 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[EA5W 2.5] Filtr oleju do skrzyni biegow do Gala 98r |
Autor |
Wiadomość |
RoveR
Mitsumaniak porządany VR4
Auto: GALANT 2.5 V6 EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Maj 2007 Posty: 219 Skąd: Łódź/Moskwa
|
Wysłany: 10-07-2008, 19:11
|
|
|
brodzky napisał/a: | ylko, ze jak Bartek pisal, ze wystarczy 10l do wymiany to Ty gdzies pisales ze trzeba 12l a wtedy do 20l banki na pol brakuje jeszcze 4 litry |
Też jestem ciekawe czy 10 wystarczy bo również chcę zalać castrola, oczywiście mowa o wymianie oleju dynamicznej. |
|
|
|
 |
Kmer
Mitsumaniak Arek

Auto: EA5W 2,5 V6 24 SE Automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy Dołączył: 29 Cze 2008 Posty: 921 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 10-07-2008, 19:46
|
|
|
Ja spuściłem calu olej z układu gdzie tylko był i nie wyszło mi nawet 10l,także nie wiem o co chodzi z tymi ilościami,a miałem pełen stan w układzie.
[ Dodano: 10-07-2008, 19:59 ]
RoveR,
Wszelkie namiary na hurtownie masz na pw. |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 10-07-2008, 20:22
|
|
|
brodzky napisał/a: | ...Mam zewnetrzny w skrzyni i mam tez juz nowy na szafce oryginal.... Tylko, ze jak Bartek pisal, ze wystarczy 10l do wymiany to Ty gdzies pisales ze trzeba 12l a wtedy do 20l banki na pol brakuje jeszcze 4 litry
Jak to jest? Czesc ma zewnetrzny a czesc wewnetrzny tak? Jak tak to spoczko bo mam zewnetrzny a jak nie to nerwy mam :[
ps. moj olej jest czerwony wiec ktos zly wlal (poprzedni wlasciciel) ale skrzynia chodzi jak malina. |
Jak masz widoczny zewnętrzny to taki masz. Nie ma dwóch na raz
Poza tym olej w skrzyni jest właśnie czerwonego koloru (jak nowy i czysty ma kolor wiśni), jak już zmaltretowany to zmienia kolor na żółto-brązowy (znaczy że poddany był temperaturze przez dłuższy czas) a już naprawdę woła o pomstę do nieba jak ma kolor brązowy (wtedy już nie ma żadnych właściwości i raczej trzeba go nazywać lurą/zupą itd. niż olejem).
Do wymiany tzw. dynamicznej potrzeba minimum 10l oleju. Na podstawie własnego doświadczenia wiem, że spuszczenie z miski załatwia jakieś 4.4 do 5l oleju. Zostaje jeszcze do 3l oleju do wypłukania. Przyjmując, że "pompujemy" (rozpięte przewody na chłodnicy i włączony silnik, skrzynia w N) aż na wylocie rury pojawi się wyraźnie czysty czerwony olej, to właśnie wlejemy te 4-6l litrów przez ten czas (pamiętać te 60 sekund!).
Moje 12 litrów to taki zapas na wszelki wypadek, a na pewno na święty spokój przy wymianie dynamicznej. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
Kmer
Mitsumaniak Arek

Auto: EA5W 2,5 V6 24 SE Automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy Dołączył: 29 Cze 2008 Posty: 921 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 10-07-2008, 20:36
|
|
|
swinks UK a jaki olej lejesz do swojej skrzynki?ja kupiłem castrola trnsmaxa i powiem Ci ze nie jest on wiśniowy ale raczej żółty,odnośnie dynamicznej wymiany oleju to czytałem gdzieś ze nie należy jej już stosować po iluś tysiącach kilometrów najechanych to prawda??? |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 10-07-2008, 21:00
|
|
|
Ja leję najlepsze na rynku czyli Amsoil ATF. W końcu raz na 5 lat (lub 80k km) można sobie pozwolić na taki wydatek. Amsoil ma wiśniowy kolor.
