Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Hubeeert
11-02-2007, 00:33
MSS 1.9 DID silnik nie zagrzewa się
Autor Wiadomość
szyja 
Nowy Forumowicz

Auto: OII
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lis 2006
Posty: 7
Skąd: Wwa
Wysłany: 14-01-2008, 13:08   Wymiana termostatu

menti napisał/a:
stag napisał/a:
Witam!
Rozumiem, że spuszczenie płynu nie jest konieczne (rozlaniu ulega niewielka jego ilość) a nastepnie uzupełnić należy tylko zbiornik wyrównawczy? Czy tak?
Sorry za może lamerskie pytanie, ale nie jestem mocny w te klocki ...


Ja osobiście nie bawiłem się w zlewanie płynu...wyleje Ci się może 0,5l :)

Poza tym trochę inaczej zmieniałem termostat niż podaje JCH. Mianowicie podarowałem sobie punkty 2,3,4 i 5 (z instrukcji JCH), a zamiast tego odkręciłem wspornik, do którego montowana jest plastykowa osłona. Do tego wspornika podczepione są także przewody elektryczne. Po wymontowaniu wspornika jest całkiem dobry dostęp do termostatu.

U mnie bez wymontowania wspornika nie można było zdjąć obudowy termostatu. A to raptem 2 śruby (klucz #11). Może złożyć wniosek o poprawkę instrukcji?
Co do uzupełniania płynu - u mnie też nie było takiej potrzeby, naprawdę niewiele płynu uciekło.
No i teraz przynajmniej zagrzewa się silnik i wskazówka pokazuje lekko przed północą.
Wielki dzięki za instrukcję
Dodam że termostat zakupiłem w cenie 27PLN (intercars). Załączony gumowy oring też pasował.

INDEKS: 1417.89
NAZWA: Termostat środka chłodzącego
OPIS: VERNET termostat 89°C RENAULT R19/21 1721;LAGUNA 1.8
PRODUCENT: VERNET
INFORMACJE KATALOGOWE:
Temperatura otwarcia [°c] - 89
artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca - z uszczelnieniem



pzdr
szyja

 
 
gulgulq 
moderator
Służbowo. Na statek.


Auto: i30
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 6448
Skąd: Rzeszów/Ropczyce
Wysłany: 21-01-2008, 14:19   

ja te zju po wymince, i tez musialem odkrecic wspornik - bez odkrecania pewnie by sie dalo ale bardoz ciezki dostep i akrobatyka niezla, płynu dolałem z 0.5 litra, termostat kupiony w dakolu za 29 zł, uszczelke zaloylem stara bo w nowym byla prostokątna aw starym okragła i lepiej pasuje,

czas wymiany ok. 40 minut przy bardo powolnym okrecaniu ;) zeby czegos nie zepsuc ;) :)
Efekty widoczne - silnik szybciej sie grzeje, wskazowka stoi prawie na bacznosc, nie wiem narazie tylko jak na spalaniu sie odbije :)

a nawazniejsze instrukcja BARDZO sie przydała :)
_________________
wspieramrozwoj.pl
sprawdzpodatki.pl
naszhandel.pl

kupujepolskieprodukty.pl
 
 
 
MarFi
[Usunięty]

Wysłany: 27-03-2008, 14:37   

Witam Wszystkich!
Mam podobny problem z grzaniem silnika, tzn właściwie to prawie sie w ogóle nie grzeje. Jechałem w tym tygodniu na autostradzie, fakt ze było może z -1 stopni, ale wskaźnik temperatury wskoczył ledwo na 1/4 skali, a w aucie było zimno. Byłem pewny ze termostat dzisiaj wymieniłem na nowy, ale już przy wyjmowaniu starego okazało się ze trzymał bardzo dobrze ten co był, mimo wszystko założyłem nowy ale nie wiele się zmieniło, temperatura podniosła się może na 2 kreseczki a chłodnica już zrobiła się ciepła :( i właściwie stojąc w miejscu autko się w ogóle nie grzało.... Co może być jeszcze przyczyną??
Pozdrawiam
MarFi
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 28-03-2008, 14:32   

Brak płynu chłodniczego lub zapowietrzona część układu.
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
rysiekxj 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Space Star 1,9DiD
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Sie 2008
Posty: 32
Skąd: Wodzisław Śląski
Wysłany: 02-10-2008, 10:45   

co może być przyczyną,że po wymianie termostatu temperatura silnika patrząc na wskaźnik jest właściwa natomiast płyn w zbirniczku wyrównawczym jest letni-zimny, dodję,że ogrzeanie działa jak trzeba
_________________
spoglądajcie w lusterka i uważajcie na motocyklistów - to mogę być ja
 
 
xjacobs 
mod MSS

Auto: MSS 1.6 2004 / 406 coupe 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 762
Skąd: Giżycko/Warszawa
Wysłany: 02-10-2008, 15:52   

rysiekxj napisał/a:
co może być przyczyną,że po wymianie termostatu temperatura silnika patrząc na wskaźnik jest właściwa natomiast płyn w zbirniczku wyrównawczym jest letni-zimny, dodję,że ogrzeanie działa jak trzeba
skoro wskaźnik pokazuje właściwą temperaturę, to w czym problem? :)
_________________

