Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Proszę o pomoc.....!!!!!!
Autor Wiadomość
Janusz 58 
Mitsumaniak
SIGMA & 3000GT


Auto: mitsubishi sigma 96, 3000GT 92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 79
Skąd: Polska
  Wysłany: 17-06-2008, 00:06   Proszę o pomoc.....!!!!!!

Proszę o pomoc wszystkich Mitsumaniaków...! Wymieniłem uszkodzona skrzynię w Sigmie 3.0 24v205KM,1996r.(założona skrzynia z 1992 r. jest dobra bo na poprzedniej sigmie sprawowała się super),a po zamontowaniu nie chce nawet zakręcić.Nadmieniam ,że samochód nie miał żadnej "bomby" jest dobrze utrzymany i do tej pory nie było z nim żadnych problemów,myślę.....,że nie jest to koniec mojej sigmusi, przeciez samochód tej klasy i z przebiegiem 160 tys.km nie jest już chyba spisany na straty,powinien jeszcze długo mi służyć ...?co Wy na to...? Mam też drugą prośbę.....pytanie może ktoś ma do udostępnienia lub do sprzedania,albo wie gdzie można znaleźć instrukcję obsługi tego autka.Następny temat jeśli nie działa ECS to da się go naprawić,czy trzeba wymieć na nowy czy używany,w jakiej cenie spotkaliście i gdzie..?, a może jest inny powód,że nie działa,proszę o pomoc.Z góry dziękuje.Janusz
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 17-06-2008, 00:25   Re: Proszę o pomoc.....!!!!!!

Janusz 58 napisał/a:
Proszę o pomoc wszystkich Mitsumaniaków...! Wymieniłem uszkodzona skrzynię w Sigmie 3.0 24v205KM,1996r.(założona skrzynia z 1992 r. jest dobra bo na poprzedniej sigmie sprawowała się super),a po zamontowaniu nie chce nawet zakręcić.Nadmieniam ,że samochód nie miał żadnej "bomby" jest dobrze utrzymany i do tej pory nie było z nim żadnych problemów,myślę.....,że nie jest to koniec mojej sigmusi, przeciez samochód tej klasy i z przebiegiem 160 tys.km nie jest już chyba spisany na straty,powinien jeszcze długo mi służyć ...?co Wy na to...? Mam też drugą prośbę.....pytanie może ktoś ma do udostępnienia lub do sprzedania,albo wie gdzie można znaleźć instrukcję obsługi tego autka.Następny temat jeśli nie działa ECS to da się go naprawić,czy trzeba wymieć na nowy czy używany,w jakiej cenie spotkaliście i gdzie..?, a może jest inny powód,że nie działa,proszę o pomoc.Z góry dziękuje.Janusz


Opisz dokładnie problem bo z twojego opisu niewiele wynika. Ja też robiłem przekładkę skrzyni biegów - z 1991 do 1995 i mój warsztat mimo że z Sigmą się spotkał po raz pierwszy dał sobie radę całkiem dobrze. Auto jeździ (odpukać) z tą skrzynia już od ponad roku i jest OKI.
Co to znaczy że nie chce zakręcić? Silnik w ogóle nie startuje?
Co do ECSu to co konkretnie się dzieje? Swieci sie dioda alarm? Przyczyn niedziałania jest conajmniej kilka począwszy od popękanych poduszek w amortyzatorach (90% aut), zatartych kompresorów (wynik tego pierwszego), uszkodzone czujniki (wysokosci oraz żyroskop) i elektryczne. Ogólnie z tym jest sporo zabawy. Opisz swój problem na spokojnie to będziemy w stanie pomóc.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-06-2008, 00:44   

Janusz 58 napisał/a:
Wymieniłem uszkodzona skrzynię w Sigmie 3.0 24v205KM,1996r.(założona skrzynia z 1992 r. jest dobra bo na poprzedniej sigmie sprawowała się super),a po zamontowaniu nie chce nawet zakręcić

Nie wiem czy to coś pomoże ale czy ECU skrzyni jest takie samo?
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Janusz 58 
Mitsumaniak
SIGMA & 3000GT


Auto: mitsubishi sigma 96, 3000GT 92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 79
Skąd: Polska
Wysłany: 17-06-2008, 00:47   problem z uruchomieniem.....Sigmy

