Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CJ4A 1.6] Jak zdjąć klawiaturę, na co uważać?
Autor Wiadomość
QwiateQ 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.0 Elegance A/T [EA2A]
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 220
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 11-04-2008, 21:09   [CJ4A 1.6] Jak zdjąć klawiaturę, na co uważać?

Witam ponownie,

zwracam się o pomoc w naprawie klawiatury, tj. rozrządu a konkretniej zaworu 1 wlot + 1 wylot z 4 przychodzących na 1 cylinder od strony rozrządu.
Prawdopodobna przyczyna to śrubka bum-klapki (mimo to uważam iż LPG nie jest złem koniecznym) między głowicą a zaworem na wlocie a później na wylocie.

Czy muszę ściągać olej z silnika?
Bo płyn chłodniczy na pewno.

Jakich części będę potrzebował (z tych co zmienia się za każdym razem jak podnosi się głowicę)
- uszczelka pod głowicę
- jeśli zmieniam zawór to jest jakaś mała obejma coś takiego, wg manuala wymienia się za każdym razem, co to?

Bartek, wiem że ostrzegałeś przy okazji rozrządu oby to później nie wyszło, teraz proszę o porady co do klawiatury lub kogoś w Bydgoszczy kto pomoże.
Bartek_nkm, jak masz jakieś trafne uwagi, co do naprawy, jestem otwarty na sugestie
Krzyżak, potrzeba kogoś z doświadczeniem aby w razie gdybym stanął w kropce podpowiedział co dalej, brałeś się za coś podobnego?
MM Bydgoszcz, czy ktoś w razie może podholować, pomóc z narzędziami nie wszystko posiadam
Każdy z Was MM,jeśli wie co robić.

przyczyna i diagnoza:
1. Przy pewnych nieznanych dotąd obrotach śrubka M3(może M4) ulega poluzowaniu i zostaje zassana do kolektora wlotowego
2. Przelatuje rozpędem w ostatni wlot
3. Odbija się o zawór i czeka na swoją nikczemną kolej
4. Klinuje się na otwartym zaworze
5. Słychać stukot, ale silnik chodzi.
6. Śruba zostaje wciągnięta do komory, tłok miota nią po wszystkich stronach.
7. Nie wiem czy nie klinuje i nie gnie z pomocą tłoka pozostałych zaworów ale zapewne jeden z wylotowych.
8. Moja reakcja - sprzęgło - silnik off - zjazd na bok.


objawy:
1. Na początku nie wiedząc co to sprawdzam, czy silnik kręci.
2. Kręci, odpala, wole obroty stukot, powyżej 1700 i powyżej do ~2400 normalnie, stukot niknie, dolny zakres stuka.
3. Nie wiem nadal co to sprawdzam świece, w diagnozowanym cylindrze z którego dochodzą stuki nie spala albo ... cholera wie, zaczadzona świeca - zmieniam świece
4. Nadal to samo, przedmuchuje cylinder, nic tam, już nie ma (nie było).
5. Iskra jest.
6. Szykuje się do naprawy :(

Że to śrubka to sprawdziłem zaraz później bum-klapkę i znalazłem a raczej nie było 1 z dwóch śrubek.
Pasek napięty nadal poprawnie, nie wygląda na przeskok.
Dzwoni tylko 1 cylinder (1 od strony rozrządu)

Wnioski:
1. Gazowników najpierw lać w mo@#%# a później patrzeć im na ręce i lać ponownie za głupie pomysły, zanim wdroży je w życie.
2. Zmienić bum-klapę (ew. wywalić)

W zamian 1, chciałem dać manuale silników i skrzyń, ale już są
W zamian 2, dołączę tu zdjęcia przyzwoitej jakości

Pozdrawiam
QwiateQ
_________________

Mitsubishi Galant 2.0 Elegance A/T [EA2A]
Mitsubishi Colt 1.6 16v GLX CJ0 4g92 [CJ4A] - EX
Ostatnio zmieniony przez Marcin-Krak 18-11-2009, 23:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 12-04-2008, 14:52   

Przy głowicy nie ma jakiś pułapek innych niż przy rozrządzie......

Zdejmij głowicę, będziemy radzić co dalej......

[ Dodano: 12-04-2008, 14:54 ]
PS. oczywiście masz manuale i znasz kolejność luzowania śrub głowicy i masz świadomość, że warto robić to etapami (45 st, wszystkie 10 we właściwej kolejności, 45 st, wszystkie 10 we właściwej kolejności, 45 st, wszystkie 10 we właściwej kolejności, tak do pełnego zluzowania.....)

