Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5A 2.5] Pow. 110 km/h lata mi cała buda. PLS o pomoc
Autor Wiadomość
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 27-05-2008, 23:02   

Ja też bym obstawiał coś z kołami (tył), albo krzywa felga albo balon na oponie, niedokręcone koło (tp raczej można odrzucić bo na stacji by się zorientowali), ostatecznie łożysko (to da się sprawdzić samemu jak ktoś ma pojecie o mechanice).

Nawet najbardziej zdemolowane zawieszenie nie będzie powodowało trzęsiawki, mogą być efekty walenia, bujania tyłem jeżeli amorki siadły, niestabilności na zakrętach , lub przy hamowaniu ale nie drżenia całej budy.
Tania opcja sprawdzenia: pożyczyć od kogoś dwa tylne koła i się przejechać z nową zmianą. :lol:
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
zyziowaty 
Forumowicz


Auto: EA3A '99, EA3W '02 Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 62
Skąd: Lublin
Wysłany: 27-05-2008, 23:12   

Mam to samo - kiedy na łagodnym zakręcie wpadam w jakąś nierówność to tył lekko zarzuca. Po długich namysłach doszedłem do wniosku, iż winę za to ponosi nieprawidłowe pochylenie tylnych kół - po założeniu nowych sprężyn, a są to zamienniki obniżające o 40mm, tylne koła delikatnie się "rozkraczyły" jak w starej BMWicy... ;) . Właśnie w najbliższym czasie wybieram się na ustawienie pochylenia i jakby co, dam znać, czy moje przypuszczenia się sprawdzą.


pzdr

zyziowaty
 
 
cuuube
[Usunięty]

Wysłany: 07-06-2008, 13:24   

u mnie sie okazalo ze sa krzywe alusy co dziwne z lewej strony i przod i tyl w przyszlym tygodniu jade cos z tym zrobic w jednej firmie uslyszalem 250 zl za prostowanie 2 szt ale jeszcze jedna firme musze obadac... zobaczymy
 
 
Ursus 
Mitsumaniak
Zbieram na Gala

Auto: Galant `99 2.0TD skasowany:(
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Wrz 2007
Posty: 680
Skąd: Skoczów
Wysłany: 07-06-2008, 21:01   

U mnie prostowanie felg to koszt 50zł od sztuki i nie jest to okazyjna cena, raczej norma.
_________________
Gdybyśmy sami nie mieli wad, nie sprawiałoby nam takiej przyjemności stwierdzać je u innych.
 
 
 
chriz
[Usunięty]

Wysłany: 07-06-2008, 22:19   

ja mam troche inny problem gdy hamuje z wiekszej predkosci odczuwam drgania na kierownicy wydaje mi sie ze moze byc to spowodowane przez opony ale nie jestem do końca pewien
 
 
Ursus 
Mitsumaniak
Zbieram na Gala

Auto: Galant `99 2.0TD skasowany:(
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Wrz 2007
Posty: 680
Skąd: Skoczów
Wysłany: 07-06-2008, 22:32   

Zawsze najlepiej zacząć od kół, ja w następnej kolejności pojechałbym na stację diagnostyczną i sprawdził dobrze przód na trzepakach oraz przede wszystkim hamulce. Wszelkie luzy powinny wyjść no i sprawdź jak Ci hamuje przód i czy równo. Zapłacisz pewnie około 30zł. U mnie przyczyną tego efektu jaki opisujesz były właśnie hamulce.
_________________
Gdybyśmy sami nie mieli wad, nie sprawiałoby nam takiej przyjemności stwierdzać je u innych.
Ostatnio zmieniony przez Ursus 07-06-2008, 22:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
czekoladka_1981 
Mitsumaniak


Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy
Dołączyła: 07 Maj 2007
Posty: 3375
Skąd: wrocław
Wysłany: 07-06-2008, 22:33   

chriz napisał/a:
gdy hamuje z wiekszej predkosci odczuwam drgania na kierownicy

Może klocki się kończą?
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 07-06-2008, 23:36   