Dziękuje,że się odezwałeś wiesz odnośnie ECS-U to na razie spokojnie muszę najpierw ja uruchomię ,a ona nawet nie chce zagrać.Różne opinie już zebrałem od mechaników,a to ,że czujnik na skrzyni nie działa,a to,że immobilaiser,komputer centralny,komputer skrzyni, silnik ale jak nie drgnęła tak nie drgnęła,stąd moja prośba do Was o pomoc.Powiem szczerze chciałbym zdobyć jakąś instrukcję tego modelu ,żeby coś niecoś więcej sie dowiedzieć,pewno sam do tego nie dojdę ,ale zawsze jest łatwiej na coś się powołać ,nazwać ja nie jestem mechanikiem,a tylko samukiem i hobbystom,pozdrawiam Janusz
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-06-2008, 00:58   

Najwięcej informacji na temat Sigmy ma moderator tego działu - Chi-man

Co do instrukcji serwisowej czyli z angielska service manuala - znajdziesz ją po kliknięciu na ten link -> http://www.mitsubishi-gra...pic.php?t=11981

A jak samochód nie chce odpalić - przyczyna może być prozaicznie prosta. Automat da się odpalić w dwóch pozycjach wybieraka - P lub N. Gdy nie ma tego sygnału silnik nie ruszy.

Pozdrawiam
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Janusz 58 
Mitsumaniak
SIGMA & 3000GT


Auto: mitsubishi sigma 96, 3000GT 92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 79
Skąd: Polska
Wysłany: 17-06-2008, 01:08   

Dzięki spróbuje poszukać,aa co do położenia skrzyni to wiem,że w tych położeniach tylko odpali......,mam nadzieję,że mi ktoś z Was tu pomoże,będę próbowała podejrzewam,że to jest tez jakaś błaha rzecz ,ale doskonale wiesz ,że jest to samochód naszpikowany elektronika,a fachowców u nas sporo,ale każdy nie próbuje tego zrobić tylko wymyślają co to nie jest i co trzeba zrobić.Jakbym tak na to wszystko przystawał rozebrali by mi samochód na części,a koszty by pochłonęły jego wartość,jeszcze raz dzięki.Na pewno będę wysłuchiwał Waszych cennych rad i uwag,Janusz
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 17-06-2008, 01:09   

Hubeeert napisał/a:
Najwięcej informacji na temat Sigmy ma moderator tego działu - Chi-man

Co do instrukcji serwisowej czyli z angielska service manuala - znajdziesz ją po kliknięciu na ten link -> http://www.mitsubishi-gra...pic.php?t=11981

A jak samochód nie chce odpalić - przyczyna może być prozaicznie prosta. Automat da się odpalić w dwóch pozycjach wybieraka - P lub N. Gdy nie ma tego sygnału silnik nie ruszy.

Pozdrawiam



To samo własnie miałem sugerować ale chciałem się upewnić że chodzi własnie o to że samochód w ogóle nie odpala bo z postu nie do konca to wynika. Rozumiem zdenerwowanie ale lepiej jest opisac wszystko na spokojnie - bo lepiej można to zrozumieć i starać się pomóc.
Na marginesie przyszedł mi do głowy jeden pomysł żeby sprawdzić czy to właśnie nie jest to - do rozrusznika idzie czarno-żółty kabel - to jest właśnie kabel od przekaźnika - wystarczy podać napięcię w to miejsce i można spróbować uruchomic sillnik, będzie przynajmniej wiadomo gdzie leży przyczyna że nie startuje.

[ Dodano: 17-06-2008, 01:12 ]
Janusz 58 napisał/a:
Dzięki spróbuje poszukać,aa co do położenia skrzyni to wiem,że w tych położeniach tylko odpali......,mam nadzieję,że mi ktoś z Was tu pomoże,będę próbowała podejrzewam,że to jest tez jakaś błaha rzecz ,ale doskonale wiesz ,że jest to samochód naszpikowany elektronika,a fachowców u nas sporo,ale każdy nie próbuje tego zrobić tylko wymyślają co to nie jest i co trzeba zrobić.Jakbym tak na to wszystko przystawał rozebrali by mi samochód na części,a koszty by pochłonęły jego wartość,jeszcze raz dzięki.Na pewno będę wysłuchiwał Waszych cennych rad i uwag,Janusz


A jeszcze pytanie formalne? A co na to warsztat który dokonywał przekładki skrzyni biegów? Uważają że robota skończona mimo że auto nie jedzie?
I wbrew pozorom nie jest to aż tak makabrycznie skomplikowany samochód, jest w nim trochę elektroniki ale mimo wszystko wiele rzeczy da się sprawdzić za pomocą prostych mierników
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Janusz 58 
Mitsumaniak
SIGMA & 3000GT


Auto: mitsubishi sigma 96, 3000GT 92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 79
Skąd: Polska
Wysłany: 17-06-2008, 01:20   

