Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: akbi
28-09-2007, 15:35
lpg sekwencja
Autor Wiadomość
majick
[Usunięty]

Wysłany: 17-02-2006, 09:49   lpg sekwencja

Czy ktoś zakładał taki typ (IV generacji,faza lotna gazu) i jakie ma uwagi.
 
 
Karwoś 
Mitsumaniak

Auto: Ford C-Max Hybrid 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1446
Skąd: Suwałki
Wysłany: 19-02-2006, 11:07   

Ja założyłem do Lancera 2,0 SOHC 120KM w automatycznej skrzyni biegów. A oto moje uwagi:
Założenie było bezproblemowe a sam silnik z tego co wiem bardzo dobrze znosi gaz.
Kwestią najtrudniejsą w moim przypadku była sama regulacja składu mieszanki - otóż samochód palił na początku 16,5 l gazu w mieście a przy wchodzeniu na 5000 - 6000 obr przełączał na benzynę - okazało się że powodem jest reduktor, który co prawda nadawał się do silnika 120KM ale nie nadawał się do tej skrzyni i musiałem go wymienić na reduktor do silników V6 - problem zniknął.
Spalanie dalej pozostało na zbyt wysokim poziomie - panowie obniżali mi skład mieszanki a spalanie paradoksalnie rosło, osiągni spadały a check zapalał się cały czas (błąd ubogiej mieszanki).
Od tygodnia przyjęto inną strategię ustalania mieszanki - okazało się że gdy komputer odczytywał zbyt ubogi skład mieszanki sam sztucznie wydłużał czasy wtrysku do 50-60ms co jest jakieś 10x za dużo - w rezultacie uboga mieszanka zalewała układ - spalanie rosło (16,8 w mieście i 11 na trasie). Po ostatniej regulacji - podniesienie składu mieszanki dość znaczne w każdym zakresie obrotów - spalanie spadło w mieście do 14,4 i 9,8 na trasie - oczywiście nie jeżdzę jak taxówkarz. Osięgi oczywiście wzrosły i to odczuwalnie. Regulacji nadal ten gaz wymaga bo czasami check się zapala - zauważyłem że tak ok przy 2200 obr - czyli na początku wzrostu mementu (delikatna korekta w górę składu mieszanki powinno pomóc).
Samochód powinien palić jakieś 14-15 w mieście ( benzyny w mieście spalał mi 12,12).

A co do tego typu instalacji to ja jestem zadowolony, ale jeśli chodzi o wiele rodzajów silników to żaden gaz się nie nadaje - przykładem jest VVTi toyoty czy 2,4 MIVEC Mitsubishi - to opinia zakładu w którym zakładałem gaz - powodem jest zbyt duża ilość elektroniki szczególnie w MIVEC.
_________________
Lancer 2,0 '04 Automat. - już u nowego właściciela

Czas może na Space Stara dla żony?
 
 
 
sla 
Forumowicz


Auto: Inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 27 Mar 2005
Posty: 2882
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-02-2006, 08:39   

Nie rozumiem , jak możesz być zadowolony jezeli ciągle coś trzeba regulować.Chyba masz b .dużo wolnego czasu i nie wiesz co z nim robić jeżeli taka instalacja jeszcze Cię nie zdenerwowała a nawet jesteś z niej zadowolony.
 
 
Artii 
moderator mitsumaniak


Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 892
Skąd: Zawiercie/Zabrze
Wysłany: 21-02-2006, 10:01   

Zawsze po zalozeniu LPG trzeba pare razy podjechac na regulacje. Jeden musi jechac raz a drugi piec razy nie ma reguly.
_________________

 
 
 
Karwoś 
Mitsumaniak

Auto: Ford C-Max Hybrid 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1446
Skąd: Suwałki
Wysłany: 21-02-2006, 11:22   

Otóż to - tu nie chodzi że źle mi się jeździ na tej instalacji - bo czy on pali 17 czy 14 to jeździ się podobnie - nie ma z nią żadych problemów - ale jeśli chodzi i mój wolny czas - to go niestety nie mam za dużo - a regulację przeprowadzają od ręki jak tylko się u nich zjawię i oczywiście bez opłat - a będą regulować aż będę z nij zadowolony na maxa. Po prostu nigdy nie zdarzył i im się lancer w automacie - i sami przyznają że nie jest on typowy dla innych automatów - nigdy nie spotkali się z koniecznością ustawiania takiej mieszanki jaka jest u mnie. I właśnie z tego wynikają liczne regulacje.
Tyle że ja wolę jeździć 10 razy i mieć wszystko idealnie zrobione niż machnąć ręką i jeździć na byle jak dostrojonej mieszance.
_________________
Lancer 2,0 '04 Automat. - już u nowego właściciela

Czas może na Space Stara dla żony?
 