Klocki raczej piszczą i się ścierają, rzadko powodują drgania, chyba że zaciski nierówno łapią. Tu bardziej już zwichrowana tarcze.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
chriz
[Usunięty]

Wysłany: 08-06-2008, 12:56   

więc tak na badaniu wyszło że mam delikatny luz na prawym przednim wachaczu hamulce wszystkie łapia równo troche ręczny łapie słabiej na prawe koło ale to nie istotne tarcze i klocki sa ok
 
 
tommyc1 
Mitsumaniak

Auto: Saab 9-3 TTiD kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 1054
Skąd: warszawski zachodni
Wysłany: 08-06-2008, 14:12   

u mnie po zmianie opon na letnie, przy 120km/h pojawily sie drgania kierownicy a przy 140km/h juz telepie porzadnie kierownica i w siedzeniu sie czuje wibracje-na 99% to wina opon (dostalem uzywane potenza na przod jak kupowalem auto, ale z jakiejs "dziwnej" przyczyny poprzedni wlasciciel je zmienil na inne-slabsze,,,,,,,,,,,,,tlumaczac sie ze 205 sie slizgaja strasznie...a ja mysle ze o te wibracje chodzilo)
przeloze te oponki na tyl i zobacze czy cos sie zmieni
 
 
 
Ursus 
Mitsumaniak
Zbieram na Gala

Auto: Galant `99 2.0TD skasowany:(
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Wrz 2007
Posty: 680
Skąd: Skoczów
Wysłany: 09-06-2008, 09:24   

Chriz zrób jeszcze to samo co tommyc1. Zakładając że koła masz dobrze wyważone wad opon nie da się często wychwycić u wulkanizatora.
_________________
Gdybyśmy sami nie mieli wad, nie sprawiałoby nam takiej przyjemności stwierdzać je u innych.
 
 
 
nalep
[Usunięty]

Wysłany: 09-06-2008, 10:18   

Zrobilem caly przeglad zawieszenia (ok) i z tylu geometrie. Co ciekawe odchykle od normy mialem tylko na jednym kole i to tyko o 12 minut!!
Na razie testowalem przez 1200 km na suchym z pelnym obciazeniem i wyglada na to, ze jest o niebo lepiej.
Az sie nie chce wierzyc, zeby 12 minut moglo miec taki wplyw na zachowanie auta...
 
 
tommyc1 
Mitsumaniak

Auto: Saab 9-3 TTiD kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 1054
Skąd: warszawski zachodni
Wysłany: 09-06-2008, 13:33   

nalep napisał/a:
Zrobilem caly przeglad zawieszenia (ok) i z tylu geometrie. Co ciekawe odchykle od normy mialem tylko na jednym kole i to tyko o 12 minut!!
Na razie testowalem przez 1200 km na suchym z pelnym obciazeniem i wyglada na to, ze jest o niebo lepiej.
Az sie nie chce wierzyc, zeby 12 minut moglo miec taki wplyw na zachowanie auta...


hmm...sorry jesli glupote chlapne, ale...12 minut to chyba nie jest tak malo???
 
 
 
akbi 
I Love SPEEDway


Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 12275
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 09-06-2008, 14:04   

tommyc1 napisał/a:
12 minut to chyba nie jest tak malo???

wg mnie to niewiele ... ale zależy w czym
1 stopień to 60 minut


nalep napisał/a:
odchykle od normy mialem tylko na jednym kole i to tyko o 12 minut!!

a w jakim kącie dokładnie??
Zbieżność, pochylenie, WSZ czy K.P.I ??
_________________

Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V
 
 
 
nalep
[Usunięty]

Wysłany: 09-06-2008, 19:13   

nalep napisał/a:
odchykle od normy mialem tylko na jednym kole i to tyko o 12 minut!!

Cytat:

a w jakim kącie dokładnie??
Zbieżność, pochylenie, WSZ czy K.P.I ??


zbieznosc calkowita o 12 minut.

jedno kolo zostalo podciagniete do normy. drugie bylo ok.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.