 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[CB4 1.6] przekaźnik za zapalniczką |
Autor |
Wiadomość |
teddybar [Usunięty]
|
Wysłany: 23-05-2008, 10:11 [CB4 1.6] przekaźnik za zapalniczką
|
|
|
Witam. Mam uszkodzony przekaźnik, który jest za zapalniczką. Czasami jak zacznie "strzelać" falują obroty i z reguły gaśnie, ostanio jak zapale drugi raz samochód problem znika i jadę dalej. Chciałbym go wymienić, ale nie wiem nawet jak się on nazywa (czego szukać). Oprócz tego mam jeszcze jeden problem, może to wina właśnie tego przekaźnika. Mianowicie szarpie przy całkowinym zdjęciu nogi z gazu lub dodaniu gazu, gdy wcześniej była zdjęta noga, niezależnie czy zdejmuję tą nogę powoli czy szybko. Tak jakby gwałtownie odcinał paliwo i potem je dawkował, bo nie ma tego problemu w innym zakresie pedała gazu. Najgorzej jest jak podjeżdzam sobie spokojnie pod czerwone światło i powoli zmniejszam gaz a tu nagle jak szarpnie... Dodam, że samochód był regulowany przez pana Leszka. Wolne obroty są OK, chyba, że zacznie przekaźnik szwankować, jak opisałem wyżej. Nie ma żadnego błędu ECU. |
|
|
|
 |
stary alfer
Mitsumaniak Szkiełko i oko.

Auto: Już inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 08 Lip 2007 Posty: 5211 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 23-05-2008, 10:26
|
|
|
teddybar napisał/a: | Mianowicie szarpie przy całkowinym zdjęciu nogi z gazu lub dodaniu gazu, gdy wcześniej była zdjęta noga, niezależnie czy zdejmuję tą nogę powoli czy szybko. Tak jakby gwałtownie odcinał paliwo i potem je dawkował, bo nie ma tego problemu w innym zakresie pedała gazu. Najgorzej jest jak podjeżdzam sobie spokojnie pod czerwone światło i powoli zmniejszam gaz a tu nagle jak szarpnie |
Mam to samo, takie zachowanie auta pojawiło się po regulacji zapłonu. Reklamowałem, powiedzieli, że ustawiali w kilku zakresach i auto zachowuje się tak samo.
Generalnie mam nauczyć się z tym jeździć. Wk**** i z szyderczym uśmiecham na ustach wyjechałem stamtąd i nie mam zamiaru wracać do tych "fachowców".
[ Dodano: 23-05-2008, 10:27 ]
ps. teddybar, pomyliłeś działy |
_________________ Dwie zasady gwarantujące sukces:
1. Nigdy nie mów nikomu wszystkiego,
2. ...
Ogarniam prawy ALT |
|
|
|
 |
teddybar [Usunięty]
|
Wysłany: 23-05-2008, 10:35
|
|
|
No to fajni "fachowcy". Mnie ciężko się przyzwyczaić do tego szarpania.
P.S. A w jakim dziale powinienem pisać? |
|
|
|
 |
stary alfer
Mitsumaniak Szkiełko i oko.

Auto: Już inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 08 Lip 2007 Posty: 5211 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 23-05-2008, 10:39
|
|
|
Wybacz!!! To przez Gala na zdjęciach! W podpisie jest jeszcze lancer
teddybar napisał/a: | Mnie ciężko się przyzwyczaić do tego szarpania. |
Muszę wybrać się jeszcze do kogoś z manualem w ręku i kazać przestawić zapłon.
Zobaczymy czy to pomoże. |
_________________ Dwie zasady gwarantujące sukces:
1. Nigdy nie mów nikomu wszystkiego,
2. ...
Ogarniam prawy ALT |
Ostatnio zmieniony przez stary alfer 23-05-2008, 10:40, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
czekoladka_1981
Mitsumaniak

Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy Dołączyła: 07 Maj 2007 Posty: 3375 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 23-05-2008, 10:39
|
|
|
teddybar napisał/a: | A w jakim dziale powinienem pisać |
warsztat> lub ogólne |
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 |
Ostatnio zmieniony przez czekoladka_1981 23-05-2008, 10:43, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
stary alfer
Mitsumaniak Szkiełko i oko.

