Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zawory
Autor Wiadomość
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 22-04-2008, 00:43   

Noritsu napisał/a:
Jeszcze jedno pytanko. Czy jest mozliwe, że jeżeli owe popychacze stukają to silnik moze miec wiekszy apetyt na olej czy to raczej nie ma wpływu?

Nie zaobserwowałem wielkich różnic przed i po wymianie, mi połknął koło 0,75 litra w ciągu 4000 km, wiadomo ideał to nie jest ale nie ma co oczekiwać - prawie 250 000 km ma na zegarze, może uszczelniacze zaworów są zmęczone, przy takim zużyciu nie opłaca się tego robić, pozatym nie ukrywam ze momentami wykorzystuje silnik do konca :-)

[ Dodano: 22-04-2008, 00:46 ]
zbyszek05 napisał/a:
a jak to wyglądało ? bo nie widziałem ....masz fotki?

noritsu zerknij w moją galerię :mrgreen: a to ile warte?


jeśli chodzi o zmieniony przód to zobacz do mojej galerii, generalnie grill jest w kolorze nadwozia i lampy maja gładkie szkła i ciemne obwódki, wygląda to nawet całkiem fajnie, w sumie nawet na początku tego nie zauważyłem jak kupowałem samochód :-)
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Noritsu
[Usunięty]

Wysłany: 22-04-2008, 07:06   

Ten egzeplarz który obserwuje łyka około 300 ml na ok. 1000 km. To chyba sporo. Tak twierdzi właściciel.
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 22-04-2008, 12:48   

lukasz12 napisał/a:
Noritsu napisał/a:
Jeszcze jedno pytanko. Czy jest mozliwe, że jeżeli owe popychacze stukają to silnik moze miec wiekszy apetyt na olej czy to raczej nie ma wpływu?

Nie zaobserwowałem wielkich różnic przed i po wymianie, mi połknął koło 0,75 litra w ciągu 4000 km, wiadomo ideał to nie jest ale nie ma co oczekiwać - prawie 250 000 km ma na zegarze, może uszczelniacze zaworów są zmęczone, przy takim zużyciu nie opłaca się tego robić, pozatym nie ukrywam ze momentami wykorzystuje silnik do konca :-)

[ Dodano: 22-04-2008, 00:46 ]
zbyszek05 napisał/a:
a jak to wyglądało ? bo nie widziałem ....masz fotki?

noritsu zerknij w moją galerię :mrgreen: a to ile warte?


jeśli chodzi o zmieniony przód to zobacz do mojej galerii, generalnie grill jest w kolorze nadwozia i lampy maja gładkie szkła i ciemne obwódki, wygląda to nawet całkiem fajnie, w sumie nawet na początku tego nie zauważyłem jak kupowałem samochód :-)


a...myślałem że jeszcze ma nowszy przód...

[ Dodano: 22-04-2008, 19:36 ]
a jak twoje panewki....?
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
rkasia11
[Usunięty]

Wysłany: 22-04-2008, 19:38   

Noritsu napisał/a:
Ten egzeplarz który obserwuje łyka około 300 ml na ok. 1000 km. To chyba sporo. Tak twierdzi właściciel.


Ciekawe w jaki sposób zmierzył że 300ml, a może 278ml.
Jeśli od zmiany do zmiany wlał 3l, to dużo, ale zależne od stylu jazdy, jakości oleju, jakości paliwa, stopnia zapchania filtru powietrza.
Człowiek nie wymyślił silnika, który nie bierze oleju i z konstrukcji silnika jest to niemożliwe.
Jeśli oleju nie pali to musi go przybywać(rozpylone paliwo skrapla się na zimnych ściankach cylindra i musi spłynąć do oleju oczywiście zaraz po odpaleniu).
Jeśli silnik jest zimny i do tego mocno obciążony to musi wypić oliwę.
Max norma dla diesla to 3l oleju na 1000l ON.
Jak jest z beną to nie wiem.
Jeśli po rozgrzaniu silnika nie czuć w spalinach swądu oleju, to jest OK.
Błękitny dym = olejopijca. Nie mylić z parą wodną, której z benzyny jest dużo!!!!!!!
 
