Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Hubeeert
29-05-2007, 20:19
[EAX]Adaptacja wersji angielskiej do wersji europejskiej
Autor Wiadomość
celownicy
[Usunięty]

Wysłany: 16-04-2007, 21:42   [EAX]Adaptacja wersji angielskiej do wersji europejskiej

Witam
Zarejestrowałem sie tylko po to aby zapytać Was specjalistów o jeden problem.
Mój sąsiad zamierza kupić Galanta z roku 98 w wersji angielskiej. I ma pytanie w zwiążku z tym. Jak duże zmiany wymaga adaptacja wersji angielskiej do polskich przepisów i wymagań . Czy konieczna jest wymiana ściany grodziowej ?
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 29-05-2007, 20:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 18-04-2007, 11:56   

Spróbuję ci to oględnie opisać od strony przepisów, ale być moze będzie to wymagało korekty, bo z polskimi realiami nie mam do czynienia już od 4 lat.
Otóż, zdaje się że zgodnie z nowymi wytycznymi UE samochody LHD lub RHD nie mogą już być dyskrymnowane w dopuszczeniu do ruchu (zarejstrowaniu) ze względu na tą cechę. Jedyne co, to dopuszcza się zróżnicowanie stawek ubezpieczenia OC, ale pod warunkiem, że ubezpieczyciel UDOWODNI że pojazd z kierownicą po inej stronie stanowi większe zagrożenie.
Na przykładzie UK - z rejstracją pojazdów LHD nie było/nie ma problemów, do końca lat 80-tych samochody te objęte były inną (wyższą) stawką ubezpieczenia. Po regulacjach UE i kilku sprawach sądowych (precedensy) firmy ubezpieczeniowe odstąpiły od różnicowania stawek ubezpieczenia ze względu na LHD/RHD bo nie mogły wykazać bezpośredniego związku wypadkowości/szkodowości z LHD/RHD.
Opisywany problem był w Anglii o tyle istotny, że w UK jest duży import samochodów z USA, których się po prostu nie modyfikuje.
Myślę, ze podobnie jest w Polsce. Nooo..., może plus urzędnicze kłody pod nogi :|
Ze swej strony radziłbym ci zostawić auto takie jak jest - RHD. Po przejechaniu kilku km przyzwyczaisz się do zmiany biegów ("ręka w drzwi :lol: "), a potem jedynie wyprzedzanie będzie troche bardziej kłopotliwe (ale bez przesady).
Piszę to na podstawie swych doświadczeń z LHD i RHD (wielokrotne wyjazdy do Polski). Jak dla mnie nie ma specjalnej różnicy czy auto jest RHD czy LHD.
No, czyba że koniecznie chcesz wydać kwotę rzędu 10 tys. PLN (słyszałem o takich stawkach).
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Mazur81
[Usunięty]

Wysłany: 29-04-2007, 20:19   

Cóz musze sie z przedmowca niezgodzić poniewaz bez wzgledu na wszystkie przepisy UE Polska jest jak zwykle indywidualistą w tego typu sprawach i nie dopuszcze do ruchu (zerejstrowania) samochodów RHD (right hand drive) wiem to poniewaz sam przywiozłem do polski dwa auta z anglii (co prawda nie miśki) byly to dwie laguny jedna 97 druga laguna II 2001 wiec przerobki starszego modelu kosztowala mnie 3 (czesc + robota) natomiast nowy model 7tys (czesci + robota) laguna pod tym wzgledem byla uniwerslana poniewaz nie ma potrzeby ciac ani wymieniac sciany grodziowej poniewaz otwory sa po obydwu stronach tyle ze z jednaj sa zaślepione, nie wiem jak jest w galancie na pewno sciany wymieniac nie trzeba, jesli juz cos mozliwe ze trzeba ja bedzie ciac. poza tym trzeba wymienic niektore czesci o ktorych sie na poczatku nie mysli np reflektory przednie (tak tak) ze wzgledu na inna strefe swiatła i cienia i nie ma co sie łudzić ze wystarczy regulacja, otóż nie wystarczy i przegladu nie przejdzie, no oczywiscie legalnie nie przejdzie za dodtakowe kilkaset złoty to nawet bez kół przejdzie :) poza tym wycieraczki, klimatyzacja (jesli jest) panele sterowania szybami (podłokietniki) deska rozdzielcza oczywiscie, musiałem tez wymieniac maglownice w lagunie (nie wiem jak misiek) należałoby choc niekoniecznie wymienic fotel pasażera z wersji angielskiej na fotel kierowcy(wiekszy zakres regulacji) no i oczywiscie nie mozna ich poprstu miejscami zamowic :) mogłem o czyms zapomniec ale raczej wiekszosc wymieniłem. podsumowujac w starszej wersji laguny opłacała mi sie ta operacja (niski koszt zakupu - 400f i niski koszt przróbki) jednak z ta nowsza to juz gorzej bo 7 tys za przerobke i inne koszty akcyza itd zrobiły swoje wiec radziłbym sie dobrze zastanowic bo do miska czesci tanie nie sa.
pozdrawiam
 
 
kochajj 
Mitsumaniak


Auto: NISSAN
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2024
Skąd: z daleka
Wysłany: 29-04-2007, 22:24   

trzeba z grodzią sie bawić... cała instalacja elektryczna jest inna... (no prawie)
 
 
mirek
[Usunięty]

Wysłany: 30-04-2008, 09:41   

Witam. Czy dużo roboty i kasy kosztuje zmiana na Polskę. Interesuje mnie galant?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.