Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 20:18
Wyposazenie Outlandera Turbo (Turbo Timer i kamera cofania)
Autor Wiadomość
Blanco28
[Usunięty]

Wysłany: 02-05-2008, 11:03   Wyposazenie Outlandera Turbo (Turbo Timer i kamera cofania)

Witam wszystkich!
Mam pytanie do posiadaczy Outlandera Turbo.
Zamówiłem ten samochód u Dealera i odbieram go w połowie czerwca. Podczas oczekiwania na odbiór zastanawiam się (jak to zwykle bywa) czy nie zamówić do niego jakiegoś dodatkowego wyposażenia, które przy okazji kupna zamontowaliby mi za darmo (potem pewnie trzeba będzie słono zapłacić). Zastanawiam się nad 2 rzeczami i chciałem zapytać posiadaczy Turbo co sądzą o ich rzeczywistej przydatności podczas użytkowania samochodu:

1. Kamera cofania (wynegocjowałem od dealera radio multimedialne 2 din)
Zastanawiam się raczej nad czymś z allegro za 100 parę złoty bo oryginalną Alpine'a proponują mi za 1800 PLN! Ogólnie na ten temat mógłbym przeznaczyć 200 PLN max. Zastanawiam sie tylko czy w ogóle warto. Jak to jest z cofaniem i widocznością podczas parkowania w Outlanderze Turbo? Taka kamerka się do czegoś w ogóle przydaje? No i ile są warte te z allegro (opis techniczny wskazuje, że mają nie gorsze parametry niż te drogie)?

2. Turbo timer
Naczytałem się sporo o ochronie turbiny i o NIE gaszeniu silnika zaraz po jeździe co wydaje mi się odrobinę kłopotliwe, jednak turbo timery też swoją cenę mają (przynajmniej te oferowane przez dealera to ok. 650 PLN) i zastanawiam się czy to konieczne. Jak to wygląda podczas użytkowania i jakie w rzeczywistości ma znaczenie to NIE gaszenie silnika zaraz po jeździe?

Proszę o rady czy "szarpnąć" się na to wyposażenie czy raczej spasować bo nie ma sensu...

Dzięki!
 
 
Leszek_Kamil
[Usunięty]

Wysłany: 02-05-2008, 15:03   

witam
więc tak
co do kamerki cofania też to rozważam :) ale jest to rzecz która zawsze można dokupić i samemu zamontować warto zwrócić uwagę przy zakupie żeby się nie okazało że będzie lustrzane odbicie i żle może się cofać (są takie na allegro które prawy bok pokazują po lewej stronie a lewy bok po prawej) ja się przyzwyczaiłem do cofania ale wieczorkiem w ciemnych miejscach bywają kłopoty :) zwłaszcza jak się uważa na aluski żeby nie zahaczyć o krawężnik
co do Turbo Timer-a WARTO ! nie siedzi się w tym aucie i nie czeka tylko idzie a auto samo zgaśnie ja w swoim Turbo mam zamontowany polecanej firmy BLITZ plus jest taki że sam oblicza po ilu ma się zgasić wiec jak mu ciśniesz np. 200 KM to pokaże ci jakieś 3-4 MIN :) a jak po mieście to około 30-40 sek i spisuje się super to naprawde warto zamówić chyba że nie przeszkadza ci siedzieć w aucie przez chwilke ale czasami są takie momenty w których się o tym nie będzie pamiętać i gasi się od razu przy mojej jezdzie tylko po mieście spisuje się to zawodowo i też powoduje extra efekt ludzi przechodzących koło outlander-a jak auto samo gaśnie a nikogo nie ma efekt jest taki :shock: :D
 
 
mati2
[Usunięty]

Wysłany: 02-05-2008, 17:08   

Sorka za pytanie ale, to gaszenie 30-40 sekund w miejskiej jeździe to mowimy tylko Outku Turbo czy tez tyczy sie to tego z diselem? Bo wydawalo mi sie ze jak sie toczysz po osiedlowej drodze do domu to mozna zgasic odrazu bo turbina przeciez przy takim lekkim cisnieciu gazu sie nie odpala. Myle sie?
 
