Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CB4 1.6] przekaźnik za zapalniczką
Autor Wiadomość
teddybar
[Usunięty]

  Wysłany: 23-05-2008, 10:11   [CB4 1.6] przekaźnik za zapalniczką

Witam. Mam uszkodzony przekaźnik, który jest za zapalniczką. Czasami jak zacznie "strzelać" falują obroty i z reguły gaśnie, ostanio jak zapale drugi raz samochód problem znika i jadę dalej. Chciałbym go wymienić, ale nie wiem nawet jak się on nazywa (czego szukać). Oprócz tego mam jeszcze jeden problem, może to wina właśnie tego przekaźnika. Mianowicie szarpie przy całkowinym zdjęciu nogi z gazu lub dodaniu gazu, gdy wcześniej była zdjęta noga, niezależnie czy zdejmuję tą nogę powoli czy szybko. Tak jakby gwałtownie odcinał paliwo i potem je dawkował, bo nie ma tego problemu w innym zakresie pedała gazu. Najgorzej jest jak podjeżdzam sobie spokojnie pod czerwone światło i powoli zmniejszam gaz a tu nagle jak szarpnie... Dodam, że samochód był regulowany przez pana Leszka. Wolne obroty są OK, chyba, że zacznie przekaźnik szwankować, jak opisałem wyżej. Nie ma żadnego błędu ECU.
 
 
stary alfer 
Mitsumaniak
Szkiełko i oko.


Auto: Już inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 5211
Skąd: Szczecin
Wysłany: 23-05-2008, 10:26   

teddybar napisał/a:
Mianowicie szarpie przy całkowinym zdjęciu nogi z gazu lub dodaniu gazu, gdy wcześniej była zdjęta noga, niezależnie czy zdejmuję tą nogę powoli czy szybko. Tak jakby gwałtownie odcinał paliwo i potem je dawkował, bo nie ma tego problemu w innym zakresie pedała gazu. Najgorzej jest jak podjeżdzam sobie spokojnie pod czerwone światło i powoli zmniejszam gaz a tu nagle jak szarpnie


Mam to samo, takie zachowanie auta pojawiło się po regulacji zapłonu. Reklamowałem, powiedzieli, że ustawiali w kilku zakresach i auto zachowuje się tak samo.
Generalnie mam nauczyć się z tym jeździć. Wk**** i z szyderczym uśmiecham na ustach wyjechałem stamtąd i nie mam zamiaru wracać do tych "fachowców".

[ Dodano: 23-05-2008, 10:27 ]
ps. teddybar, pomyliłeś działy ;)
_________________
Dwie zasady gwarantujące sukces:
1. Nigdy nie mów nikomu wszystkiego,
2. ...


Ogarniam prawy ALT
 
 
teddybar
[Usunięty]

Wysłany: 23-05-2008, 10:35   

No to fajni "fachowcy". Mnie ciężko się przyzwyczaić do tego szarpania.

P.S. A w jakim dziale powinienem pisać?
 
 
stary alfer 
Mitsumaniak
Szkiełko i oko.


Auto: Już inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 5211
Skąd: Szczecin
Wysłany: 23-05-2008, 10:39   

Wybacz!!! To przez Gala na zdjęciach! W podpisie jest jeszcze lancer :oops:

teddybar napisał/a:
Mnie ciężko się przyzwyczaić do tego szarpania.


Muszę wybrać się jeszcze do kogoś z manualem w ręku i kazać przestawić zapłon.
Zobaczymy czy to pomoże.
_________________
Dwie zasady gwarantujące sukces:
1. Nigdy nie mów nikomu wszystkiego,
2. ...


Ogarniam prawy ALT
Ostatnio zmieniony przez stary alfer 23-05-2008, 10:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
czekoladka_1981 
Mitsumaniak


Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy
Dołączyła: 07 Maj 2007
Posty: 3375
Skąd: wrocław
Wysłany: 23-05-2008, 10:39   

teddybar napisał/a:
A w jakim dziale powinienem pisać

warsztat> lub ogólne
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
pozdrawiam
Renata
EA5W

Ostatnio zmieniony przez czekoladka_1981 23-05-2008, 10:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
stary alfer 
Mitsumaniak
Szkiełko i oko.


