Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CAxA] ściąga przy przyspieszaniu
Autor Wiadomość
ictus 
Forumowicz
fotopstryk


Auto: CA0 GTI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Cze 2008
Posty: 379
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 07-08-2008, 16:55   

londolut napisał/a:
Jak ściąga to tak czy siak. Trzymając kierownice nie będzie to tak odczuwalne bo podświadomie kontrujesz dopiero jak puścisz kierownicę to widzisz jak cię ściąga.
ale ja mowie o tzw torque steer...
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21948
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 07-08-2008, 17:18   

rosomak1983 napisał/a:
Czyli jak sciaga to napewno zbiezność?
Nic nie jest na zawsze i napewno. Mogą też być luzy w zawieszeniu (wybite tuleje, bądź sworznie wahaczy).
 
 
pawela 
Mitsumaniak


Auto: 330i & ix20
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 45 razy
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 3478
Skąd: Lublin
Wysłany: 07-08-2008, 17:21   

mamy z rafqiem to samo w GTi.
Jedziemy prosto, kierownica lekko w lewo - mocno gazu, kierownica sie prostuje i dość ostro skręca w prawo, po odpuszczeniu dość ostro w lewo. Zbieżność na pewno do ustawienia, to widać nawet gołym okiem, ale zastanawiamy się też jak półosie
_________________
 
 
 
ictus 
Forumowicz
fotopstryk


Auto: CA0 GTI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Cze 2008
Posty: 379
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 07-08-2008, 17:49   

pawela, to co opisujesz to wlasnie torque steer... objaw normalny w mocnym samochodzie z przelatanymi poduszkami pod silnikiem i skrzynia
 
 
 
pawela 
Mitsumaniak


Auto: 330i & ix20
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 45 razy
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 3478
Skąd: Lublin
Wysłany: 07-08-2008, 17:53   

ictus napisał/a:
pawela, to co opisujesz to wlasnie torque steer... objaw normalny w mocnym samochodzie z przelatanymi poduszkami pod silnikiem i skrzynia

hmhmh, wrócę więc z pracy i obejrzę poduszki
_________________
 
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 07-08-2008, 23:55   

londolut napisał/a:
Jak ściąga to tak czy siak. Trzymając kierownice nie będzie to tak odczuwalne bo podświadomie kontrujesz dopiero jak puścisz kierownicę to widzisz jak cię ściąga.
Dokładnie juz to próbowałem i wychodzi na to ze jak puszczam i jak koncetruje sie zeby kierownica sie nie ruszała to tak samo sciaga dziwne jest natomiast ze jak jade szybko to praktycznie nie sciaga a jak jade wolno to bardziej jakos (czyzby siła odsrodkowa pomagała zachowac pion?). Wczesniej jak testowalismy auto z Paweła przed zakupem to tez lekko sciagało. Ale teraz po wymianie wahacza kompletnego z lewej strony itd. następnie ustawiniu zbieżnosci z przodu i z tyłu tez gdyz było kolo jakos krzywo (i tu były problemy bo mechanik nie mógł odkręcic srub bo były zapieczone ostatecznie wyregulował tak jak niby w instrukcji ze koła sa jakos 3 stopnie czy cos ale mówił ze nie mógł tego zrobic przez noramalna regulacje tylko jakos inaczej????) Generalnie autem sie swietnie steruje nie ma problemów z kierownica chodzi jak wczesniej oraz nie ma luzów. Zastanawiam sie czy dobrze mi ustawiali tą zbieznosc i czy to zbieznosc z przodu czy z tyłu jak cos.(z przodu ustawiałem w serwisie a tył u mechaniaka) Pomózcie

[ Dodano: 07-08-2008, 23:56 ]
Hugo napisał/a:
Mogą też być luzy w zawieszeniu (wybite tuleje, bądź sworznie wahaczy).


I jak to poznac?

