 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: akbi 28-09-2007, 15:35 |
lpg sekwencja |
Autor |
Wiadomość |
majick [Usunięty]
|
Wysłany: 17-02-2006, 09:49 lpg sekwencja
|
|
|
Czy ktoś zakładał taki typ (IV generacji,faza lotna gazu) i jakie ma uwagi. |
|
|
|
 |
Karwoś
Mitsumaniak
Auto: Ford C-Max Hybrid 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1446 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 19-02-2006, 11:07
|
|
|
Ja założyłem do Lancera 2,0 SOHC 120KM w automatycznej skrzyni biegów. A oto moje uwagi:
Założenie było bezproblemowe a sam silnik z tego co wiem bardzo dobrze znosi gaz.
Kwestią najtrudniejsą w moim przypadku była sama regulacja składu mieszanki - otóż samochód palił na początku 16,5 l gazu w mieście a przy wchodzeniu na 5000 - 6000 obr przełączał na benzynę - okazało się że powodem jest reduktor, który co prawda nadawał się do silnika 120KM ale nie nadawał się do tej skrzyni i musiałem go wymienić na reduktor do silników V6 - problem zniknął.
Spalanie dalej pozostało na zbyt wysokim poziomie - panowie obniżali mi skład mieszanki a spalanie paradoksalnie rosło, osiągni spadały a check zapalał się cały czas (błąd ubogiej mieszanki).
Od tygodnia przyjęto inną strategię ustalania mieszanki - okazało się że gdy komputer odczytywał zbyt ubogi skład mieszanki sam sztucznie wydłużał czasy wtrysku do 50-60ms co jest jakieś 10x za dużo - w rezultacie uboga mieszanka zalewała układ - spalanie rosło (16,8 w mieście i 11 na trasie). Po ostatniej regulacji - podniesienie składu mieszanki dość znaczne w każdym zakresie obrotów - spalanie spadło w mieście do 14,4 i 9,8 na trasie - oczywiście nie jeżdzę jak taxówkarz. Osięgi oczywiście wzrosły i to odczuwalnie. Regulacji nadal ten gaz wymaga bo czasami check się zapala - zauważyłem że tak ok przy 2200 obr - czyli na początku wzrostu mementu (delikatna korekta w górę składu mieszanki powinno pomóc).
Samochód powinien palić jakieś 14-15 w mieście ( benzyny w mieście spalał mi 12,12).
A co do tego typu instalacji to ja jestem zadowolony, ale jeśli chodzi o wiele rodzajów silników to żaden gaz się nie nadaje - przykładem jest VVTi toyoty czy 2,4 MIVEC Mitsubishi - to opinia zakładu w którym zakładałem gaz - powodem jest zbyt duża ilość elektroniki szczególnie w MIVEC. |
_________________ Lancer 2,0 '04 Automat. - już u nowego właściciela
Czas może na Space Stara dla żony? |
|
|
|
 |
sla
Forumowicz

Auto: Inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 27 Mar 2005 Posty: 2882 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21-02-2006, 08:39
|
|
|
Nie rozumiem , jak możesz być zadowolony jezeli ciągle coś trzeba regulować.Chyba masz b .dużo wolnego czasu i nie wiesz co z nim robić jeżeli taka instalacja jeszcze Cię nie zdenerwowała a nawet jesteś z niej zadowolony. |
|
|
|
 |
Artii
moderator mitsumaniak

Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 892 Skąd: Zawiercie/Zabrze
|
Wysłany: 21-02-2006, 10:01
|
|
|
Zawsze po zalozeniu LPG trzeba pare razy podjechac na regulacje. Jeden musi jechac raz a drugi piec razy nie ma reguly. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Karwoś
Mitsumaniak
Auto: Ford C-Max Hybrid 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1446 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 21-02-2006, 11:22
|
|
|
Otóż to - tu nie chodzi że źle mi się jeździ na tej instalacji - bo czy on pali 17 czy 14 to jeździ się podobnie - nie ma z nią żadych problemów - ale jeśli chodzi i mój wolny czas - to go niestety nie mam za dużo - a regulację przeprowadzają od ręki jak tylko się u nich zjawię i oczywiście bez opłat - a będą regulować aż będę z nij zadowolony na maxa. Po prostu nigdy nie zdarzył i im się lancer w automacie - i sami przyznają że nie jest on typowy dla innych automatów - nigdy nie spotkali się z koniecznością ustawiania takiej mieszanki jaka jest u mnie. I właśnie z tego wynikają liczne regulacje.
Tyle że ja wolę jeździć 10 razy i mieć wszystko idealnie zrobione niż machnąć ręką i jeździć na byle jak dostrojonej mieszance. |
_________________ Lancer 2,0 '04 Automat. - już u nowego właściciela
Czas może na Space Stara dla żony? |
|
|
|
 |
krzysio1972
Mitsumaniak
Auto: Galant EA5W, Carisma 4G92
Pomógł: 11 razy Dołączył: 29 Sie 2005 Posty: 469 Skąd: Józefów
|
Wysłany: 23-02-2006, 11:20
|
|
|
Witam,
a jaka masz ta sekwencje, tworzy sie tam mapy czasow wtrysku, robli tylko autoadaptacje na postoju, czy jezdzili samochodem i ustawiali, jakie wtryskiwacze i srednice dysz? Takiego spalania to ja nie mam nawet w galancie. |
_________________ Krzysio
Carisma 1.6 GL '96
Galant 2.5 V6 '97 |
|
|
|
 |
Karwoś
Mitsumaniak
Auto: Ford C-Max Hybrid 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1446 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 23-02-2006, 20:57
|
|
|
Autoadaptacja na postoju to tylko dla orientacji a ustawianie dokładne to w czasie jazdy - nawet 30 km. Nie wiem jakie są wtryskiwacze i średnice dysz - ale w homologacji mam REG by OMVL, wielozawór Tomasetto, obudowa wielozaworu - IRENE.