 
Noritsu
[Usunięty]

Wysłany: 22-04-2008, 22:35   

Gośc twierdzi, że po przejechaniu okoła 1000km trzeba uzupełnić olej. Jak twierdzi około 300ml.
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 22-04-2008, 22:38   

Cytat:
Jeśli oleju nie pali to musi go przybywać(rozpylone paliwo skrapla się na zimnych ściankach cylindra i musi spłynąć do oleju oczywiście zaraz po odpaleniu).
Jeśli silnik jest zimny i do tego mocno obciążony to musi wypić oliwę.
Max norma dla diesla to 3l oleju na 1000l ON.
Jak jest z beną to nie wiem.
Jeśli po rozgrzaniu silnika nie czuć w spalinach swądu oleju, to jest OK.
Błękitny dym = olejopijca. Nie mylić z parą wodną, której z benzyny jest dużo!!!!!!!


Czyli myślisz ze moje zużycie jest jeszcze w miarę rozsądne? (nie narzekam, pytam z ciekawosci, znowu ten litr oleju nie jest jakimś strasznym wydatkiem)
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
batman-1
[Usunięty]

Wysłany: 22-04-2008, 22:45   

to co sprzedający twierdzi nie zawsze jest zgodne z prawdą i trzeba brać poprawke a jak jest w żeczywistości okarze się dopiero po kupnie i z własnych obserwacji podczas użytkowania sam to przerabiałem,a z jaką skrzynką jest ta misia automat czy manual
 
 
Noritsu
[Usunięty]

Wysłany: 22-04-2008, 22:46   

Skrzynia manualna. Jutro z samego rana po nia jadę. Czeka mnie przejzd przez cały nasz piękny kraj. Oby było warto.
 
 
batman-1
[Usunięty]

Wysłany: 22-04-2008, 22:50   

pochwal sie gdzie ją wypatrzyłes i gdzie po nią śmigasz
 
 
Noritsu
[Usunięty]

Wysłany: 22-04-2008, 22:53   

Wypatrzyłem jakiś czas temu na otomoto. 94r 12V z sekwencyjnym gazem, manual. Zielona. Tylko tak jak pisałem na samym początku ponoć stukają zawory (popychacze) na zimnym silniku, po rozgrzaniu ponoc przestaja stukać. No i ten apetyt na olej. Gość jest z Bydgoszczy a ja z okolic Wrocławia. I tak jak pisałem, bladym świtem jadę ją zobaczyć.
 
 
batman-1
[Usunięty]

Wysłany: 22-04-2008, 23:04   

życze ci oby była warta czasu i przebytych kilometrów ja za swoją pierszą SIGMĄ tą po prawej na zdjęciu troche kilometrów zrobiłem trzy egzemplaże to była porażka a kilometów sporo w końcu kupiłem i się cieszyłem V6 12 zaworków automacik ale wyszło trochę inaczej niż mówił sprzedający a informacji więcej nabyłem tu na forum teraz mam V6 24 zaworki żona mówi że mam hopla na punkcie tej marki ale wiesz jak to któryś z kolegów na forum powiedział że to nie tuzinkowy samochód poprostu SIGMA
 
 
Noritsu
[Usunięty]

Wysłany: 22-04-2008, 23:09   

Oby było wszystko tak jak mówi gość. To auto "chodzi" za mna od wielu lat. wreszcie udało się uzbierać jakąś ludzka kwotę i moze wreszcie nabede upragnioną sigmę! W okolicy nie ma ani jednej :) No i ten dzwięk V6 :) Poezja.
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 23-04-2008, 13:05   

jak bedziesz brał i zasiądziesz już to rozgoń ją do końca gdzies gdzie można to zrobić bezpiecznie - nie oszczędzaj ,wkręcaj na obroty i sprawdzaj czy nic nie stuka...jak będziesz redukował z dużych obrotów i gwałtownie wciskał po tym gaz sprawdzaj czy nie łupie metalicznie ,tak jak przy skrzęconych i prostych kołach przy zerwaniu ,przy cofaniu po łuku tez słuchaj czy nie łupie metelicznie ...otwórz szybę by lepiej słyszeć ....mi łupało - myślałem że przegub wewnętrzny lub tak coś no i było coś po paru miesiącach ....SKRZYNIA MANUALNA :badgrin:
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
batman-1
[Usunięty]

Wysłany: 23-04-2008, 14:09   

mam nadzieje że jak wrucisz to zdasz relacje co i jak i czy kupiłeś pozdro ;)
 
 
Noritsu
[Usunięty]

Wysłany: 23-04-2008, 21:55   

Kupiona !!! Hurra. Zresztą jak się okazało od uzytkownika naszego forum :) Misia w stanie takim jak mówił właściciel. Troche tylko słychać jakj "rzęźi" skrzynia po puszczeniu sprzęgła na wolnych obrotach. Teraz tylko kwestia co moze byc przyczyną i jak to naprawić, poza tym wszystko jest ok :)

Jutro dzień, mycia, sprzątania i takie tam :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.