 
Leszek_Kamil
[Usunięty]

Wysłany: 02-05-2008, 18:04   

nie wiem za bardzo ale z tego co pokazuje mi TT to jak jade powoli to czas się zmniejsza wiec coś w tym jest że jadąc powoli się studzi czy w dizlach też tak jest tego to nie wiem ale chyba do dizli nie montują Turbo timerów tylko do benzynki nie znam się wiec nie daje 100% pewności ze tak jest
po co sobie psuć przyjemność z mocy :) po to jest turbo timer on zadba o to zeby auto studziło się tyle ile ma się studzić : )
 
 
Ali-En
[Usunięty]

Wysłany: 04-05-2008, 15:50   

Diesle maja inna temperature spalania. W benzynowym silniku turbina bardziej narazona jest na uszkodzenie.
Turbina kreci sie z predkosciami dochodzacymi do 150 tys obr/min, wiec nawet jak nie jest w pelni rozkrecona to i tak sa spore temperatury. Zawsze warto chwilke odczekac.
 
 
olabart 
Forumowicz


Auto: OUTLANDER I+2.0T+II 2.4 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Cze 2007
Posty: 171
Skąd: Dębica
Wysłany: 05-05-2008, 14:49   

Kamera cofania - jest przydatna, ale pod warunkiem że jest zamocowana nie za wysoko, gdyż przy słabym oświetleniu podczerwień sobie nie radzi. Najlepiej na wysokości górnej części zderzaka lub w okolicach zamka klapy. Niestety ma wadę bo się brudzi, ale robi wraże nie. Czujniki cofania obowiązkowo i to najlepiej z wyświetlaczem w lusterku - bez jakichkolwiek dodatkowych kabelków plątających się po kokpicie. Tłumik turbo występuje przede wszystkim w pakiecie i cholernie ciężko go złapać indywidualnie - nowy jeszcze oferują po kosmicznych cenach, ja szukam od roku używanego i nici. Turbo timer jest na pewno przydatny, ale ja stary gadzeciarz zamówiełem oprócz turbotimera BLITZa jeszcze takie dwa gadzety:
scangauge oraz Gtech Pro Performance Meter i oczywiście Blitz DTT DC IV Dual Turbo Timer i zobaczymy. Różne funkcje różnych urządzeń i coś wybiorę dla siebie po przetestowaniu. Na razie czekam na paczuszkę od kumpla ze Stanów i zobaczymy.
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=WfMvBXNcMLM
 
 
Icewind 
Forumowicz

Auto: Outlandr Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lut 2008
Posty: 49
Skąd: Śródmieście
Wysłany: 06-05-2008, 16:59   

Moim zdaniem turbo timer tak - wygodna rzecz bo nie trzeba siedzieć w aucie i czekać aż ostygnie. Chociaż znajomy ma od nowości audi a4 1.8T przejechane prawie 200 tys. wyłącza nie czekając na ostudzenie turbiny, a samochód jak jeździł tak jeździ.
Czujnik cofania jak najbardziej, ale kamera to jak już masz zbędną kasę. Ja swego czasu zastanawiałem się nad monitorem i odtwarzaczem DVD w Turbo (fajnie mieści się pomiędzy dwa szyberdachy), ale zainwestowałem 1/4 ceny w odtwarzacz przenośny i sprawdza się dużo lepiej bo można z niego korzystać wszędzie.
Z gadżetów dołożyłem jeszcze dwa wskaźniki Defi w lewym słupku (Boost i Egt) po chipowaniu samochodu, nie dosyć że lepiej wygląda w środku to jeszcze pokazuje parametry auta.
 
 
Leszek_Kamil
[Usunięty]

Wysłany: 10-05-2008, 01:35   

Icewind - jaka cena za wskaźniki Defi w lewym słupku (Boost i Egt) i co pokazują?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.