[CAxA] ściąga przy przyspieszaniu |
Autor |
Wiadomość |
ictus
Forumowicz fotopstryk

Auto: CA0 GTI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Cze 2008 Posty: 379 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 07-08-2008, 16:55
|
|
|
londolut napisał/a: | Jak ściąga to tak czy siak. Trzymając kierownice nie będzie to tak odczuwalne bo podświadomie kontrujesz dopiero jak puścisz kierownicę to widzisz jak cię ściąga. | ale ja mowie o tzw torque steer... |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21948 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 07-08-2008, 17:18
|
|
|
rosomak1983 napisał/a: | Czyli jak sciaga to napewno zbiezność? | Nic nie jest na zawsze i napewno. Mogą też być luzy w zawieszeniu (wybite tuleje, bądź sworznie wahaczy). |
|
|
|
 |
pawela
Mitsumaniak

Auto: 330i & ix20
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 45 razy Dołączył: 01 Lut 2007 Posty: 3478 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 07-08-2008, 17:21
|
|
|
mamy z rafqiem to samo w GTi.
Jedziemy prosto, kierownica lekko w lewo - mocno gazu, kierownica sie prostuje i dość ostro skręca w prawo, po odpuszczeniu dość ostro w lewo. Zbieżność na pewno do ustawienia, to widać nawet gołym okiem, ale zastanawiamy się też jak półosie |
_________________
 |
|
|
|
 |
ictus
Forumowicz fotopstryk

Auto: CA0 GTI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Cze 2008 Posty: 379 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 07-08-2008, 17:49
|
|
|
pawela, to co opisujesz to wlasnie torque steer... objaw normalny w mocnym samochodzie z przelatanymi poduszkami pod silnikiem i skrzynia |
|
|
|
 |
pawela
Mitsumaniak

Auto: 330i & ix20
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 45 razy Dołączył: 01 Lut 2007 Posty: 3478 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 07-08-2008, 17:53
|
|
|
ictus napisał/a: | pawela, to co opisujesz to wlasnie torque steer... objaw normalny w mocnym samochodzie z przelatanymi poduszkami pod silnikiem i skrzynia |
hmhmh, wrócę więc z pracy i obejrzę poduszki |
_________________
 |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 07-08-2008, 23:55
|
|
|
londolut napisał/a: | Jak ściąga to tak czy siak. Trzymając kierownice nie będzie to tak odczuwalne bo podświadomie kontrujesz dopiero jak puścisz kierownicę to widzisz jak cię ściąga.
| Dokładnie juz to próbowałem i wychodzi na to ze jak puszczam i jak koncetruje sie zeby kierownica sie nie ruszała to tak samo sciaga dziwne jest natomiast ze jak jade szybko to praktycznie nie sciaga a jak jade wolno to bardziej jakos (czyzby siła odsrodkowa pomagała zachowac pion?). Wczesniej jak testowalismy auto z Paweła przed zakupem to tez lekko sciagało. Ale teraz po wymianie wahacza kompletnego z lewej strony itd. następnie ustawiniu zbieżnosci z przodu i z tyłu tez gdyz było kolo jakos krzywo (i tu były problemy bo mechanik nie mógł odkręcic srub bo były zapieczone ostatecznie wyregulował tak jak niby w instrukcji ze koła sa jakos 3 stopnie czy cos ale mówił ze nie mógł tego zrobic przez noramalna regulacje tylko jakos inaczej????) Generalnie autem sie swietnie steruje nie ma problemów z kierownica chodzi jak wczesniej oraz nie ma luzów. Zastanawiam sie czy dobrze mi ustawiali tą zbieznosc i czy to zbieznosc z przodu czy z tyłu jak cos.(z przodu ustawiałem w serwisie a tył u mechaniaka) Pomózcie
[ Dodano: 07-08-2008, 23:56 ]
Hugo napisał/a: | Mogą też być luzy w zawieszeniu (wybite tuleje, bądź sworznie wahaczy). |
I jak to poznac?
[ Dodano: 08-08-2008, 00:02 ]
Byłem u mechanika i mówił ze to napewno zbieznosc z przodu jak cos. Tylko czy w to wierzyc skoro robił mi zbierznosc na tył Niewiem od czego zaczac. Powiedzcie jak to mozna rozpoznac ze to zbieznosc a nie luzy w zawieszeniu???? |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 08-08-2008, 00:02
|
|
|
rosomak1983 napisał/a: | Hugo napisał/a: | Mogą też być luzy w zawieszeniu (wybite tuleje, bądź sworznie wahaczy). | I jak to poznac? | W tym przypadku raczej słyszał byś pukanie w zawiasie. |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 08-08-2008, 00:31
|
|
|
ictus napisał/a: | pawela, to co opisujesz to wlasnie torque steer... objaw normalny w mocnym samochodzie z przelatanymi poduszkami pod silnikiem i skrzynia |
Dokladnie to. |
|
|
|
 |
Alexander [Usunięty]
|
Wysłany: 08-08-2008, 03:57
|
|
|
mnie ściąga przy przyspieszaniu, jak mam stała prędkość i się dobrze prosto ustawię to może minimalnie ciągnie w bok, ale pedał w podłoge i na paru metrach mam pobocze/rów. No i u mnie w prawo |
|
|
|
 |
ictus
Forumowicz fotopstryk

