Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[MSS DID] [KLIMATYZACJA ] Przy włączonej dziwna praca silnik
Autor Wiadomość
mialczynski17
[Usunięty]

  Wysłany: 02-06-2008, 17:40   [MSS DID] [KLIMATYZACJA ] Przy włączonej dziwna praca silnik

Witam i liczę na pomoc. Kiedy włączę klimatyzację, mam wciśnięty gaz i nie ruszam nim (przyśpieszam) wtedy silnik dziwnie pracuje, tzn jego praca jest stopniowa, przyśpiesza i jedzie ze stałą prędkością, przyśpiesza i znowu stoi na osiągniętej prędkości itd. Sprawa jest na tyle dziwna że mam świeżo nabitą klimatyzację. Czy ktoś z Was ma, miał podobną sytuację? Trapi mnie to ponieważ jestem świeżym użytkownikiem miśka - od 22 maja 2008.
Ostatnio zmieniony przez cns80 02-03-2009, 14:18, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
slawekw_79
[Usunięty]

Wysłany: 02-06-2008, 19:40   

ja mam to samo
myśle że to wina złego zestrojenia silnik-sprzężarka klimy dzieje sie tak ponieważ sprężarka potrzebuje dużo mocy którą odbiera silnikowi, chociaż przy ponad 100 KM nie powinno to sie dziać!!! za niedługo jadę na wymiane rozrządu to sie specjalisty od miśków spytam
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 03-06-2008, 00:19   

Nie miałem nigdy takich akcji z klimą.
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 03-06-2008, 07:47   

Wydaje mi się że albo nabito za dużo czynnika R134a, albo coś niedobrego dzieje się ze sprzęgłem klimatyzacji. To faktycznie nie jest naturalny objaw.
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 03-06-2008, 11:37   

slawekw_79 napisał/a:
ja mam to samo
myśle że to wina złego zestrojenia silnik-sprzężarka klimy dzieje sie tak ponieważ sprężarka potrzebuje dużo mocy którą odbiera silnikowi, chociaż przy ponad 100 KM nie powinno to sie dziać!!! za niedługo jadę na wymiane rozrządu to sie specjalisty od miśków spytam


Uważasz że silnik pyrkając sobie na wolnych obrotach ma 100KM mocy?

A ja myślałem że wtedy ma co najwyżej kilka góra kilkanaście koni i stąd podbijanie przez ECU obrotów po to by dostarczyć tej mocy potrzebnej do kręcenia sprężarką...

:badgrin: :finga:
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 03-06-2008, 12:24   

saphire napisał/a:
A ja myślałem że wtedy ma co najwyżej kilka góra kilkanaście koni i stąd podbijanie przez ECU obrotów po to by dostarczyć tej mocy potrzebnej do kręcenia sprężarką...
To je turbodizel :D Poradzi sobie z klimatyzacją nawet bez ECU :wink:
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
przem20
[Usunięty]

Wysłany: 03-06-2008, 14:22   

Turbo dizel - nie turbo dizel - zawsze sprężarka to dodatkowe obciążenie - i to nie małe. Prosze zajrzec do instrukcji - jest tam wyraznie napisane że tego typu efekty moga się zdarzać przy włączonej klimie. Mój pierwszy kontakt z klimą w MSS był taki że jak ją włączyłem w korku pierwszy raz to mało co nie wylądowałem w kufrze gościa przedemną bo mi skoczyły obroty. W zasadzie w całym zakresie prędkości czuję włączjący się kopresor - lekki spadek mocy.

Odesłano mnie na tym formum do w.w instrukcji obsługi co mnie uspokoiło i dlateogo prpoponuję to samo.

Przyzwyczaiłem sie do tego i tak już trzecie lato jadę. Tak to działa w miśkach - może nie wszystkich - ale u mojego teścia jest ten sam efekt w MSS.