A co do spalania to ja nie jeżdze 50 km/h a obroty to nie raz nie dwa 6000 osiagają. Dla mnie samochód służy do jeżdzenia ale takiego które sprawia mi przyjemność. A dodatkowo to automat. Poza tym nawet od Jacka usłyszałem że to nie są silniki oszczędne ale takie z którym można wiele wycisnąć. Zresztą wiem że ten silnik bez problemu wytrzymuje 300KM a widziałem zmiany na wiele więcej.
A to że 2.5 V6 pali mniej to może to jazda na kropelkę albo mieszanka ustawiona jest bardzo ubogo (co jest bardzo niezdrowe dla silnika). U mnie nie da się ustawić ubogiej mieszanki bo przez to komputer dawkuje zbyt długoi spalanie wychodzi na poziomie 17. Ostatnio spalił mi 14,5 w tym 50km na starych (złych) ustawieniach a jeździłem bardzo szybko i na bardzo wysokich obrotach. Benzyny spalił mi w mieście przy średniej jeździe 12,12 (jeszcze bez zamontowanej instalacji LPG) więc spalanie 14-15 w zimie przy więcej niż sredniej jeździe mnie nie dziwi. Zresztę o ile się nie mylę - spalanie chwilowe w tym silniku (benzyny) przy wciskaniu do deski może wynieść 40l/100km (dodajdo tego skrzynię, która ustala obroty na 5500 (i tak zostaje)a prędkość rośnie nawet o 30km/h w górę bez wzrostu obrotów.
Jak już powiedziałem ten silnik nie jest oszczędny i nie po to został zrobiony żeby mało palił.
Dodam do tego że europejska 2,0 w manualu spala 11,7 - dane producenta - dodaj do tego automat (10-15%) i wychodzi 13,5 benzyny. Poza tym to nie manual że można katować silnik - ja tylko wciskam gaz a automat robi tak żeby to się na prędkość jak najefektywniej przekładało. Więc nie ma tu mowy o katowaniu silnika na 1 biegu. Kiedyś latem sprawdzę ile spali mi benzyny po 100km bardzo intensywnej jazdy po mieście. Zobaczymy co wyjdzie. |
_________________ Lancer 2,0 '04 Automat. - już u nowego właściciela
Czas może na Space Stara dla żony? |
|
|
|
 |
krzysio1972
Mitsumaniak
Auto: Galant EA5W, Carisma 4G92
Pomógł: 11 razy Dołączył: 29 Sie 2005 Posty: 469 Skąd: Józefów
|
Wysłany: 24-02-2006, 10:33
|
|
|
Karwoś napisał/a: | Autoadaptacja na postoju to tylko dla orientacji a ustawianie dokładne to w czasie jazdy - nawet 30 km. Nie wiem jakie są wtryskiwacze i średnice dysz - ale w homologacji mam REG by OMVL, wielozawór Tomasetto, obudowa wielozaworu - IRENE. |
O dysze sie pytalem, bo czasy wtryskow sa pochodna cisnienia na listwie i wlasnie srednicy dysz. Ale widze, ze u Ciebie gazownicy podeszli fachowo do tematu to i z tym sobie na pewno poradzili.
Karwoś napisał/a: | A to że 2.5 V6 pali mniej to może to jazda na kropelkę albo mieszanka ustawiona jest bardzo ubogo (co jest bardzo niezdrowe dla silnika). |
Przyklady spalan jakie podales byly spore, wieksze niz u mnie, to co gazownicy osiagneli po regulacjach jest akceptowalne biorac pod uwage technike jazdy i paliwozernosc.
Krotko o moim galancie:
Ja mam sekwencje vsi prins, zapewniam Cie, ze nie jest ubogo ustawiona i nie jestem mistrzem jazdy na kropelce. Ja rowniez mam automat i b.lubie wykorzystywac Wide Open Throttle Switch. Mam podobne podejscie do funkcji samochodu ,do tego caly rok na swiatlach i uzywam klime, a spalanie srednie mam na poziomie 14 l/100km (80%miasto) i min/max 10.33/16.23 |
_________________ Krzysio
Carisma 1.6 GL '96
Galant 2.5 V6 '97 |
|
|
|
 |
Karwoś
Mitsumaniak
Auto: Ford C-Max Hybrid 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1446 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 24-02-2006, 17:48
|
|
|
Ja tez jek najbardziej światła włączone cały rok, Klima zresztą też. Na regulację jeszcze raz będę musiał podjechać bo przy niskich obrotach czasami się check zapala (za uboga mieszanka w zakresie 2200-2300)-ale to już kosmetyka. Dopiero jak wszystko będzie chodzić jak w zegarku to i spalanie bede wiedział jakie jest naprawdę. |
_________________ Lancer 2,0 '04 Automat. - już u nowego właściciela
Czas może na Space Stara dla żony? |
|
|
|
 |
|
|