Auto: CA0 GTI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Cze 2008 Posty: 379 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 08-08-2008, 06:55
|
|
|
nie zapominajcie o krzywiznie drogi ktora zawsze jest troche wypukla i lekkie sciaganie w prawo to normalna rzecz w prostym aucie |
|
|
|
 |
Alexander [Usunięty]
|
Wysłany: 08-08-2008, 10:02
|
|
|
tak tak, uwzględniam to, dlatego mówie, że jak mam stałą szybkośc i ustawię auto ( np okrakiem przez dwa pasy to jedzie ok, sytuacja sie zmienia jak przyspieszam, więc nie sądzę, żeby wtedy to tez mialo związek z drogą |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 08-08-2008, 13:13
|
|
|
Zauważyłem ze z tyłu mam po jednej stronie trochę siadnięte auto (tzn kolo jest blizej nadkola ) I moze to jest przyczyną sciagania? Pytanie nr 2 Jak to naprawic i co jest za to odpowiedzialne ? Sprężyny????? |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 08-08-2008, 13:41
|
|
|
rosomak1983 napisał/a: | Jak to naprawic i co jest za to odpowiedzialne | Padnięty amor, pęknięta sprężyna albo zgniłe i wybite mocowanie amora w bagażniku. Nie ukrywam, że 3cia opcja nie jest bardzo optymistyczna |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 08-08-2008, 14:36
|
|
|
londolut napisał/a: | rosomak1983 napisał/a: | Jak to naprawic i co jest za to odpowiedzialne | Padnięty amor, pęknięta sprężyna albo zgniłe i wybite mocowanie amora w bagażniku. Nie ukrywam, że 3cia opcja nie jest bardzo optymistyczna | Uzupełniając: jedna sprężyna mocniej zużyta. Miałem tak po zakupie Żabozielonego. Krótsza sprężyna została rozciągnięta. |
|
|
|
 |
Miroslaw1305
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt CJO 1,3 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 07 Mar 2007 Posty: 474 Skąd: Kępno
|
Wysłany: 08-08-2008, 19:42
|
|
|
Rosomak1983 przy ustawianiu zbieżności z tyłu żadko kiedy obejdzie się bez wycięcia zapietrzonych śrub. W moim przypadku tez wycinane były śruby regulacyjne. Jeśli sa one zapietrzone to ??? w jaki sposób ustawili zbieznośc ikąty z tyłu . Nie ma takiej siły ,więc zareklamuj tą częśc usługi .
[ Dodano: 08-08-2008, 19:48 ]
Rosomak ustawienie u ciebie (jakoś inaczej)wg mechanika to byc moze rozwiązanie siłowe -SIŁA RAZY GWAŁT czyli długa dzwignia i przegięcie konstrukcji nośnej.Skutkowac może to właśnie złym prowadzeniem się samochodu .SPRAWDŻ CZY NIE PRZYBIERA OPONY .
[ Dodano: 08-08-2008, 19:50 ]
Wskazane sprawdzenie całej geometri w dobrze wyposażonej stacji kontroli pojazdów. |
|
|
|
 |
|