawiesza sie na ramieniu zawiasu klapy tylnej (jest grzybek0 i dykta trzyma sie sama (+ dla sedana )

w nie sedanie też jest sznureczek z pętelką, pewnie do zaczepienia o prawe mocowanie sznurka od tylnej półki, ale ... ja nie mam zaufania do tego haczyka ... po prostu :lol:
tzn. raz mi spadło razem z tym kółkiem i ... zaufanie szlag jasny trafił :lol: i to prosto w moją potylicę :lol:

[ Dodano: 13-03-2008, 15:38 ]
Chooper napisał/a:
wielu oducza to mrugania mi długimi w lusterka

jak mi ktoś mruga długimi to ... po prostu od niego odjeżdżam :lol:
Ostatnio zmieniony przez CichyTom 13-03-2008, 15:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Cezar 
Mitsumaniak
Veni, Vidi, Vici


Auto: Mondeo x2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lip 2005
Posty: 7812
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 13-03-2008, 15:48   

CichyTom, gratuluje nagrody :D

Chooper napisał/a:
CichyTom napisał/a:
Do tego sposób umocowania podłogi bagażnika wykonanej z płyty wiórowej w pozycji umożliwiającej wyjęcie koła zapasowego - pozostanie dla mnie na zawsze zagadką (niestety trzeba trzymać ją cały czas jedną ręką).


w sedanie jest sznureczek z pętelka ,którą to zawiesza sie na ramieniu zawiasu klapy tylnej (jest grzybek0 i dykta trzyma sie sama (+ dla sedana :mrgreen: )

W moim hatchbacku tez jest taki sznureczek :P
_________________
Mitsubishi Carisma '99 GDI EXE 18.07.2005 - 20.07.2013 :cry:
Mitsubishi Colt '93 1.6 GLXi 03.05.2008 - 19.05.2009
Mitsubishi Galant '98 2.0 SportEdition 13.06.2009 - 01.09.2015
Daewoo Matiz '00 22.07.2013 - 11.11.2016
Ford Focus '99 13.10.2015 - 05.06.2019
Ford Mondeo Panther Black Titanium X 17.05.2019 - ...
Polski Fiat 125p '80 1.5 12.1980 - ...

______________EA5A & EA2A
 
 
 
Marcin-Krak 
Mitsumaniak
Senior Specialist ;)


Auto: Mazda 3 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 11527
Skąd: Kraków
Wysłany: 13-03-2008, 16:17   

CichyTom napisał/a:
No jasne, że moge napisać co napisałem :lol:


Dziękuję :) - ależ ja jestem coolturalny :D

Przy czytaniu towarzyszyło mi zarówno, wzruszenie, jak i śmiech.
Nasunęła mi się refleksja. że dużo rzeczy u mnie w Colcie jest podobnie. Zupełnie jakbyś mieli auto jednej marki :badgrin:
_________________
"Niedobre są te chwile w życiu narodu, kiedy emocje wyprzedzają rozum"
 
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 13-03-2008, 21:04   

CichyTom napisał/a:
No jasne, że moge napisać co napisałem
...
Nie chce mi się czytać tego wszystkiego ale znając Cię to nabajerowałeś nieźle ;) 8)
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.