Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Hubeeert
03-06-2007, 23:54
[CB4W 1.6] sonda lambda - co jest grane, czy to możliwe ?
Autor Wiadomość
wpie0 
Forumowicz

Auto: lancer 1.6 4g92 wagon
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2007
Posty: 38
Skąd: internet
Wysłany: 18-05-2007, 18:35   [CB4W 1.6] sonda lambda - co jest grane, czy to możliwe ?

W moim lancerze jest cztero-przewodowa (biały,niebieski i 2 czarne). Wpiąłem się więc miernikiem wskazówkowym do białego i niebieskiego wcześniej rozgrzałem silnik. Wskazania miernika były co najmniej dziwne, po przygazowaniu na pół pedała (ile było obrotów nie wiem nie mam obrotomierza) napięcie skoczyło gwałtownie aż do 12V. Puszczając pedał zmalało gwałtownie na 0 a nawet wskazywało minus.
Czy to możliwe żeby w taki sposób była uszkodzona sonda lambda czy może jest to związane z uszkodzeniem komputera spowodowane tym, że mechanik podczas spawania tłumika nie odłączył klemy od akumulatora ? A może coś źle robię ?


Wiem, że normalnie napięcie powinno się wachać od 0.2V do 0.8V.
Jeżeli dobrze zrozumiałem to sondę sprawdza się podczas gdy jest ona wpięta do obwodu.
Swoją drogą to skoro sonda wytwarza napięcie to dlaczego nie może być wypięta do pomiarów, wydaje się, że jedynie grzałka nie będzie działać.
Jeszcze jedna rzecz mnie zastanawia, przy wypiętej sondzie i przekręconym kluczyku (bez uruchamiania silnika) sprawdziłem napięcie na wtyczce i jest tak: między białym a czarnym przewodem jest 12V i tym samym czarnym a niebieskim 6V. Wydawało mi się, że powinno być 12V między dwoma czarnymi czyli grzałką no chyba, że pojawia się ono dopiero po uruchomieniu silnika. Swoją drogą to nasuwa się następne pytanie kiedy grzeje grzałka sondy, czy przez cały czas ?

Dodam jeszcze, że wcześniej sprawdziłem miernik mierząc napięcie na 1,5 V bateryjce.

I jeszcz jedno: czy uniwersalne sondy NTK sprzedawane na Allegro można zakładać bez obaw do miśków ?
Ostatnio zmieniony przez akbi 29-05-2007, 22:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Karwoś 
Mitsumaniak

Auto: Ford C-Max Hybrid 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1446
Skąd: Suwałki
Wysłany: 19-05-2007, 13:12   

Jeżeli lambda jest 0-1 to powinno być między tymi wartościami - ale są też inne lambdy.
_________________
Lancer 2,0 '04 Automat. - już u nowego właściciela

Czas może na Space Stara dla żony?
 
 
 
wpie0 
Forumowicz

Auto: lancer 1.6 4g92 wagon
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2007
Posty: 38
Skąd: internet
Wysłany: 19-05-2007, 15:03   

Udało mi się wykręcić sondę, ma jakieś nietypowe oznaczenia coś jakby "N" złączone z "D" i liczba 068500-8778 11P (nie jestem pewien cyfr 85, były niewyraźne). Na głównej otulinie (izolacji) sondy jest napis SUMITOMO ale wydaje mi się, że to tylko producent izolacji.
 
 
mitutoyo
[Usunięty]

Wysłany: 23-05-2007, 23:40   

a wbij sie miedzy niebieski kabelek i mase (najlepiej z akumulatora). Pewnie sie podpiąleś w podgrzewanie sondy.
 
 
wpie0 
Forumowicz

Auto: lancer 1.6 4g92 wagon
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2007
Posty: 38
Skąd: internet
Wysłany: 24-05-2007, 07:49   

