Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 20:02
Żółta lampka układu spalania świeci sie niebezpiecznie...
Autor Wiadomość
janosik
[Usunięty]

Wysłany: 21-03-2008, 12:32   Żółta lampka układu spalania świeci sie niebezpiecznie...

hej

mam out 2.0 z 2004 roku. pojawila mi sie na desce rozdzielczej zolta lampka z symbolem silnika. Pojawila sie w okolicznosciach nie do konca dla mnie zrozumialych. Jak zwykle tankowalem na Neste lub na Jet. Zaraz po tankowaniu na Neste pojawila sie lampka. Praca silnika sie nie zmienila, wszystko po staremiu. Tylko ta lampka. Pojechalem na shell i kupilem ichni dodatek do benzyny, wlalem i wyjezdzilem cale paliwo. Zatankowalem nastepnie shell v-Power i po jakich 100 km na tym paliwie lampka zgasla. Pojawila sie znow po jakims czasie, kiedy znowu zatankowaqlem zwykle paliwo. Niestety juz nie zgasla po zalaniu auta v-powerem i pali sie od jakichs 2000 km bez przerwy. Mam wrazenie, ze spalanie wzroslo o jakies 10 proc.

Byc moze cala sytuacja nie ma w ogole zwiazku z paliwem. Auto od nowego tankowalem na neste lub jet. Dzisiaj ma prawie 4 lata i czeka mnie przeglad po 75 tys. Mam na liczniku 72 tys w tej chwili i nie wiem, czy czekac z tym tematem do przegladu.

Czy wiecie co moze byc przyczyna zapelenia sie tej lampki i co to oznacza? Instrukcja obslugi auta za wiele nie mowi w tym temacie...

Jan
 
 
elili
[Usunięty]

Wysłany: 21-03-2008, 15:46   

CHECK ENGINE się świeci? To raczej nie
Cytat:
czekac z tym tematem do przegladu
 
 
medan
[Usunięty]

Wysłany: 21-03-2008, 20:17   

najbardziej mnie dziwi to, że sama zgasła...?
 
 
Leszek_Kamil
[Usunięty]

Wysłany: 21-03-2008, 21:34   

Wydaje mi się ze to wina paliwa kiedyś widziałem w jakieś gazecie sprawdzali jakość paliw neste zajęło ostatnie miejsce :( polecam zmienić stacje wydaje mi się ze to od tego ale nie znam się na kontrolkach
 
 
Hiszpan 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II Int+ Honda ST1100
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 12 Wrz 2007
Posty: 1564
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 22-03-2008, 00:22   

A sprawdzałeś olej, płyn chłodzący, czy nie ma ubytków, ewentualnie jakiś zmian w gęstości czy kolorze? Zaglądałeś pod maskę czy nie ma jakiś wycieków itp?
Specjalistą nie jestem, ale wydaje mi się, że przyczyny mogą być inne niż paliwo. Na Twoim miejscu pojechał bym do ASO, niech spradwzą
_________________
Pewien motocyklista z Tarnowa do policjanta: Paaanie! Diabeł mnie opętał...
Staram się pisać poprawnie po polsku
Nigdy nie dyskutuj z idiotą, bo najpierw zniży Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem.

 
 
 
co_hipi
[Usunięty]

Wysłany: 22-03-2008, 13:04   

mialem podobny problem dwa razy zdarzylo mi sie takie cos w mojej toyocie sposob jeden i skuteczny odlacz akumulator na 10-15 minut komputer sie zresetuje i blad powinien zniknac jesli nie to oznacza jakas usterke wtedy proponuje podlaczenie pod komputer.
 
 
Abacuss
[Usunięty]

Wysłany: 25-03-2008, 12:31   Re: Żółta lampka układu spalania świeci sie niebezpiecznie..

janosik napisał/a:
Czy wiecie co moze byc przyczyna zapelenia sie tej lampki i co to oznacza? Instrukcja obslugi auta za wiele nie mowi w tym temacie...


Gdy w MSS zapalała mi się ta kontrolka to w serwisie wymieniali sondę lambda i sugerowali tankowanie na markowych stacjach...

pozdrawiam
Abacuss
 
 
janosik
[Usunięty]

Wysłany: 30-03-2008, 17:09   

elili napisał/a:
CHECK ENGINE się świeci? To raczej nie
Cytat:
czekac z tym tematem do przegladu


ok, pojechalem do ASO, podlaczyli do kompa, wzieli 150 pln i powiedzieli, ze zadzialal czujnik uszkodzenia katalizatora. zresetowali i kazali tankowac paliwo na markowych stacjach. jak sie znow zaswieci, to katalizator trzeba bedzie wymienic...

jan
 
 
Leszek_Kamil
[Usunięty]

Wysłany: 30-03-2008, 22:10   

Naprawdę wielka mi to oszczędność tankować na stacji Neste a pózniej wymieniać katalizator :) lub inne rzeczy ceny między stacjami np BP ORLEN A NESTE chyba nie są jakieś duże !
 
