Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Carisma] zużycie hamulców
Autor Wiadomość
gabec
[Usunięty]

Wysłany: 09-03-2007, 12:34   [Carisma] zużycie hamulców

witam wszystkich, jestem tu nowy, od miesiąca posiadam Carisme 1.6 classic z 2000 roku w tej chwili ma przebieg 60 000 km sam zrobiłem pięć :) .

do rzeczy: podczas hamowania z tylnych bębnów dochodzi dźwięk tak jakby się już kończyły okładziny. no i mam kilka pytań.

jak da się sprawdzić czy się zużyły bez zdejmowania bębna (o ile w ogóle da sie to zrobic, a nic chciał bym czegoś zepsuć bo się na tym nie znam)?

co ile zmienia się okładziny?

gdzie to zrobić najtaniej w okolicach Warszawy. i czy opłaca się kupić jakieś zamienniki i czy w ogóle produkują takie? :)

proszę o odpowiedzi bo nei chciał bym czegoś zepsuć ;)
Ostatnio zmieniony przez glina 25-01-2013, 13:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
stanik 
Mitsumaniak


Auto: Volvo S60 2.4i
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 15 Lut 2006
Posty: 1248
Skąd: Legionowo k/Wawy
Wysłany: 09-03-2007, 12:48   

innej metody jak rezkrecic i zobaczyc ile jeszcze zostalo okladzin chyba nie ma... (przynajmniej ja nie znam metody jak zajrzec do srodka bez rozbierania :) ) A co do kupna nowych (po sprawdzeniu starych) to jedziesz do jakiegos sklepu typu InterCars, Fota czy cokolwiek co ma jako taki asortymet i tam beda mieli w ofercie okladziny kilku firm, np: Ferodo, Textar i co tam jeszcze jest. Wybierasz nienajtansze :) do Carismy (ja mam Textary, mi sie spisuja lepiej niz Ferodo, Ferodo jakby piszczaly) i zakladasz.
Co do przebiegu to zależy od stylu jazdy, ja mam 180 tys km i.. nic nie piszczy, nie trze, hamuje idealnie a nie pamietam zebym wymienial (ale to musialbym jeszcze dla pewnosci luknac w FV z przebiegu przed 100 tys km.
Pozdrawiam
_________________
#0175/KMM
Carisma 1.8 SOHC 115KM GLX (Pb +LPG)
SPRZEDANA 30.08.2007
AB RH+
Canon 350D + KIT 18-55mm + Sigma 18-200 OS + Canon 50mm 1.8
 
 
 
szczeslaw 
moderator
Łamacz przepisow KRD


Auto: Carisma 1.6 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 29 Cze 2005
Posty: 1980
Skąd: Kraków
Wysłany: 09-03-2007, 13:00   

gabec napisał/a:
jak da się sprawdzić czy się zużyły bez zdejmowania bębna

Nie znam żadnego sposobu na sprawdzenie bez zdejmowania bębna. Jednak tak czy siak bęben warto ściągnąć. Bębny w Cari zbierają cały pył z hamulców i po jakimś czasie są tak zasyfione, że hamulce przestają działać jak należy. Moja rada: ściągnąć, sprawdzić stan hamulców, jeżeli ok to tylko wyczyścić z pyłu i poskładać, jeżeli okładziny zużyte, to wymienić szczęki. W obu przypadkach zeszlifować/stoczyć rant na bębnie.
gabec napisał/a:
co ile zmienia się okładziny

To zależy od wielu czynników. Nikt ci nie powie co ile. Zmienia się, jak są zużyte - tyle.
gabec napisał/a:
czy opłaca się kupić jakieś zamienniki i czy w ogóle produkują takie

W InterCars mają np. szczęki firmy Textar - ta firma robi dobre szczęki i klocki.
Dostępne 2 komplety w centrali, cena detaliczna 143zł (czyli w sklepie kupisz taniej).
_________________
gg: 3254156
Carisma 1.6 99r.