Bez stresu - jechać i chłodzić :)
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 03-06-2008, 15:23   

przem20 napisał/a:
Turbo dizel - nie turbo dizel - zawsze sprężarka to dodatkowe obciążenie - i to nie małe. Prosze zajrzec do instrukcji - jest tam wyraznie napisane że tego typu efekty moga się zdarzać przy włączonej klimie.
To mój 8 turbo diesel z klimą i w żadnym nie miałem takich szopek. Co innego w 1,4 Mpi. Tam faktycznie tak było. Podejrzewam że ten opis w instrukcji dotyczy silników benzynowych, a zwłaszcza małych. W dieselku czegoś takiego jeszcze nie widziałem.
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
mialczynski17
[Usunięty]

Wysłany: 03-06-2008, 19:57   

Dzisiaj pojezdziłem trochę więcej, jak stanąłem na parkingu i podniosłem maskę to słychać było jak podnoszą się obroty a za chwilkę było takie psyknięcie, spadły obroty, słychać jakby pompowanie oraz rosnące obroty a potem znowu króciutki psyk, wybieram się w dalszą trasę i zastanawiam się czy można tak z tym jechać...
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 03-06-2008, 20:09   

Po bożemu by było gdyby sprężarka była napędzana osobnym silnikiem elektrycznym bo teraz jak się załącza sprzęgło od jej napędu paskiem to ecu podbija obroty by ja napędzić - gdyby to był silnik elektryczny to działał by niezależnie od obrotów silnika nawet w korku - najwyżej by więcej prądu brał z aku który później i tak w czasie jazdy by się doładował.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
mialczynski17
[Usunięty]

Wysłany: 03-06-2008, 20:27   

saphire napisał/a:
Po bożemu by było gdyby sprężarka była napędzana osobnym silnikiem elektrycznym bo teraz jak się załącza sprzęgło od jej napędu paskiem to ecu podbija obroty by ja napędzić - gdyby to był silnik elektryczny to działał by niezależnie od obrotów silnika nawet w korku - najwyżej by więcej prądu brał z aku który później i tak w czasie jazdy by się doładował.


Czyli wszystko jest tak jak być powinno? to nie jest objaw zużycia jakiegoś elementu? Muszę jeszcze wymienić rozrząd więc może wtedy się wyreguluje, koleś co nabijał mi klimę powiedział że może na początku dziwnie się zachowywać, ale że przejdzie. To jest możliwe?
 
 
slawekw_79
[Usunięty]

Wysłany: 04-06-2008, 19:58   

saphire napisał/a:
Po bożemu by było gdyby sprężarka była napędzana osobnym silnikiem elektrycznym bo teraz jak się załącza sprzęgło od jej napędu paskiem to ecu podbija obroty by ja napędzić - gdyby to był silnik elektryczny to działał by niezależnie od obrotów silnika nawet w korku - najwyżej by więcej prądu brał z aku który później i tak w czasie jazdy by się doładował.

oj widze że kolega nie ma bladego pojęcia o instalacji elektrycznej
akumulator i alternator są na stałe ze sobą połączone i jeśli jakieś urządzenie elektryczne załącza sie w czasie pracy silnika to bierze prąd i z jednegi i z drugiego
jeśli chodzi o zasilanie sprężarki klimy z osobnego silnika to nie ma sensu bo silnik by musiał mieć co najmniej 500W doliczając straty..... to tak jakbyś chciał wejść do domu przez piwnicę
end
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 04-06-2008, 21:19   

Nie załapałeś o co chodzi. Mechaniczne sprzęgło zapina sprężarkę a by ta dawała odpowiednia kompresje czynnika ECU musi podbić obroty silnika bo od nich zależy jak sprężarka klimy pracuje. Jeśli by sprężarka była napędzana silnikiem elektrycznym to nie ma konieczności podbijania obrotów bo brakująca energie w czasie gdy silnik pracuje na wolnych obrotach może być pobrana z akumulatora który to w trakcie jazdy będzie doładowany przez alternator.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 05-06-2008, 07:55   

saphire napisał/a:
Jeśli by sprężarka była napędzana silnikiem elektrycznym to nie ma konieczności podbijania obrotów bo brakująca energie w czasie gdy silnik pracuje na wolnych obrotach może być pobrana z akumulatora który to w trakcie jazdy będzie doładowany przez alternator.
Załączając silnik elektryczny bylby taki pobór prądu że alternator wyhamowywałby silnik i też by trzeba podbijać obroty. I to jeszcze bardziej, bo nie ma silnika elektrycznego o 100% sprawności, więc dochodzą straty.
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
bazkomp
[Usunięty]

Wysłany: 04-05-2009, 14:51   

Przypominając temat.
U mnie jest tak, że jak stoję w korku, samochód stoi na biegu jałowym a obroty mi skaczą co minute może częściej może później. Rosną do około 1,5 tys popracuje trochę, coś cyknie i spada do około 800 i tak w kółko.

Po przeczytaniu tego tematu zakładam, że to NORMALNY objaw w MSS 1.6.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.