Dzieki za następne cenne informacje będę próbował i na pewno będę z Wami w kontakcie,rozumiem,że jak podam napięcie tak jak mówisz to powinienem uruchomić silnik,w ten sposób postępując,czego się dowiem...? a jak nie zagra to co może być powodem...?,ale najpierw trzeba spróbować tak jak piszesz,a potem będę sie dalej martwił,myślę.....,że wspólnie znajdziemy przyczynę.Dobrze ,że istnieje takie forum bo straciłem ochotę i nadzieję,że uruchomię go....Jeszcze raz dzięki pozdrawiam do usłyszenia.
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 17-06-2008, 01:27   

na 99% powinieneś być w stanie uruchomić rozrusznik bo nie ma już bardziej bezpośredniej możliwości.
tylko zanim zaczniesz eksperymenty upewnij się że masz skrzynie w pozycji N albo P.
I najlepiej zaciągnij hamulec ręczny.
Skrzynia biegów nawet jeśli wysiądzie sterowanie elektroniczne powinna być w stanie chodzić w trybie awaryjnym, bez pomocy elektroniki, czysto hydraulicznie - wtedy są 2 biegi (2 i 3) i wsteczny.

teraz drugie pytanie, czy po przekręceniu kluczyka w ogóle coś się dzieje?
bo jeśli coś jest nie tak z połączeniem wybieraka skrzyni (tam jest rozłączany obwód od rozrusznika) to po przekręceni stacyjki nie powinno być słychać żadnego przekaźnika.
i jeśli tak jest to jest duża szansa że to jest właśnie to.
sam kilka dni temu myślałem że mam problem ze stacyjką i patrzyłem w schematy elektryczne jak jest podłączony rozrusznik. zresztą na zagranicznym forum facet podawał podobny sposób sprawdzenia czy jest problem z rozrusznikiem czy czymś innym.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Janusz 58 
Mitsumaniak
SIGMA & 3000GT


Auto: mitsubishi sigma 96, 3000GT 92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 79
Skąd: Polska
Wysłany: 17-06-2008, 01:28   

Warsztat....! rozłożyłby mi samochód na części,mógłbym go wynieść w torebkach....nie wiem po co się tylko niektórzy za to biorą jak nie mają pojęcia ,a jak wydziwiają ..mówiąc co to za twór ten japończyk... niemieckie to są super i takich problemów w nich nie ma.....!!!!,a kasa .....to góra lodowa....Nie do tego tematu nie wracajmy,może rzeczywIście masz racje na spokojnie krok po kroku spróbuje zrobić to sam przy Waszej pomocy

[ Dodano: 17-06-2008, 01:35 ]
Nie nic się nie dzieje po przekręceniu kluczyka kompletna"flauta",dzięki będę eksperymentował ,ale z Waszą pomocą, przy okazji będę bogatszy i mądrzejszy o nowe wiadomości,a chciałbym wiedzieć wszystko no prawie wszystko o tym samochodzie,on mnie urzekł i chce go poznać do bólu ...
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 17-06-2008, 01:40   

Janusz 58 napisał/a:
Warsztat....! rozłożyłby mi samochód na części,mógłbym go wynieść w torebkach....nie wiem po co się tylko niektórzy za to biorą jak nie mają pojęcia ,a jak wydziwiają ..mówiąc co to za twór ten japończyk...


Skoro lubią niemieckie, zwłaszcza te na litere V z roczników miedzy 1970 a 1995 to niech sie tym zajma. I tylko tym a nie żeby psuć ludziom nerwy i brać za to pieniądze. Mówiac szczerze - wiem że to wymaga dużo samozaparcia i mocnego charakteru - ale bym im nie popuscił i nie zapłacił - sorry jeśli się zabrał za robote a nie potrafi skończyć no to nie ma pieniędzy.

Cytat:
niemieckie to są super i takich problemów w nich nie ma.....!!!!,a kasa .....to góra lodowa....Nie do tego tematu nie wracajmy,może rzeczywIście masz racje na spokojnie krok po kroku spróbuje zrobić to sam przy Waszej pomocy

No są super bo sie je młotkiem da naprawić ;-) (zwłaszcza te wspomniane wcześniej) wiadomo że ktoś kto ma nowe Audi to nie jedzie do takiego zwykłego warsztatu, ale juz widze jakby se poradzili z nowymi modelami)
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Janusz 58 
Mitsumaniak
SIGMA & 3000GT


Auto: mitsubishi sigma 96, 3000GT 92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 79
Skąd: Polska
Wysłany: 17-06-2008, 01:58   

Dzięki, na pewno nie skończyłem z nimi jeszcze.... ,ale najpierw muszę uruchomić sigmunię......
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.