 
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 09-03-2007, 13:21   Re: zużycie hamulców

gabec napisał/a:
do rzeczy: podczas hamowania z tylnych bębnów dochodzi dźwięk tak jakby się już kończyły okładziny.
To nie musi oznaczać "kończenia się" okładzin na szczękach. Mógł się dostać pył między okładzinę a bęben, mogłes zgubić mocowanie szczęki i zaczyna się ona układać ukośnie... Trzeba zdjąć i sprawdzić.
gabec napisał/a:
jak da się sprawdzić czy się zużyły bez zdejmowania bębna (o ile w ogóle da sie to zrobic, a nic chciał bym czegoś zepsuć bo się na tym nie znam)?
Niestety innego sposobu nie ma. A samodzielne sprawdzenie to żaden problem. Auto na lewarek w górę (musi być biegu), zdjąć koło, zwolnic hamulec ręczny i zdjąć bęben. I będzie wszystko widać jak na dłoni - nic trudnego. :mrgreen:
gabec napisał/a:
gdzie to zrobić najtaniej w okolicach Warszawy.
W okolicach Pruszkowa i Piastowa masz całe zatrzęsienie różnych warsztatów samochodowych. Jeśli sam się nie podejmiesz sprawdzenia szczęk, możesz podjechać do któegoś z nich. To naprawdę prosty zabieg i nie powinni niczego zepsuć. :mrgreen: Ceny zapewne dużo niższe niż w Wawie.
 
 
dylson
[Usunięty]

Wysłany: 09-03-2007, 15:15   

Panowie po 60tys km to moga sie klocki skonczyc, ale nie okladziny. Okladziny powinny wytrzymac przynajmniej 100tys tym bardziej ze cala robote przy hamowaniu robi przod. Tyl przecioez tylko troche mu pomaga. Zreszta wystarczy zobaczyc jakie sa wyniki na przegladzie.
 
 
szczeslaw 
moderator
Łamacz przepisow KRD


Auto: Carisma 1.6 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 29 Cze 2005
Posty: 1980
Skąd: Kraków
Wysłany: 09-03-2007, 15:42   

dylson napisał/a:
Panowie po 60tys km to moga sie klocki skonczyc, ale nie okladziny.

Nie no pewnie. Tyle że u mnie w Cari np. już 2x wymieniałem szczęki na skutek nieprawidłowego zużycia. Przebieg obecnie 102tys. :)
Tak czy siak u kolegi nie obejdzie się bez zdjęcia bębnów i przeglądnięcia oraz wyczyszczenia hamulców z tyłu.
_________________
gg: 3254156
Carisma 1.6 99r.

 
 
 
Gugi
[Usunięty]

Wysłany: 04-05-2008, 21:19   

Witam,

podłączam się do tematu.
Cari '97 1,9TD liftback - kilka dni temu, po tym jak się okazało, że piszczy z tyłu przy hamowaniu, rozebrałem bębny i wyczyściłem z rdzy i przedmuchałem powietrzem.
Po przejechaniu kilku kilometrów, podczas hamowania z niewielkiej prędkości po naciśnięciu pedału hamulca do połowy, okazało się, że słychać pyknięcie z tyłu i jednocześnie pedał lekko ucieka w dół.
Nie zauważyłem żeby ściągało przy hamowaniu ani żeby słabiej hamowało.

Spotkał się ktoś z czymś podobnym?
Jakaś rada zanim znów zacznę grzebać i popsuję do końca?
Pozdrawiam.
 
 
BeereQ
[Usunięty]

Wysłany: 05-05-2008, 16:51   

Jeśli to komuś pomoże...

Ostatnio zmieniałem hamulce w cari '00 1.6 przód-klocki, tył wszystko (bębnowe).

Przez pierwsze 300km cholernie piszczały, aż rozbierałem kilka razy i czyściłem tył - pomagało na pierwsze 2km. Odpowietrzyłem 2 razy i dalej to samo. W serwisie zablokowali mi samoregulatory, bo okazało się że nie działają prawidłowo. Dalej piszczało, ale już wyraźnie mniej. Po przejechaniu 300km już był spokój a hamulce żyletka. TTTM :P
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.