Tydzień temu zmieniałem olej w swoim Tipronicu i była to wymiana dynamiczna. Teraz skrzynia śmiga jak malina. A przebieg mam 90k mil. Może niektórzy nie zalecają, ale na pewno to są tacy co nie mają skrzyń Mitsu, bo serwisowa procedura MMC w przypadku Galanta wymaga właśnie dynamicznej wymiany. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
jakonski [Usunięty]
|
Wysłany: 10-07-2008, 23:27
|
|
|
Panowie nie rozumiem jednej rzeczy - po co lejecie do automata Castrola Transmaxa (pełen syntetyk), skoro japońce zalewali je Dexronem II (półsyntetyk) ??? Z fizyki kinematycznej wynika jasno iż pełen syntetyk czyści cały układ czy to silnik, czy skrzynia, a to raczej nie pomaga po przebiegu np. 200 Tkm. Ja osobiście wlałem odpowiednik Dexrona II, tyle że z BP, czytaj Castrol - ok. 20 zł za 1 litr, ponadto filtr zewnętrzny z serwisu Mitsu za 150 zł. Następna wymiana za jakieś 60-70 tys. km wraz z rozrządem. |
|
|
|
 |
RoveR
Mitsumaniak porządany VR4
Auto: GALANT 2.5 V6 EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Maj 2007 Posty: 219 Skąd: Łódź/Moskwa
|
Wysłany: 10-07-2008, 23:28
|
|
|
Czyli nie tylko Castrol jest idealny do skrzyń Mitsu, a może ktoś wie jakie jeszcze oleje można zastosować po za Amsoil ATF i Castrolem transmaxa. |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 11-07-2008, 00:00
|
|
|
jakonski napisał/a: | Panowie nie rozumiem jednej rzeczy - po co lejecie do automata Castrola Transmaxa (pełen syntetyk), skoro japońce zalewali je Dexronem II (półsyntetyk) ??? Z fizyki kinematycznej wynika jasno iż pełen syntetyk czyści cały układ czy to silnik, czy skrzynia, a to raczej nie pomaga po przebiegu np. 200 Tkm. Ja osobiście wlałem odpowiednik Dexrona II, tyle że z BP, czytaj Castrol - ok. 20 zł za 1 litr, ponadto filtr zewnętrzny z serwisu Mitsu za 150 zł. Następna wymiana za jakieś 60-70 tys. km wraz z rozrządem. |
Oleje klasy Dexron SZKODZĄ skrzyni misiowej A/T Od 2003 roku są wycofywane z serwisu i teraz nie mają autoryzacji MMC:
cytat:
"Amsoil ATF (Fully Synthetic Universal Automatic Transmission Fluid) - This is the *ONLY* transmission fluid that meets the Diamond SP-II and SP-III fluid standard. Dexron III is *NOT* a satisfactory alternative."
Inaczej mówiąc lejesz Dextrona (obojętnie jakiego) - szkodzisz skrzyni na własną odpowiedzialność.
Tutaj oficjalne wytłumaczenie:
"The friction characteristics of Dexron are different from Mitsubishi Daimond SP-II or SP-III. It is a "stickier" fluid. The INVECS transmission has an electronic system which continuously senses the behavior of the transmission and regulates shifts accordingly. If Dexron is used, the clutches inside the transmission will "grab", and the electronic controls, which sample the operation of the transmission about 140-180 times a second, will let up on the clutches. The clutches will then slip excessively, the transmission will try to tighten up on them, and due to the characteristics of DEXRON, they will again grab. This will occur 140-180 times per second, and the transmission will have a shuddering feel to the shifting. This is also very hard on the clutches, and they will have a short life.
The above is often mis-interpreted as the dreaded 4th Gear 'Shudder' fault. Transmission shudder is widely known in the US, and more often that not, it's incorrect fluid that's the cause. The INVECS gearbox and torque converter are similar in operation, if not design, to some Chrysler transmissions, in that the torque converter clutch can work in a unique 'partial-lockup' mode. Chrysler cautions that if the wrong ATF is installed, the Transmission ECU can't regulate partial-lockup slippage correctly. Result: Shudder!
Also notice with Dexron that the gearchanges are firmer than normal - again, this is because Dexron is not a HFM (Highly Friction Modified) transmission fluid and so it doesn't allow the right amount of 'slip' during gear changes.
So that's why Dexron III, whilst being better than nothing, still isn't an acceptable substitute for the correct, HFM Mitsubishi Diamond SP-II or SP-III."
Jakby co, to służę tłumaczeniem |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
RoveR
Mitsumaniak porządany VR4
Auto: GALANT 2.5 V6 EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Maj 2007 Posty: 219 Skąd: Łódź/Moskwa
|
Wysłany: 11-07-2008, 21:03
|
|
|
swinks_UK jak by ci się chciało przetłumaczyć to poproszę bo nie wszystkie wyrażenia rozumiem , ale nie wątpliwie ten tekst jest wytłumaczeniem mojego zdziwienia dlaczego inne oleje również do ASB nie są dobre dla Mitsu. |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 11-07-2008, 22:58
|
|
|
Oto tłumaczenie, które starałem się zrobić zrozumiałe, ale w kilku miejscach mój... Polski okazał się za słaby więc przybliżyłem to jak mogłem:
"Charakterystyka tarcia olei Dexron jest inna niż specyfikacja Mitsubishi Diamond SPII i SPIII. Dexron jest bardziej lepkim olejem. Skrzynie INVECS mają elektroniczny system, który stale monitoruje zachowanie skrzyni i reguluje odpowiednio przełożenia. W przypadku użycia Dexrona sprzęgła wewnątrz skrzyni będą się "haczyć" ("sklejać") i elektronika, która próbkuje pracę skrzyni ok. 140 do 180 razy na sekundę, będzie korygować prace sprzęgieł (podciągać)*. W wyniku tego sprzęgła będą się dłużej ślizgać, co powoduje dociskanie ich przez elektroniczny system, w rezultacie z powodu charakterystyki Dexrona, jeszcze bardziej sie będą "sklejać" ("haczyć"). Taki proces dzieje się 140 - 180 razy na sekundę, co dla kierowcy może być odczuwalne jako "ociąganie" się przy zmianie biegów ("drżenie")*. Ma to też zły wpływ na sprzęgła, które skracają wyraźnie swój żywot.
