Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Co należy zrobić po kupnie auta?
Autor Wiadomość
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 16-06-2008, 20:24   Co należy zrobić po kupnie auta?

Co powinno sie zrobic po kupnie auta chodzi mi o sprawy techniczne. Na razie wymieniłem oczywiscie olej. Moze za jakis czas zrobie rozrząd (za 12 tys km planuje). Chyba oleju w skrzyni i innych płynów nie ma co ruszac.

[ Dodano: 16-06-2008, 20:26 ]
PS kiedy i czym konserwowac podwozie itp.
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 16-06-2008, 20:32   

Olej w silniku wraz ze wszystkimi filtrami, pasek rozrzadu-to jest po prostu regula (chyba ze kupiles samochod od rodziny i jestes pewny terminu wymiany), warto rzucic okiem na klocki hamulcowe/tarcze, gdyz mozliwe ze dadzą o sobie znać w niedlugim czasie.

Generalnie z samochodem jest tak jak ze zdrowiem człowieka. Jeżeli zaniedbany zostanie jeden element, to po pewnym czasie powoduje uszkodzenie innych. Im dłużej organizm jest zaniedbywany, tym trudniej jest przywrócić go do poprzedniego stanu, a w pewnym momencie jest to już niemożliwe. Dlatego o samochód trzeba dbać jak o zdrowie.

Na przykład wymiana paska rozrządu kosztuje kilkaset złotych, ale przerwanie paska powoduje bardzo poważną awarię silnika w wyniku zderzenia się tłoków z zaworami, co może spowodować pogięcie trzonków zaworów, uszkodzenie tłoków, prowadnic zaworowych, itd. Zrozumiałe jest, że naprawa silnika po takiej awarii jest bardzo kosztowna i wynosi kilka tysięcy złotych.

Wyważenie kół kosztuje kilkadziesiąt złotych. Niewyważenie kół powoduje przyspieszone zużycie opon i niszczenie zawieszenia, a to już w sumie wydatek kilku tysięcy.
Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 16-06-2008, 20:42   

Znaczy jesli jest silnik bez kolizyjny to sie przewaznie nic nie stanie jak sie rozrzad zerwie, no a jak jest kolizyjny to tego sie juz chyba nie naprawia :P Chyba lepiej kupic nowy silnik bac samochod. Ja to bym jeszcze wziol auto na sprawdzenie kompresji czy z silnikiem jest ok. Pamietaj tez o plynach szczegolnie chłodniczym zeby Ci w zimie nie rozerwalo silnika jak by zamiast niego byla woda.

Krzychu
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 16-06-2008, 21:56   

Robson86 napisał/a:
Generalnie z samochodem jest tak jak ze zdrowiem człowieka. Jeżeli zaniedbany zostanie jeden element, to po pewnym czasie powoduje uszkodzenie innych. Im dłużej organizm jest zaniedbywany, tym trudniej jest przywrócić go do poprzedniego stanu, a w pewnym momencie jest to już niemożliwe. Dlatego o samochód trzeba dbać jak o zdrowie.


No to mam pytanie mam do wymiany przednie łączniki stabilizatorów (cos stuka) a przegladu wynikło ze to łaczniki przód. I teraz mam to wymienic jak najszybciej czy mogę pojeżdzic miesiąc dwa?

[ Dodano: 16-06-2008, 21:57 ]
krzychu napisał/a:
Ja to bym jeszcze wziol auto na sprawdzenie kompresji czy z silnikiem jest ok


No własnie ale po co? I drugie pytanie czy wyregulowanie zaworów jest pilne?

[ Dodano: 16-06-2008, 21:57 ]
krzychu napisał/a:
Pamietaj tez o plynach szczegolnie chłodniczym zeby Ci w zimie nie rozerwalo silnika jak by zamiast niego byla woda.


jak to sprawdzic?
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 16-06-2008, 22:40   

Łączniki raczej są tanie wiec wymień (nawet sam)

rosomak1983 napisał/a:

[ Dodano: 16-06-2008, 21:57 ]
krzychu napisał/a:
Ja to bym jeszcze wziol auto na sprawdzenie kompresji czy z silnikiem jest ok


No własnie ale po co? I drugie pytanie czy wyregulowanie zaworów jest pilne?


Tak czy dobry zakup byl, a zawory zalezy czy stukaja :P zreszta tanie to jest.

rosomak1983 napisał/a:

[ Dodano: 16-06-2008, 21:57 ]
krzychu napisał/a:
Pamietaj tez o plynach szczegolnie chłodniczym zeby Ci w zimie nie rozerwalo silnika jak by zamiast niego byla woda.


jak to sprawdzic?


Znaczy maja w serwisach taki smieszny miernik (jakis plywak pewnie na zasadzie gestosci mierzy), albo po prostu kup sobie jakis dobry (ponoc miedzy plynami jest duza roznica jak drozszy silnik szybciej sie nagrzewa, ale mniejsza ma tendencje do przegrzewania)

Krzychu
 
 
czekoladka_1981 
Mitsumaniak


Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy
Dołączyła: 07 Maj 2007
Posty: 3375
Skąd: wrocław
Wysłany: 16-06-2008, 23:21   

Wg. mnie to tak - wszystkie oleje i plyny eksploatacyjne (wlaczajac w to np. chetnie zapominany plyn hamulcowy), wszystkie filtry oraz kpl. rozrzad.
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 16-06-2008, 23:53   

Dla scisłosci wymieniłem olej oraz filtr oleju. sa jeszcze jakies? oprócz filtru powietrza oczywiście.
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 17-06-2008, 08:21   

Cytat:
I drugie pytanie czy wyregulowanie zaworów jest pilne?


Tak czy dobry zakup byl, a zawory zalezy czy stukaja zreszta tanie to jest.
[quote]

Zawory się sprawdza i ew. reguluje. Nie trzeba czekać aż zacznie stukać...

Cytat:
Dla scisłosci wymieniłem olej oraz filtr oleju. sa jeszcze jakies? oprócz filtru powietrza oczywiście.


- Filtr paliwa
- olej w skrzyni biegow
- i pozostale plyny jak wyzej juz wymienione zostalo...
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 17-06-2008, 15:52   

KaWu napisał/a:
Nie trzeba czekać aż zacznie stukać...
Albo przestanie odpalać na gorącym silniku.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.