[ Dodano: 12-04-2008, 14:56 ]
obejma, to pewnie zamek zaworowy - jeżeli zaworu nie będziesz musiał rozpinać młotkiem, to może zostać....
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
QwiateQ 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.0 Elegance A/T [EA2A]
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 220
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 12-04-2008, 15:47   

Co kupić na pewno, a co wypadałoby?

Dziś i to bez auta to raczej ciężko ale będę miał w ciągu tygodnia czas na pozbieranie
_________________

Mitsubishi Galant 2.0 Elegance A/T [EA2A]
Mitsubishi Colt 1.6 16v GLX CJ0 4g92 [CJ4A] - EX
 
 
 
Jogurt 
Mitsumaniak


Auto: CA4A & EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 21 Wrz 2006
Posty: 2554
Skąd: Tychy
Wysłany: 12-04-2008, 20:24   

napewno uszczelniacze zaworowe. jak ta głowica bedzie sie jeszcze nadawała do czegoś i bedziesz zmieniał zawory to dobrze jakbyś miał paste do docierania zaworów grubo i drobnoziarnistą
_________________
CA0
Galant II
 
 
QwiateQ 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.0 Elegance A/T [EA2A]
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 220
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 24-04-2008, 20:51   

Bartek napisał/a:
oczywiście masz manuale
nawet wydrukowane i zastosowałem się do Twoich wskazówek, po czym śruby ruszyły po 2 cyklach/45st na pełen luz

Bartek napisał/a:
Zdejmij głowicę
zdjęcia będą za chwilę

Jogurt napisał/a:
napewno uszczelniacze zaworowe
czy chodzi o prowadnice czy o gniazda zaworów?

Jogurt napisał/a:
dobrze jakbyś miał paste do docierania zaworów grubo i drobnoziarnistą
, a jak docierać szukałem ale są i nawet tacy co wiertarką lecą, a wiec jak najrozsądniej i w jaki sposób

Rozważam opcję oddania komuś do dotarcia, dobrze czy źle?

Bartek napisał/a:
jeżeli zaworu nie będziesz musiał rozpinać młotkiem
a jak zdjąć zachowując zamek zaworowy nie posiadając specjalnego ścisku? Może zwrócić się do ASO Moto-CHAMP Bydgoszcz?

Dalej będę pytał jak zamieszczę zdjęcia. Dopiero wczoraj i dziś udało mi się wygospodarować czas na konkretne rozkręcenie.
_________________

Mitsubishi Galant 2.0 Elegance A/T [EA2A]
Mitsubishi Colt 1.6 16v GLX CJ0 4g92 [CJ4A] - EX
 
 
 
Jogurt 
Mitsumaniak


Auto: CA4A & EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 21 Wrz 2006
Posty: 2554
Skąd: Tychy
Wysłany: 24-04-2008, 21:02   

QwiateQ napisał/a:
czy chodzi o prowadnice czy o gniazda zaworów?
ani to ani to. uszczelniacze zaworowe są na końcach prowadnic. to takie mini simeringi w metalowych obudowach.
QwiateQ napisał/a:
a jak docierać szukałem ale są i nawet tacy co wiertarką lecą, a wiec jak najrozsądniej i w jaki sposób
Rozważam opcję oddania komuś do dotarcia, dobrze czy źle?

w sumie i tak musisz dać głowice do planowania więc możesz spokojnie zlecić też dotarcie zaworów.
co do ściągania zabezpieczeń zaworowych ja znam tylko sposób z młotkiem ale tego nie polecam.
_________________
CA0
Galant II
 
 
QwiateQ 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.0 Elegance A/T [EA2A]
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 220
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 25-04-2008, 00:21   














fotki, sporo ale już nie miałem siły wybierać

Jakie macie zdanie na temat tej głowicy i uszkodzeń?
Póki co wg moich oględzin, znikome, nie widać pęknięć ani innych takich.
_________________

Mitsubishi Galant 2.0 Elegance A/T [EA2A]
Mitsubishi Colt 1.6 16v GLX CJ0 4g92 [CJ4A] - EX
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 25-04-2008, 09:14   

W poniedziałek opiszę, co bym po kolei zrobił ze skutkami tej muchy w kasku ;)
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
QwiateQ 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.0 Elegance A/T [EA2A]
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 220
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 25-04-2008, 19:21   




Nie wszędzie doszedłem z czyścidłem jednak trochę chropowatości pozostawiła śrubka
Przyglądnąłem się bliżej gniazdom zaworowym i nie zauważyłem żadnego wgniecenia pewnie przeoczyłem, ale czy to możliwe że tylko zawory dostały?
_________________

Mitsubishi Galant 2.0 Elegance A/T [EA2A]
Mitsubishi Colt 1.6 16v GLX CJ0 4g92 [CJ4A] - EX
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.