Auto: Już inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 5211
Skąd: Szczecin
Wysłany: 23-05-2008, 10:43   

czekoladka_1981, ja też tego nie dojrzałem :)

Cytat:
Auto: Galant 1,8TD
Lancer 1,6 16V 94
Region: Małopolski
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 13
Skąd: Kraków


[ Dodano: 23-05-2008, 10:45 ]
teddybar, poczytaj:

http://www.mitsubishi-gra...p=304603#304603
_________________
Dwie zasady gwarantujące sukces:
1. Nigdy nie mów nikomu wszystkiego,
2. ...


Ogarniam prawy ALT
 
 
teddybar
[Usunięty]

Wysłany: 23-05-2008, 11:29   

stary alfer daj znać jeśli Ci się uda usunąć to szarpanie, chyba, że mnie uda się to wcześniej to napiszę:) A wracająć do przekaźnika... ma on jakąś nazwę? Bo chyba raczej na pewno będę musiał go wymienić i chciałbym wiedzieć czego szukać. A może ma ktoś na pozbyciu taki przekaźnik? Ale to na pewno inny dział:)
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 23-05-2008, 18:11   

Nie jestem pewien, ale ten przekaźnik jest chyba od pompy paliwa i może stąd szarpanie? Przez pompę paliwową.
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 24-05-2008, 13:58   

Terkotanie przekaźnika za zapalniczką - zgon ECU zbliża się wielkimi krokami - kondensatory leją, płytę komputera żre.

teddybar napisał/a:
Mianowicie szarpie przy całkowinym zdjęciu nogi z gazu lub dodaniu gazu, gdy wcześniej była zdjęta noga, niezależnie czy zdejmuję tą nogę powoli czy szybko


Wina albo konającego ECU, albo źle ustawionego czujnika TPS.
 
 
stary alfer 
Mitsumaniak
Szkiełko i oko.


Auto: Już inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 5211
Skąd: Szczecin
Wysłany: 24-05-2008, 17:32   

josie napisał/a:
Wina albo konającego ECU, albo źle ustawionego czujnika TPS.


U mnie dzieje się tak na 1 i 2 biegu. Zaczęło się po ustawieniu zapłonu. Wichura twierdzi, że zapłon jest przestawiony.

Cytat:
Czujnik TPS
(Throttle Position Sensor) charakteryzuje się bardzo prostą budową, jest to potencjometr ślizgowy, którego suwak sprzęgnięty jest z osią przepustnicy. Znajduje się on na końcu osi przepustnicy. Zadaniem TPS jest wysyłaniem informacji o wartości kąta otwarcia przepustnicy zamienionej już na proporcjonalna wartość napięcia. Czujnik jest zasilanyi prądem stałym o napięciu stabilizowanym +5 V z zasilacza jednostki centralnej. Sygnałem wyjściowym jest napięcie pomiędzy "-" zasilania, a suwakiem. Informacja ta pozwala na rozpoznanie: wolnych obrotów, pełnego obciążenia (pedał przyspieszania wciśnięty do oporu), umożliwia przygotowanie przez kalkulator strategii przyspieszania, hamowania i odcinania dopływu paliwa. Informacja o położeniu przepustnicy wykorzystywana jest w przypadku awarii czujnika ciśnienia w kolektorze ssącym.


Jakby ktoś nie wiedział. Ja nie wiedziałem ;)
_________________
Dwie zasady gwarantujące sukces:
1. Nigdy nie mów nikomu wszystkiego,
2. ...


Ogarniam prawy ALT
 
 
teddybar
[Usunięty]

Wysłany: 24-05-2008, 22:52   

josie napisał/a:
zgon ECU zbliża się wielkimi krokami - kondensatory leją, płytę komputera żre.

Nawet nie strasz, niedawno wymieniałem komputer. Mimo, że nie świeci się CE może to być ECU? Terkotanie przekaźnika za zapalniczką nie jest jakoś systematyczne, czasami dwa razy w tygodniu a czasami raz w miesiącu. Czyli to raczej nie wina przekaźnika, a bardziej ECU? :(
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 25-05-2008, 13:18   

teddybar napisał/a:
Nawet nie strasz, niedawno wymieniałem komputer.


Nie wystarczy wymienić - trzeba w nim zmienić kondensatory, bo jak ma stare to na 100% prędzej czy później padnie.
Tak - to bardziej wina ECU - raz naprawiałem ECU właśnie w CA0 1,6 - jak wjeżdżał do garażu to przekaźnik trykał jak głupi, raz na kilkanaście sek auto gasło.
Wyjechał z 5 przewodami w ECU zamiast ścieżek
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.