Sonda już działa, sam się dziwię dlaczego ale wygląda na to, że pomogło oczyszczenie jej z nagarów. Auto mniej pali i lepiej się wkręca na obroty.
Wczoraj pojechałem do Siedlec na założenie gazu. Zrobiłem kawałek drogi na benzynie, przy prędkości 90km/h wyszło mi spalanie 5.3 L. Założyłem sekwencję Staga 3000 za 1850zł. Przy takiej samej prędkości jak poprzednio spalanie na gazie wyszło 7 L, po cichu myślałem, że będzie mniej. W końcu mówi się, że powinno podskoczyć 5%.
Zapala mi się również na gazie check engine, instalator powiedział, że w Mitsubishi to normalne i nic się nie dzieje, ja myslę inaczej i coś będę kombinował chyba na własną rękę.
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 24-05-2007, 08:04   

wpie0 napisał/a:
Sonda już działa, sam się dziwię dlaczego ale wygląda na to, że pomogło oczyszczenie jej z nagarów. Auto mniej pali i lepiej się wkręca na obroty.
Wczoraj pojechałem do Siedlec na założenie gazu. Zrobiłem kawałek drogi na benzynie, przy prędkości 90km/h wyszło mi spalanie 5.3 L. Założyłem sekwencję Staga 3000 za 1850zł. Przy takiej samej prędkości jak poprzednio spalanie na gazie wyszło 7 L, po cichu myślałem, że będzie mniej. W końcu mówi się, że powinno podskoczyć 5%.
Zapala mi się również na gazie check engine, instalator powiedział, że w Mitsubishi to normalne i nic się nie dzieje, ja myslę inaczej i coś będę kombinował chyba na własną rękę.
Bo tak to jest kiedy zakłada się byle gdzie - oby taniej. Jeśli świeci się CE, to znaczy że jest źle i nie pozwól sobie wmawiać iNSTALATOROWI, że tak być powinno! Jest źle i powinno być poprawione.
 
 
mitutoyo
[Usunięty]

Wysłany: 24-05-2007, 10:12   

Normalne nie jest to swiecenie CE ale bardzo popularne w Mitsubishi z gazem i już czesto były gadki na temat dobierania oporników jako emulatorów wtrysków.Najczesciej pojawiała się wartość 56 Ohm.Może podpowiedz gazownikowi tę wartość i on coś wymyśli.
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 24-05-2007, 10:18   

Pewnie ten mechanior-gaziarz nie wie że wtryski w miśku mają inny opór i trzeba oporniki inne dać by ECU się nie skapnęło że nie działają. :badgrin:
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Maxiu
[Usunięty]

Wysłany: 14-04-2008, 23:05   

Witam! Mam ten sam problem swieci mi sie na gazie CE. Gazownik powiedzial ze wystarczy wymienic oporniki z 56 na 100 i bedzie dobrze o tej samej mocy oczywicie.
 
 
wpie0 
Forumowicz

Auto: lancer 1.6 4g92 wagon
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2007
Posty: 38
Skąd: internet
Wysłany: 15-04-2008, 06:44   

Wymieniłem oporniki na 56OHM i dalej Check się zapala, co prawda rzadziej ale jednak zapala.
 
 
akbi 
I Love SPEEDway


Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 12275
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 15-04-2008, 08:57   

Maxiu napisał/a:
Mam ten sam problem swieci mi sie na gazie CE
wpie0 napisał/a:
Wymieniłem oporniki na 56OHM i dalej Check się zapala

Proponuję podjechać do dobrego warsztatu i odczytać kody błędu, wówczas będzie można powiedzieć coś bliżej w czym tkwi problem.
_________________

Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V
 
 
 
wpie0 
Forumowicz

Auto: lancer 1.6 4g92 wagon
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2007
Posty: 38
Skąd: internet
Wysłany: 15-04-2008, 13:02   

Kody błedów odczytałem, błąd wtryskiwaczy. Mam wrażenie, że wtryskiwacze gazowe nie wyrabiają z szybkością wtrysku, check zapala sie przede wszystkim na wolnych obrotach gdzie czasy wtrysku są najkrótsze . Na benzynie jest wszystko OK.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.