Co należy zrobić po kupnie auta? |
Autor |
Wiadomość |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 16-06-2008, 20:24 Co należy zrobić po kupnie auta?
|
|
|
Co powinno sie zrobic po kupnie auta chodzi mi o sprawy techniczne. Na razie wymieniłem oczywiscie olej. Moze za jakis czas zrobie rozrząd (za 12 tys km planuje). Chyba oleju w skrzyni i innych płynów nie ma co ruszac.
[ Dodano: 16-06-2008, 20:26 ]
PS kiedy i czym konserwowac podwozie itp. |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 16-06-2008, 20:32
|
|
|
Olej w silniku wraz ze wszystkimi filtrami, pasek rozrzadu-to jest po prostu regula (chyba ze kupiles samochod od rodziny i jestes pewny terminu wymiany), warto rzucic okiem na klocki hamulcowe/tarcze, gdyz mozliwe ze dadzą o sobie znać w niedlugim czasie.
Generalnie z samochodem jest tak jak ze zdrowiem człowieka. Jeżeli zaniedbany zostanie jeden element, to po pewnym czasie powoduje uszkodzenie innych. Im dłużej organizm jest zaniedbywany, tym trudniej jest przywrócić go do poprzedniego stanu, a w pewnym momencie jest to już niemożliwe. Dlatego o samochód trzeba dbać jak o zdrowie.
Na przykład wymiana paska rozrządu kosztuje kilkaset złotych, ale przerwanie paska powoduje bardzo poważną awarię silnika w wyniku zderzenia się tłoków z zaworami, co może spowodować pogięcie trzonków zaworów, uszkodzenie tłoków, prowadnic zaworowych, itd. Zrozumiałe jest, że naprawa silnika po takiej awarii jest bardzo kosztowna i wynosi kilka tysięcy złotych.
Wyważenie kół kosztuje kilkadziesiąt złotych. Niewyważenie kół powoduje przyspieszone zużycie opon i niszczenie zawieszenia, a to już w sumie wydatek kilku tysięcy.
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 16-06-2008, 20:42
|
|
|
Znaczy jesli jest silnik bez kolizyjny to sie przewaznie nic nie stanie jak sie rozrzad zerwie, no a jak jest kolizyjny to tego sie juz chyba nie naprawia Chyba lepiej kupic nowy silnik bac samochod. Ja to bym jeszcze wziol auto na sprawdzenie kompresji czy z silnikiem jest ok. Pamietaj tez o plynach szczegolnie chłodniczym zeby Ci w zimie nie rozerwalo silnika jak by zamiast niego byla woda.
Krzychu |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 16-06-2008, 21:56
|
|
|
Robson86 napisał/a: | Generalnie z samochodem jest tak jak ze zdrowiem człowieka. Jeżeli zaniedbany zostanie jeden element, to po pewnym czasie powoduje uszkodzenie innych. Im dłużej organizm jest zaniedbywany, tym trudniej jest przywrócić go do poprzedniego stanu, a w pewnym momencie jest to już niemożliwe. Dlatego o samochód trzeba dbać jak o zdrowie. |
No to mam pytanie mam do wymiany przednie łączniki stabilizatorów (cos stuka) a przegladu wynikło ze to łaczniki przód. I teraz mam to wymienic jak najszybciej czy mogę pojeżdzic miesiąc dwa?
[ Dodano: 16-06-2008, 21:57 ]
krzychu napisał/a: | Ja to bym jeszcze wziol auto na sprawdzenie kompresji czy z silnikiem jest ok |
No własnie ale po co? I drugie pytanie czy wyregulowanie zaworów jest pilne?
[ Dodano: 16-06-2008, 21:57 ]
krzychu napisał/a: | Pamietaj tez o plynach szczegolnie chłodniczym zeby Ci w zimie nie rozerwalo silnika jak by zamiast niego byla woda. |
jak to sprawdzic? |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 16-06-2008, 22:40
|
|
|
Łączniki raczej są tanie wiec wymień (nawet sam)
rosomak1983 napisał/a: |
[ Dodano: 16-06-2008, 21:57 ]
krzychu napisał/a: | Ja to bym jeszcze wziol auto na sprawdzenie kompresji czy z silnikiem jest ok |
No własnie ale po co? I drugie pytanie czy wyregulowanie zaworów jest pilne? |
Tak czy dobry zakup byl, a zawory zalezy czy stukaja zreszta tanie to jest.
rosomak1983 napisał/a: |
[ Dodano: 16-06-2008, 21:57 ]
krzychu napisał/a: | Pamietaj tez o plynach szczegolnie chłodniczym zeby Ci w zimie nie rozerwalo silnika jak by zamiast niego byla woda. |
jak to sprawdzic? |
Znaczy maja w serwisach taki smieszny miernik (jakis plywak pewnie na zasadzie gestosci mierzy), albo po prostu kup sobie jakis dobry (ponoc miedzy plynami jest duza roznica jak drozszy silnik szybciej sie nagrzewa, ale mniejsza ma tendencje do przegrzewania)
Krzychu |
|
|
|
 |
czekoladka_1981
Mitsumaniak

Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy Dołączyła: 07 Maj 2007 Posty: 3375 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 16-06-2008, 23:21
|
|
|
Wg. mnie to tak - wszystkie oleje i plyny eksploatacyjne (wlaczajac w to np. chetnie zapominany plyn hamulcowy), wszystkie filtry oraz kpl. rozrzad. |
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 16-06-2008, 23:53
|
|
|
Dla scisłosci wymieniłem olej oraz filtr oleju. sa jeszcze jakies? oprócz filtru powietrza oczywiście. |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 17-06-2008, 08:21
|
|
|
Cytat: | I drugie pytanie czy wyregulowanie zaworów jest pilne?
Tak czy dobry zakup byl, a zawory zalezy czy stukaja zreszta tanie to jest. | [quote]
Zawory się sprawdza i ew. reguluje. Nie trzeba czekać aż zacznie stukać...
Cytat: | Dla scisłosci wymieniłem olej oraz filtr oleju. sa jeszcze jakies? oprócz filtru powietrza oczywiście. |
- Filtr paliwa
- olej w skrzyni biegow
- i pozostale plyny jak wyzej juz wymienione zostalo... |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 17-06-2008, 15:52
|
|
|
KaWu napisał/a: | Nie trzeba czekać aż zacznie stukać... | Albo przestanie odpalać na gorącym silniku. |
|
|
|
 |
|