Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Problemy z odpaleniem
Autor Wiadomość
Poler
[Usunięty]

  Wysłany: 04-07-2008, 22:34   Problemy z odpaleniem

Diamante postał parę dni, dziś rano wsiadłem, przekręciłem kluczyk - wszystkie kontrolki OK - zamiast odpalać, terkocze coś głośno pod machą. Rozrusznika nie słychać, słychać głośny terkot. Co to może być? Akumulator OK, prąd jest.
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 05-07-2008, 01:56   

moze to głupie pytanie ale czy wajcha skrzyni na pewno w pozycji N lub P ?
to terkotanie to wybierak, zawsze tak słychać kiedy skrzynia jest na przykład na D a silnik nie pracuje, przynajmniej u mnie tak sie zachowuje.
obwód rozrusznika jest tak skonstruowany że nie załączy sie jego przekaźnik jesli na wybieraku skrzyni nie jest zwarty obwód co ma miejsce oczywiscie tylko w pozycji N lub P (choc obiło mi sie o uszy że w Amerykańskich wersjach jest to jedynie P)
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Poler
[Usunięty]

Wysłany: 05-07-2008, 02:17   

Jest na P bo tak go zostawiłem ale podsunąłeś mi pomysł żeby go spróbować odpalić na Neutral-u. Jeżeli to terkotanie ma coś wspólnego ze skrzynią to może spróbuję machnąć ze 2 razy do przodu i do tyłu i wtedy pokręcić kluczykiem. Faktycznie przy próbie odpalania na innej pozycji niż N i P miałem kiedyś taki terkot. Rozrusznika w ogóle nie słychać, jest jakby odcięcie napięcia jakimś innym elementem który nie pozwala rozrusznikowi odpalić.
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 05-07-2008, 02:20   

Poler napisał/a:
Jest na P bo tak go zostawiłem ale podsunąłeś mi pomysł żeby go spróbować odpalić na Neutral-u. Jeżeli to terkotanie ma coś wspólnego ze skrzynią to może spróbuję machnąć ze 2 razy do przodu i do tyłu i wtedy pokręcić kluczykiem. Faktycznie przy próbie odpalania na innwj pozycji niż N i P miałem kiedyś taki terkot. Rozrusznika w ogóle nie słychać, jest jakby odcięcie napięcia jakimś innym elementem który nie pozwala rozrusznikowi odpalić.


ewentualnie mozesz spróbowac taką sztuczke że podłączysz sie bezpośrednio pod rozrusznik i podasz wprost napięcie do rozrusznika (rozrusznik jest na 2 przekaźnikach - stacyjką załączasz pierwszy a on z kolei uruchamia drugi przekaźnik który jest na rozruszniku) ale to propozycja ostateczna jeśli by nie wyszło uruchomienie w sposób konwencjonalny.
sam miałem taka przygode ze myślałem ze mi stacyjka siada stąd sprawdzałem schematy elektryczne zeby wiedzieć jak w razie czego bezpośrednio uruchomic rozrusznik, okazało sie jedank że to tylko akumulator sie konczył
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Poler
[Usunięty]

Wysłany: 05-07-2008, 02:36   

Jednak widzę, że warto pytać bo człowiek może się czegoś dowiedzieć pożytecznego. Sprawdzę jeszcze bezpieczniki jutro, może coś wywaliło. Akumulator jak na razie w dobrym stanie, rozrusznik też niedawno był robiony bo skapitulował. Miałem dość dziwny objaw rano jak wyszedłem do auta, że przednia szyba od kierowcy była cała uchylona. Taki objaw mam czasem jak odpinam klemę z akumulatora i potem ponownie to wszystko włączam. Szyba zjeżdża w dół po takim kompletnym resecie. Coś się musiało w nocy wydarzyć skoro szyba się sama otworzyła, może jakiś znaczny spadek napięcia?
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 05-07-2008, 02:40   

Poler napisał/a:
Jednak widzę, że warto pytać bo człowiek może się czegoś dowiedzieć pożytecznego. Sprawdzę jeszcze bezpieczniki jutro, może coś wywaliło. Akumulator jak na razie w dobrym stanie, rozrusznik też niedawno był robiony bo skapitulował. Miałem dość dziwny objaw rano jak wyszedłem do auta, że przednia szyba od kierowcy była cała uchylona. Taki objaw mam czasem jak odpinam klemę z akumulatora i potem ponownie to wszystko włączam. Szyba zjeżdża w dół po takim kompletnym resecie. Coś się musiało w nocy wydarzyć skoro szyba się sama otworzyła, może jakiś znaczny spadek napięcia?


Możliwe, ale dziwne zachowanie troche. Ja niczego takiego nie zaobserowwałem zresztą tymbardziej że na szczęscie w autach z tego okresu były normalne, mechaniczne włączniki bez sterowania elektronicznego nie to co dzisiaj ze do głupich szyb jest zaangażowany komputer :-) Choć gwoli scisłości troche tam jest jakichś drobiazgów w sterowniku szyb od strony kierowcy (miałem okazje rozbierać).
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Poler
[Usunięty]

Wysłany: 05-07-2008, 08:09   

Z szybami to od początku były jaja bo ze sterownika od kierowcy działa tylko szyba kierowcy a inne nie. Każde okno indywidualnie z własnego guzika można otwierać/zamykać ale ten panel zarządzający od kierowcy nie działa. Nawet swego czasu kupiłem zapasowy żeby sprawdzić czy to nie on jest zwalony. Po wymianie nic się nie zmieniło.

[ Dodano: 06-07-2008, 00:03 ]
Sprawa załatwiona - akumulator do wymiany. A myślałem że jeszcze pociągnie trochę.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.