 
 
 
rysiekxj 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Space Star 1,9DiD
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Sie 2008
Posty: 32
Skąd: Wodzisław Śląski
Wysłany: 02-10-2008, 19:37   

xjacobs napisał/a:
rysiekxj napisał/a:
co może być przyczyną,że po wymianie termostatu temperatura silnika patrząc na wskaźnik jest właściwa natomiast płyn w zbirniczku wyrównawczym jest letni-zimny, dodję,że ogrzeanie działa jak trzeba
skoro wskaźnik pokazuje właściwą temperaturę, to w czym problem? :)


chciałbym aby nie bylo problemu - ale z doświadcznia w autach jakie używałem /głównie niemieckie/ temperatura w zbiorniczku zawsze wzrastała z temp. płynu w silniku , w MSS bynajmniej moim jest natomiast inaczej i to mnie nurtuje czy jest to takie rozwiązanie techniczne czy mam jakiś feler.
_________________
spoglądajcie w lusterka i uważajcie na motocyklistów - to mogę być ja
 
 
u157 
Mitsumaniak


Auto: Galant E 33, EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 19 Mar 2008
Posty: 344
Skąd: Złotów
Wysłany: 02-10-2008, 19:54   

Tak jest prawidłowo w miśkach do zbiorniczka wyrównawczego jest oddawane tylko tyle płynu ile potrzeba do utrzymania prawidłowego ciśnienia w układzie, w vw zbiorniczek wyrównawczy jest pod ciśnieniem i w nim płyn podlega ciągłej wymianie. :wave:
 
 
rysiekxj 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Space Star 1,9DiD
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Sie 2008
Posty: 32
Skąd: Wodzisław Śląski
Wysłany: 03-10-2008, 09:53   

u157 napisał/a:
Tak jest prawidłowo w miśkach do zbiorniczka wyrównawczego jest oddawane tylko tyle płynu ile potrzeba do utrzymania prawidłowego ciśnienia w układzie, w vw zbiorniczek wyrównawczy jest pod ciśnieniem i w nim płyn podlega ciągłej wymianie. :wave:


No to od dzisiaj bedę spać spokojnie i nie szukać problemów w ukladzie chłodzenia. Dziękuje !
_________________
spoglądajcie w lusterka i uważajcie na motocyklistów - to mogę być ja
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 03-10-2008, 13:58   

u157 napisał/a:
w vw zbiorniczek wyrównawczy jest pod ciśnieniem i w nim płyn podlega ciągłej wymianie

W MSS 1.9 DID zbiornik kompensacyjny cieczy chłodzącej też jest pod cisnieniem
_________________

 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 03-10-2008, 14:07   

tomekrvf napisał/a:
W MSS 1.9 DID zbiornik kompensacyjny cieczy chłodzącej też jest pod cisnieniem
Dokładnie. To europejski silnik więc i rozwiązania europejskie.
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
darek7513 
Nowy Forumowicz


Auto: mss 1.9 did 2004
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lis 2008
Posty: 30
Skąd: mragowo
Wysłany: 14-02-2009, 20:03   

Mam pytanie przeczytalem temat , wymienilem termosta i okazalo sie ze w samochodzie robi sie szybciej cieplej ale zato wzkazowka dlugo sie niepodnowi ok 12 km a potem podnosi sie o 1/5 wartosci wskaznika[termostat to vernet 89c] O co chodzi:?:
_________________

 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 15-02-2009, 21:20   

darek7513 napisał/a:
[termostat to vernet 89c]
Początek otwarcia 82, a pełne to 95 stopni dla DID'a. Też mam verneta i mam z nim problemy :(
U Ciebie podejrzewam zbyt wczesne otwarcie termostatu.
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
Zwierzu 
Forumowicz


Auto: Outlander Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Lut 2006
Posty: 147
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-02-2009, 20:10   

Tez popatrzylem na temp u mnie w SS i mam ten sam problem wskazowka jest w 1/3 skali na zewnatrz okolo -4 stopnie. To chyba nie jest normalne -plyn chlodniczy wymieniany przy przegla.dzie 60 tys czyli 4 tys temu. Jesli to termostat to jaki najlepiej kupic nie chce jakichs problematycznych podrobek poradzcie prosze.

Pozdro

[ Dodano: 17-02-2009, 13:33 ]
ALLIANZ-AUTO Sp. z o.o.

powiedzial 200 termostat + 250 zl robocizna chyba ich powaliło...

Co sadzicie????
_________________

 
 
 
darek7513 
Nowy Forumowicz


Auto: mss 1.9 did 2004
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lis 2008
Posty: 30
Skąd: mragowo
Wysłany: 20-02-2009, 20:13   

U mnie podejrzewam ze sprawa razbija sie o czujnik temp. bo jak ostanio jechalem dlozszy odcinek trasy to wskaznik byl w odpowiedniej pozycji , potem jak stanolem to mialem wrazenie jak by troche opadl .teraz na krotkich tasach [3,4km] to ledwie drga. A jesli chodzi opytanie kolegi jaki termostat ,to moj znajomy ktory ma sklep z czesciami oginal znalazl za okolo 100 zl :o takze 200 to lekkie przegiecie . a wymianna sam to zrobilem 30 min.[250 stowy wkieszeni :lol: ]na forum jest to bardzo dobrze opisane.
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.