Powyższy proces jest często błędnie rozpoznawany jako przerażająca nas awaria wrzucania biegów. Awaria dość szeroko znana w USA, a najczęściej spowodowana przez stosowanie niewłaściwego oleju. Skrzynie INVECS i jej torque konwertery* mają podobną zasadę działania i wykonanie do skrzyń Chryslera, w których torque konwerter sprzęgła może pracować w unikalnym położeniu częściowego zazębienia*. Chrysler zbadał, że jeśli jest stosowany niewłaściwy olej, to komputer skrzyni nie jest w stanie odpowiednio regulować płynności i siły owego "częściowego zazębienia". W rezultacie kłopoty ze zmianą biegów.
Należy dodać, ze przy użyciu olei Dexro zmiany biegów zachodzą gwałtowniej niż powinny, a to z powodu tego, że Dexron nie jest olejem HFM (O Wysoce Zmodyfikowanym Współczynniku Tarcia) i w trakcie zmian biegów zakłóca użycie przez skrzynie odpowiedniego "poślizgu".
Tak więc dlatego Dexron III dotąd lepszy niż nic, obecie nie jest akceptowalnym substytutem oleju HFM Mitsubishi Diamond SPII i SPIII."
oto niuanse:
*podciągać - tu sensie odwrotnym od "redukowania" biegów
*drżenie - tu użyłem "ociąganie się" bo taki sens ma to słowo tym kontekście
*torque konwertery - po naszemu zwyczajnie konwertery
*częściowe zazębienie - no jak to inaczej ująć po Polsku??? |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
RoveR
Mitsumaniak porządany VR4
Auto: GALANT 2.5 V6 EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Maj 2007 Posty: 219 Skąd: Łódź/Moskwa
|
Wysłany: 12-07-2008, 11:15
|
|
|
Wielkie dzięki swinks_UK za tłumaczenie, będę zamawiał Castrola tylko mam jeszcze pytanie do ciebie bo widzę że się orientujesz w tym temacie, mechanik mi powiedział żeby wziąć półsyntetyk czy wiesz może jakie on ma oznaczenia żebym jakiegoś nie właściwego nie zamówił. |
|
|
|
 |
trawkins [Usunięty]
|
Wysłany: 12-07-2008, 11:43
|
|
|
RoveR napisał/a: | Wielkie dzięki swinks_UK za tłumaczenie, będę zamawiał Castrola tylko mam jeszcze pytanie do ciebie bo widzę że się orientujesz w tym temacie, mechanik mi powiedział żeby wziąć półsyntetyk czy wiesz może jakie on ma oznaczenia żebym jakiegoś nie właściwego nie zamówił. |
Jest jeszcze Castrol TRANSMAX J to jest półsyntetyk, RoveR jaki masz przebieg ? |
|
|
|
 |
RoveR
Mitsumaniak porządany VR4
Auto: GALANT 2.5 V6 EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Maj 2007 Posty: 219 Skąd: Łódź/Moskwa
|
Wysłany: 12-07-2008, 17:17
|
|
|
190 tys km, ale wcześniej już był lany półsyntetyk tylko że niestety dexron.
[ Dodano: 14-07-2008, 18:00 ]
Czy jest możliwe że castrol transmax J czyli półsyntetyk miał zmienianą nazwę bo w intercarsie Z jest a tego nie mają nawet na liście oferowanych z półki castrola? |
|
|
|
 |
jakonski [Usunięty]
|
Wysłany: 25-07-2008, 00:38
|
|
|
Hmmm. No oki, skoro kiedyś lali tylko Dexrona II, już powinno mi rozwalić skrzynię. Napisałem tylko że ja wlałem odpowiednik Dexrona II ze stacji Castrolo-BP. Po co przepłacać za Transmaxa, skoro pod szyldem BP wychodzi o wieeeeele taniej ? |
|
|
|
 |
|
|