[ Dodano: 08-08-2008, 00:02 ]
Byłem u mechanika i mówił ze to napewno zbieznosc z przodu jak cos. Tylko czy w to wierzyc skoro robił mi zbierznosc na tył :roll: Niewiem od czego zaczac. Powiedzcie jak to mozna rozpoznac ze to zbieznosc a nie luzy w zawieszeniu????
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 08-08-2008, 00:02   

rosomak1983 napisał/a:
Hugo napisał/a:
Mogą też być luzy w zawieszeniu (wybite tuleje, bądź sworznie wahaczy).
I jak to poznac?
W tym przypadku raczej słyszał byś pukanie w zawiasie.
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 08-08-2008, 00:31   

ictus napisał/a:
pawela, to co opisujesz to wlasnie torque steer... objaw normalny w mocnym samochodzie z przelatanymi poduszkami pod silnikiem i skrzynia

Dokladnie to.
 
 
Alexander
[Usunięty]

Wysłany: 08-08-2008, 03:57   

mnie ściąga przy przyspieszaniu, jak mam stała prędkość i się dobrze prosto ustawię to może minimalnie ciągnie w bok, ale pedał w podłoge i na paru metrach mam pobocze/rów. No i u mnie w prawo
 
 
ictus 
Forumowicz
fotopstryk


Auto: CA0 GTI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Cze 2008
Posty: 379
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 08-08-2008, 06:55   

nie zapominajcie o krzywiznie drogi ktora zawsze jest troche wypukla i lekkie sciaganie w prawo to normalna rzecz w prostym aucie
 
 
 
Alexander
[Usunięty]

Wysłany: 08-08-2008, 10:02   

tak tak, uwzględniam to, dlatego mówie, że jak mam stałą szybkośc i ustawię auto ( np okrakiem przez dwa pasy to jedzie ok, sytuacja sie zmienia jak przyspieszam, więc nie sądzę, żeby wtedy to tez mialo związek z drogą
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 08-08-2008, 13:13   

Zauważyłem ze z tyłu mam po jednej stronie trochę siadnięte auto (tzn kolo jest blizej nadkola :) ) I moze to jest przyczyną sciagania? Pytanie nr 2 Jak to naprawic i co jest za to odpowiedzialne ? Sprężyny?????
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 08-08-2008, 13:41   

rosomak1983 napisał/a:
Jak to naprawic i co jest za to odpowiedzialne
Padnięty amor, pęknięta sprężyna albo zgniłe i wybite mocowanie amora w bagażniku. Nie ukrywam, że 3cia opcja nie jest bardzo optymistyczna :mrgreen:
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 08-08-2008, 14:36   

londolut napisał/a:
rosomak1983 napisał/a:
Jak to naprawic i co jest za to odpowiedzialne
Padnięty amor, pęknięta sprężyna albo zgniłe i wybite mocowanie amora w bagażniku. Nie ukrywam, że 3cia opcja nie jest bardzo optymistyczna :mrgreen:
Uzupełniając: jedna sprężyna mocniej zużyta. Miałem tak po zakupie Żabozielonego. Krótsza sprężyna została rozciągnięta.
 
 
Miroslaw1305 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt CJO 1,3 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 07 Mar 2007
Posty: 474
Skąd: Kępno
Wysłany: 08-08-2008, 19:42   

Rosomak1983 przy ustawianiu zbieżności z tyłu żadko kiedy obejdzie się bez wycięcia zapietrzonych śrub. W moim przypadku tez wycinane były śruby regulacyjne. Jeśli sa one zapietrzone to ??? w jaki sposób ustawili zbieznośc ikąty z tyłu . Nie ma takiej siły ,więc zareklamuj tą częśc usługi .

[ Dodano: 08-08-2008, 19:48 ]
Rosomak ustawienie u ciebie (jakoś inaczej)wg mechanika to byc moze rozwiązanie siłowe -SIŁA RAZY GWAŁT czyli długa dzwignia i przegięcie konstrukcji nośnej.Skutkowac może to właśnie złym prowadzeniem się samochodu .SPRAWDŻ CZY NIE PRZYBIERA OPONY .

[ Dodano: 08-08-2008, 19:50 ]
Wskazane sprawdzenie całej geometri w dobrze wyposażonej stacji kontroli pojazdów.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.