 
 
krzysio1972 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA5W, Carisma 4G92
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 29 Sie 2005
Posty: 469
Skąd: Józefów
Wysłany: 23-02-2006, 11:20   

Witam,
a jaka masz ta sekwencje, tworzy sie tam mapy czasow wtrysku, robli tylko autoadaptacje na postoju, czy jezdzili samochodem i ustawiali, jakie wtryskiwacze i srednice dysz? Takiego spalania to ja nie mam nawet w galancie.
_________________
Krzysio
Carisma 1.6 GL '96
Galant 2.5 V6 '97
 
 
 
Karwoś 
Mitsumaniak

Auto: Ford C-Max Hybrid 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1446
Skąd: Suwałki
Wysłany: 23-02-2006, 20:57   

Autoadaptacja na postoju to tylko dla orientacji a ustawianie dokładne to w czasie jazdy - nawet 30 km. Nie wiem jakie są wtryskiwacze i średnice dysz - ale w homologacji mam REG by OMVL, wielozawór Tomasetto, obudowa wielozaworu - IRENE.

A co do spalania to ja nie jeżdze 50 km/h a obroty to nie raz nie dwa 6000 osiagają. Dla mnie samochód służy do jeżdzenia ale takiego które sprawia mi przyjemność. A dodatkowo to automat. Poza tym nawet od Jacka usłyszałem że to nie są silniki oszczędne ale takie z którym można wiele wycisnąć. Zresztą wiem że ten silnik bez problemu wytrzymuje 300KM a widziałem zmiany na wiele więcej.

A to że 2.5 V6 pali mniej to może to jazda na kropelkę albo mieszanka ustawiona jest bardzo ubogo (co jest bardzo niezdrowe dla silnika). U mnie nie da się ustawić ubogiej mieszanki bo przez to komputer dawkuje zbyt długoi spalanie wychodzi na poziomie 17. Ostatnio spalił mi 14,5 w tym 50km na starych (złych) ustawieniach a jeździłem bardzo szybko i na bardzo wysokich obrotach. Benzyny spalił mi w mieście przy średniej jeździe 12,12 (jeszcze bez zamontowanej instalacji LPG) więc spalanie 14-15 w zimie przy więcej niż sredniej jeździe mnie nie dziwi. Zresztę o ile się nie mylę - spalanie chwilowe w tym silniku (benzyny) przy wciskaniu do deski może wynieść 40l/100km (dodajdo tego skrzynię, która ustala obroty na 5500 (i tak zostaje)a prędkość rośnie nawet o 30km/h w górę bez wzrostu obrotów.
Jak już powiedziałem ten silnik nie jest oszczędny i nie po to został zrobiony żeby mało palił.


Dodam do tego że europejska 2,0 w manualu spala 11,7 - dane producenta - dodaj do tego automat (10-15%) i wychodzi 13,5 benzyny. Poza tym to nie manual że można katować silnik - ja tylko wciskam gaz a automat robi tak żeby to się na prędkość jak najefektywniej przekładało. Więc nie ma tu mowy o katowaniu silnika na 1 biegu. Kiedyś latem sprawdzę ile spali mi benzyny po 100km bardzo intensywnej jazdy po mieście. Zobaczymy co wyjdzie.
_________________
Lancer 2,0 '04 Automat. - już u nowego właściciela

Czas może na Space Stara dla żony?
 
 
 
krzysio1972 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA5W, Carisma 4G92
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 29 Sie 2005
Posty: 469
Skąd: Józefów
Wysłany: 24-02-2006, 10:33   

Karwoś napisał/a:
Autoadaptacja na postoju to tylko dla orientacji a ustawianie dokładne to w czasie jazdy - nawet 30 km. Nie wiem jakie są wtryskiwacze i średnice dysz - ale w homologacji mam REG by OMVL, wielozawór Tomasetto, obudowa wielozaworu - IRENE.


O dysze sie pytalem, bo czasy wtryskow sa pochodna cisnienia na listwie i wlasnie srednicy dysz. Ale widze, ze u Ciebie gazownicy podeszli fachowo do tematu to i z tym sobie na pewno poradzili.

Karwoś napisał/a:
A to że 2.5 V6 pali mniej to może to jazda na kropelkę albo mieszanka ustawiona jest bardzo ubogo (co jest bardzo niezdrowe dla silnika).

Przyklady spalan jakie podales byly spore, wieksze niz u mnie, to co gazownicy osiagneli po regulacjach jest akceptowalne biorac pod uwage technike jazdy i paliwozernosc.

Krotko o moim galancie:
Ja mam sekwencje vsi prins, zapewniam Cie, ze nie jest ubogo ustawiona i nie jestem mistrzem jazdy na kropelce. Ja rowniez mam automat i b.lubie wykorzystywac Wide Open Throttle Switch. Mam podobne podejscie do funkcji samochodu ;-) ,do tego caly rok na swiatlach i uzywam klime, a spalanie srednie mam na poziomie 14 l/100km (80%miasto) i min/max 10.33/16.23
_________________
Krzysio
Carisma 1.6 GL '96
Galant 2.5 V6 '97
 
 
 
Karwoś 
Mitsumaniak

Auto: Ford C-Max Hybrid 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1446
Skąd: Suwałki
Wysłany: 24-02-2006, 17:48   

Ja tez jek najbardziej światła włączone cały rok, Klima zresztą też. Na regulację jeszcze raz będę musiał podjechać bo przy niskich obrotach czasami się check zapala (za uboga mieszanka w zakresie 2200-2300)-ale to już kosmetyka. Dopiero jak wszystko będzie chodzić jak w zegarku to i spalanie bede wiedział jakie jest naprawdę.
_________________
Lancer 2,0 '04 Automat. - już u nowego właściciela

Czas może na Space Stara dla żony?
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.