 
Hiszpan 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II Int+ Honda ST1100
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 12 Wrz 2007
Posty: 1564
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 30-03-2008, 23:36   

janosik napisał/a:
...to katalizator trzeba bedzie wymienic...

Wyżej pisałem o oleju, płynie chłodniczym itp. dlatego, że miałem podobną sytuację a sprawcą była uszczelka pod głowicą i podejrzenie pękniętej głowicy.

Nie wiem co gorsze, głowica czy katalizator.
Współczuje ....... portfelowi ;)
_________________
Pewien motocyklista z Tarnowa do policjanta: Paaanie! Diabeł mnie opętał...
Staram się pisać poprawnie po polsku
Nigdy nie dyskutuj z idiotą, bo najpierw zniży Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem.

 
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 02-09-2008, 01:37   

Osobiście mam to samo w swoim Outku, niezależnie czy tankuje paliwo Shell czy Neste czy Tesco co jakiś czas się kontrolka zapala. Diagnostyka silnika wskazuje że jest to błąd małej wydajności katalizatora. Wydajności katalizatora jest mierzona na podstawie stosunku wartości napięć na obu sondach lambda (przed i za katalizatorem), jeśli ten stosunek jest za "często" "zły" (świadomie użyłem cudzysłowów bo to zależy od producenta systemu sterowania silnikiem) to kontrolka się zapala i jest zapamiętywany błąd. U mnie jeśli się świeci kontrolka to spalanie na trasie mam na poziomie 9l/100, przy zgaszonej kontrolce schodzi poniżej 8l/100. Sam błąd może sugerować niekoniecznie uszkodzenie katalizatora, może to być uszkodzenie któreś z sond lambda lub kabli je łączących.
Ponieważ mnie ten problem osobiście irytuje po przejrzeniu instalacji elektrycznej nie znalazłem problemu, za to odkryłem że jedna z sond (ta za katalizatorem) jest nieoryginalna. Problem dalej jest w trakcie poszukiwań.
 
 
bono1977 
Nowy Forumowicz

Auto: outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sie 2008
Posty: 2
Skąd: warszawa
Wysłany: 02-09-2008, 10:37   

Ja mialem wczoraj ten problem, tez podjechalem do aso na puławskeiej kolesie skasowali 120zl za podlaczenie do kompa po czym stwierdzili ze to wina gazu. zresetowali kontrolke i teraz czekam az zaswieci sie znowu abym mogl podjechac do gazownika bo ten skolei powiedzial ze jak sie zaswieci t moze tylko cos zrobic :) . Wiec czekam
 
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-09-2008, 19:24   

janosik napisał/a:
ok, pojechalem do ASO, podlaczyli do kompa, wzieli 150 pln i powiedzieli, ze zadzialal czujnik uszkodzenia katalizatora.

Lampka zapali się znowu jak ECU silnika wykona test sprawdzający katalizator. Jako że do tego jest potrzebna jazda o dość specyficznym schemacie to zależnie od szczęścia, może zapalic się za kilka dni lub za kilka tygodni.
bono1977 napisał/a:
Ja mialem wczoraj ten problem, tez podjechalem do aso na puławskeiej kolesie skasowali 120zl za podlaczenie do kompa po czym stwierdzili ze to wina gazu. zresetowali kontrolke i teraz czekam az zaswieci sie znowu abym mogl podjechac do gazownika bo ten skolei powiedzial ze jak sie zaswieci t moze tylko cos zrobic

Dla gazownika lepszą informacją od ASO byłyby wartości parametrów 81 i 82 z ECU silnika. Jeśli są na maksa na plus to znaczy że auto dostaje zbyt mało gazu.
_________________

 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 03-09-2008, 22:31   

tomekrvf napisał/a:
janosik napisał/a:
ok, pojechalem do ASO, podlaczyli do kompa, wzieli 150 pln i powiedzieli, ze zadzialal czujnik uszkodzenia katalizatora.

Lampka zapali się znowu jak ECU silnika wykona test sprawdzający katalizator. Jako że do tego jest potrzebna jazda o dość specyficznym schemacie to zależnie od szczęścia, może zapalic się za kilka dni lub za kilka tygodni.
A możesz napisać coś więcej? Wydawało się że test katalizatora jest wykonywany w trybie ciągłym.
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 04-09-2008, 16:39   

Jazda testowa:

Panowie w ASO moga sprawdzić czy ECU silnika przetestowało katalizator. Trzeba wejść w zakładkę :rediness test" i przy pozycji "catalyst" powinno być COMP czyli completed. Jeśli test nie został wykonany, to fakt że nie świeci się MIL nie oznacza że wszystko jest dobrze. W Rediness Test na Europę są jeszcze sondy lambda i grzałki sond. W autach z USA, ECU testuje dodatkowo EGR, odsysanie par paliwa i cos jeszcze czego nie pamiętam.
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.