Auto: Już inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 08 Lip 2007 Posty: 5211 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 23-05-2008, 10:43
|
|
|
czekoladka_1981, ja też tego nie dojrzałem
Cytat: | Auto: Galant 1,8TD
Lancer 1,6 16V 94
Region: Małopolski
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 13
Skąd: Kraków |
[ Dodano: 23-05-2008, 10:45 ]
teddybar, poczytaj:
http://www.mitsubishi-gra...p=304603#304603 |
_________________ Dwie zasady gwarantujące sukces:
1. Nigdy nie mów nikomu wszystkiego,
2. ...
Ogarniam prawy ALT |
|
|
|
 |
teddybar [Usunięty]
|
Wysłany: 23-05-2008, 11:29
|
|
|
stary alfer daj znać jeśli Ci się uda usunąć to szarpanie, chyba, że mnie uda się to wcześniej to napiszę:) A wracająć do przekaźnika... ma on jakąś nazwę? Bo chyba raczej na pewno będę musiał go wymienić i chciałbym wiedzieć czego szukać. A może ma ktoś na pozbyciu taki przekaźnik? Ale to na pewno inny dział:) |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 23-05-2008, 18:11
|
|
|
Nie jestem pewien, ale ten przekaźnik jest chyba od pompy paliwa i może stąd szarpanie? Przez pompę paliwową. |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 24-05-2008, 13:58
|
|
|
Terkotanie przekaźnika za zapalniczką - zgon ECU zbliża się wielkimi krokami - kondensatory leją, płytę komputera żre.
teddybar napisał/a: | Mianowicie szarpie przy całkowinym zdjęciu nogi z gazu lub dodaniu gazu, gdy wcześniej była zdjęta noga, niezależnie czy zdejmuję tą nogę powoli czy szybko |
Wina albo konającego ECU, albo źle ustawionego czujnika TPS. |
|
|
|
 |
stary alfer
Mitsumaniak Szkiełko i oko.

Auto: Już inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 08 Lip 2007 Posty: 5211 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 24-05-2008, 17:32
|
|
|
josie napisał/a: | Wina albo konającego ECU, albo źle ustawionego czujnika TPS. |
U mnie dzieje się tak na 1 i 2 biegu. Zaczęło się po ustawieniu zapłonu. Wichura twierdzi, że zapłon jest przestawiony.
Cytat: | Czujnik TPS
(Throttle Position Sensor) charakteryzuje się bardzo prostą budową, jest to potencjometr ślizgowy, którego suwak sprzęgnięty jest z osią przepustnicy. Znajduje się on na końcu osi przepustnicy. Zadaniem TPS jest wysyłaniem informacji o wartości kąta otwarcia przepustnicy zamienionej już na proporcjonalna wartość napięcia. Czujnik jest zasilanyi prądem stałym o napięciu stabilizowanym +5 V z zasilacza jednostki centralnej. Sygnałem wyjściowym jest napięcie pomiędzy "-" zasilania, a suwakiem. Informacja ta pozwala na rozpoznanie: wolnych obrotów, pełnego obciążenia (pedał przyspieszania wciśnięty do oporu), umożliwia przygotowanie przez kalkulator strategii przyspieszania, hamowania i odcinania dopływu paliwa. Informacja o położeniu przepustnicy wykorzystywana jest w przypadku awarii czujnika ciśnienia w kolektorze ssącym. |
Jakby ktoś nie wiedział. Ja nie wiedziałem |
_________________ Dwie zasady gwarantujące sukces:
1. Nigdy nie mów nikomu wszystkiego,
2. ...
Ogarniam prawy ALT |
|
|
|
 |
teddybar [Usunięty]
|
Wysłany: 24-05-2008, 22:52
|
|
|
josie napisał/a: | zgon ECU zbliża się wielkimi krokami - kondensatory leją, płytę komputera żre. |
Nawet nie strasz, niedawno wymieniałem komputer. Mimo, że nie świeci się CE może to być ECU? Terkotanie przekaźnika za zapalniczką nie jest jakoś systematyczne, czasami dwa razy w tygodniu a czasami raz w miesiącu. Czyli to raczej nie wina przekaźnika, a bardziej ECU? |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 25-05-2008, 13:18
|
|
|
teddybar napisał/a: | Nawet nie strasz, niedawno wymieniałem komputer. |
Nie wystarczy wymienić - trzeba w nim zmienić kondensatory, bo jak ma stare to na 100% prędzej czy później padnie.
Tak - to bardziej wina ECU - raz naprawiałem ECU właśnie w CA0 1,6 - jak wjeżdżał do garażu to przekaźnik trykał jak głupi, raz na kilkanaście sek auto gasło.
Wyjechał z 5 przewodami w ECU zamiast ścieżek |
|
|
|
 |
|
|